Jump to content
Naimisiin.info

Tienvarsikyltit, kuvia ja ideoita


tuleva_morsian

Recommended Posts

Meille tulee auton pölykapseleita (mies on autoharrastaja). Niihin maalataan sitten nuolia, että mihin suuntaan pitää mennä.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Mie mietin samaa hommaa ja suunnittelin, että teetäisin paikallisella koululla jollakin puukäsityönopettajalla vanerista ihan vaan ne perinteiset sydämet ( tai jotain muuta), jotka sitten voisi itse maalata. Olisivat ainakin sään kestävät, kun meillä juhlitaa keskellä kylmintä talvea ja näillä korkeuksilla luntakin silloin on. Onhan ne tietty vähän tylsiä, mutta budjetti on tiukka ja jotain on keksittävä. =)

-Noora-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lisää ideoita kellään?

Itsekään en välttämättä haluaisi tavallisia sydämiä, vaan jotain muuta (jos nyt ylipäätään koko kylttejä laitetaan...)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häissä limenvihreä teema joten siihen sopi täydellisesti itse lime-hedelmä  :D

Eli tämä kuva, keskellä meidän tuleva sukunimemme ja nämä sitten laminoin.

hopaste01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tässä meidän idea eli "linnunpelättimet"  ;D

Kuva ei välttämättä aivan paras, mutta idean näkee.... Ja oli opasteet jääny vieraille mieleen  :)

Link to comment
Share on other sites

...suunnittelin, että teetäisin paikallisella koululla jollakin puukäsityönopettajalla vanerista ihan vaan ne perinteiset sydämet ( tai jotain muuta), jotka sitten voisi itse maalata.

Viethän sitten sinne koululle omat vanerit ja sille opellekin jonkin pienen kiitoksen... Vaikkei uskois, on kouluilla aikas tiukassa rahat näihin materiaaleihin enkä usko, että siitä vähästä hirveän innokkaasti ollaan jakamassa ulkopuolisille. Eikä vaneri sitten muuten ole edes kovin halpaa. Jos halvalla haluat, suosittelen niitä pahvisydämiä, jotka päällystää kirjamuovilla.

Link to comment
Share on other sites

Viethän sitten sinne koululle omat vanerit ja sille opellekin jonkin pienen kiitoksen... Vaikkei uskois, on kouluilla aikas tiukassa rahat näihin materiaaleihin enkä usko, että siitä vähästä hirveän innokkaasti ollaan jakamassa ulkopuolisille. Eikä vaneri sitten muuten ole edes kovin halpaa. Jos halvalla haluat, suosittelen niitä pahvisydämiä, jotka päällystää kirjamuovilla.

Amiksella mekin varmaan jotain teetetään, ja juuri nämä tienvarsi kyltit kuuluvat varmaan siihen skaalaan.

Minun mielestä kiitokseksi taas riittää kiitos ja raha joka tilatusta ja ostetusta palvelusta sovitusti aina normaalistikkin maksetaan.

Johan ne nyt vallan ihmettelis jos me vietäessä esim autoa vahaukseen vietäis omat vahat mukaan  ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Amiksella mekin varmaan jotain teetetään, ja juuri nämä tienvarsi kyltit kuuluvat varmaan siihen skaalaan.

Minun mielestä kiitokseksi taas riittää kiitos ja raha joka tilatusta ja ostetusta palvelusta sovitusti aina normaalistikkin maksetaan.

Johan ne nyt vallan ihmettelis jos me vietäessä esim autoa vahaukseen vietäis omat vahat mukaan  ;).

Meillä mies teki itse vanerista kuviosahalla sydämemuotoisia paloja, samoin nuoli. Kuviosaha maksoi n.15-20e tavaratalosta. Minä sitten erikeepperillä leikkasin niihin kartonkia päälle ja siitä lähdin sit askartelemaan.. Ne naulataan sitten kepukkaan kiinni.

Ukkokin meillä siis osallistunut tähän touhuun vaikka aluksi sanoi ettei puutu. ::)

Vaneria saa rautakaupoista jne. Luulisin. Meillä oli vaneria jo omasta takaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kerran näin ihanan opasteen jossa oli hevonen. Sinne päin minne hevonen oli menossa (sinne suuntaan minne pää osoitti) niin seuraavaksi käännyttiin. Hauska idea :D

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häissä limenvihreä teema joten siihen sopi täydellisesti itse lime-hedelmä  :D

Eli tämä kuva, keskellä meidän tuleva sukunimemme ja nämä sitten laminoin.

hopaste01.jpg

Ihana idea toi, meillä on teemana ruusut joten tätä ideaa voisi käyttää niihin kun vanerista ei oikeen ruusuja saa hyvin tehtyä. Laittaisin vaan monogrammin siihen ruusun keskelle.  Jos vaan siis saan käyttää tätä sun ideaa?  ::) Pakko kysyä vielä kun tuo laminointi ei ole tuttua että miten teet sen?  :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heippa!

Olen rautakaupassa töissä ja kyselin eilen siellä asiantuntijoilta vinkkejä kylttien tekoon. Vaneri + sahaaminen suuritöistä jos ei koneita (me tarvitaan MONTA kylttiä) ja pahvi on vähän niin ja näin jos sataa.

Työkaverini antoi kuitenkin hyvän idean: styroksi.

Rautakaupoista saa styroksia isoina levyinä, muutaman sentin paksuisia. Sitä myydään sekä paketteina mutta yleensä myös yksittäisinä levyinä, jotka ei maksa paljon.

Mattoveitsellä, puukolla tms saa helposti leikattua haluamansa kuvion ja voi maalata päälle jollain kivalla maalilla! Sit vaan vähän naulalla tai jollain sellasella kiinni johonkin lankunpätkään ja tienviereen kököttämään! Styroksi kestää sadettakin sen verran että pysyy kyllä kuosissa tarvittavan ajan.

Parhaiten tietenkin onnistuu yksinkertaiset kuviot, joita ei paljo tarvi maalata mutta ehkä koristeellisempikin maalaus jos on taitava. :)

Intoa kylttiaskarteluihin!

Link to comment
Share on other sites

Meillä meni kartta kutsujen mukana, mutta itse hääpaikka Turun keskustassa on monille kinkkisempi juttu, sillä oikeastaan kukaan ei ole tuntenut paikkaa. No anyway, siksi muutama opastekuva tarpeen. Meillä on tämä mustavalkoisena:

v_w_muistikirja_2006.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kaverien häissä oli tienviitat joissa luki heidän nimensä. Siis sinisellä pohjalla vaalealla heidän nimensä.  ihan kuin oikea tienviitta, heijastui pimeässä. tosi hyvät ja selkeät.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Äitini maalasi vanerilevyille sarjakuvamaisia kuvia siskostani ja hänen sulhostaan hääpuvuissa jotka sitten leikattiin pistosahalla irti. Kyltit onnistuivat todella hyvin, ja kun illalla häistä poistuessamme menimme hakemaan kylttejä, löysimme vain yhden! Muut oli varastettu päivän aikana. Ne olivat todella persoonallisia ja kivaa vaihtelua ainaiseen sydämeen, ja kun äitini on vielä taiteellinen niin aion tehdä samantapaisia kylttejä omiin häihini syksyllä!

Link to comment
Share on other sites

Itse olen miettinyt ihan perinteisiä pahvisia tähän asti, mutta täällä on tullut niin hyviä ideoita että taidan nähdä vähän enemmän vaivaa niiden suunnittelussa. Meille tulossa maalaishäät ja olemme hevosihmisiä niin heinäseipäisiin kyhätyt opasteet voisivat olla kivoja...

*jää suunnittelemaan aivosolut savuten..*

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Me ei olla kylttien ainetta vielä suunniteltu mutta tehdään sellaisen tienviitan näköiset. Siniset joissa on nuoli sana "ME". Meidän nimikirjaimista tulee kivasti just ME :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sain juuri liimailtua viimeiset opasteet valmiiksi. Askarteluun käytettiin vaneria, paperia, liimaa ja öljyvärejä. Nuo kyltit ovat kooltaan A3 ja ne olisi tarkoitus naulata keppien nokkaan ja laittaa risteyksiin. Yhttensä niitä on tehty 4, eli jokaiseen risteykseen.

Aihe on meidän yhteisestä harrastuksesta. Sulho on varsinkin hurahtanut akvaariokaloihin ja minä tuen rahallisesti puolet kaikista päähän pistoista, joita akvaarioon pitää hankkia. Ja sininen teema jatkuu värityksenä edelleen..

tieopasteet%20002.jpg?dc=4675621314080373912

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee ihan vaan vanhaa, harmaata lautaa, johon joko maalataan tai poltetaan meidän yhteinen sukunimemme. Simppeliä ja nättiä.

Link to comment
Share on other sites

Meillä Kulta sahasi ja muotoili rakennuslevystä pulleita, isoja sydämiä, jotka maalasi punaiseksi ja niihin kultamaalilla meidän nimet. Tuli hienot :) . Ja kestävät. Ovat muuten myytävänä, jos joku kiinnostuu...

Link to comment
Share on other sites

Meillä on suunnitelmana ostaa kirppikseltä vanhoja lp-levyjä. Levyjen päälle askarrellaan sitten nuolimerkit ja nimikirjaimet. Kyseessä varsinkin tuon miehen rakas harrastus nuo lp-levyt. ;)

Edit. Ja nyt kun on häät ohi, niin tässä vielä lopputulos. Suunnitelma oli ehkä hieman eri kuin mikä lopullinen toteutus oli. Mut ihan hienot näistä kuitenkin tuli. :)

Link to comment
Share on other sites

meillä yritetään tehdä hääkakunkoristeen näköiset mallit vanerille ja sitten sahataan ja maalataan... en tiedä onnistuuko mutta kunhan yritetään....

hääparin alle tulee sitten nuolet jotka osoittevat suunnan. Nämä keräämme sitten itse pois kun menemme hääjuhlaa viettämään...

Tehtiin tänään jokunen opastekyltti samalla periaatteella. Laitettiin vaan noiden nallukoiden väliin iso sydän ja nuolet erikseen hahmojen alapuolelle. Vitsi, kun tuli hienot!!

Leikattiin siis hahmot eka vanerista kuviosahalla ja sitten maalattiin akryyliväreillä molemmin puolin.

Link to comment
Share on other sites

Me meinataan tulostaa tällaiset tavalliselle A4:lle, liimataan varmaan pahvi taustaksi ja päällystetään kontaktimuovilla niin kestää sadetta. Mulle ei myöskään vaaleanpunaiset sydänkyltit oikein iske, enkä halua käyttää yksiin tievarsikyltteihin omaisuuksia, joten meille tulee tällaiset mahdollisimman yksinkertaiset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...