Tintti2007

Kuultopaperi

50 viestiä aiheessa

Marmoripaperi on aikas lailla eri asia kuin kuultopaperi.. :) Kuultopaperi on vähän niinkuin muovia, marmoripaperi taas ihan paperia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ahaa... Näin sitä oppii uusia asioita :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

x

Muokattu: , käyttäjä: Janique

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

kuultopaperin hinta oli meilläkin ongelma: nimeltämainitsemattomien suurten askarteluketjujen hinnat muistuttivat kartellia, varsinkin kun valkoinen on aina kalliimpaa kuin värillinen. Monesta paikasta saa toki halvalla tekniseen piirtämiseen tarkoitettua ohutta kuultopaperia lehtiönä, rullana tai irtopapereina, mutta 70g/m2 paperi ei mene tulostimista välttämättä läpi. Akateemisesta saa mahtavaa todella paksua kuultopaperia, mutta kallista on sekin. Päädyimme lopulta tilaamaan oman paperimme Briteistä, jenkkien ongelmana kun on erilaiset paperikoot. 150 arkkia 112 g/m2 valkoista kuultopaperia maksoi postikuluineen noin 48 euroa ja mikä parasta, teimme tilauksen pitkäperjantain aattoiltana, ja ne olivat meillä jo keskiviikkona, eli nopeammin kuin olisi saanut yhdestäkään kotimaisesta verkkokaupasta. Briteistä, tosin eri verkkokaupasta, tilasimme myös kuultopaperikuoret, nekin huomattavasti kotimaan hintoja halvemmalla. Lähetyskulujen kanssa saa olla tarkkana, ne vaihtelevat todella paljon, mutta pääosin brittifirmat toimittavat EU-maihin ongelmitta, punnan kurssi on halpa ja tullikaan ei ole ongelma. Eli mars, verkkoon, ei kannata maksaa ylihintaa tästä(kään) häätarvikkeesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiätääkö kukaan saako jostain A4 suurempaa arkkia kuultopaperia?

Tai löytyiskö peräti rullalla?

Tahtoisin 2-osaiset neliskanttiset kortit ja niihin sisuksiin kuultopaperia, mutta kutsu on niin iso ettei A4 aivan riitä.

Jää uupumaan 2,5cm :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös tulostettu ihan onnistuneesti Sinellin kuultopaperille...Tulostin varmaan jonkun 10kpl kerralla ja levittelin heti paperin tultua ne yksittäin pöydälle ja annoin kuivua hetken aikaa :girl_smile: Ja hinta oli tosiaan sen 60snt kappale, mutta ostin paljon tavaraa kerralla ja käytin kun oli cityshopparissa -20%...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuultaako kakspuolinen teippi läpi? entä liima?

Ajattelimme liimata kuultopaperin, mutta onko kokemusta ennen kuin alan itse sähläileen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liima saattaa vetää paperin kuprulle tai jättää möykkyjä. Itse käytän kuultopaperiin ennemmin kaksipuolista teippiä, se ei juurikaan näy, jos ei osaa oikein katsomalla katsoa. Toki riippuu pohjan ja paperin väristäkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kuultopaperi parempi liimata kulmistaan pienillä kaksipuolisen teipin paloilla vai laittaa pitkät suikaleet teippiä kaikkiin reunoihin? Liimailu ois eessä mutta kuultopaperia on erittäin rajoitetusti, eli testailuihin ei oikein ois varaa.. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on sen verran paksua tavaraa, että pysyy kyllä hyvin nurkistaankin, jos on todella pitävää kaksipuolista teippiä. Tehtiin äidin kanssa kortteja, mihin laitettiin kulmiin sellaisia pienen pieniä paksuja kaksipuolisen teipin paloja ja hyvin pysp ja tuli kivan näkönen, kun se oli vähän irti kartongista.

Tulostaminen tuntu toimivan meillä ainakin lasertulostimella paremmin kuin mustesuihkulla, mustesuihku ei pysyny. Mutta laser oli oikein oiva!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä löysin läpikuultavia sisälehtiä Now and Forveriltä. Niitä ei löytynyt nettikaupasta, mutta kun soitin sieltä tarjottiin erikokosia vaihtoehtoja ja hinnat on 0,45 /kappale. Tuli tosi kauniit ja siistit, kun ei itse tarvinnut leikellä ja koittaa saada sitä taitosta sinne :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos haluaa erikoiskokoja kuultopaperista

kannattaa käydä kyselemässä kirjapainoista.

Kuultopaperi on isoissa arkeissa joista sitä on helppo leikata

leikkurilla haluamaanne kokoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä löysin läpikuultavia sisälehtiä Now and Forveriltä. Niitä ei löytynyt nettikaupasta, mutta kun soitin sieltä tarjottiin erikokosia vaihtoehtoja ja hinnat on 0,45 /kappale. Tuli tosi kauniit ja siistit, kun ei itse tarvinnut leikellä ja koittaa saada sitä taitosta sinne :girl_haha:

Minä sain Now and Foreveriltä mallikappaleen tuosta heidän läpikuultavasta sisälehdestä, mutta se on matta.

Värikin oli vähän tunkkainen beige.

Tahtoisin ehdottomasti metallihohtoiset.

Täytynee kysyä löytyykö heiltä muita vaihtoehtoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin kuultopaperia ihan Sinellistä 27€/50 arkkia.

Tulostus onnistui todella hyvin mustesuihkulla, kunhan vaan muistaa ottaa edellisen alta pois ja levittelelee ne hetkeksi kuivumaan johonkin.

Tässä kuva tulostusjäljestä

kutsut_kattaus010.jpg

Me laitettiin sisälehti kiinni pienillä niiteillä, joita löytyi myös Sinellistä. Mun kaksipuoleinen teippi ainakin näkyi läpi, tosin jostain muusta kuin valkoisesta ei välttämättä näy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuultopaperimarkkinat näyttää tosiaan Suomessa ylikuumentuneen! ;) On se melko kallista, kun 50 arkista saa pulittaa ihmehinnottelun omaavalle Sinellille peräti 27 e. Kyseinen kauppa ei muutenkaan ole juuri nyt mun suosiossa, kun ostaessani paperileikkuria, jossa selvästi hintalapulla luki 27 e, kassakone ("jonka hinta on oikea Sinellin kassakonejärjestelmäuudistuksen jälkeen") löi kuitille 30,90 e. Eihän tuo iso ero ole, mutta periaatteessa asiakkaan ei pitäisi kärsiä järjestelmämuutosten takia vaan päinvastoin...

Saiskos sitä udella, mistä ulkomaisista verkkokaupoista tuota kuultopaperia ja -kuoria on tullut tilailtua? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Millähän nimellä tätä kuultopaperia voisi englanniksi etsiä? :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mun kaksipuoleinen teippi ainakin näkyi läpi, tosin jostain muusta kuin valkoisesta ei välttämättä näy.

Minulla oli kuultopaperin kiinnitykseen käytössä Sinellistä ostettu kaksipuoleista liimanauhaa. Oli sellainen rulla, jossa irti revittävä välikappale oli punaista muovia. Se hieman kuulsi valkoisen helmiäiskuultopaperin läpi. Kun rulla alkoi loppua ostin Sinellistä lisää, mutta ei enää ollut samaa rullaa, vaan toinen, jossa välikappale oli valkoista paperintuntuista materiaalia. Tämä liimanauha olikin erilaista eikä näkynyt kuultopaperin läpi lainkaan! Harmi vaan, että suurin osa tuli tehtyä sillä liimanaulalla, joka kyllä vähän läpi kuulsi. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuultopaperi toimi loistavasti!

A) meni printteristä (laser) ja tuli hyvää jälkeä (100 g paperi),

B ) oli edullista: Tiimarin alekorista 0,04 ja 0,18 e/ A4 kpl (2 erilaista pakkausta)

C) kaksipuoleinen teippi kiinnittyi hyvin ja ei tarvinnut töhriä liiman kanssa, jee! Eikä näkynyt läpi (värillinen kuultopaperi)

Suosittelen!

Muokattu: , käyttäjä: Nonna

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin kutsuihin helmiäisvalkoista kuultopaperia Sinellistä ja hinta oli jotakin 25e/50 arkkia. Nyt kun oli ohjelmalehtisten vuoro niin bongasin Tiimarista samanväristä kuultopaperia ja kymmenen arkkia maksoi vajaa neljä euroa.

Mutta. Se mitä Tiimarissa kutsuttiin kuultopaperiksi, onkin sellaista paksua, kartonkimaista paperia, joka hohtaa. Ei ollut ihan oikeaa kuultopaperia, jota esim. Sinellistä saa, joka kuultaa läpikin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos täällä kellään ideaa miten/jopa missä voisi kuultopaperiin tehdä kohokuvion? Tyyliin vaikka sydän kohokuviolla ja siihen jotain väriä? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulin täältä etsimään lähinnä kommentteja tulostamisen onnistumisesta, mutta kommentoisin vielä kuultopaperin hintakeskusteluun, että mä ostin muutama viikko sitten Ideaperkin Sinellistä pari pakettia kuultopaperia hintaan 4,90€/25 arkkia. Ovat siis toisistaan irrallisia arkkeja pussissa, kokoa A4, ja punnitsemisen sekä pienen laskutoimituksen jälkeen päättelin tämän olevan n. 112g/m2. Jos ette kaipaa kuultopaperiin mitään kuvioita tai väriä, suosittelen etsimään näitä tekniseen piirustukseen tarkoitettuja paketteja, sillä hinnassa säästää aika paljon.. :) Ja mikäli näitä ei enää Sinellistä löytyisi, niin joku Akateeminen kirjakauppa, Suomalainen kirjakauppa, Info tai yliopistojen kirjakaupat ovat hyviä paikkoja etsiä halpaa kuultopaperia.. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään tuoreempia kokemuksia kuultopaperista?

Etekin hakusassa on se, mistä niitä löytyy sopivaan hintaan.. Tiimarissa ei ollut (olikin heikko valikoima) ja isojen liikkeiden hinnat hieman hirvittää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin Sinooperista hakemassa 0,60 €/kpl kerman väristä. Oli myös muita vaihtoehtoja Tulostin Laserilla ja oikein hyviä tuli, ei tullut tahroja tai muuta. Täälläkin Tiimarissa erittäin huonot valikoimat. Ensin tilasin Sinellistä yhden kappaleen kokeeksi, mutta hinta oli lähes 1 €/kpl joten tyydyin paikallisen Sinooperin paperiin ja parempi tuli kuin Sinellin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon kokeillut sekä Sinellin helmiäispaperia että kuultopaperia tulostukseen. Kumpikin toimii. Meillä on Brother Hl-2037 lasertulostin, ja värikasettikaan ei ole alkuperäinen. ja suosittelen älyttömän paljon muutenkin 2-puoleisen läpinäkyvän askarteluteipin käyttämistä kaikessa askartelussa. Se on halpaa, ei sotke ja sitä on saatavilla monessa eri leveydessä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyy hyvin eri hintaisia kuultopapereita, kun googleen kirjoittaa kuultopaperi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään