Guest Dannii

mitä muuta PILTTIPURKEISTA kuin tuikkukuppeja?

79 viestiä aiheessa

Meille tulee pilttipurkeista hääkarkkirasiat ja samalla paikkakortit eli ympärille Sinellistä Kuitusilkkinauhaa kullan väristä ja papreilappu vielä kylkeen johon tulee nimi. Kannen ajattelin värjätä kullan värisellä spray-maalilla. Katotaan onnistuuko.. Onko kukaan kokeillut sprayata kansia?

Kyllä paukkumaali on hyvää kansille! pysyy ja pohja menee piiloon, ja jos ei eikalla kierroksella mene niin toidella menee! Meillä aikanaa mies myös hiekkapuhalsi maalin pilttipurkkien kansista pois ja alta paljastui kauniin hopeinen kansi, tämä tosin ei ole mahdollista ilman vehkeitä... Mutta nykyään kun ei tosiaan enää ole paikkaa missä voisi puhallella (siis oli entisen työpaikan etu) niin olen paukkumaalilla maalannut ja hyvää jälkeä on tullut! :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Heitän tähän väliin meidän idean Pilttipurkeista. Eli meille tulee Pilttipurkit hääkarkkirasioiksi tai siis niihin ei tule karamelliä sisään vaan kolme tuikkua. Kaksi ihan tavallista tuikkua ja yksi punainen tuikku. Sisälle tulee myös teksti "Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme;

mutta suurin niistä on rakkaus." ja näistä tuikuista tuo punainen tuikku edustaa sitten tuota rakkautta :grin:

Aivan ihana idea, laitanpa korvan taakse :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

laitampa tämän idean korvan taakse muhimaan.... kun noita purkkeja on varastossa pari pussillista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Help help! Nyt vielä siitä paukkumaalista. Maalasin kannet kullan värisellä spray-maalilla ja laitoin purkkiin kolme suklaata ja kannen kiinni. Suklaat siis niitä foliopäällysteisiä sydämiä. Onneksi iski makeahimo ja maistoin sieltä purkista yhden suklaan. Spray-maalin maku oli imeytynyt suklaaseen! Mies oli samaa mieltä, kun tein sille sokkotestin. Mikä siis neuvoksi? Onko jotain miedomman hajuisia maaleja tai spray-maaleja?? Tietääkö kukaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi oi, täällähän näitä ideoita onkin! :D

Hyvä ystäväni tekee meille somisteita ja hän mietti jos kokeilisi hiekkapuhaltaa filminkuvion purkkeihin. Meillä siis elokuvateema. Sisälle hääkarkkeina tietenkin popcornia! Mitäpä muutakaan. :lol:

Samaiset purkit tulevat toimimaan illalla boolilaseina. Kierrätys ja muutoinkin ekologiset valinnat näkyvät häissämme.

Jos tuo hiekkapuhallus ei toimi niin kuin on ajateltu, niin sitten tulostetaan tarrat purkkeihin. Kullekin vieraalle omalla nimellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei!

Meille tulee pilttipurkeista hääkarkkirasiat. Nyt tuli vaan pieni ongelma matkaan.. Tekstipapereiden repiminen purkin ympäriltä onnistui hyvin, mutta nyt harmia aiheuttaa liimakohdat purkin kyljessä. Liima on niin tiukassa, etten saa sitä mitenkään irti (olen yrittänyt jo paria ainetta). JOtta lasipinnasta tulisi kaunis, haluaisin rumat liimatahrat pois.

Onko joku pilttipurkkeja hääkoristeluissa käyttänyt onnistunut tässä? Ja jos on onnistunut, niin miten??

Mä ainakin sain kaikki liimat pois kun liotin purkkeja pari päivää astianpesuainevedessä ja sitten hankasin karhealla sienellä. Kaik läks.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saippuavesi ja kynsiharja niin lähtee. :) Testattu on. Mutta saa hinkata aika lujaa. Kuoharipulloista etikettien irrottelu osoittautui vielä hankalammaksi, en ole vielä saanut niitä irti, mutta ehkä en ole vain yrittänyt tarpeeksi pontevasti. Niistä tulee kynttilänjalkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos minulla olisi tarpeeksi pilttipurkkeja, tekisin jokaiselle vieraalle oman hillopurkin. Vaikkapa mustaviinimarjahilloa. Ja nokkoslettuohje mukaan. Mutta kun ei oo...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos minulla olisi tarpeeksi pilttipurkkeja, tekisin jokaiselle vieraalle oman hillopurkin. Vaikkapa mustaviinimarjahilloa. Ja nokkoslettuohje mukaan. Mutta kun ei oo...

Ala vaan kyselemään tutuilta ja vaikka tuntemattomiltakin lapsiperheiltä purnukoita. Niitä kertyy ihan älyttömästi! Ja ovat varmaan tyytyväisiä, jos pääsevät niistä eroon.

Mulla on kans tuo hilloidea pyöriny päässä. Tai sitten pitää tehdä sinappia, kun on suhteellisen myöhään syksyllä häät. Kaverin häissä oli juurikin sellaiset. Onneksi noita purkkeja olen saanut aika paljon sulhon siskolta, jolla on pieniä lapsia!

Hillopurkki on mukava häämuisto, kun kukaan sitä ei varmaankaan syö heti paikan päällä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Liima on niin tiukassa, etten saa sitä mitenkään irti (olen yrittänyt jo paria ainetta). JOtta lasipinnasta tulisi kaunis, haluaisin rumat liimatahrat pois.

Niksi-Naikkari-nurkka:

Itse olen joskus onnistunut liiman irrottamisessa oliiviöljyllä tms. ruokaöljyllä –> tippa tai kaksi öljyä liimakohtaan, hieroo vähän aikaa ja antaa vaikuttaa muutaman minuutin (eli 2-20 muistikuvien mukaan), sitten tiskaa normaalisti. Jos oikein sitkeässä liima, niin reilummin öljyä. :)

Ihania ideoita kaikilla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ala vaan kyselemään tutuilta ja vaikka tuntemattomiltakin lapsiperheiltä purnukoita. Niitä kertyy ihan älyttömästi! Ja ovat varmaan tyytyväisiä, jos pääsevät niistä eroon.

Näin juuri ja kannattaa itsekin syödä niitä marja- ja hedelmäsoseita välipalaks, ne on ihania :) Eikä niissä kaikissa oo nykyään lisättyä sokeriakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi voi, kunpa olisin tajunnut purkkeja kerätessä hoitaa tuon liimaongelman alta pois. Sunnuntaina edessä siis yli 120 purkin liotus ja rassaus. HUh.... :huh:

Kyllä se on sen väärti, toivottavasti. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oi voi, kunpa olisin tajunnut purkkeja kerätessä hoitaa tuon liimaongelman alta pois. Sunnuntaina edessä siis yli 120 purkin liotus ja rassaus. HUh.... :huh:

Kyllä se on sen väärti, toivottavasti. :D

Mä sinuna yritäisin nopeampaa konstia ja käyttäisin kynsilakan poistoainetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä sinuna yritäisin nopeampaa konstia ja käyttäisin kynsilakan poistoainetta.

Tärpätti toimi hyvin! :D Hanskat vaan käteen, purkit tärpätti veteen ja jo lähti.

Purkit on nyt hiekkapuhallettu. Valmiita purkkeja en ole vielä nähnyt. Innolla niitä odotan.

Vielä viimeistely pesu purkeille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tärpätti toimi hyvin! :D Hanskat vaan käteen, purkit tärpätti veteen ja jo lähti.

Purkit on nyt hiekkapuhallettu. Valmiita purkkeja en ole vielä nähnyt. Innolla niitä odotan.

Vielä viimeistely pesu purkeille.

Missä sait hiekkapuhallettua ne? Maksoiko jotain? Kuulostaa kivalta, mutta taitaa vaatia suhteita alan ihmiseen :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Missä sait hiekkapuhallettua ne? Maksoiko jotain? Kuulostaa kivalta, mutta taitaa vaatia suhteita alan ihmiseen :D

Ystäväni opiskelee muotoilun koulutusohjelmassa ja hän sai puhallettu ne koulullaan. Ei siis maksanut meille mitään. ;) Suhteilla mentiin siis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

post-19786-1222242235.jpg

Tässä nämä nyt ovat. Hieman eri variaatioita tehty. Noihin tulee vielä nimilaput kiinni ja karkkia sisälle.

Meidän häiden pieni erikoisuus on tuo. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
post-19786-1222242235.jpg

Tässä nämä nyt ovat. Hieman eri variaatioita tehty. Noihin tulee vielä nimilaput kiinni ja karkkia sisälle.

Meidän häiden pieni erikoisuus on tuo. :D

VAu! Aika makeita! Pitäis varmaan itsellekin hankkia sellanen ystävä, joka tuollaset asiat taitaa... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä vähän samalla tyylillä koristeltua. pintanikkarit

Sieltä likkaa kauppa ja sieltä selaa tuotteita ja sieltä plasti kote josta löytyy Huurre-efekti Spray hintaa spraylla 12,90e.

Tässä kuva huurre pinnasta.

ensiapu.jpg

Tätä ajattelin ite käyttää pilttipurkkien pintaan sitten kun nää askartelut tulee ajankohtaseks. :rolleyes:

Muokattu: , käyttäjä: salmiakki_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli puhe tehdä pilttipurkeista häänamit mutta suunnitelmiin tuli muutos ja nyt olis muutama kassillinen pilttipurkkeja odottelemassa suunnitelmaa. Kaason kanssa mietittiin että niistä olis voinut tehdä ulos lyhtyjä. Liimata erivärisiä silkkipapereita kylkeen ja laittaa askartelurautalangasta kaulaan lenkki ja sisään tuikku ja ulos puiden oksille roikkumaan (tietenkin asettelussa järkeä käyttäen) Joku oli tuolla vaan varoitellut ettei passaa tuikkukupeiksi? ainakin minun äitini on paljon polttanut omalla pihallaan oksissa näitä kyseisiä tuikkukippoja ja koskaan ei ainakaan tulipaloa ole syttynyt. Nyt alkoi vaan itseä mietityttään et poltetaankohan koko juhlapaikka maantasalle :/ onko jollakin tämmöisestä ylikuumenemisesta kokemusta? taidampas testailla ja poltella illalla muutamat tuikut ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ollu yksissä häissä, jossa pilttipurkeista oli tehty pöydille tuikkukippoja ja niissä paloi koko illan tuikut ilman mitään ongelmaa! Tällä kokemuksella itsekin voisin ajatella näihin tuikkuja laittavani pilttipurkkeihin! Mutta enhän mä voi taata ettei joskus jotai vois käydä, mutta toisaalta eikös se vaara ole aina olemassa kun tulen kanssa ollaan tekemisissä!

Toi idea ulkotuikuista on kyllä tosi kaunis ja pimeässä illassa varmaan mahtavan näköisiä!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

joo kyllä mä aattelin että ainakin pihalle laitetaan kun niitä on jo valmiiksi askarreltu.Ja elokuun pimeänä iltana kun ne loistaa siellä puissa eri väreissä niin on varmasti aivan ihanan näköstä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi miksi bongasin tän keskustelun vasta nyt?! Meillä ois tuolla monta kassillista Piltti- ym.purkkeja, mutta en tiedä puuttuuko meiltä nyt oikeen enää mitään, mitä näiden ideoiden pohjalta sais häihin väkerrettyä. Ei tullu jotenki aikasemmin mieleenkään, että niitäkin vois jotenkin hääjärjestelyissä hyödyntää. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään