BohoChicBride

Astiapohdintoja (yhdistetty kyselyketju)

5 viestiä aiheessa

Tässä häitä pohtiessa ja inspiraatiokuvia katsoessa oon entistä enemmän menettäny sydäntäni vanhoille astioille. Näistä ehdin jo senverran innostuakin, että alettiin miehen kanssa tätä vakaasti harkita, eripariset vanhat astiat kun sopisi meidän teemaankin.

 

Se vain mietityttää, että miten pitopalvelut suhtautuvat omiin astioihin? Tämä on varmaan paljon yrityskohtaista, mutta ajateltiin noita omia lautasia lähinnä jälkiruokaan/hääkakkuun ja kahville/teelle, ei koko ruokailun ajaksi. Kliiniset "kouluruokalan astiat" häiritsisi ainakin tätä pikkutarkkaa morsianta hääpäivänä :D

 

Ihan noin yleisenä pohdintana, oletteko olleen tyytyväisiä pitopalvelun astioihin? Millaiset teillä oli tai tulee olemaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin meidän pitopalvelulle on ok, että melkein kaikki astiat tulee juhlapaikalta (muutamat lasit joudutaan ottamaan heiltä). Tarjoukseen kuuluu siis kattaus/hlö tai olemassa olevien astioiden tiskaus (eli ne juhlapaikan kupposet). Ja iltapalallekin suosittelivat kertisastioita. Mun nähdäkseni ei pitäis olla ongelmaa, toki jos on jotain ei-konepesunkestävää tai muuten hankalia käsitellä, voivat pistää hanttiin. Kannattaa syynätä tarjoukset läpi, yleensä nuo asiat on niissä mainittu. Ja aina voi kysyä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Vieraamme kuljetetaan laivalla kirkolta juhlapaikalle. Laivalla tarjoamme onnittelumaljan. Laivayhtiö suositteli lasien välttämistä, ettei lasit mene rikki jos tulee aaltoja.

Toisaalta kertakäyttöiset shampanjalasit voivat myös kaatua helposti ja joku saa sitten juomat päällensä...

Onko aivan törkeää tarjoilla kuohuviiniä normaaleista kertakäyttömukeista?

Onko mitään muuta ratkaisua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Vieraamme kuljetetaan laivalla kirkolta juhlapaikalle. Laivalla tarjoamme onnittelumaljan. Laivayhtiö suositteli lasien välttämistä, ettei lasit mene rikki jos tulee aaltoja.

Toisaalta kertakäyttöiset shampanjalasit voivat myös kaatua helposti ja joku saa sitten juomat päällensä...

Onko aivan törkeää tarjoilla kuohuviiniä normaaleista kertakäyttömukeista?

Onko mitään muuta ratkaisua?

 

Mun mielestä ei ole törkeää tarjoilla laivalla maljaa kertakäyttömukeista, jos ne on muovisia. (Pahvimukeista ei missään nimessä, muki pehmenee nopeasti ja muljuaa, en tykkää niistä yhtään. "Normaali kertsimuki" tarkoittaa minulle siis pahvimukia.)

 

Kertakäyttöiset skumppalasit voivat tosiaan olla hieman kiikkeriä, varsinkin, jos jalkaosa on irrallinen. Minä tarjoaisin ihan normaalin mallisesta, hieman tavallista pienemmästä, muovimukista maljat.

Tietysti riippuu vähän siitä laivasta, että onko kyseessä on risteilyalus alkuperäisen otsikon mukaan, josta tulee mieleen aika hienot puitteet, vai ihan yhteysalus, joka on tarkoitettu kuljetusvälineeksi eikä juhlapaikaksi. Ja onhan noita muovilaseja vaikka millä kuosilla ym. :)

 

Itse vieraana tuossa tilanteessa saattaisin jopa ihmetellä lasisia maljoja tyyliin "huijui, kuinka ne on uskaltaneet, mihinkähän tämän laskisi, ettei kaadu ja särjy".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko aivan törkeää tarjoilla kuohuviiniä normaaleista kertakäyttömukeista?

Onko mitään muuta ratkaisua?

 

Ei ole törkeää enkä ikinä arvostelisi mitään hääparin ratkaisua törkeäksi, mutta itse lähtisin hakemaan jotain juhlavampaa ratkaisua tohon. Henkilökohtaisesti olen sellainen ihminen, että juoman ja ruuan makuun vaikuttaa aivan olennaisesti astia, mistä se tarjotaan, (enkä muuten ole ainoa, kaksi muutakin perheenjäsentäni jakaa tämän näkemyksen), joten mun kohdalla alkujuoma varmaan kärsisi aivan perusmuovimukista (tätä mallia tuskin edes tarkoitettiin http://www.ekylmala.fi/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/2/624210_1.jpgja tämäkin on aika karu http://www.resta24.fi/tuotekuvat/900x600/Kunststoffbecher_1.jpg ).

 

Mut mites joku tällänen? http://www.pamark.fi/data/th/c_1149146.jpg_3e8_3e8.jpgKyseessä on Dunin viinilasi, näyttää tukevalta, ohutreunaista kovempaa muovia. Vähän arvokkaampi (ainakin hintasa puolesta). Ja varmaan muitakin välimuotoja löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään