Jump to content
Naimisiin.info

Hääpuvun pesettäminen (yhdistetty)


omia

Recommended Posts

En oikein löytänyt asiaa tästä, enkä itse tiedä.. :P 

 

Mulla on käytettynä ostettu pesemätön puku, jonka ajattelin pesettää pesulassa ennen häitä siitäkin syystä, että tulee sitten kunnolla silitettyä eikä tarvitse kotona yritellä. Mitään isompaa tahraa tms. siinä ei ole, mutta tietenkin normaalit tummentumat helmoissa. Mietin vain, että missä vaiheessa tämä kannattaisi tehdä. Varmaankin pesuun kannattaa kesäaikana varata ainakin muutama viikko, mutta jos pesettää liian aikaisin, säilyykö puku hyvänä hengarissa? Kai nyt?

 

Miks pitää huolehtia ihan tyhmistä asioista :D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Vastaan itse itselleni näin melkein vuoden päästä (:D), vaikka en tiedä, kiinnostaako tää ketään muuta (joskin kylläkin 150 ihmistä tämän ovat lukeneet). En tiedä, olisiko kannattanut pesettää jo hyvissä ajoin, kai puku olisi ihan hyvin säilynyt. Miksipä se nyt hengarissa menisi. Jätin sen kuitenkin vähän liian viime tippaan, kun menin kysymään pesetyksestä kuukautta (!) aikaisemmin (häät heinäkuun puolivälissä). Silloin toisessa pesulassa oli jo kaikki ajat menneet, ja toisestakin luvattiin vasta just häiden aatoksi valmistumaan. Hyvin meni, mutta hyvä tietää, että kesällä olikin noin pitkät jonot (= paikat lomilla + tosi paljon juhlia).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei! Onko kenelläkään kokemuksia hääpuvun viemisestä pesulaan Hämeenlinnassa? Täällä kun noita vaihtoehtoja tuntuu olevan melko vähän. Entäpä kokemuksia ylipäätään puvun viemisestä SOL-pesulaan? Aika paljon negatiivistakin on ko. yrityksestä saanut netissä luettua. Saan puvun ilmaiseksi, materiaaliltaan polyesteriä, hyvin yksinkertainen äitiyshäämekko. Helmassa on keltainen säilytyksen aikana tullut tahra, voi olla hankala poistaa? Kannattaako harkitakaan kotipesua ja silitystä jollain keinoin?

 

Kiitos vastauksista! 

Link to comment
Share on other sites

Mä varmaan kyllä lähtisin varovasti kokeilemaan itse pesemistä. Periaatteessa polyesterin pitäis kestää aivan hyvin vähintään käsinpesu tai hienopesu koneessa (ei muuta vaatetta mukana, hellä linkous), jos ei vaatteessa oo mitään erikoiskoristeluita, liimauksia, tukikankaita tms jotka vois mennä pilalle. Tahroista ei tietty koskaan tiedä mitä ovat ja miten lähtevät, mut itse varmaan uskaltautuisin testaamaan vähintään pesuainevedessä liottamista, ehkä tuhdimpiakin aineita jos ekojen varovaisten kokeilujen jälkeen tuntuis siltä että kangas ei pienestä kärsi. Mut jokaisella on toki näissä oma riskinottokykynsä ja -halunsa tilanteesta riippuen. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...