oliver

Kotona itse printattu kutsu kortti??

46 viestiä aiheessa

Kysymykseni oikeastaan liittyy siihen, että kai noita Kutsu ja sormus-tarroja voisi ostaa jostain valmiina. Mistä?

Kaikista hyvinvarustelluista askarteluliikkeistä, ainakin Sinooperista ja Sinellistä (en nyt muista kummasta itse viimeksi noita ostin, mutta varmaan on molemmissa). Saattaa ihan Tiimarissakin olla näin keväällä, kun hääaskartelusesonki on kuumimmillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tulostin kutsuihin tekstit mustesuihku tulostimella kotona. En kyllä huomaa että ois kotona tehty kun on nätti fonttikin valittu!

Tulostin myös osoitteet suoraan kirjekuoriin niin tulee tosi nätit. Minä kun en tuosta käsin kirjoitetuista osoite etiketistä niin piittaa. Mulla kun on niin karsee käsiala! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulostin myös osoitteet suoraan kirjekuoriin niin tulee tosi nätit. Minä kun en tuosta käsin kirjoitetuista osoite etiketistä niin piittaa. Mulla kun on niin karsee käsiala! :girl_haha:

Itsellä myös sama ajatus, että tulostan osoitteet kirjekuoriin. Tässä sitten yksi päivä harjoittelin, mutta en saanut kirjekuoriin minkäänlaista tekstiä, vaikka asetukset piti olla oikein :girl_sad: Autatko mua onnetonta tässä asiassa..? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei kans ensin tulostunu kirjekuoreen mitään, koska jostain syystä Wordin asetukset ja tulostimen asetukset eivät natsanneet, vaikka mitä tein. Vaihdoin sitten Wordiin aivan perusasetukset (paperi A4), käänsin vain paperin vaakaan. Kirjotin osoitteen sen vaakatasossa olevan A4:sen vasempaan reunaan, niin että alhaalla ja ylhäällä oli samanverran tyhjää.. Silloin teksti tuli kuoreen ja muokkaamalla sain sen sitten jopa oikeaan kohtaan.

En tiiä tajusitko, mutta kokeile jos vähänkään tajusit. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päädyin itsekin siihen, että tulostan itse kutsut ihan säästösyistä.

Minulle neuvottiin, että canonin pixma ix4000 olisi hyvä tulostin, joten aion sijoittaa sen 300€ siihen. Kokemuksista tästä laitteesta?

Minkälaista paperia olette käyttäneet? Itse mietin canonin 2-puolista valokuvapaperia, olisi jämäkkää eikä tarvitse alkaa "leikkaa liimaa" hommiin.

Haaveilen vaan valkoisesta helmiäispinnasta kutsussa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Päädyin itsekin siihen, että tulostan itse kutsut ihan säästösyistä.

Minulle neuvottiin, että canonin pixma ix4000 olisi hyvä tulostin, joten aion sijoittaa sen 300€ siihen. Kokemuksista tästä laitteesta?

Minkälaista paperia olette käyttäneet? Itse mietin canonin 2-puolista valokuvapaperia, olisi jämäkkää eikä tarvitse alkaa "leikkaa liimaa" hommiin.

Haaveilen vaan valkoisesta helmiäispinnasta kutsussa..

Meillä on Canon Pixma ip4000 ja on huippukone. Printattiin suoraan Sinooperin helmiäiskartongille ja hyvä tuli! Kyseisellä tulostimellahan pystyy tulostamaan vaikka CD-levyn kanteen sivusyöttöaukosta, jolloin myös jämäkkäkin kartonki menee helposti läpi. Helmiäiskartongin tulostaminen siis onnistuu ko. printterillä helposti. Voi olla, että tuo Pixma ix-4000 on kyseisen laitteen uudempi versio, tuota meidän laitetta ei enää ole ainakaan verkkokauppa.comissa myynnissä.

kutsuetup.jpgkutsutakap.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vautsi Herbina! Teidän kutsut ovat upeat!

Hienoa kuulla, että laite on hyvä, nyt uskallankin tilata sen. Ja ihan super kivaa kuulla, että tulostusjälki on hyvä helmiäispaperissa :girl_smile:

Nyt eikun sinoopperiin tarkistamaan hintoja niin saan budjetin päivitetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Korjaus: Taas meni Sinooperi ja Sinelli multa sekaisin, kyseessä oli siis Sinellin helmiäiskortit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsut eivät vielä valmiit, vasta koeversioita on tehty. Mutta tarkoituksena siis on tulostella lasertulostimella 160 g/m2 paperille kannet kutsuihin ja 100 g/m2 (lasertulostukseenkin soveltuvalle) mulperipaperille sisälehdet. Kannet tulevat vanhan kirjan kansien näköisiksi (omasta kirjasta skannattu ja muokattu) ja etukanteen (kun siis kyseessä taitettava kortti) tulee kuva, jossa mieheni kanssa olemme n. 1-2 -vuotiaina "juhlavaatteissa" vierekkäin pihalla. Kuva on tehty kahdesta vanhasta kuvasta kuvankäsittelyohjelmalla (olemme tutustuneet vasta päälle 20-vuotiaina...).

Itse kuulun niihin ihmisiin, jotka askartelevat joulukortit tms. aina itse. Mutta kun tässä on saanut tänä keväänä olla jo muutaman ystävän kutsukortteja väsäämässä, niin päätin, että meillä mies saa tehdä meidän kutsukortit. Ja lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen :-X

Muokattu: , käyttäjä: Estate

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulostin Canon Pixma iP4200. Tehtiin testituloksia kirjekuoriin, kun ei ajateltu käsin kirjoittaa osoitteita kuoriin. Onko kellään vinkkiä, miten saisi kuoret tahraamatta ulos? Tulostaa osoitteen hyvin ja oikeaan kohtaan, mutta osaan reunoihin jää mustetahra. Jä minunlaiselle perfektionistille tämä on paha juttu. Sulhaselle kelpaisi, mutta ei passaa. Auttakaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tehnyt A4:selle ja taitellut pitkulaiseksi? Jos tekisin ihan vain tavalliselle värilliselle printtipaperille...itselläni kun ei meinaa onnistua toi askartelu niin ajattelin, että tietokoneella saisin siistin kortin aikaiseksi :). Mulla on Canon Pixma mp170. Valokuvia sillä ainakin pystyy tulostamaan, mutta en ole ihan varma kuinka paksu pahvi/paperi tuosta menisi läpi..ja millä ohjelmalla sen korttipohjan voisi parhaiten tehdä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunnitelmissa on printata kutsukortit itse kotitulostimella (oisiko ollut laser, en muista kun olen niin hyvä kaikissa näissä asioissa :girl_sigh: ). Ongelmana on nyt se, että haluaisimme tekstin valkoisena. Onko kellään kokemusta, millaisiin tulostimiin saa valkoista mustetta? Vai onkohan sellaista edes saatavilla?:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Herbina:

mistä te löysitte tuon kutsunne kannen nuo kulmakoristeet? Yritin netistä hakea tuollaisia, mitkä saisi siis tulostettua, mutta en onnistunut löytämään nättejä. Sinellistä saa sellaisia metallikulmakoristeita, jotka on toinen vaihtoehto, mutta ehkä tykkäisin tuollaisista tulostetuista kuvioista enemmän :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saatiin pari päivää sitten korttipohjat postista ja kun sitten yritin tehdä yhtä koevedosta niin eipäs tulostin suostunutkaan yhteistoimintaan vaan veti jumiin! :hysteric: Aikaisemmin kokeilin toisenlaisella kartongilla ja se meni läpi hyvin joten oletin että oikeat kortitkin menee. Nyt ongelmana että mistä löytää yritys Helsingistä, jonne nuo korttipohjat voi viedä ja siellä ne tulostettais/painettais ohjeidemme mukaisesti? Ja paljonkohan se mahtaa maksaa?? Kortteja on 69..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää erilaisia fontteja pystyy lataamaan sivulta:

www.dafont.com

Oli aikas hienoja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä harrastettiin kyllä askarteluakin, mutta itse printattiin kutsut. Kortit kartongista, ei tulostusta koska kartonki liian paksua meillä käytössä olleeseen printteriin. Tulostettiin kutsutekstit helmiäispaperille ja paperilappuset sitten liimattiin kortteihin. Kuoriin tulostettiin suoraan osoitteet ja samalla tulostettiin myös värillisiä koristeluja. Kuorien kääntöpuolelle saatiin tosi hienot kukka"sinetit" meidän teemakukasta ja kuva löytyi suoraan wordin kuvatiedostoista. Meillä oli käytössä lasertulostin, joka onnistui infosivujen printtauksessa sotkemaan noin puolet erikoispaperia olevista infosivuista. Onneksi papereita oli jonkin verran ylimääräisiä, mutta kyllä sillä hetkellä harmitti! Infosivuun tuli iso värillinen kartta sekä värillinen kukkakuvio sivun reunoja kiertämään. Lasertulostus oli kestänyt hyvin postitusta, tai ainakaan emme ole saaneet yhtään ilmoitusta sotkeutuneista kutsukorteista. Ja mukavaa noita oli yhdessä tehdä ja suunitella. Minä sain näperrellä sydän- ja sormustarrojen kanssa kun sulhanen hoiti tekniikkapuolen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällähän oli hyviä vinkkejä, millaista paperia/tulostinta voi käyttää jne :) Oletteko tulostaneet väritulostimilla vai mustavalkoisilla? Meillä olisi kotona mustavalkoinen laser - mitä ilmeisimmin kannattaisi siis harkita käyttävänsä mustesuihkua? Entäpä värillistä? Harkitsen siis kutsutekstin tulostamista erilliselle paperille ja sen liimaamista korttipohjaan.

En tiedä joko joku on linkittänyt, mutta etsin itse kuvia joita saisi käyttää ihan laillisesti ja törmäsin tällaiseen blogiin:

http://thevintagemoth.blogspot.com

Tuolla oli kaikenlaisia suloisia mustavalkoisia ja värillisiä kuvia, jotka ilmeisesti ovat jo niin vanhoja että tekijänoikeudet ovat menneet tai sitten muuten yleisessä jaossa. Kannattaa käydä katsomassa varsinkin jos vintage-teema kiinnostaa! Vastaavia blogeja / sivustoja on varmasti paljonkin, ei haittaisi jos joku listaisi hyviä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin Now and Foreveristä blankot korit ja printattiin teksti itse niihin. Oltiin ensin saatu mallikappele, niin tiedettiin että menee meidän printteristä läpi. Täytyy nyt vaan malttaa odottaa, että ne kuivuu...Onneksi otettiin reilusti enemmän niitä tyhjiä, meni meinaan muutama sisälehti ennenkuin osui teksti oikeaan kohtaan :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin tulostamme kutsut ja kaiken muunkin "graafisen materiaalin" (menut, ohjelmat, paikkakortit ym.) kotona valkoiselle/luonnonvaalealle A4-helmiäispaperille. Protoja on tehty muutamia erilaisia ja täytyy sanoa, että kauniilla värillä ja huolella valituilla fonteilla printattuna ovat tosi tyylikkäitä, ainakin omasta mielestämme :girl_sigh:

Kutsuista tulee taitettavat ja esim. paikkakortteja mahtuu yhdelle paperille jopa 12 kpl, joten leikkaamista ja taittelua on jonkin verran luvassa, mutta sehän menee vaikka telkkaria katsellessa! :girl_wink:

Eikä tule kovin kalliiksi, laskin että kaikkeen materiaaliin tarvitsemme max. 150 liuskaa paperia (muistaakseni 0,39 € kpl), siis vajaat 60 €. Musteelle on vähän vaikempi määritellä hintaa ja toki tästä puuttuvat vielä kuoret ja merkit, mutta aika kohtuuhintaista mielestäni silti. Ja mahdollisen lisätilauksen tekeminen on todella helppoa ja nopeaa! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä paljastan nyt rehdisti tyhmyyteni ja pyydän, että väännätte rautalangasta miten korttipohjaan tulostetaan? Pitääkö olla joku tulostusohjelma? Mulla on yksi kuva, jonka haluan tulevan taitettavan kortin kanteen keskelle. Tulostimia ois käytössä sekä laser että mustesuihku, mutta taidan kokeilla tuota vanhaa ronksotinta ensin (=mustesuihku).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä tekisin näin.. et harjottelisin tavalliselle paperille eka tulostamista.. ettisin niinku kokeilemalla oikeen paikan kuvalle.. sit ku se on oikeella paikalla nii eiku tulostaa. ja jos on esim tekee A4 kaks korttia nii sit vaan mallailee nii kuville oikeet paikat et sit ku paperin leikkaa ja taittaa et ne on oikeella kohilla.. neuvokaa jotkut parempi idea jos on..??? itteenikin kiinnostaa jos on joku helpompi tapa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään