Jump to content
Naimisiin.info

Silmien sitominen


wqe

Recommended Posts

Miten olette itse toteuttaneet morsiamen silmien sitomisen polttareissa. Kumpi on mukavampi huivi vai sellaiset nukkuessa pidettävät silmälaput? Entä miten pitkään morsian on ollut silmät sidottuna? Onko esim. tunnin matka turhan pitkä? Olisiko hyvä laittaa morsiammelle jotkin kuulokkeet, joista kuuluu musiikkia tms. matkan ajaksi vai menisikö tuo ihan ilman?

Muokattu: , käyttäjä: wqe
Link to comment
Share on other sites

Kokemusta ei ole, mutta voisin kuvitella että tunnin matka silmät sidottuna on liian pitkä, ja jos vielä kuulokin peitetään niin ahdistus tuloo. Riippuu tietty ihmisestä, mutta mulle ei kyllä sellainen sokeus ja kuurous kävis pitkää aikaa. Ja semmoset silmälaput on varmaan paremmat, jotkut kerran nukkuukin semmosilla niin varmaan ovat mukavat. Toisaalta, jos tarkoitus on olla ihmisten ilmoilla niin meikit semmosten kans leviää jos pidempään pitää.

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli sellanen nukkumislappu ja jouduin pitämään aina n. 10-15 min. kerrallaan. Meinasivat pidempääkin pätkää, mutta antoivat mun riisua, koska silmät sidottuna alkoi oksettaa, vaikka ei edes ollut juovuksissa. Eli itse en voisi olla tuntia missään tapauksessa, varttikin teki pahaa liikkuvassa autossa.

Ja oli kiva kuulla, mitä puhuttiin. Pystyi osallistumaan keskusteluun, vaikka ei nähnytkään mitään.

Link to comment
Share on other sites

En laittaisi kuulokkeita, jos kulkineessa on mahdollista jutella polttariväen kanssa. Tylsäähän se olisi olla eristettynä koko muusta porukasta jopa tunnin ajan.

 

Olet oikeassa tuosta eristämisestä. Mietimme näitä kuulokkeita oikeastaan kahdesta syystä: 1) tällä tavalla morsian voisi esim. kuunnella musiikkia, joka voisi viihdyttää, jos keskustelu ei jostain syystä ota tuulta allensa. 2) jos muulla polttariseurueella on tarvetta keskustella tulevista jutuista, se voidaan tehdä ilman riskiä, että morsian kuulee, mitä on tulossa.

Alkuperäiseen postaukseen vielä liittyen, eräs ehdotti suunnitelupalaverissa, että voisimme myös käyttää laskettelulaseja (onko tämä oikea termi), jotka on teipattu "umpeen" siten, ettei niistä näy läpi. Onko jollakulla tällaisesta kokemusta? Toimivatko hyvin?

Link to comment
Share on other sites

^ ne laskettelulasit saattaa "vähän" painaa kasvoja ikävästi ja kuumottaa (paitsi jo on omat ja hyväksihavaitut). Plus, pois ottamisen jälkeen kasvoissa on taatusti rumat painaumat. Paljon miellyttävämpiä ratkaisuja on nuo "uni-silmälaput" tai huivi. Tosin niiden lomasta on helppo tirkistellä vrt. laskettelulaseihin.

 

Mulla oli sellanen nukkumislappu ja jouduin pitämään aina n. 10-15 min. kerrallaan. Meinasivat pidempääkin pätkää, mutta antoivat mun riisua, koska silmät sidottuna alkoi oksettaa, vaikka ei edes ollut juovuksissa. Eli itse en voisi olla tuntia missään tapauksessa, varttikin teki pahaa liikkuvassa autossa.

Ja oli kiva kuulla, mitä puhuttiin. Pystyi osallistumaan keskusteluun, vaikka ei nähnytkään mitään.

Komppaan, minulle tulisi taatusti huono olo (ihan selvinpäinkin), jos liikkuvassa autossa pitäisi olla sokkona.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tuollainen geelimaski on huono, koska sen läpi näkee ja pystyy tirkistelemään. Nukkuessa käytettävä maski on parempi. Sen päälle kun vielä laittaa huivin, niin juhlakalu ei taatusti näe mitään. Jos hän rupeaa voimaan pahoin autossa tai muuten panikoimaan, hänen on voitava halutessaan ottaa side pois.

 

Voitte etukäteen sopia, kuinka kauan sidettä on tarkoitus pitää, esim. 15 minuuttia. Sen jälkeen sovitte, jatketaanko toiset 15 minuuttia. Ja kolmannet.

 

Älkää koko ajan siirtykö paikasta toiseen autolla, vaan kävelkää välillä. Juhlakalukin voi pitää sitä hauskempana, kun voi kuunnella ympäristön ääniä. Liikenteessä, kauppakeskuksissa jne. kuuluu paljon ääniä, joihin ei näkevänä kiinnitä huomiota. Sokkona nekin erottuvat paremmin. Itseäni mietitytti aikoinaan meneminen sokkona julkiselle paikalle (kadulle, kauppaan jne), koska se varmasti herätti huomiota. Se tuntui vähän epämiellyttävältä, mutta muuten olin sokkona ihan mielelläni.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Itse olen pari kertaa kaasona ollessani käyttänyt apteekista saatavia silmälappuja: http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=231423%28yabasecatalog%29 .

noissa on se hyvä puoli, että kun laittaa päälle esim. aurinkolasit, niin eivät näy ulospäin. Samaten nuo päässä pystyy tekemään erilaisia juttuja kuin esim. huivi päässä (meillä yksi morsian ollut mm. parturissa tuollaiset silmillä, kun ei haluttu, että hän näkee lopputulosta liian aikaisin). Samaten noissa ei ole sellaista putoamisen riskiä kuin esim. huivissa on ja pimentävät kunnolla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...