117 viestiä aiheessa

En ole muuten koskaan törmännyt laahukselliseen alushameeseen? Luulisin ainakin että alushameen voisi ehkä nostaa niin että alushameen laahus on kiinnitetty sen nappilenkin kohdalta puvun laahukseen, jolloin molemmat nousevat. Mutta kuulostaa vähän hankalalta, itse kuvittelisin että puvun laahus riittäisi, niitäkin on kyllä erilaisia. Mutta jotta alushameen laahus ei vain pilkiistäisi sieltä, jos laahukset eivät asetukkaan/pysykään koko ajan päällekäin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo linkitetty keskustelu käsittelee kyllä laahusta. En haunkaan kautta löydä vannehameita koskevaa keskustelua.

Oho, sorry. Tuli näköjään laitettua väärä ketju, mutta toisaalta laahuksellisen puvun kanssa on varmaan aina jonkinlainen vannealushame, joten kyllä toikin kantsii lukaista läpi.

Ja tässä oikea ketju (joka tosiaan kyllä olisi myös löytynyt hakukoneella tuolta samaisesta osiosta ;))

muoks: musta tuntuu, että naikkareissa on sen verran paljon tätä juttua riittänyt, että aika harvoin on häihin liittyvää aihetta, josta täällä ei vielä olisi keskusteltu :)

Muokattu: , käyttäjä: Lainie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harmikseni huomasin että tuolla ammattilaisten vastauspuolella ei olla enää pahemmin kirjoiteltu tuon aiheen puolelle missä on puhetta vartalomallista ja puvuista, joten kysyn nyt teiltä muilta morsiamilta että minkälainen vartalonmalli teillä on ja minkälaiseen pukuun päädyitte?

Itse omaan varmaan jonkun päärynävartalon tai tiimalasin (89-69-98) hartiat on leveät, rintavarustusta ei oikein ole, mutta rinnanympärys on leveä, lantiota siis löytyy mutta vyötärö on kapea siihen verrattuna.

Olen miettinyt lantiolle asti (tai yläreisiin) ulottuvaa tiukkaa yläosaa ja siitä sitten maltillisesti levenevää helmaa. Mielessä on käväissyt myös että päällimmäinen kangas voisi olla pitsiä.

Kertokaahan nyt ihmiset millaisille vartaloille olette minkäkinlaisia pukuja ottaneet??

Kyselen tätä siis siksi, että asun sen verran "maalla" että lähimpään pukuliikkeeseen on väh. 100 km matkaa ja budjetti on sen verran minimissään että tilaan puvun todennäköisesti netistä ulkomailta, jolloin säästän mielettömän määrän.

Muokattu: , käyttäjä: -Bride-To-Be-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen lyhyt, siro, pienirintainen ja suhteellisen leveälantioinen; 157 cm/46 kg, rinnanympärys 79 cm, vyötärö 61 cm ja lantio 90 cm (ry-vy-ly keskinäiset mittasuhteet siis suunnillen samat kuin aloittajalla). Minulla oli A-linjainen, leveähelmainen puku jossa hillittyä kirjailua miehustassa ja helmassa.

Muokattu: , käyttäjä: Kaisa^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tällä hetkellä mietin lähinnä vaihtoehtoja kahdesta puvusta

http://www.ubrides.com/product.php?productid=25502&cat=675&page=4

http://www.ubrides.com/product.php?productid=25479&cat=675&page=3

tahtoisin tietää että miltä tällaiset suht kapeahko helmaiset (siis lantionkohdalta ja vyötäröltä melko tyköistuvat) käyvät muodokkaammille kantajilleen? Itsekkään kun en ole missään mallinmitoissa (172cm/67kg) eli laiha en ole, pikemminkin normaali.

Eli pitäisikö tämäntyylisiin pukuihin olla hoikempi vai onko ne ok ihan muodokkaammankin naisen päällä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä puku jossa tulee lantio esiin, vaatii sen että kantajallaan on lantio.

Jos vartalotyyppisi on selkeästi alapainotteinen, näyttää todennäköisesti heti ylälantiolta levenemään lähtevä helma parhaimmalta. A-linjainen kätkee muodot, ja sopii ihan selkeästi päärynämalliselle.

Mittojen mukaan sulla on kuitenkin ihan selkeästi tiimalasivartalo, eikä yhtään päärynää. Olet vaan vyötäröstä selkeästi muuta kroppaa pienempi, sen takia lantio tuntuu mielestäsi leveältä.

Kummatkin miettimäsi mallit sopivat varmasti hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kumpikin puku varmasti sopii sinulle. Olen itsekin tiimalasivartaloinen ja kaikissa hääpukuliikkeissä sanottiin että parhaalta näyttää puku, joka korostaa kapeaa vyötäröä ja tuo lantion esiin. Itselleni on tulossa merenneitomallisen tyylinen puku, joka levenee oikeastaan vasta lantion alapuolelta maltillisesti (puku on hyvin samantyylinen kuin ensimmäinen pukulinkkisi).

Muokattu: , käyttäjä: Arby

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tällä hetkellä mietin lähinnä vaihtoehtoja kahdesta puvusta

http://www.ubrides.com/product.php?productid=25502&cat=675&page=4

http://www.ubrides.com/product.php?productid=25479&cat=675&page=3

tahtoisin tietää että miltä tällaiset suht kapeahko helmaiset (siis lantionkohdalta ja vyötäröltä melko tyköistuvat) käyvät muodokkaammille kantajilleen? Itsekkään kun en ole missään mallinmitoissa (172cm/67kg) eli laiha en ole, pikemminkin normaali.

Eli pitäisikö tämäntyylisiin pukuihin olla hoikempi vai onko ne ok ihan muodokkaammankin naisen päällä

Mun mielestä nuo molemmat puvut sopisivat sinulle oikein hyvin.

Merenneitomalli näyttää mielestäni parhaalta todella muodokkaan naisen päällä ja jo niitä muotoja on niin turha niitä on kätkeä mihinkään säkkiin. :) Nuo molemmat mallit näyttävän tuovan vyötärön ja lantion kauniisti esille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vartalotyypit.jpg

MIKÄ PUKU MILLEKIN VARTALOLLE?

Päärynävartalo eli A-mallin vartalo

(vartalo on kapeampi olkapäistä kuin lanteilta)

Päärynävartaloisella on siro ylävartalo ja leveä lantio. Painopiste tulisi saada pukeutumisessa ylös, kaula- ja hartiaseudulle. Päärynävartaloista pukevat selkeät linjat ja juhlapuvuissa pystyleikkaukset. Paras juhlapukumalli on yksiosainen A-linjainen puku, jonka katseenvangitsijat on sijoitettu ylös. Pääntiemalli voi olla olkaimeton, mutta silloin puvun kanssa kannattaa käyttää näyttävää kaulakorua. Erityisen hyvin sopii myös kaula-aukko, joka on varustettu näyttävillä kauluksilla. Myös venepääntie tai drapeerattu kaula-aukko pukee päärynävartaloista hyvin, sillä se tuo hartiaseudulle vaakasuuntaisen linjan. Jos sinulla on päärynävartalo ja unelmoit kaksiosaisesta korsettipuvusta, valitse mieluummin samanvärinen ala- ja yläosa ja ylhäälle koristelua tai tummempi alaosa ja vaaleampi yläosa. Kapealinjainen kotelopuku ei imartele päärynävartaloa. Myöskään boleroita ei suositella, sillä ne tuovat leveän lantion esiin.

Harteikas tai rintava eli Y-mallin vartalo

(hartiat/ rinnanympärys leveämmät kuin lantio, vyötärö ja lantio lähes yhtä kapeat)

Y-vartaloita on kahta tyyppiä – harteikasta ja rintavaa. Molempia yhdistää kuitenkin kapea lantio ja usein hoikat sääret. Y-vartaloa tasapainottaa lantiolle sijoitettu koristelu. Hääpuvussa se voi olla lanteille laskeutuva koristeellinen vyö, kietaistu kangas tms. Venepääntiet, kauluskäänteet yms. eivät sovi tälle vartalotyypille, sillä ne korostavat hartiaseutua entisestään. Sen sijaan V-pääntie sopii Y-vartaloiselle mainiosti. Jos Y-vartaloisella on lyhyet sääret ja pitkä selkä – paras juhlapukupituus olisi lyhyt. Varsinkin harteikas Y-vartalo on hieman poikamainen, joten merenneitohelma tuo lantiolle ja vyötärölle kaivattua naisellisuutta. Rintavalle sopii merenneitohelman kanssa mainiosti korsettiyläosa. Myös kapealinjaiset puvut pukevat Y-vartaloista.

Tiimalasi eli X-mallin vartalo

(olkapäät ja lantio leveämmät kuin vyötärö)

Tiimalasivartaloinen on saanut klassisen naisellisen vartalon. Tiimalasivartaloisella hartia- ja lantiolinja ovat suunnilleen yhtä leveät ja vyötärö on kapea. Pehmeälinjaiset vyötäröä korostavat puvut tuovat X-vartalon esiin parhaiten. Paras pukumalli tiimalasivartaloiselle on ehdottomasti kaksiosainen korsettipuku. Yksiosaiseen A-linjaiseen pukuun tiimalasivartaloiselle sopii mainiosti vyötärölle sijoitettu nauha tai vyö. Pääntie saa olla avara ja helma mieluiten A-linjaisia. Helma voi olla myös kapea, muttei kuitenkaan mieluiten suora vaan alaspäin levenevä. Runsashelmainen puku tuo lantiolle ehkä liikaa pyöreyttä ja empirepuku näyttää tiimalasivartaloiselta kummalliselta. Tiimalasivartaloisen paras asuste on hänen vartalonsa, joka tulee esiin selkeässä, näyttävässä ja vyötäröä korostavassa puvussa.

Rehevä eli O-vartalo

(pyöreyttä vatsassa, lanteilla ja takapuolessa, mahdollisesti myös rintava)

Kookas vartalotyyppi voi edustaa mitä tahansa kolmea edellistä vartalotyyppiä. Yhteistä on kuitenkin rehevyys ja vähintään koko 42. O-vartaloisen kannattaa erityisesti panostaa pukeutumisessaan muotojen esiin tuomiseen. Luit aivan oikein, emme suosittele XL-kokoisille morsiamille kaapuja, vaan hyvin leikattuja ja istuvia pukuja. Pystyleikkaukset ja puvun yksivärisyys hoikentavat ja pidentävät. A-linjainen puku sopii siis mainiosti. Jos morsiamella on tiimalasivartalo, korsettipuku tuo vyötärön esiin kauniisti. Jos käsivarret ovat rehevät, yläosa voi olla myös pitkähihainen. Korsettimaiseen yläosaan sopii mainiosti esimerkiksi hyvin laskeutuvat trumpettimalliset tai kyynärtaipeen kohdalta avautuvat ja levenevät sifonkihihat. Rehevälle vartalotyypille eivät sovi pienenpienet yksityiskohdat, sillä pikkusievät jutut tekevät vartalosta visuaalisesti suuremman. Rintavalle morsiamelle sopii parhaiten avara pääntie, erityisesti laaja O-pääntie ja syvään uurrettu V, sillä niillä saadaan kaulaan pituutta. Puvun materiaaliksi kannattaa valita kauniisti laskeutuvia kankaita muttei kuitenkaan liian laskeutuvia, jotka korostavat jokaista kurvia.

Suora eli neliövartalo

Suoravartaloinen voi olla hyvin hoikka tai pyöreämpi. Yhteistä on vyötäröttömyys, eli vyötärön ja lantion ero on hyvin pieni. Hartiat ja lantio ovat toisiinsa nähden samassa linjassa. Selkeälinjaiset, hieman maskuliiniset vaatteet pukevat suoravartaloista hyvin. Siksi esimerkiksi juhlava jakku-housut –yhdistelmä voisi olla suoravartaloiselle hyvä vaihtoehto myös hääpuvuksi. Jos morsian haluaa hääpuvuksi mekon, paras valinta on empirelinjainen puku. Puvussa ei kannata korostaa vyötäröä. Sen sijaan pääntietä kannattaa korostaa, sillä suoravartaloisella on yleensä kaunis ja hyvä ryhti.

PIKAVINKIT

Edellä oli varsinainen vartalotyyppianalyysi. Aloita miettimällä, mitä vartalotyyppiä edustat ja lue sitä koskevat vinkit. Tässä vielä muutama pikavinkki vartalon tiettyihin ominaisuuksiin. Käytä niitä tarvittaessa edellisten tukena:

Lyhyt & hoikka

A-linjaiset, empiret ja kotelopuvut sopivat erinomaisesti. Empirepuvut lisäävät jalkoihin pituutta. Kovin runsashelmaiset puvut saavat pienen morsiamen katoamaan mekkoon.

Normaali, sopusuhtainen vartalo

Sinulle sopii mikä puku tahansa!

Pitkä ja hoikka

Tiputetut vyötärölinjat tasapainottavat vartalon mittasuhteita ja korostavat yläosaa. Paljaat olkapäät puvussa sopivat erityisesti sinulle!

Muhkea takamus

Vältä kapeita empiremekkoja ja kotelopukuja, valitse linjakkaampi A-linjainen puku.

Pyöreä vatsa

Korsettimaiset yläosat tasapainottavat vartalon mittasuhteita. Kotelo- ja kapeat empiremekot eivät imartele vartaloasi.

Pienirintainen

Drapeeraukset sopivat sinulle erityisen hyvin!

"Alli-käsivarret"

Vältä olkaimettomia, kapeaolkaimellisia ja spagettiolkaimellisia pukuja ja valitse hihallinen puku. Shaalit peittävät kauniisti käsivarret, jos unelmapukusi olkaseutu on kovin paljas.

Reilusti rintava

Vältä empiremekkoa, joka tekee vartalostasi telttamaisen ja kiinnittää huomion liikaa yläosaan. Korsettiyläosa ja A-linja sopivat vartalollesi paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itse olen tiimalasi -vartaloinen. rinnanympärystä en tiedä, mutta vyötärö 74 ja lantio 107 ;) niin, ja painan jotain 65kg ja pituutta hikiset 160cm... ja puku on maggie sotteron megan. IStui aivan täydellisesti.. ja melkein puku kuin puku, jossa helma alkaa vasta lantiolta, istui ihanasti! eli napakkaosa melkein "pitää" - ainakin omasta mielestäni - olla suht pitkälle ulottuva. jotta tuo muodot esiin.. näytin omasta mielestäni kauniilta ja etenkin hoikalta!, vaikka normivaatteissa/alasti olen hieman pyöreä (Etenkin pyllystä)..

perinteinen a-linjan puku, jossa helma alkoi siis ennenkuin lantio tuli, niin toki peitti lantion, mutta samalla näytin todella isolta!! kun se jotenkin näkyi "läpi" että yrittää peitellä jotain :D ehdottomasti muodot esiin, jos muotoja on! :) mutta tosiaan helma saa olla iso/levenevä, tai ite tykkäsin, jotta se ei sitä lantiota korosta myöskään isontavasti... :)

niin, ja mulla kun tosiaan hartiat yhtä leveät ku lanteet jos edestä kattoo, niin mulle suositeltiin olkaimetonta, lievää sydämenmallista miehustaa.. ei siis ihan suoraa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^komppailen tätä.

Miksi se lantio pitäisi piilottaa, jos sellainen kerran on ja erottuva vyötärö myös. Munkin päällä parhaalta näytti juurikin lievästi merenneitomalliset puvut, jossa tiukka yläosa jatkui lantion päälle ja n. reiden puoliväliin. Mitään A-linjaista en edes harkinnut.

Tästä on musta taidettu keskustella enemmänkin merenneitomallisia pukuja koskevassa ketjussa, mutta musta ainakin ne siis sopii juuri vähän muodokkaille paremminkin kuin ihan tikuille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen myös tuomaan lantion ja vyötärön esille. Ja mitä sulhasen mielipiteitä olen asiaan liittyen kuullut, niin miehisestä näkökulmasta kuulemma aika jeez ovat ne merenneitomalliset puvut, jotka tuovat muodot esille :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En löytänyt tästä osiosta vielä aihetta käsittelevää ketjua, joten avaudun nyt sitten tässä..

Mulle kävi siten, että löysin The Unelmapuvun kuukausi sitten, ja teetätin sen sitten silloisten mittojeni mukaan.

Vähän puvun ostamisen jälkeen ryhdyin kuitenkin kuntoilemaan ja laihduttamaan häitä varten. Paino on jo nyt hieman laskusuunnassa, ja tavoitteena mulla on saada vielä monen monta kiloa pois.

Sitten kun pukuni valmistuu, se on tod.näk. liian suuri! Teinkö nyt ihan typerästi kun menin sen jo nyt tilaamaan?

Pukua pitää korjata vielä tietysti sitten ennen häitä, mutta jos kokoni muuttuu rajustikin, niin saako siitä enää pienillä sisäänotoilla samannäköistä kuin muuten? Onko kellään tällaisesta kokemusta?

APUA!!! :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa on virhe tilata puku ennen laihduttamista. Kun teetätin itselleni sisareni häihin pukua ja mainitsin ompelijalle laihdutus aikeistani, hän heti sanoi, ettei kannata ryhtyä nyt moiseen, koska puku ei ole sitten istuva.

En siis yrittänytkään sitten laihduttaa, mutta ruokavalion muutoksen jälkeen väkisin laihduin muutaman kilon ja pukuhan oli hieman iso kuukausi ennen häitä, mutta pysyi sentään päällä. Joten ei ole kovin suositeltavaa alkaa laihduttamaan puvun oston jälkeen. Mutta toisaalta virhe on jo sattunut, niin sillehän ei voi mitään.

Riippuu varmaan ihan siitä montako kiloa pudotat ja miten paljon vartalosi muuttuu. Paljon myös puvun malli vaikuttaa. Ilmeisesti jos on kovastikin esim. brodeerauksia yms.koristeita, korjaukset ovat hankalampia. Mutta ompelijahan sen parhaiten tietää, mihin pystyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin puvun 1,5 vuotta ennen häitä. Laihduin ja puku meni myyntiin koska sitä ei enää saanut muokattua vartalolleni sopivaksi. Nyt on uusi puku tilauksessa ja tarkkailen painoa että pysyn +-3kg kohdilla. Että näin täällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä laihduin n. 10 kiloa puvun teettämisen jälkeen, mutta kiitos nyörien, A-linjan ja olkaimettomuuden, ei puku tarvinnut mitään muutoksia. Sen kyllä huomasi, että puku ei ollut ihan yhtä napakasti päällä kuin aiemmin, ja jos olisi yhtään enemmän lähtenyt, niin puku ei olisi varmaan enää pysynyt päällä ilman pienennystä. Ja täytyy todeta, että pukua tilatessa otettiin kyllä todella tiukat mitat, mutta ei se puku silloin +10-kiloisenakaan mitenkään pieni mulle ollut. Mutta sanoisin, että riippuu tosi paljon puvun mallista haittaako se laihtuminen vai ei, ja oikeasti ompelijat voi tehdä ihmeitä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen itsekkin pieni..alle 150cm ja "vauvakiloja" on edelleen (nuorin lapsista 3v)

Ja mitä minä olen huomannut, ei ainakaan olkaimeton puku minulle sovi!On kuitenkin sitä löllöä tuossa kainalon seudulla, että mielummin valitsen leveä-olkaimellisen puvun tai sitten joku kaunis bolero..

eikä sellainen puku, jossa selvästi maha-alue korostuu.. Eikä sellainen missä on vaakasuoraan olevia raitoja, se tekisi minusta entistä lyhyemmän!

Eräs ihminen kehoitti minua käyttämään yhden värin pukua (mieluiten valk. tai ivory), räväkät värit lyhentäisivät minua.. En tosin tiedä käytännössä kuinka tämä sitten oikeasti on, mutta luulen että minäkin päädyn yhden värin pukuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm, kiitos vastauksista!

Hieman itseäni huojentaa tieto, että pukuni on tosiaan hihaton/olkaimeton, vapaa vyötäröstä alaspäin sekä nyöritettävä selästä.

Nyöreillä saa säätövaraa sen +-5 cm, joka ehkä saattaisi riittääkin.

SIlti vähän jänskättää! Pukuni on Zazabellasta ja sen pitäisi tällä viikolla olla valmis. Laitan siitä kuvan sitten tuonne "tuo pukusi näytille" -osioon..

Ja dieetti jatkuu ;D ->

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan saako Ritva Westeniuksen suunnittelemia hääpukuja Suomesta? Myös Pnina Tornain puvut kiinnostaisivat.

Kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kertokaahan kokemuksia eri nettikaupoista, hääpuku ostosten suhteen...

itse olen löytänyt seuraavanlaisia: katies.fi, hääkauppa.fi, juhlapukubella.fi, zazabella.fi, hääpuvut.fi, sekä tämä bridezillas.fi (jota en muuten suosittele kenellekkään!)

nyt kaipailen kokemuksia näistä liikkeistä, meinasin ottaa ihan vakio koossa, vaikka toisaalta mittatilauksena tulisi juuri oikean kokoinen joka kohdasta... hmmm.. mietityttää vaan että voiko noihin toimitus aikoihin yms. luottaa, ja entäs jos puku ei olekaan mieleinen... vaikeaa on, sillä nuo netin kautta ostettavat on niiiiin paljon halvempia kuin liikkeissä että siksikin se houkuttaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukuni on taftia ja väriltään suklaanruskea. Mietin nyt, että minkälainen bolero pukuun (pitkä ja hihaton) sopisi ja mistä sen voisi hankkia? En ole oikein löytänyt kuvia ruskeista puvuista, joihin on liitetty bolero. Käsivarteni kaipaavat suojaa..Apua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerman tai maitokahvin sävyinen (mohair)villabolero??

Ja Etsystä löytää vaikka mitä :) www.etsy.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on jo kaunis hääpuku shamppanja/luonnonvalkoinen. ongelma on etten löydä mistään sopivaa boleroa siihen. Koko olis 50. Eli tulee vähän isommalle ihmiselle. Olisko kenelläkään tietoa mistä saisin hyvän boleron?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään