Guest angel_eyes-80

Kuinka monta kaasoa/bestmania? (yhdistetty)

855 viestiä aiheessa

Kaksi kaasoa mullakin. Pikkusisko toisena ja hyvä ystäväni, jonka kanssa olemme tunteneet ihan sieltä ala-asteen ensimmäiseltä luokalta saakka, on toinen kaasoni.

Muokattu: , käyttäjä: lorenda

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kaksi kaasoa. Molemmat rakkaita ystäviäni. Toinen kouluajoilta ja toinen aupair ajoilta. Siksi kaksi, että yhden harteille ei kaatuisi kovin paljon. Kaasoillakin kun on omat elämänsä. Toisella on pieni lapsi ja toisella omat häät tulossa (tätä en tiennyt vielä kun kaasoksi pyysin). Mutta onneksi häihinkin on vielä aikaa parisen vuotta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista olenko vastannut tähän vielä :)

3 ihanaa ystävää on kaasoina :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulle oli itsestäänselvyys että kaasoja on 1. se vaan on mun mielestä oikein. muut on sitten morsiusneitoja. kaaso on se joka on mun tuki ja turva...liian monta ihmistä vetelemässä naruista ei mun mielestä vaan toimi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ei tule yhden yhtä kaasoa eikä morsiusneitojakaan sen puoleen. Yksinkertaisesti koin, että haluan olla se keskipiste omissa häissäni. Minun sisko on auttamassa järkkäilyissä, joten ei ihan yksin olla sulhon kanssa. Äiti todennäköisesti auttaa sitten pukeutumisessa hääpäivänä.Mies kuulemma vielä miettii, että haluaako bestmanin. Salaa toivon, että hänkin jättäisi semmosen ottamatta. Itse en halua polttareita ja miehen polttarit järjestää kaverit, eikä meille tule mitään ohjelmanumeroita häihin niin senkin puoleen tuntui oikealta valinnalta olla ottamatta virallisia avustajia.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee kaksi kaasoa, kaksi todella rakasta ystävääni. Lisäksi mietin, että pyydän siskoani ja sulhon siskoa jonkilaisiksi apukaasoiksi tai vastaaviksi. :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: marvel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksi kaasoa minullekin todennäköisesti tulee. Tosin kumpaakaan en ole vielä pyytänyt tehtäviin, mutta eiköhän he suostune. :girl_smile: Toisen kaasoista olen tuntenut noin 12-vuotiaasta asti harrastusten kautta, ja olin myös itse hänen kaasonsa vuonna 2007. Toisen kaason kanssa meistä tuli lukioaikoina sydänystäviä, ja ollaan sitä vieläkin. Molemmat naiset ovat ovat yhtiä tärkeimpiä ihmisiä elämässäni! :-X Mulle kaasot ovat lähinnä ihana tuki itse hääpäivänä, en vaadi heiltä sen suurempaa osallistumista järjestelyissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista olenkohan jo tänne kirjotellut, mutta miulle tulee kolme kaasoa. Tää oli asia jota ei tarvinnut edes miettiä. Kaksi näistä kaasoista on miun vanhoja ja erittäin rakkaita ystäviä jotka oon tuntenu yli kymmenen vuotta ja kolmas on sitten vähän uudempi tuttavuus, eli mun miehen parhaan ystävän vaimo josta on tullut mulle todella tärkeä ihminen. :-X:-X:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä menen perinteisemmin ihan yhdellä ihanalla kaasolla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

onko suomessa käytössä tällaista morsiustyttö/sulhaspoikajuttua kaason ja bestmanin rinnalle? minä kun siis haluaisin yhden varsinaisen kaason, ja rinnalle kolme morsiusneitoa, sama tilanne sulholla(eli bestman+3).. ja näillä sulhaspojilla ja morsiustytöillä tarkoitamme ihan aikuisia ihmisiä, jotka haluaisimme erityisasemaan häissämme...

.. eli, onko tällainen käytäntö mahdollinen, että siellä alttarin vieressä seisoo bestmanin ja kaason lisäksi vähän sivummalla morsiusneidot ja sulhaspojat? ja heillä olisi yhteneväiset asut kaason ja bestmanin kanssa, mutta kuitenkin erottuisivat heistä? tyyliin bestmanilla smokki, pojilla yhdenmukaiset, samanhenkiset puvut jne..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
onko suomessa käytössä tällaista morsiustyttö/sulhaspoikajuttua kaason ja bestmanin rinnalle? minä kun siis haluaisin yhden varsinaisen kaason, ja rinnalle kolme morsiusneitoa, sama tilanne sulholla(eli bestman+3).. ja näillä sulhaspojilla ja morsiustytöillä tarkoitamme ihan aikuisia ihmisiä, jotka haluaisimme erityisasemaan häissämme...

.. eli, onko tällainen käytäntö mahdollinen, että siellä alttarin vieressä seisoo bestmanin ja kaason lisäksi vähän sivummalla morsiusneidot ja sulhaspojat? ja heillä olisi yhteneväiset asut kaason ja bestmanin kanssa, mutta kuitenkin erottuisivat heistä? tyyliin bestmanilla smokki, pojilla yhdenmukaiset, samanhenkiset puvut jne..

meillä ainakin tulee olemaan näin! mulle se on yks hailee et onko se suomess käytäntönä yleisesti vai ei. mun mielestä kaasoja ja bestmaneja on ja kuuluukin olla vaan 1, vaikka hääseurue voikin olla isompi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ei ole kaasoa, mutta..

- pukeutumisessa minua auttaa kälyni

- ohjelmaa järjestää toinen käly (mistä meillä ei ole aavistustakaan mitä on tulossa)

- musiikkiesityksen ystäväpariskuntamme (laulu+kitara)

- vieraita vastaanottamassa on mieheni lisäksi veljeni sekä mieheni veljet (2)

- kimppuani pitää 8v. veljen tyttöni, joka on myös kummityttöni

eli koen, että kaason ja bestmanin tehtäviä on meillä hoitamassa useita ihmisiä tai että vastuuta on jaettu :)

Pienet perhehäät/avioliiton siunaus (sekä tyttäremme kaste) + muutama ystäväpariskunta tulossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alustavasti ajattelin, että voisin pärjätä jopa ihan ilman sitä virallista kaasoa. Valmisteluapuja en erityisemmin kaipaa, meille kun on tulossa pitkälle ammattilaisten valmistamat ravintolahäät. Mutta sitten totesin, että haluan ehdottomasti parhaat ystäväni kampaajalle juomaan skumppaa kanssani ennen vihkiseremoniaa. :girl_blum: Joten kyllä taidan sittenkin pyytää kaasoiksi yhdestä kolmeen ystävää. Yksi on aivan ehdoton valinta, vanhin ystäväni, jonka olen tuntenut pian 30 vuotta, ja jonka tiedän arvostavan juuri tällaista "tyttöilyä".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
onko suomessa käytössä tällaista morsiustyttö/sulhaspoikajuttua kaason ja bestmanin rinnalle? minä kun siis haluaisin yhden varsinaisen kaason, ja rinnalle kolme morsiusneitoa, sama tilanne sulholla(eli bestman+3).. ja näillä sulhaspojilla ja morsiustytöillä tarkoitamme ihan aikuisia ihmisiä, jotka haluaisimme erityisasemaan häissämme...

.. eli, onko tällainen käytäntö mahdollinen, että siellä alttarin vieressä seisoo bestmanin ja kaason lisäksi vähän sivummalla morsiusneidot ja sulhaspojat? ja heillä olisi yhteneväiset asut kaason ja bestmanin kanssa, mutta kuitenkin erottuisivat heistä? tyyliin bestmanilla smokki, pojilla yhdenmukaiset, samanhenkiset puvut jne..

En nyt tiedä, onko niinkään käytäntö Suomessa, mutta meille tulee tavallaan näin :)

Eli mulla on kaksi kaasoa, siskoni ja ystäväni, ja lisäksi pyysin morsiusneidon, joka on serkkuni. Nämä ovat iältään häiden aikaan 21-25, joten ihan aikuisia jo. Me emme halua morsiuslapsia, joten morsiusneidon paikka meni serkulleni. Olisin voinut valita vain yhden kaason ja lisäksi kaksi morsiusneitoa, mutta en osannut päättää siskon ja ystävän väliltä, joten pyysin kummatkin kaasoksi. Loppujen lopuksi nämä kolme ovat ihan yhtä tärkeitä ja samalla viivalla.

Sulhaselle tulee ainakin yksi bestman, ehkä jopa kaksi. Bestmanasia on vielä ihan auki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla 5 kaasoa :D parhaita ystäviäni kaikki ja melko tiivis porukka vieläkin vaikka ollaan ympäri Suomea hajottu.

Yhden olen tosin nimennyt "pääkaasoksi" joka pitelis lankoja käsissään, ja 2 kaasoista on ilmoittanut olevansa mieluummin enemmän taka-alalla.

Näin siksi etten ketään pystynyt valitsemaan ohi muiden, en myöskään vain puolta porukasta. Lisäksi meillä mahdollisesti lähemmäs 130 hengen kaksikieliset häät, joten useampi kaaso joka tapauksessa tarpeen tehtäviä ja taakkaa jakamaan ;) kaikki kaasot ovat tyytyväisiä järjestelyyn, samoin kuin morsian, eli homma toimii. Kaasoilla on välillä kinaa keskenään mutta selvittelevät ne kyllä onneksi kuten aikuisten tulisikin - minua vaivaamatta! ;)

Muoks, mukava huomata että täällä on muitakin joilla 4 tai 5 kaasoa. Haluan siis toki myöskin kaikki nämä henkilöt kaasoikseni, kyseessä ei ollut pelkästään se etten olisi osannut päättää. Isoissa häissä on paljon tekemistä, ainakin meillä on, ja jokaiselle kaasolle on kivasti löytynyt omanlaistaan tekemistä ennen häitä ja niiden aikana. En ikinä viitsisi sälyttää yhden tai ehkä edes kahden kaason kontolle kaikkea sitä tekemistä, jota emme itse ehdi ja jossa apua tarvitsemme kipeästi. Ja juontaja-kaaso on omassa elementissään juontamassa, pääkaaso ei juonna vaan pitää koko homman kasassa alusta loppuun, kuka nyt kerkeäisi kumpaankiin hommaan ja vielä nauttimaan häistä?? Haluan antaa ihanille kaasoilleni mahdollisuuden myöskin juhlia rennosti kanssamme, kun jokaisella on vähän pienempi osa-alue vastuullaan :)

Ja nyt näitä luettuani rupesin huolehtimaan, että ei kai sisko suuttunut kun en kysynyt kaasoksi.. o.0 tuskinpa, pitää vaan keksiä aina jotain murehdittavaa.. kai se ois sanonu..

Muokattu: , käyttäjä: Isithtrade

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itellä näillä näkymin kaksi kaasoa, molemmat siskojani. pienempi on se "pääkaaso" joka on jo auttanu kaikenlaisissa askartelujutuis ja isompi sisko tulee toiseks kaasoksi. olisin isomman halunu pääkaasoksi mut ajattelin kun hällä on kaksi pientä lasta ja tällä hetkellä opiskelee (pitäisi valmistuu toukokuul) ettei aika riitä nyt häähössötyksiin :) mut kesällä sit auttaa enempi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kaksi kaasoa.

Ei vain pystynyt päättämään kahden ihanan ihmisen väliltä :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on yksi kaaso ja kolme... Mikä se sana nyt onkaan? Aikuinen Morsiusneito?

Eli Kaaso on minun kanssa hääpäivän aamun, pitää kukkia kirkossa etc.

Kaikki neljä kuitenkin auttaa tasapuolisesti järjesteilyissä, ja koska meillä on isot juhlat, on hyvä että itse juhlissa on monta ihmistä vetämässä naruista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kaksi kaasoa. Paras ystäväni sekä pikkusiskoni. En voinut valita vain yhtä, joten pyysin molemmat! :) Sulhaselta puuttuu vielä bestman, mutta yksi bm luultavasti tulee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääsuunnitelmista ei kauheasti olla vielä hiiskuttu muutakuin äideille, niin kaasoja en ole vielä pyytänyt.

En vaan osaa päättää että kaksi vai kolme kaasoa. Kaikki ovat hyviä ystäviä, mutta jostain syystä tuntuu, että kolme kaasoa on liikaa! En tiedä mistä tää ajattelu johtuu. Tiedän että yksi ystävistäni ei loukkaannu vaikka häntä en pyytäisikään, sillä hän tuskin edes sitä odottaa, vaikka kuulisikin hääsuunnitelmien olevan jo käynnissä.

Käytännössä en varmaan tarvitsisi yhtäkään kaasoa, sillä en usko antavani kaasoille paljoakaan hommaa.

Mutta siis pitää vielä pähkäillä että kaksi vai kolme.... Onneksi on vielä aikaa miettiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään