maarittti

Vieraat tapaavat hääparin jo ennen vihkimistä?

5 viestiä aiheessa

Onko se nyt aivan tyhmää, jos järjestettäisiin homma niin? 

 

Eli hät vietetään vanhalla hirsihuvialla lauantaina, osa vieraista saapuu meidän kanssa huvialle yöpymään jo perjantaina. Ja loput vieraat (suurin osa siis) saapuvat sitten lauantaina vihkimiseen, joka on siis tuolla huvilalla paikan päällä. 

 

Ajattelimme alustavasti, että olisimme sään salliessa sulhon kanssa pihalla ihmisiä ottamassa vastaan. Siellä olisi myös virvokkeita samoin tein tarjolla, jos on helle (vieraat joutuvat ajamaan minimissään kaikki n. 1.5h juhlapaikalle). Olisi jotenkin kiva ottaa siinä samantien kaikki yksilöllisesti vastaan ja ohjailla vihkimispaikalle (josta ei kyllä ole hajuakaan missä se on, varmaan siinä jossain pihalla). 

 

En ole koskaan ollut häissä, missä morsiuspari oli tervehtimässä vieraita jo ennen vihkimistä yhdessä, mutta onko tuollaisella nyt oikeasti mitään väliä?

 

Häät muutenkin pidetään rentoina kesähäinä. Minulla itselläni ei tule olemaan mitää häämekkoa tms. että en olisi siellä pihamaalla pomppimassa kokovalkoisessa. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maaritti, kuulostaa teidän häät kovasti samanlaisilta kuin meilläkin. En ollut edes miettinyt tuota tervehtimisasiaa, mutta uskoisin että normaalit tervehtimiset on kun porukka saapuu. Luulen että kun vihkimishetki koittaa niin kaikki järjestäytyvät ihan itse siihen lähelle.

 

Minäkään en tiedä tarkkaa vihkimiskohtaa vielä pihalla, tai jos sataa niin sitten vihkiminen tapahtuu sisällä.

Meilläkin on mökillä rennot kesähäät, eikä häämekkoa. Mies vielä uhkailee laittaa verkkarit jalkaan, mutta ihan siihen en taida suostua. Melkein kaikki häävieraat jäävät myös yöksi ja osa tulee jo edellispäivänä tai aiemmin edeltävällä viikolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olisin todella hämmentynyt vieraana, jos morsisupari olisi ottamassa vieraat vastaan vihkipaikalla. En tiedä, mitä sanoisin. Ei siinä voisi vielä onnitellakaan, kun ei sitä vihkimistä ole tapahtunut... Itse henk.kohtaisesti pysyttelisin sivulla vihkimiseen asti. Voisiko esim. teidän vanhemmat ottaa vieraat vastaan ja neuvoa vihkipaikalle? Tai sitten kaaso/bestman... 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siskoni piti miehensä kanssa oman näköisensä häät. Vihkiminen tapahtui juhlapaikalla ja hääpari oli ottamassa vieraita vastaan sitä mukaa kun heitä sinne saapui.  Juhlat aloitettiin ruokailulla, vasta sen jälkeen oli vihkiminen ja vihkimisen jälkeen kakkukahvit. Juhlien alussa morsiamella oli hillitympi mekko ja ruokailun jälkeen hänelle puettiin varsinainen morsiuspuku. Vihkimisen jälkeen morsiuspari laskeutui lavalta vieraiden onniteltavaksi. Onnitteluiden jälkeen kilisteltiin kuohuvilla ja sitten nautittiin kakkukahvit.

 

Hyvin meni, vaikka perinteistä poikettiinkin huomattavasti. Alussa oleva ruokailu rentoutti tunnelmaa kummasti :) Vieraat viihtyivät ja positiivista palautetta tuli paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osallistuin vuosi sitten ystäväni ja miehensä siviilivihkimishäihin, joissa vihkiminen siis tapahtui juhlapaikalla. He olivat odottamassa vieraita hääpaikalla, mutta eivät mitenkään muodollisesti, vaan enemmänkin hengailivat muiden seassa. Kieltämättä oli vähän hassua siihen tulla, että jokos nyt onnitellaan vai ei? Eli olisi saattanut olla dramaattisempaa, että he olisivat odotelleet jossain sivussa, ja astuneet valokeilaan vasta kun alkumusiikki soi ja he kävelivät juhlatilan keskellä olleelle vihkipaikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään