Nappis

Mitä kirkko-ohjelmaan?

64 viestiä aiheessa

En nyt tuolta hausta löytänyt apuja, en kylläkään kauheesti malttanut haeskella.. Enkä varmaankaan ole ainoa kuka tässä asiassa apua kaipaa ;)

Elikkäs mitä tuohon kirkko-ohjelmaan voisi laittaa tai itseasiassa tiedän mitä laittaa, mutta jonkinlainen runko. Vinkkejä, linkkejä??

Ja iso kiitos jo etukänteen!!

Tämä vielä niin kaikki olisi pulkassa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kirkko-ohjelmassa etusivulla päivämäärät, nimet ja taiteellisen veljeni piirtämä kuva ko. kirkosta.

Sisäsivulla löytyy vihkiäisten runko melko jäykästi mutta lyhyesti, mm. vihkivän papin nimi, laulettava virsi ja serkkutyttöjen esittämä kappale. Kaikkea krumeluuria on turha kirjoittaa vaikka ne virsikirjan tkaanta löytyisikin, ainakin meillä ollaan laiskoja.

Takasivulta  löytyy laulettavan virren sanat. Sävelen uskoisin kaikkien osaavan.

Ohjelma on pitkittäin taitettu A4 samaa paperia kuin kakki muukin häiden paperitavara.

Ohjelman kannen kääntöpuolelle (olikohan tarpeeksi vaikeasti sanottu) tulee myös ehkä ja mahdollisesti osa kirkossa esitettävästä kappaleesta.

En tiedä oliko apua, toivottavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin olen saman asian kanssa pähkäillyt ja muotoillut ohjelmaa...jos tämä yhtään auttaa niin tässä meidän versio:

- A4 taiteltuna vaakatasossa kolmiosaiseksi "haitariksi" (tein Microsoft Publisher ohjelmalla, sillä saa valmiiksi taitettuna tuon muodon eikä tarvitse asemoida ja mittailla viikko tolkulla... ;D)

- Kanteen meidän "logo" nimet ja päivämäärä ja Vihdin kirkko-sanat

- Seuraavalle "sivulle" (eli kannen takapuolelle...) tulee papin, kanttorin, kaason ja bestmanin nimet (ja mahd. esiintyjä) sekä pyyntö ettei vihkimisen aikana valokuvata kuin omasta penkistä (meillä on valokuvaaja tilattuna) käsin.

- Sitten vihkikaava...

Alkusoitto:

E. Elgar -

Pomp and Circumstance op.39

Papin puhe

Kysymykset

Rukous

Aviopuolisoiksi julistaminen

Musiikkiesitys

Raamatunlukua

Rukous

Isä meidän -rukous (kaikki yhdessä)

Herran siunaus

Virsi

Loppusoitto:

E. Melartin - Juhlamarssi

100% varma en ole meneekö just näin - VARMISTA JOLTAIN VIISAAMMALTA - aion tarkistaa vielä papilta...

- seuraavalle sivulle laulettavan virren sanat

Sitten jäisi haitarista vielä pari tyhjää sivua... en tiedä olisiko hullua laittaa samaan jonkinlainen juhlaohjelma/aikataulu? Tai jos keksitään vielä jotain muuta tiedottamisen arvoista... ::) ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän ohjelma on näin (nimet muutettu):

Morsian & Sulhanen

x.x.xxxx

~~~

Avioliiton siunaus

Oulun tuomiokirkko

Preludi

Johann Pachelbel: Kaanon D

Hääpari saapuu

Jeremy Clarke: Tanskan prinssin marssi

Avioliiton siunaus

Laulu

Siinä on rakkaus (1. Joh. 4:10-11)

Laila Laulaja, Viivi Veisaaja ja Liisa Lurittaja

Virsi 342

Niin ihanaa on ylistää

Hääpari poistuu

Erkki Melartin:

Juhlamarssi näytelmästä Prinsessa Ruusunen

~~~

Pastori Pipsa Pappinen

Kanttori Uolevi Urkumies

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä pistän kultaisella klemmarilla haitarin muotoisen ohjelmalehtisemme takasivulle kiinni sydänkuvioidun pienen nenäliinan (..ostin juur tänään stockalta) !

ja siihen alle jonkinmoisen tekstin kuten .."jos tekee mieli vähän nyyhkiä, muista silmäkulmaasi pyyhkiä!"

;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tämmöinen hääohjelma tuntuu vähän hassulta. Periaatteessa ihmisille on varmaan yhdentekevää miten kaava etenee, kun se etenee yleensä kutakuinkin samalla tavalla. En ole koskaan itse saanut kirkko-ohjelmaa häissä, enkä kyllä ole sellaista kaivannutkaan. Toisaalta on hauska yllätys, mitkä marssit hääpari on valinnut jne. Elekää suuttuko  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ohjelma tehny näin:  2 A4 taitettu poikittain eli A 5 kokoinen lehtinen tuli. Toinen oli kartonkia eli siitä tuli "kannet".  Etukannessa oli nimet ja päivämäärä, 1. sivulla  (etukannen toinen puoli )kirkkorakennuksen historia, 2. sivulla kirkko-ohjelma, 3. sivulla virrensanat, 4. sivulla juhla-ohjelma, 5.sivulla menu, 6. sivulla ( takakannen toinen puoli ) juhlapaikanhistoria ja takakannessa runo.

Nämä kaksi paperia sidoimme yhteen nyörillä, oli aika juhlavannäköinen.  Eikä tarvinnut näpertää kuin yksi "paperi".  Eivätkä ihmiset pitääneet huonona kantaa sitä juhlapaikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei ilmeisesti tule kirkko-ohjelmaa. Mutta kyllä se minusta on ihan mukava lisä silti. Jos nyt joku haluaa vaikkapa ottaa kuvia tms., niin onhan se helpompi kun tietää milloin mikäkin hetki koittaa  :) Itse vaan ajattelimme säästää tässä vaivaa. Juhlaohjelmaa, menua jne. en kuitenkaan haluaisi samaan ohjelmaan, kun jotenkin ei ole kiva, jos nämä joillekin ehkä "pääasiat" häissä vievät vihkimiseltä huomiota  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
minä pistän kultaisella klemmarilla haitarin muotoisen ohjelmalehtisemme takasivulle kiinni sydänkuvioidun pienen nenäliinan (..ostin juur tänään stockalta) !

ja siihen alle jonkinmoisen tekstin kuten .."jos tekee mieli vähän nyyhkiä, muista silmäkulmaasi pyyhkiä!"

;D

Aivan ihana idea! ;D ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

TAKASIVULLA OLI TÄLLAINEN PÄTKÄ.

He eivät enää ole kaksi, he ovat yksi.                  

Ja minkä Jumala on yhdistänyt,                        

sitä älköön ihminen erottako. (Matt. 19:6)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kirkko-ohjelma siitäkin syystä, että sulhasen suku on uskonnollista. Eli haluamme ohjelmalla korostaa myös vihkimistä. Niille minun sukulaisilleni, jotka eivät sulhaseni taustaa täysin tiedä, käy kirkko-ohjelmasta myös selville, että vihkijä on sulhasen isä, ei joku tuntematon pappi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo nenäliinajuttu on varmasti ihan kätevä, en oo aikasemmin törmmänny vastaavanlaiseen ideaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse laitoin kirkko-ohjelmaan mukaan myös ne kohdat vihkikaavasta, joissa seurakunnan pitää vastata jotain, koska niitä eivät kaikki kuitenkaan muista ulkoa (varsinkaan jos eivät usein kirkossa käy).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meile tulee kokoa A5. Etusivulle nimet, päivämäärä, kirkon nimi ja kuva. Sisäsivulle vihkikaava ja toiselle virren sanat. Takasivulle historiaa ja tietoa kirkosta muutamalla sanalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kans tää ollut mietinnässä ja sain täältä kullan arvoista tietoa, kiitosta vaan kaikille  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kirkko-ohjelma oli pitkittäissuuntaan taitettu A4, jonka ylä ja alareunasta oli leikattu muutaman sentin palat pois kuviosaksilla. Etukannessa oli meidän nimet, päivämäärä, kirkko sekä papin, kanttorin, kaason ja BM:n nimet. Sisäsivuilla oli aika yksityiskohtainen ohjelma:

Alkumusiikki:

E. Melartin: Juhlamarssi (satunäytelmästä

”Prinsessa Ruusunen”)

Alkusiunaus

Papin johdantosanat

Psalmi (Laul.L. 8:6-7)

Vihkimisrukous

Raamatunluku (1. Kor. 13)

Papin puhe vihittäville

Kysymykset vihittäville

Sormusrukous

Aviopuolisoiksi julistaminen

Aviopuolisoiden siunaaminen

Virsi (sanat takakannessa)

Yhteinen esirukous

Isä Meidän -rukous

Siunaus ja lähettäminen

Päätösmusiikki:

F. Mendelssohn: Häämarssi (näytelmästä ”Kesäyön unelma”)

Takakannessa oli sitten Suvivirren hääversion sanat.

Pikkusiskoni jakoivat ohjelmat vieraille kirkon ovella, joten en osaa sanoa kuinka monta ohjelmaa per rivi kannattaa jakaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

aivan, jos ohjelmat jaetaan ovella, niin silloinhan varmaan riittää 1 per pariskunta / perhe.  :) kiitoksia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee kirkko ohjelmasta hyvin simppeli. Eli

Papin nimi

kanttorin nimi

Kuorolaisten nimet ja heidän laulaman kappaleen nimi ja isä meidän rukous...

lopussa lukee vielä että me otetaan onnittelut vastaan kirkosta poistuttaessa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä ketjussa lieneekin sopivaa kysäistä, että missä vaiheessa te muut olette tehneet nuo kirkko-ohjelmat? Miten olette tienneet ohjelman tarkkaan? Oletteko tavanneet jo papin ja kanttorin, ennen kuin olette ohjelmat tehneet?

Itse ihmettelen kovasti, kun meillä on papin ja kanttorin tapaaminen vasta elo-syyskuussa 2006, kun häitä vietetään kuitenkin jo 30.9. Pelkään kovasti, että iskee kauhea kiire ja paniikki noiden ohjelmien kanssa, kun niitä pitkien koulupäivien ohella siinä pitäisi väsätä, eli ei ihan hetkessä onnistu  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin olen ollut jo pappiin yhteydessä sähköpostilla ja sain häneltä vihkimisen rungon liitetiedostona. Sen perusteella teen sitten rungon, mutta printtaan sen vasta tapaamisen jälkeen, jos siihen saattuu vielä tulemaan muutoksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kirkko-ohjelma, mutta emme ole vielä ehtineet käymään läpi tarkempaa kaavaa.

Itse kaipasin kirkko-ohjelmaa häissä missä olimme viimeksi, kun ei ollut hajuakaan mitä seuraavaksi tapahtuu (virsi, esitys, raamatunluku, tai jotain muuta) tai kuinka kauan tilaisuus vielä oletettavasti kestää. Kirkko-ohjelma olisi silloin loistavasti palvellut meitä läsnäolijoita näissä kysymyksissä. Noh, tapansa kullakin ja hyvä niin  ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tässä ketjussa lieneekin sopivaa kysäistä, että missä vaiheessa te muut olette tehneet nuo kirkko-ohjelmat? Miten olette tienneet ohjelman tarkkaan? Oletteko tavanneet jo papin ja kanttorin, ennen kuin olette ohjelmat tehneet?

Vastaanpa tähän, kun itse toin tuon meidän aika yksityiskohtaisen ohjelman tänne...;) Eli vihkimisen runkohan on periaatteessa aina sama, olin tuon rungon poiminut muistaakseni amoriinin sivulta ja sen pohjalta sitten kirjoitin meidän ohjelman ja tallensin koneelle. Papin tapaaminen meillä oli 3 viikkoa ennen häitä, ja sen jälkeen sitten lisäsin nuo tarkat psalmit ja Raamatun kohdat. Kanttoria me ei tavattu ollenkaan, vaan pappi otti meidän musiikkitoiveet ylös. Sitten vaan tulostin ja leikkasin ohjelmat.

Hääpäivänä pappi tuli tapaamaan meitä valmistautumishuoneeseen ennen vihkimistä ja sillä oli yksi kirkko-ohjelmista mukana ja sanoi että "Tämän mukaanhan se sitten menee." Ja sillä tosiaan oli se ohjelma siinä alttarilla esillä ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään