Guest siru(Guest)

Kaaso raskaana

164 viestiä aiheessa

Mulla on kaksi kaasoa, joista toinen ilmoitti n.kuukausi sit olevansa raskaana. Yllätys otettiin iloisesti ja onnellisesti vastaan. Ei minun mielestä mitään ongelmaa siinä, että on raskaana..Toki hän omien voimiensa mukaan auttaa ja on mukana. Heti ilmoitinkin et sanoo aina suoraan kun tarvii lepoa. Kyllä tuleva äippä sitkeesti vaan jaksoi meidän Tallinnan reissunkin, pahoinvoivana ravattiin ympäri keskustaa, eikä suostunut jäämään hotelliin. Sitkeä sissi..

Voimia kaikille morsiamille ja kaasoille!! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hmm, minen nyt koko ketjua ole lukenut, mutta...

Meillä on häät ensi vuoden alusta ja kaasoni miehineen yrittää kovasti saada ensimmäistä lastaan (minun kummilasta :)) Tässä odotellaan, koska plussaavat ja puhuttu on, että katsotaan sitten, tarvitseeko pyytää varakaasoa, eli jotain muuta vähän auttelemaan kaasoa omissa tehtävissään. Mutta tosiaan vain, jos kaaso on aivan viimeisillään häissä tai sitten jos raskaus on niin vaikea, ettei pysty/jaksa tehdä mitään. Kaason miestä ollaan jo infottu, että jos pikkuinen on häihin mennessä syntynyt, niin hän on sitten lapsenlikka ja kaaos saa nauttia kaasoilustaan :lol: Välillä vain käy imettämässä. Eli eipä pitäisi raskauden mitenkään olla huono juttu, paitsi jos ei kykene mitään sen takia tekemään. Tämäkin vain siksi, että ko. kaaso on oikeastaan ainoa henkilö, jonka siihen hommaan haluan ja meitä kumpaakin harmittaisi niin pirusti, jos ei tätä voitaisi yhdessä kokea. Niin ja itse alan yrittää lasta heti häiden jälkeen ja kaasoni häät ovat tulossa sitten joskus lähiaikoina meidän jälkeen, joten voinpa olla itsekin raskaana hänen häissään, hänen kaasonaan kun tulen toimimaan :)

Jep, nyt on kaaso raskaana, jee :) Laskettu aika n. 1kk ennen häitä. Kaason la on niin lähellä häitä, että pikkuinen on todella pieni häissä, eli pyydän myös yhden tai kaksi muuta kaasoa, että tämä "ykkös" kaasoni saa rauhassa syötellä vauvaa häissä ym. ilman että kokee huonoa omaatuntoa siitä, että morsian jää siksi aikaa yksin :rolleyes: Hän kun on niin höpsö, että tuntisi varmasti näin.... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sen verran pahalta tuntuvia näkemyksiä täällä on (ei kovin monia, mutta silti) että pakko kirjoittaa. Itse olen kaasona tulevana kesänä, enkä ole raskaana, vielä. Terveydellisistä syistä olemme kuitenkin mieheni kanssa päättäneet antaa vauvan tulla, jos on tullakseen ja lopettaneet ehkäisyn, joten saatan pian olla. Pitkällä en tule mahdollisessa raskaudessani ystäväni häiden aikaan olemaan, joten se ei näy, eikä vaikuta, ellen sitten voi pahoin. Pahoinvointi onkin ainoa asia, joka raskaus+kaasoiluyhtälössä huolettaa. En halua myöskään kertoa asiasta yhteisille tutuillemme ennen ystäväni häitä tai häissä, sillä en halua varastaa huomiota itseeni. Haluan olla ystävän tukena ja apuna, ja toivon, ettei siihen tule mitään estettä. Ja toivon, että hän saa päivänsä prinsessana. Mietin että pitäisikö morsianta varottaa etukäteen (jolloin se saattaa aiheuttaa päänvaivaa, ihan kuin ei muuten olisi tarpeeksi mietittävää, eikä asiasta ole mitään varmuutta, eihän mitään välttämättä edes tapahdu) vai kertoa koko jutusta vasta jos on tarpeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luin osan kirjoituksista mielenkiinnolla, mutten koko ketjua jaksanut mennä läpi.

Itse olen tulevana kesänä kaasona ja olen silloin 8 kk raskaana sekä 1v lapsen äiti.

Häissä olen ainut kaaso, koska morsian on niin toivonut ja minulle kaason tehtävä on suuri kunnia. Me olemme molemmat todella iloisia sekä tulevista häistä, että raskaudestani.

Morsian sanoi heti alussa, että hän odottaa minulta lähinnä henkistä tukea ja apua hääpäivänä. Sen hän tulee myös saamaan! Olimme yhdessä katselemassa/sovittamassa hääpukuja, valitsemassa kimppua yms ja muutenkin olemme keskustelleet paljon tulevista häistä. Itse haluan olla mahdollisimman paljon apuna, mutta lopulliset päätöksen morsian tekee yhdessä sulhasen kanssa. Polttarit eivät olisi kuulema olleet välttämättömät, mutta itse halusin sellaiset järjestää. Aloitin niiden suunnittelun hyvissä ajoin, joten ne eivät tuottaneet ongelmia. Itse olin ns. kamera miehenä sellaisissa jutuissa missä en pystynyt olla mukana, mutta itsepähän ohjelman olin laatinut. Morsian tykkäsi todella kovasti ja itsekin olin päivään tyytyväinen. Oli ihana päästä vähän tuulettuun hyvässä porukassa.

Itse en ole kokenut missään vaiheessa että pieni lapseni tai raskauteni olisi vaikuttanut jotenkin häiden järjestelyihin. Sekä minä, että morsian odotamme kovasti lähestyviä häitä ja olemme erittäin luottavaisin mielin. Asiat on varmaan tosi paljon ihmisistä itsestään kiinni. Se voi olla, etten jaksa/pysty koko päivää olemaan korkokengät jalassa, mutta entäs sitten. Tuskin ketään häiritsee, jos olen kesähäissä avojaloin ja istun välillä.

Olen ollut myös aikaisemmin kaasona ja sillon esikoiseni oli muutaman kuukauden. Myös ne häät menivät hyvin. Mieheni oli pääasiassa vauvan kanssa ja itse kävin vaan välillä syöttämässä. Asiaa tottakai helpotti se, että vauva oli kiltti ja nukkui suurimman osan ajasta. Polttarit me pidettiin jo hyvissä ajoin, mutta ei se tuntunut olevan kellekään ongelma.

Olen sitä mieltä, että puhumalla monet jutut ratkeaa eikä kannata jättää asioita viime tinkaan.

Toivotan kaikille onnellisia hää hetkiä!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiedän yhden kaason joka oli raskaana häiden aikaan. Morsian tiesi kaasoehdokkaansa raskaudesta ja pyysi toista ystäväänsä "kakkoskaasoksi", avuksi ettei homma käy liian raskaaksi.

"Ykköskaaso" järjesti kyllä polttaritkin, oli kuskina muulle polttariporukalle :) hauska ilta kuulemma oli vaikka kaaso ei juonutkaan. "kakkoskaaso" ei ilmeisesti kovinkaan paljon osallistunut järjestelyihin, (polttari, hää jne) kunhan kulki mukana ja teki jotain jos pyydettiin.'

Kuulin "ykköskaasolta" että olihan se rankkaa, kun takakenossa pingviini tyylillä taapertaen yritti pitää narut käsissä. Olisi halunnut järjestää enemmän ohjelmaa ja muuta, mutta toisesta kaasosta ja bm:stä ei ollut apua ohjelmien keksimiseen ja toteurramiseen.

Ilmeisesti kuitenkin morsian, sulhanen ja hääväki olivat tyytyväisiä.....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kaasollani 3 kk ikäinen suloinen bebe häitten aikaan. Hän ei ollut vielä raskaana, kun pyysin kaasoksi ja raskaus oli kaikille iloinen uutinen. Meillä on ns. lapsettomat häät, mikä oli päätetty jo ennen kaason raskautta. Kerroin heti, että minulle on tärkeintä, että hän pääsisi hyvänä ystäväni paikalle, joten myös vaavi on tervetullut, jos vain äiti haluaa niin. Kaaso itse oli kuitenkin sitä mieltä, että hommaa vauvalle hoitopaikan ja jossain vaiheessa vauva tulee hääpaikalle imetettäväksi. Olisin kyllä ollut valmis joustamaan kaason takia ja toivoisin, että myös tulevaisuudessa, jos minä olen samassa tilanteessa, pystyy morsian joustamaan. Kaaso on muutenkin ollut ihana ja jaksanut oma-aloitteisesti koluta läpi hääpukukaupat, askarrellut ja suunnitellut. Vaikuttaa melkein siltä, että minulle kaason vauva on etusijalla ja hänelle taas meidän häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen itse kaasona, kun meidän pikkuinen on n. 3,5kk. Mua jännittää, miten minä itse selviän velvollisuuksistani.

Olen todella onnellinen, että hän pyysi minua, mutta tosiaan huolettaa se, miten hommat menevät. Onneksi meitä kaasoja on 2, eli kaikki ei ole minun vastuullani. Ja onneksi mies on myös häissä mukana, eli ruokinnan lisäksi hän aika pitkälti hoitamaan pikkuisen tarpeet.

Eniten mua huolettaa polttarit. Ystäväni asuu eri kaupungissa ja en oikein voi lähteä koko viikonlopuksi pois niin pienen lapsen luota. Jos polttarit ovat kaupungissa, mies lupasi tulla mukaan ja raahata vauvaa 2h välein mun luokse syömään, mutta jos ne pideään jossain mökillä tms., niin voi olla, että mä en sinne voi lähteä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulkoon vaika kaikki kaverit raskaaksi yhtä aikaa, mua ei harmittaisi ollenkaan vaikka kaasoni olisi raskaana; sehän olisi vain ihana asia. Mulla on niitä kaasoja neljä -ja heistä yksi on mies! :D Joten ainakin yksi ei tule olemaan raskaana -varmuudella. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli niin, että raskaus oli alussa kun kaverini pyysi mua kaasoksi. Kerroin raskaudesta ja sanoin, että mielestäni hän tarvitsee sinä päivänä vierelleen sellaisen ihmisen joka oikeasti pystyy auttamaan ja olemaan 100% sinä päivänä hänen rinnallaan. Hän ymmärsi asian ja sovittiin, että autan järjestelyissä, mutta kaasona en toimi. Kumpikaan meistä ei loukkaantunut tästä asiasta. Mielestäni oli hyvä, että sovimme näin, sillä häät olivat 250 km kotoani ja vauva oli tuolloin 4 viikkoa vanhan ja tarvitsi paljon huomiotani ja hoivaani. Häissä ei meinaan ollut paikalla esim. sukuani tai muita ystäviäni auttamassa minua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kai se että harmistuu omien hääsuunnitelmien muuttumisesta tarkoita ettei olisi ystävän raskaudesta onnellinen! Nämä on molemmille ihmisille omassa elämässään erittäin tärkeitä asioita joten kummaltakin täytyisi löytyä empatiakykyä ymmärtää toisen tilanne, ja jos vaatii muutoksia suunnitelmiin/käytökseen niin keskustelkaa asioista. Itse olen burnoutin kokenut ajateltuani työssä ja vapaa-ajallanikin ennenkaikkea muita enkä itseäni, joten en kenellekään suosittele uhrautumista ystävän vuoksi jos omat tunteet sanovat toista.

Itselläni on kaksi vaihtoehtoa kaasoksi. Kummallakin on pieni lapsi, ja tunnen etten voi kumpaakaan vaatia täysin 'omaan palvelukseeni' hääpäivän ajaksi juuri tämän vuoksi. Haluan kuitenkin olla omien häideni keskipiste, vaikka toki ajattelen myös vieraita ja lapsille tulee varmasti leikkipaikat ym viihtyvyyden takaavat jutut. Tämä hieman aiheuttaa päänvaivaa kaason valinnassa enkä ole siis päätöstä vielä tehnyt, kumman pyydän kaasoksi tai pyydänkö kummatkin. Itse olin toisen ystäväni häissä kaasona ja luulen että pienen lapsen äiti ei olisi tästä tehtävästä selvinnyt yhtä antaumuksella. Jollain toki voi olla pätevä isä ja/tai sukua joka huolehtii lapsesta kun morsian tarvitsee kaasoa mutta ainakaan toisella ystävälläni ei näin ole..

Muokattu: , käyttäjä: Briitta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso ilmoitti olevansa raskaana noin 3kk. sen jälkeen kun häntä pyysin. Sitten keskusteltiin asiasta ja sovittiin, että ottaisin toisen kaason, ettei raskaana olevan ystäväni tarvitse rasittaa itseänsä mitenkään. Riittää että hän vain saapuu kauniina paikalle, ellei ole laitoksella saattamassa maailmaan uutta elämää :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sitten sekä polttareissa, että häissa mukana 3 kk ikäinen vauva. Meni kaikki tosi hyvin, eikä esim. polttareissa kaasoa häirinnyt, vaikka muut oli vähän humalassa. Myös häissä niin pieni meni ihan hyvin, vaikka meillä olikin lapsivapaat häät. Tuli siis muutama lapsi kuitenkin paikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla myös kaasona toimiva saa vauvan 2kk ennen h-hetkeä ja haluaa silti olla osana sitä päivää ja on innoissaan, ja en toki häneltä mahdottomuuksia vaadikaan kun pieni vauvahan hänelle syntyy ja tiedän itse mitä se alku aika vaatii.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Senkun otat tisen kaason lisäksi. Tässä tilanteessa hyvin ymmärrettävää. Se raskaana oleva voi auttaa niin paljon kuin kykenee, mutta varsinkin lapsen syntymän jälkeen tarvitset varmasti jo järjestelyihin avuksi jonkun, jolla ei ole vastasyntynyttä hoidettavana :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla vaan ei oo ketään toista.. hyvät ystävät tosi vähissä oman lapsen saannin jälkeen... että että... :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui.. pelottavaa että tuosta kuulee noinkin myöhään. Pitääkin tutkailla omien kaasojen masuja sillä silmällä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pyysin ensin kaasoksi veljeni vaimoa. Olimme puhuneet tästä jo vuosia sitten, että jos joskus menen naimisiin, haluan hänet kaasoksi. Sovimme nyt kuitenkin, että pyydän toisenkin kaason, koska hänellä on pieni lapsi ja toinen tulossa. Kun kuulin tästä toisesta raskaudesta olin siis jo pyytänyt toisen kaason. Laskettu aika on 1,5 kk ennen häitä enkä koe sitä mitenkään ongelmana. Kaaso ilmoitti heti hoitavansa hänelle sovitut seremoniamestarin tehtävät parhaan kykynsä mukaan ja sopivansa itse toisen kaason kanssa hänen tuuraamisesta. Onhan vauvan isäkin häissä ja vanhemman lapsen osalta asiaa helpottaa se, että molemmat isovanhemmat ovat myös paikalla.

Nyt toinen kaasonikin on puhunut, että he ehkä alkavat yrittämään lasta. Olisin vain onnellinen, jos heilläkin tärppäisi pian. En koe, että noin iloiset asiat voisivat mitenkään olla negatiivisia häittemme kannalta. Asioilla on tapana järjestyä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän omat häät ovat tärkeät eikä niitä tee vähemmän tärkeäksi se, että paras ystävä sattuisikin olemaan raskaana. Kenenkään ei kuitenkaan koskaan kannata olettaa, että omat häät olisivat maailman tärkein tapahtuma myös muille.

Itselläni tulee olemaan 2 kaasoa, jotka olen tuntenut melkein vauvasta saakka. Yhdessä ollaan jaettu ilot ja surut yli 20 vuotta ja toivon, että he olisivat myös mukana hääpäivässäni. Jos nyt sattuisi niin, että jompi kumpi saisi vauvan juuri häiden aikaan, niin eihän sille sitten tietenkään mitään voisi.

Ihmettelen myös suuresti niitä "parhaita ystäviä" joita ei raskaaksi tulon jälkeen kiinnosta ystävänsä häät enää pätkääkään. Itse olisin kyllä loukkaantunut, jos toinen kaasoista tulisi raskaaksi ja ilmoittaisi tyyliin "sori, kyllä mun vauva on niin tärkee, ettei mua vois vähempää kiinnostaa millasen mekon häihis ostat". Tietysti tilanne on toinen, jos morsian kohtelee kaasojaan kun orjia.

Suurimmaksi osaksi päätämme asioista sulhasen kanssa ja koska meidän molempien äiditkin ovat innoissaan kaikista hääaskarteluista (he nyt eivät ainakaan voi olla raskaana :D), kaasojen tärkeimmäksi tehtäväksi jää auttaa minua puvun valinnassa ja ohjelman miettimisessä. En siis odota heiltä mitään ympärivuorokautista henkistä tukea ennen häitä, häissä tai häiden jälkeen (uskon, että aikuisena ihmisenä selviän myös vessareissuista ilman apua ;)). En myöskään ole bilettäjätyyppiä, joten en niin välitä polttareistakaan.

Jos jompi kumpi ystävistäni siis vetäytyisi kaason tehtävistä raskauteen tai pieneen vauvaan vedoten, olisin surullinen ja loukkaantunut, koska odotan mukavia yhteisiä illanviettojamme hääjärjestelyiden parissa, enkä vaadi heiltä mitään, mitä vaikka neliraajahalvauksen saanut ei voisi hoitaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkään en ihan jokaista vastausta lukenut...

Ystäväni alkoi suunnittelemaan häitä ja pyysi minut kaasokseen, odotin silloin esikoistani ja laskettuun aikaan oli 3kk. Kun morsian ilmoitti päivän, muistutin etten välttämättä ole paikalla sillä laskettu aikani oli vain 2 viikkoa aiemmin. Suunnittelin toisen kaason kanssa hääjuhlaan ohjelman sekä polttarit. Ainoa sopiva päivä polttareiden pitoon oli sama päivä jolloin itselläni oli laskettuaika. Pääsin niihin mukaan ja silloin morsian alkoi jännittämään jääkö minulta häät välistä. Koko päivän kuljin muun polttariporukan mukana enkä tuntenut itseäni väsyneeksi.

Kahden päivän päästä polttareista syntyi tyttöni. Heti sairaalasta kotiuduttua lähdin vaatekauppaan ostamaan juhlapukua ja kun tyttöni oli 10 pv vanha seisoin kaasona ystäväni rinnalla koko päivän. Tyttö oli kirkko seremonian ajan mummon kanssa kotona ja ruokailun jälkeen tuli juhliin mukaan. En itse kokenut raskautta ja pintä lasta hetkeäkään kaasona olemisen esteenä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olipa uskomaton ketju, ei voi muuta sanoa.

tuli vaan sellainen asia mieleen, että toisten ihmisten lapset

ja niiden saaminen eivät kertakaikkiaan voi olla (eikä tarvitse olla!)

muille se maailman tärkein asia. Iloinen voi toisen puolesta olla,

mutta siinä kaikki!

Kaikki eivät saa lapsia, jotkut eivät myöskään halua lapsia.

Kaikki eivät edes pidä lapsista,

jotkut eivät pidä muista lapsista kuin omistaan.

Häihini muuten tulee 18 lapsivierasta iältään 1-10, odotan mielenkiinnolla. X-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Toisten ihmisten lapset eivät varmaan ole kenellekään maailman tärkein asia, mutta pitäähän se ymmärtää, että kyseisille ihmisille lapsen saanti, raskaus ja lapsi on maailman tärkein asia. Kaason tehtävien hoitaminen raskaana onnistuu varmasti jos morsian ymmärtää, että raskaus voi tuoda rajoituksia. Kyse lienee siinä kohden morsiamen ajatuksista ja tarpeista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko osallistua vielä keskusteluun. Luulin eiliseen asti olevani suhteellisen empaattinen ja epäitsekäs ihminen, mutta kun kuulin kaasoni olevan raskaana ja la sattuu olemaan 2 päivää ennen meidän häitä, en kyllä rehellisesti sanoen voinut toivottaa edes onnea. Ja tähän vaikutta tietenkin myös se, että pelkään meidän ystävyytemme olevan tuhoontuomittu kun toinen päättääkin hankkia lapsen ja jää baarireissujemme sijaan kotiin vauvan kanssa. Itsekästäkö? kyllä totisesti. Hävettääkö tällaiset ajatukset? Todellakin. Mutta valitettavasti olen vain ihminen ja tältä minusta tällä hetkellä tuntuu. Aivan kamala ajatus on juhlia polttarit ja häät ilman kaasoa, perua hänelle varattu kampaaja jne jne :( Ja tämä tuli vielä niin yllätyksenä sillä puolisen vuotta sitten naureskelimme (anteeksi nyt vain) kaikille jotka nuorena hankkiutuvat raskaaksi ja jäävät paitsi elämän riemuista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös kaason pitäisi olla perinteisesti naimaton ja siten myöskin neitsyt? Viimeisillään raskaana oleva kaaso ei kyllä millään mene läpi sellaisesta.  ;D Eipä silti, mun kaasonani on mun paras ystäväni, jonka kaasona itse olin viime kesänä, joten eipä sekään naimaton ole.  ;)

Täällä olen kuullut kyllä ihan päinvastaistakin, eli että kaason pitäisi olla jo rouva, eli siis kokeneempi nainen kuin morsian (siis teoriassa, eihän morsiametkaan yleensä nykypäivänä ihan kokemattomia ole)... Kumpi on sitten totta? Vai onko kaason rooli vaihdellut eri aikoina? Nykyään se voi kai olla kuka vaan siviilisäätyyn katsomatta, ehkä jopa mies :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös kaason pitäisi olla perinteisesti naimaton ja siten myöskin neitsyt? Viimeisillään raskaana oleva kaaso ei kyllä millään mene läpi sellaisesta.  ;D Eipä silti, mun kaasonani on mun paras ystäväni, jonka kaasona itse olin viime kesänä, joten eipä sekään naimaton ole.  ;)

Täällä olen kuullut kyllä ihan päinvastaistakin, eli että kaason pitäisi olla jo rouva, eli siis kokeneempi nainen kuin morsian (siis teoriassa, eihän morsiametkaan yleensä nykypäivänä ihan kokemattomia ole)... Kumpi on sitten totta? Vai onko kaason rooli vaihdellut eri aikoina? Nykyään se voi kai olla kuka vaan siviilisäätyyn katsomatta, ehkä jopa mies :D

Eipä sillä kaason siviilisäädyllä tai muulla nykyään mitään merkitystä ole, mutta ennenvanhaan todellakin kaaso oli vanhempi, jo naimisissa oleva naisihminen, yleensä joku morsiamen sukulainen. Perinteisesti kaaso EI siis ole ollut tosiaankaan naimaton eikä neitsyt.

Veljeni morsian pyysi minua kaasokseen kun olin raskaana, ja morsian oli itse myöskin raskaana... Siinä me kaksi viimeisillään raskaana olevaa suunnittelimme häitä :grin: Lapseni syntyi helmikuussa ja hänen maaliskuussa, häät oli suunnitteilla syyskuulle, joten pienten vauvojen kanssa jatkettiin hommia ja kaikki sujui oikein hyvin. Eli meidän kohdallamme tuosta ei tullut minkäänlaista ongelmaa, oli oikeastaan hauska sattuma että saimme lapsemme niin samaan aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pistän nyt tänne perään oman kokemukseni kaason raskaudesta. Tilanne on sen verran harvinainen, että nyt viimeistään tutut tunnistaa.:D

Meillä oli suunniteltu hääpäivä helmikuussa 2011. Kaikki oli varattu ja varausmaksut maksettu. Sitten kaasoni, joka sattuu olemaan myös ainoa siskoni, ilmoitti olevansa raskaana. Laskettu aika helmikuussa 2011, pari viikkoa häiden jälkeen. Worst-case-scenario tässä tilanteessa olisi se, että lapsi syntyy pari viikkoa etuaikaa, ja kaason ja best manin (siskon mies) lisäksi häistä puuttuisi ainakin äitini.:D Joten soittorumba päälle ja kaikki varaukset siirrettiin vuodella eteenpäin. Tällä hetkellä odottelemme lapsen syntymistä, ja sen jälkeen voimmekin alkaa odotella häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään