-pipsa-

kaasojen ja bestmanien määrä ja pukeutuminen,help!

13 viestiä aiheessa

tästäpä tulikin meille ongelma.. :-? nimittäin mieheni haluaisi bestmaneikseen oman ja minun veljen. Minulla on valittuna yksi kaaso, ja mietin että täytyykö minullakin olla toinen kaaso vai miltä se näyttää jos bestmaneja on kaksi ja kaasoja yksi? Ehkä toisen kaason valinta ei hirmuisia vaikeuksia tuottaisi, vaikka sellaisia kavereita, joiden kanssa yhteydenpito olisi jatkunut tiiviisti, ei oikein ole.. mutta sellainen vaivaa, että jos valitsen kaksi kaasoa, täytyykö heillä olla samanlaiset puvut??  :-[ auttakaa te viisaammat  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole mikään pakko olla kahta kaasoa, vaikka onkin kaksi bestmania. Ja vaikka olisikin kaksi kaasoa niin ei tarvitse olla samanlaisia vaatteita. Tuli mieleen, että onko mahdollista että toinen veljistä olisi bestman ja toinen seremoniamestari? Silloin teillä olisi kaaso, bestman ja seremoniamestari.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oon samaa mieltä minttu06 kanssa. mulla on kolme kaasoa (myös bm:ä on kolme, mutta se on vain sattumaa! ei tarvii olla samaa määrää molempia!) ja olen heille sanonut että he saavat itse päättää mitkä vaatteet laittaa häihin. en haluaisi vaikuttaa niihin mitenkään, koska meillä ei ole varaa osallistua heidän puvustusmenoihin. jos haluaa samat vaatteet, silloin mielestäni morsiamen täytyy se kustantaa. toki se on varmasti näyttävää jos kaikilla olisi samanlainen mekko. mutta ei todellakaan mielestäni välttämättömyys. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei meilläkään todellakaan ole varaa maksaa enää heidän pukujaan.. pitää alkaa miettiin toista kaasoehdokasta ja kysellä heidänkin mielipiteitään.. tai sitten päädymme kahteen bm ´ja yhteen kaasoon =) vaikea asia, hankala päättää  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi kaasoa ja yksi bestman.. Että miksi se tosiaan ei voisi olla toisinpäinkin..  :)

Pukeutuminen on vapaa.. Sisko tosin kysyi että onko mitään vaatimuksia, mutta sanoin että pukee mitä itse haluaa. Olisihan se aika hienoa jos kaasoilla olisi samanlaiset puvut, mutta ei meidän budjetilla..  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä myös kaksi kaasoa ja yksi bestman.

mä kans annoin kaasoille "vapaat kädet" vaatteiden suhteen,kunhan on jotain vaaleansinistä(meillä värinä se)oli se sitten luomiväri tai sukat ;)mutta kaasot haluavat mennä yhdessä ostoksille,jotta saavat edes hieman samanlaiset,tai edes samaa tyyliä,ja itse haluavat maksaa :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisihan se upeaa jos kaasoilla olisi samanlaiset puvut, mutta sitten kyllä pitäisi minunkin mielestäni morsiusparin osallistua kustannuksiin. Ei varmasti ole kivaa jos kaapissa roikkuu tietynlainen puku ihan sen takia "kun se oli pakko ostaa". Ja antamalla kaasoille vapaat kädet ei tarvitse pähkäillä mikä väri sopii molemmille, millainen puku sopii molemmille yms. Kaasot ja bestmanit ovat kuitenkin niin paljon esillä häissä että olisi mukavaa että he viihtyvät vaatteissaan ja tuntisivat olevansa kauniita ja komeita  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei tarvitse olla samaa määrää kaasoja kuin bm. kassoilla ei myöskään tarvitse olla samanlaisia pukuja jos päädyt valitsemaan itsellesi kaksi kaasoa.

ja muutenkin komppaan edellisiä, jos vaatii samanlaiset puvut kaasoille, niin itse ainakin osallistuisin kustannuksiin....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kolme kaasoa ja kolme bestmania. Kaasoille annoin vaan ohjeeksi että ei minihametta ;) Bestmaneille sanottiin jotta tumma puku, mielellään musta jos sellainen löytyy. Onneksi löytyi kaikilta. Kun ikää alkaa karttua niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä miehillä on kaapissa jonkinlainen tumma puku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi kaasoa ja bm:ä ja saavat laittaa mitkä vaatteet haluvat, kunhan kaasot eivät tosiaan laita minaria mutta ei mieluummin täys mustaakaan asua.

Bm:it onkin sitten eri juttu, toivottavasti löytyy tumma puku kummaltakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kaksi kaasoa ja sulhasella kolme best mania. Kaasot itse haluaisivat pukeutua samanlaisesti (tosin jos löytävät sopivat mekot, sillä toinen imettää ja mekon pitäisi olla siihen sopiva) ja ovat enemmän kuin halukkaita maksamaan itse. Minkäs sille voi  ;) Ja best manien pukeutumisesta ei ole vielä päätetty/keskusteltu heidän kanssaan, mutta yksi ajatus on se, että vuokrataan sulhaselle koko puku ja best maneille liivi ja plastron/kravatti samaa väriä ja ne me maksaisimme (kaikille ei ole varaa vuokrata koko settiä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kaksi kaasoa ja miehellä kaksi bm:a, joista toisen on sovittu hoitavan seremoniamestaruuden. Kaasoille olen ilmoittanut, että saavat pukeutua haluamiinsa asuihin, mutta itse ovat päättäneet, että haluavat asuihin jonkin yhdistävän jutun... Muutoin ovat tyyliltään todella erilaiset. Bm:n puvut ollaan luvattu vuokrata, mutta en aio puuttua sen kummemmin heidänkään valintoihin, miehet keskenään päättäköön... Tosin "kolme muskettisoturia" -ideaan en ole vielä oikein lämmennyt...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ns.jenkkityyliset häät, kun sulho on jenkeistä. Ja jenkeissähän häissä kaikki on liioiteltua ja runsasta : ) Meillä oli 4 kaasoa, 4 best mania, morsiustyttöjä/lapsia ja kukkaistyttöjä oli kaiken kaikkiaan 10, joille oli jaettu pieniä tehtäviä läpi häiden. Kaikilla oli vaatetus toisiinsa sopivaa väritykseltään ja teemoiltaan, ja me kustansimme myös vaatetuksen, koska halusimme oman laisemme. Ei voi vaatia valittuja ihmisiä itse maksamaan vaatteita, jotka ovat heidän päällään vain kerran!

Meillä onneksi molempien vanhemmat sitten maksoivatkin kaiken muun häihin liittyvän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään