Pintaliitäjä

Saippuan valmistus

41 viestiä aiheessa

Mapi85: Mä tein n. 3cm kokoisia saippuoita valmiista massasta. Ostin Lahtisen vahavalimolta 1kg pakkauksen saippuamassaa ja tein n. 60 saippuaa eikä läheskään koko massa edes mennyt eli varmaan lähes 100 saippuaa saa siitä massasta. Se on yllättävän riittoisaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Angelfish: Siis mä kuvittelin et sitä tarvii ihan mahottomia määriä!Olipa hyvä et kysyin! :girl_haha: Paljoko se valmismassa makso? Millaset sun muotit oli ja käytitkö muuten mitään hajustetta/väriä? Oon nyt niin tohkeissani tästä ideasta et täytyypä melkein ruveta vääntään niitä! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1 kg massa maksoi varmaan 10€ tuolta Lahtisen vahavalimolta. Sieltä tilasin myös muotit, hajusteet ja värit. Olivat halvempia kuin esim. Sinooperissa, jossa on myös saippuanvalmistustarvikkeita. Mä tein tällaisia:

saippuapaketit.jpg

Meillähän oli merellinen teema, joten siihen sopivaksi tehtiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihanat saippuat olet tehnyt angelfish! Käväisin Lahtisen vahavalimon sivuilla ja sieltä löytyi myös lumihiutalemuotti, joka olisi omiaan meidän talvihäihimme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin muuten sitten 12 kiloa tuota massaa enkä tajunnut, että eihän sitä mene kun muutama kilo tohon saippuamäärään jonka aion tedä.. Eli mulla on tuota Lahtisen vahavalimolta ostettua saippuamassaa kotona paljon.. Sitä siis saa multa Helsingistä hakea 9 euron kilohintaan.. Postittaa ei varmaan kannata, menee meinaan aika kalliiksi (postikulut yhdelle kilolle 8,50).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
1 kg massa maksoi varmaan 10€ tuolta Lahtisen vahavalimolta. Sieltä tilasin myös muotit, hajusteet ja värit. Olivat halvempia kuin esim. Sinooperissa, jossa on myös saippuanvalmistustarvikkeita. Mä tein tällaisia:

saippuapaketit.jpg

Meillähän oli merellinen teema, joten siihen sopivaksi tehtiin.

paljon tuolla lahtisella on postikulut?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en kylläkään hääaskartele, mutta aion tehdä saippuaa. Ajattelin tehdä lipeällä, jotta öljyt saa valita itse. Tarkoitus olisi tilailla öljyjä pienesta tuoksukaupasta ja tehdä saippuat joskus tammikuun lopulla. Tänään hain kirjastosta sen Kuan kirjan, joten loppuillan aion lukea sitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin kanssa tuolta lahtisen vahavalimolta kilon saippuamassaa ja meillä riitti ihan hyvin 50 pieneen saippuaan (ikeasta ostin sydänjääpalamuotin ja se toimi hyvin tähän tarkoitukseen ja oli halpa :P ) ja lisäksi ostin tuolta vahavalimosta silloin 3 erikokoisen sydämen muotin (ajattelin sillä tehdä saippuat lahjaksi mutta olikin liian isoja mielestäni), ja tehtiin sillä sitten ylimääräisestä massasta vessoihin saippuoita ja niitäkin tuli yli 10 kpl.

Tämmöisiä tuli meijän sydämistä.

ostin yhen pussin sinistä väriä ja laitoin sitä osaan vähän vähemmän niin tuli erisävysiä saippuoita.

toivottavasti osaa nyt vaan liittää kuvat tänne, no kokeillaan. :)

post-20102-1231154673.jpg

post-20102-1231154683.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkkinä muillekin saippuantekijöille: Prismassa oli nyt myynnissä leivontaan tarkoitettuja silikonisia sydämen muotoisia muffinssivuokia, ilmeisesti ystävänpäivän hengessä. Näillä saa kätevästi tehtyä kohtuullisen kokoiset hääkarkkisaippuat (minusta jääpalamuoteilla tulee liian pienet sydämet). Yhdessä vuuassa oli kahdeksan isoa sydäntä ja 4 pientä, ja kaksi vuokaa riittää sopivasti saippuamassa-annokselle, jossa on n. 500g rasvoja. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpas hauska idea! Taidankin vaihtaa siemenpussit hääsaippuoihin! :give_heart:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin tilasin nyt tuolt lahtisen vahavalimosta kynttilä ainekset. muotit haen sit viel jostain unohdin ne laittaa tilaukseen. toivotaan et ne nyt sit onnistuu etten turhaan tilannut ja sit pilaisin kaiken.. :) niin pitääkö ne kynttilät tehdä vuosi etukäteen? ostin sellaisen valmis massan.. olen niin onnettomuus altis etten tuon lipeän kans rupea leikkimään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kävin tutkailemassa hääsaippuoita Saippuaverstas Solinassa, olivat aivat ihania! www.solina.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei jaksettu alkaa itse väkästeleen, vaan ettittiin luomuvaihtoehto. Sellanen löytykin, Pieni Saippuakauppa Tampereella tuo maahan kaikkia erikoisia luomusaippuoita, voi mitå tuoksuja ja värejä :girl_in_love: ! niitä en olis ite osannu tehdä. Valittiin ite saippuan koko ja lahjapaperi, niistä tuli tosi hienoja!eikä varmaan oo kellään muulla ollut häissä vastaavia :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljonko tota väriä laitetaan esim kiloon massaa? Liuosvärillä aattelin värjätä. Tuoksun määrä on kansaa mietinnässä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään