maarittti

Mitä kaikkea voi tehdä etukäteen?

4 viestiä aiheessa

Aivan lyö aivot tyhjää, olen todella huono pakastamaan mitään. Joten nyt hyviä vinkkejä kehiin, mitä kaikkea voisin heinäkuun aikana tehdä valmiiksi pakkaseen kun häät ovat elokuussa.

 

Tarvitsisin ideoita;

- alkupala-pöytään

- kakkupöytään (haluamme ehdottomasti muutakin kun vain kakun)

- Juhlimme juhlapaikalla pe-su (häät la), joten esim. sunnuntain aamupala pöytään olisi kiva saada jotain spesiaalia

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aiotko siis tehdä itse kaikki tarjottavat? Minkätyylinen menu on suunnitteilla? Näin yleisellä tasolla haastavaa antaa vinkkejä, mutta ainakin  kakkupohjat, suurin osa pikkuleivistä, kuivakakut, pullat, voitaikaleivoinnaiset ja -piirakat ainakin voi pakastaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emme tee itse kaikki tarjoiltavia. Häämenuksi tulee varmaankin hampurilais-buffet, joten siihen nyt muutenkaan ei voi kauheana tehdä mitään etukäteen. Mitä nyt ne sämpylät. 

 

Ehkä just enemmänkin stressaa nuo muut ruokailut, kuin itse hääruokailu. Niihin olisi helppo, jos voisi valmistella pakkaseen jotain: mietin just sunnuntai-aamulle tyyliin pasteijoja tms. mitä voisi pakastaa etukäteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hampurilaispihvit voit myös muotoilla valmiiksi (ja jos laitat taikinaan muutakin kuin pelkkää lihaa, niin taikina toki myös valmiiksi etukäteen). Pakasta rasioihin, aina leivinpaperia kerrosten väliin. Tai jos pihvit tulee kokolihasta, niin senkin voi leikata etukäteen pakkaseen. 

Monet kakutkin voi pakastaa, joko pohjat tai jotkut jopa täytettyinä: juustokakut voi pakastaa kokonaisina, sacherkakku ilman kuorrutusta (jos väliin ei tule kermaa), kermakakut joko vain kakkupohjina, tai jos tulee joku hyydytettävä täyte, niin täytettynä ilman kermakuorrutusta. Pikkuleivät tosiaan kestää pakastamista kuten yllä todettu, mutta jos haluatte tarjota tuoreina, pakasta valmis taikina esim. leivinpaperiin käärittynä pötkönä: pötköstä voi sitten leikata valmiita pyöreitä keksejä, jotka ovat paistamista vaille valmiita.

Cake popsit voi pakastaa ilman kuorrutusta ja whoopiet ilman täytettä. Samoin erilaisia leivoksia, kuten daim-paloja tai brownieita voi hyvin pakastaa valmiinakin.

Sunnuntaiaamuksi vaikka suolaisia piirakoita, pakastus valmiina. Muita mahdollisia esim. voileipäkakut, joiden pakastus täytettynä, ilman koristeluita ja kuorrutusta.

Melkein mitä vaan voi pakastaa! Lähinnä monet kuorrutukset ja täytteet eivät kestä pakastamista, mutta sekin riippuu ihan  tuotteesta. Tuoreet marjat myös tietysti menettävät hohtonsa kun pakastaa, eli marjojen lisäys mielellään vasta juhlapäivänä, kesällä kun saa ihania, tuoreita suomalaisia marjoja  ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään