Sign in to follow this  
Followers 0
maarittti

Onko häissä aina tanssia?

8 posts in this topic

Tuli mieleen tässä kun alan kokoamaan soittolistoja tms. häihin ja lueskelin muiden mietteitä asiasta. Juurikin, että keksitään hyvää tanssimusiikkia jne. 

Niin itselläni tuli siitä mieleen, että onko kaikissa häissä olla sitä tanssia? Itse emme ainakaan mitenkään minkäänmoisesta tanssista perusta, emme eded häävalssia halua, mutta luulen että siihen "joudutaan" joka tapaukssa kun juhlien tiimellyksessä alkavat sukulaiset painostamaan. 

Mutta emme ole edes varanneet mitään erillistä tilaa, missä mahtuisi tanssimaan tms. 

Itse olen käynyt niin vähän häissä, että en tiedä, onko niissä kaikissa tosiaan aina sitä tanssimista? 

Mä olen käynyt sekä että häissä. Joissain on ollut tanssia silleen että tanssi on ollut syömisen jälkeen yksi iso ohjelmanumero ja jatkunut pitkälle iltaan. sitten on ollut sellaisetkin häät missä ei ollut mitään tanssia, ei siis edes häävalssia koska hääpari ei sitä tahtonut eikä osannutkaan tanssia. Ja yhdet häät olivat sellaiset missä oli ns pakollinen häävalssi mutta ei mitään muuta tanssia.

Mun mielestä se menee ihan sen mukaan miten hääpari itse tahtoo :)

Mielestäni häiden pitää olla parin näköiset. Jos ette itse tanssista pidä ja juhlapaikalla ei ole kunnolla tilaa tanssille niin jättäkää se pois ohjelmasta :) Olen itse ollut häissä joissa pari ei itse ole tanssinut häätanssia, mutta vieraille on ollut pieni tila tanssia. Teette niinkuin itse parhaaksi näette ;)

Edited by Samsara
Mainostaminen on kiellettyä.

Minä tykkäisin tosi paljon, jos häissämme tanssittaisiin. Ainoa huoleni on, miten suomalaiset saadaan tanssilattialle. No, alkoholin avulla varmaan... Olisiko tanssiin yllyttämiseen mitään hyviä vinkkejä?

Onneksi ainakin häävalssi on varma juttu, jes!

^ omaa läheispiiriä miettiessäni kavereiden suhteen sen kummempaa yllytintä ei tarvita, kunhan tuttu "bile"musa kajahtaa. Erityisen ryntäyksen aiheuttaisivat varmasti nuoruudesta tutut nostalgiset biisit, vaikka Mr. president, Spice girls, Backstreet boys, Hanson, Nylon Beat, Britney Spears, No Doubt, Aqua, Eminem, Offspring, Shaggy, Madonna, Michael Jackson, Raptori, Metallica, AC/DC, Ricky Martin, Puff Daddy, TLC, Aguilera, Rähinä, Bon Jovi, Springsteen,  yms. (mitä nyt kenelläkin piireistä riippuen) muita biisejä, joiden sanat on taatusti osannut silloin tai joihin on kuulunut hauskat tanssiliikkeet. Apuna voisi käyttää soittiksia "best of / top40 of the 90's" jne. Samaten tietysti tuoreemmat suosikit, ne mitä vaikka nrj soittaa nyt, esim. Rihianna, Beonce, Shakira, Katy Perry, Timberlake, Pink, Gaga, Bruno Mars, Pitbull, Idolit....

Vanhemman väen suhteen sama homma, tuttuja biisejä vaan kehiin. Paras yhtälö on varmaan vanhempien nuoruudesta tutut "ikivihreät", kuten vaikka Abba, Stewie Wonder, (Madonna ja Jackson), Rolling Stones, Beatles, Simon and Garfunkel (josta myös nuorempi polvi tykkää JA tuntee). Myös jotkut tv-sarjojen/elokuvien tunnarit on varmasti tuttuja, vaikka joku Dirty Dancing tai Saturday Night Fever, Pretty Woman.

Baarissakin tanssilattia alkaa täyttyä exponentiaalista vauhtia sen jälkeen kun 1-2 porukkaa on uskaltautunut "pelleilemään" tai tanssimaan. Riippuu tietysti millainen musiikkimaku vierailla on, mitään metalliväkeä ei taatusti ehdotuksillani lattialle saa :D

Kiitos, Tipzilla, hyvistä vinkeistä!

Tiedän, että näissä häissä ainakin morsian uskaltautuu tanssilattialle varmasti. Ehkä saan morsiamena vieraitakin mukaan, kun pyydän, heh!