teris

Mistä karkkirasioita halvalla?

20 viestiä aiheessa

Järkytyin kun karkkirasiat tulevat maksamaan ihan kamalasti tilattuna, onko ideoita halvemmiksi vaihtoehdoiksi? pilttipurkkeja en halua käyttää enkä tehdä itse sellasta määrää. Jotkut halvat valmiit purnukat ym kävisivät kyllä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä on siun budjetti karkkirasioihin? Itse tilasin kauniit karkkirasiat Decora houselta 100kpl hintaan 50€, eli 50snt / kpl.. Myös tavallisista blancoista tulitikkurasioista saa tuunaamalla nättejä karkkirasioita, esim. donno.fi näyttäisi löytyvän 12kpl 2,30€ eli mitä se nyt sitten tekeekään kappaleelta :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tota 50e luokkaa se on mullakin, musta aika paljon ja decoralta oon meinannu tilata jos en muuta keksi. En tulitikkurasiaa kuitenkaan halua käyttää. Pienistäkin summista koostuu lopulta paljon :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Katsoppa aliexpress.com! Itse tilasin sieltä alle 25€ 100 kpl rasioita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Katsoin kyseistä sivua mutten löytänyt karkkirasioita, sitten katsoin toista jenkkihääsivua ja rahtimaksu tms oli tosi paljon, en sitten tiedä miten ne vaihtelee

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikäli olet valmis vaihtamaan rasiat esimerkiksi pussukoihin, niin saksan amazonista (amazon.de) lähtee tosi halvalla. Hakusanoiksi organzabeutel tai schmuckbeutel. Noi on meillä yksi vaihtoehto, sillä 100 kpl maksaa alle kympin. Lähetyskulut tulee tietty yleensä päälle, mut ne voi olla yllättävänkin halvat. Rasiota voi etsiä tuolta hakusanoilla schachtel hochzeit tai karton hochzeit.

 

Mä olin jo tilaamassa noita pussukoita tuolta, mut sit mies viel jarrutteli, et mitäs jos mieli muuttuu... No nyt oonkin sit katsellu koko päivän kaikkea hääsälää etsy.com:sta, ja saattaa jäädä nuo pussukat amazonista tilaamatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä täälä kans pohdin ja etsin pussukoita/rasioita hääkarkeille! Niin ja halpoja sellaisia mielellään :rolleyes:  Täytyykin käydä katsomassa ainakin tuo Amazon (Saksan) ja etsy.com

 

Muita paikkoja? :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ebaysta minäkin olen mm. Karkkipussukat tilannut,materiaaliltaan organzaa ja niitä näyttää löytyvän kymmenissä eri väreissä.100 kpl voi sieltä saada jopa n 5 € :lla postikuluineen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin kauhistelin valmiiden rasioiden hintoja ja päätinpä tehdä itse. Ostin pahvia, liimaa ja organzanauhaa askarteluliikkeestä ja tein 4*4 cm rasian kaavan. Tarkoitus on tehdä n. 120 rasiaa, 90 on tällä hetkellä valmiina. Aloitin rasioiden tekemisen hyvissä ajoin ja tehnyt aina silloin tällöin. Kivaa pikku värkkäämistä, jota voi tehdä samalla, kun katselee vaikka telkkua. 120 rasiaan pahvit tuli maksamaan 6.5 e ja organzanauha (60 cm/rasia) n. 18 e, joten ihan kiva säästö valmiisiin rasioihin verrattuna. Ja voipahan sanoa, että ihan itse tein. :curtsey:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suuri Käsityö -lehdessä oli tossa keväällä ohje paketin tekoon, on malliltaan vähän kartion tyyppinen. Todella helppo taitella rasiat itse haluamastaan kartongista, jopa minunkaltaiseni sählä saa niistä kauniita. Kuvaa en tähän hätään saa, mutta voin koittaa laittaa jossain vaiheessa. Ohje kuvineen löytyy myös lehden nettisivuilta. Se on tehty aika isolla pahvilla, mut kokeilin puolikasta A5 ja siitä tuli sopivanlainen.

 

 

Löysin parikin ohjetta, eli :

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/suuri_kasityo/askartelu_ja_muut_tekniikat/opi_taittelemaan_lahjarasia_videon_avulla

 

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/suuri_kasityo/askartelu_ja_muut_tekniikat/taiteltu_lahjarasia

 

 

Noista alemmista saa mielestäni sopivia kun tekee puolikkaasta A4:sta. Tulevat toimimaan meillä myös paikkakortteina.

Muokattu: , käyttäjä: geathe

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten ihmeessä olette löytäneet 100kpl/50€? Musta tuntuu, että 120 vieraan karkkilootiin saisi menemään lähes 100€.. Ehkä mulla on vaan kallis maku ;) Toisaalta myös harmittaa jos tulee tilattua liikaa.. Jos meinaan odottaa vastauksia kutsuihin niin iskee paniikki, kun aikaa rasioitten tilaukseen jää niin vähän

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos yhtään sormet taipuu origamiin, voi laatikot taitella tavallisesta tulostuspaperista, kuten me ollaan tehty! Pohja ja kansi yhdestä A4 arkista.. Toki taitteluun on uponnut monta lauantai-iltaa, mutta hyvässä seurassa :)

Kuva meidän boxista löytyy tuolta mun päikystä sivulta 5 ( en saa nyt kuvaa liitettyä iPadist):

http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/110569-mb-wedding-1082013/page-5

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa katsastaa Saksan Amazonin lisäksi amazon.co.uk. Organzapusseja näyttäisi sieltä saavan halvimmillaan alle kolmella punnalla 100 kpl. Hakusanalla "wedding favour boxes" löytyy myös pikavilkaisulla 100 kpl:een settejä 12 punnasta ylöspäin. Tulleja ei tule, mutta postikulut riippuvat myyjästä.

Muokattu: , käyttäjä: fru

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos yhtään sormet taipuu origamiin, voi laatikot taitella tavallisesta tulostuspaperista, kuten me ollaan tehty! Pohja ja kansi yhdestä A4 arkista.. Toki taitteluun on uponnut monta lauantai-iltaa, mutta hyvässä seurassa :)

Kuva meidän boxista löytyy tuolta mun päikystä sivulta 5 ( en saa nyt kuvaa liitettyä iPadist):

http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/110569-mb-wedding-1082013/page-5

millaisella ohjeella ootte laatikot taitellu? näyttävät hyviltä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos yhtään sormet taipuu origamiin, voi laatikot taitella tavallisesta tulostuspaperista, kuten me ollaan tehty! Pohja ja kansi yhdestä A4 arkista.. Toki taitteluun on uponnut monta lauantai-iltaa, mutta hyvässä seurassa :)

Kuva meidän boxista löytyy tuolta mun päikystä sivulta 5 ( en saa nyt kuvaa liitettyä iPadist):http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/110569-mb-wedding-1082013/page-5

millaisella ohjeella ootte laatikot taitellu? näyttävät hyviltä!

Tässä ainakin pääsääntöisesti toi ohje jonka mukaan tehty. Kaveri osaa siis taittelun vähän paremmin ja muutamalla paperiin tehdyllä merkinnällä, säästyttiin ylimääräisiltä näkyviltä taitteilta.. Lisäksi siis hän laski askin koon hyvin tarkkaan niin että saadaan koko laatikko yhdestä A4 arkista, ja pohja ja kansi siis eri mittasyhteilla, kun laitojen korkeus eri..

http://easy-origami-instructions.jetiss.net/origami-boxes-with-lids-instructions/origami-boxes-with-lids-instructions-2/

Muokattu: , käyttäjä: GwenMari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tarvitsisin vain n. 10 kpl noita rasioita... Rasian hinnalla ei siis väliä, mutta tuntuu NIIN turhalta maksaa 11 eur postituskuluja... Mistähän saisi vähemmillä postikuluilla / lähettäisikö joku näistä nettikaupoista kirjeenä?

 


qt9hj0.png

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eBaysta voi myös katsella, mikäli hinta EU:n ulkopuolisissa tilauksissa ei ylitä 20 euroa, niin ei tarvitse maksaa tullimaksua. EU:n sisältähän tullimaksuja ei tule (eli eBayn kautta jos tilaa briteistä, esim saippukuplat tulee hervottomasti halvemmaksi ja ei tullia).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä vielä kuva meidän karkkirasiasta häissämme! Eli kansi ja pohja yhdestä A4-paperista, ja mitä ohuempi paperi sen helpompi taitella, eli ei tarvitse olla mitään tavallista tulostuspaperia parempaa! Hintaa ei siis rasioille tullut paljoa, mutta toki aikaa näiden tekemiseen upposi mahtavasti, mutta muutama avustajien kanssa pidetty yhteis-taittelu-ilta auttoi ja hauskaakin oli :)

 

1375266_10151465581432609_1021601474_n.j

(Kuva: Daniel Antfolk Photography, saa katsoa muttei käyttää!)

 

 

Niin ja laatikon taitteluohjetta esim tästä:

http://origa.jetiss.net/origami-boxes-with-lids-instructions/

Muokattu: , käyttäjä: GwenMari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään