Vieraiden jakautuminen hääparin kesken


Juulis

Recommended Posts

Meillä enempää miettimättä meni aika tasan 50/50 ja kavereiden osuus häävieraista on noin 10%. Meillä on molemmilla aika isot suvut joten jopa lähisukua jouduttiin karsimaan aika reippaalla kädellä ja kavereita sitäkin raaemmin. Lopullinen vieraslista ei tosin ole vielä ihan valmis, mutta tuskin ihan kauheasti tästä tulee enää muuttumaan. Juhlatila ei rajoita vieraiden määrää, mutta muut syyt painaa meillä sen verran että halutaan pitää vierasmäärät inhimillisinä ja sadan kieppeillä pyöritään nyt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä näyttää siltä, että mun sukua on tulossa paljon enemmän. Mies ei ole kovin halukas kutsumaan omiaan. Mulle sikäli ok, hänen päätös (enkä juuri ole hänen sukulaisiaan edes tavannut, ja ne joita säännöllisesti nähdään, ne kyllä kutsutaan), mutta vähän jänskättää mitä tuleva anoppi sanoo asiasta. Olen yrittänyt olla vaikuttamasta miehen päätökseen suuntaan tai toiseen, mutta tän hetken lista näyttää siltä, että mun sukua on n. 2 kertaa enemmän kuin miehen sukua.

Link to comment
Share on other sites

Meillä meni melkeinpä tasan 50/50 kun aloimme alustavaa vieraslistaa laatimaan. Molemmat saavat kutsua kenet haluaa, mutta silti näyttää menevän kutsutut tasan molempien puolelta. Molemmilla kutsulistalla on perhe, isovanhemmat ja loput kavereita. Eli sukua emme kutsu käytännössä lainkaan.

Muokattu: , käyttäjä: Littis
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Me ei olla vielä lopullista vieraslistaa saatu pohdittua, mutta se mitä pohdittiin näytti pahasti siltä että sulhon puolelta tulee paljon enemmän porukkaa. Tosin kun minä tiedän ne kaikki ketä on tulossa, eli periaatteessa 'yhteisiä' kavereita. Minun puolelta sitten tulee vaan muutama, kun en tiedä ketä sinne kutsuisin, ja kun kuitenkin sitten olisi se että jos kutsuu 'sen', niin pitää kutsua myös 'tuo' ja 'tää'. Myös sitten se, kun halutaan vaan pienet juhlat, niin pakko sitten pitää listakin lyhyenä, ettei siellä olisi näitä joiden kanssa ollaan tekemisissä harvinaisen vähän.

 

Ja yksi minun pään murheenkryyni on se, että tahtoisin kutsua miehen työkaverin vaimoineen, vähän niinkun vastavierailulle kun me oltiin viime vuonna heidän häissä. Mutta tuleeko siittä sitten se tilanne, että sieltä pitää muitakin työkavereita kutsua, ja niitä olis ainakin kolme (jos muutama muu lasketaan mukaan, niin sitten olis yhteensä 7, mikä on jo kolmasosa siittä mitä me meinattiin kutsua). Kun ei sitä vieraslistaa vaan voi paisuttaa kun rajallisella budjetilla mennään, juhlapaikkaan se ei vaikuta, mutta sitten ruoka- ja juomalaskuun...

Link to comment
Share on other sites

75/25 minun hyväkseni. Mies harmittelee omien vieraidensa vähyyttä, mutta tiedustellessani kenet hän haluaisi vielä kutsua on vastauksena "ei ole muita".  <_<

Suurin osa vieraista on yhteisiä tuttuja, mutta koska mies on tutustunut heihin kauttani, lasketaan nämä ihmiset minun kutsuttavikseni.

Link to comment
Share on other sites

Me ei olla vielä lopullista vieraslistaa saatu pohdittua, mutta se mitä pohdittiin näytti pahasti siltä että sulhon puolelta tulee paljon enemmän porukkaa. Tosin kun minä tiedän ne kaikki ketä on tulossa, eli periaatteessa 'yhteisiä' kavereita. Minun puolelta sitten tulee vaan muutama, kun en tiedä ketä sinne kutsuisin, ja kun kuitenkin sitten olisi se että jos kutsuu 'sen', niin pitää kutsua myös 'tuo' ja 'tää'. Myös sitten se, kun halutaan vaan pienet juhlat, niin pakko sitten pitää listakin lyhyenä, ettei siellä olisi näitä joiden kanssa ollaan tekemisissä harvinaisen vähän.

 

Ja yksi minun pään murheenkryyni on se, että tahtoisin kutsua miehen työkaverin vaimoineen, vähän niinkun vastavierailulle kun me oltiin viime vuonna heidän häissä. Mutta tuleeko siittä sitten se tilanne, että sieltä pitää muitakin työkavereita kutsua, ja niitä olis ainakin kolme (jos muutama muu lasketaan mukaan, niin sitten olis yhteensä 7, mikä on jo kolmasosa siittä mitä me meinattiin kutsua). Kun ei sitä vieraslistaa vaan voi paisuttaa kun rajallisella budjetilla mennään, juhlapaikkaan se ei vaikuta, mutta sitten ruoka- ja juomalaskuun...

Ei minusta välttämättä tule sellaista tilannetta että pitäisi muita kutsua. Tietenkään töissä ei voi häistä puhua ~mitään, eikä mytöskään mainita, että kutsui yhden. Etenkin jos olette töiden ulkopuolella tämän työkaverin kanssa tekemisissä enemmän kuin muiden, silloin ei varmasti ole mitään ongelmaa. Toisaalta jos kaikkia näkee muutenkin säännöllisesti, tai sitten kaikkia näkee pelkästään töissä niin tilanne voi olla vähän eri. Oliko työkaverin häihin kutsuttu muita työkavereita vai ainoastaan teidät?

Link to comment
Share on other sites

Sukulaisia suunnilleen yhtä paljon, sulholta ehkä pari enemmän, kavereita minun puolelta 15 ja sulhon puolelta 31. Kutsuttiin serkut ja sitä läheisemmät sukulaiset, ei lapsia, ja kaikki kaverit jotka haluttiin. Ei haluttu mitään tiukkoja rajoja henkilömäärään, sukulaisista karsiminen ei ollut kummallekaan vaihtoehto joten rannalle jäävät olisi olleet sellaisia kavereita jotka oikeasti halutaan paikalle. Sulhon kavereista n. 25 henkeä on vielä samaa isoa kaveripiiriä, josta ei oltaisi voitu mitenkään tyylikkäästi kutsua vain osaa.

Yhteensä 132 kutsuttu joista ilmeisesti reilu 100 kpl tulossa + viisihenkinen bändi + kuvaaja.

Link to comment
Share on other sites

Meillä taas muihin poiketen menee niin, että melkein kaikki ovat minun puoleltani. Tuntuu se hassulta mutta minkäs sille voi, kun miehen suku on tosi pieni, isänsä on jo kuollut, ei ole sisaruksia, eikä serkkuja. Miehen puolelta tulee 6 sukulaista, minun sukua 40. Lisäksi minun kavereita yli 30. Mieheltä vain 1 kaveri. Kovasti kyselin, että etkö ketään muita halua kutsua mutta ei kuulemma halua. Näillä siis mennään :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä oli vihkimisessä ja kavereille järjestetyissä juhlissa jakauma aika tasan, mutta sukulaisille pidettävissä kesäjuhlissa taas vieraita tulee noin 50, joista 7 miehen puolelta. Tuntuu vähän tyhmältä, mutta näinhän se välillä menee. Miehen suku on omaani huomattavasti pienempi ja heillä on enemmän esteitä.

Link to comment
Share on other sites

Listalla on nyt 116 nimeä. 57 on puolison sukulaisia, kolme omia kavereita, 19 mun sukulaisia, 17 mun kaveria, 17 yhteistä kaveria ja 3 yhteisten kavereiden lasta. Ei mitään puhettakaan että ruvettaisiin jotenkin jakamaan tasan näitä, kutsutaan ne ketkä on pakko ja keitä halutaan. Yhteisten kavereiden määrää selittää se, että ollaan tutustuttu yhden yhdistyksen kautta joka on meille molemmille aika tärkeä sosiaalinen verkosto. Omat kaverit on lähinnä vanhoja kavereita joihin pitää vieläkin yhteyttä. 

Lista tosin kasvanee tuosta yhteisten kavereiden osalta ja mun muutama mun sukulainen jäänee pois. Joku 130 nimeä on varmaan lopullinen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Mun puolelta reilusti enemmän vieraita. Mulla on paljon isompi suku ja juhlaan ei ole edes kutsuttu koko lähisukua. Miehen puolelta on kyllä kutsuttu koko lähisuku, mut en usko et ovat tulossa. Asuvat toisella puolella Suomea. Kavereitakin on mun puolelta tulossa enemmän, koska mulla on enemmän läheisiä ystäviä ja miehellä enemmän hyvän päivän tuttuja. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä jakautuu aika tasan, tosin itselläni on vain yksi sisko ja sulhasella 5 sisarusta, mutta mun puolelta taas tulee enemmän kavereita puolisoineen. Päädyttiin siihen, että ei kutsuta kuin lähimmät serkut ja ystävät, kun sulhasen suku on niin suunnaton, että vierasmäärä (80) olis nelinkertaistunu, jos kaikki serkut olis kutsuttu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä ei mietitty vieraslistaa sillä tavalla että ketä minä kutsun ja ketä mies kutsuu, vaan minä tein ehdotelman ja mies hyväksyi  :girl_haha: Tiesin siis etukäteen hänen mielipiteensä kutsuttavista. Meiltä molemmilta tulee noin kymmenen lähintä perheenjäsentä, vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat plus muutama muu. Minun sukuni on huomattavasti isompi, mutta en ole heidän kanssaan tekemisissä enkä heitä halua kutsua kun eivät ole miestäni koskaan edes tavanneet.. Suurin osa kutsuttavista ystävistämme on alunperin miehen ystäviä, mutta suhteemme aikana heistä on tullut yhtälailla minunkin ystäviäni :) Pohdinnassa on vielä kutsummeko minun harrastukseeni liittyvät kaverini, jotka tulisivat myöhemmin illasta sitten "bilettämään" ja heitä olisikin sitten reilut 50 henkeä aveceineen :D Meillä ei siis missään tapauksessa ole heitä varaa ruokkia, mutta ovat kuitenkin minulle tärkeitä ihmisiä joiden kanssa olen viettänyt viime vuosina suurimman osan vapaa-ajastani, ja tuntuisi oudolta olla heitä kutsumatta :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...