Pirella

Aikuiset morsiusneidot?

46 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään ollut aikuisia morsiusneitoja?

En tiedä olenko ymmärtänyt homman väärin, mutta onko moriustyttö=morsiusneito, mikä yleensä on tarkoittanut söpöjä pieniä tyttöjä tyllimekoissaan? Itse ajattelin kaason lisäksi pyytää paria ystävääni moriusneidoksi mm. jakamaan ohjelmia kirkossa, ohjaamaan vieraita, jakamaan riisupusseja kirkosta tullessa, hoitamaan lahjapöytää jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin ajattelin värvätä pari hyvää ystäväni "morsiusneidoiksi" tai itse ainakin kutsun heitä tuolla nimellä..

Tehtäviksi ajattelin samanlaisia kun mitä sinä olit ajatellut.. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee morsisutytöiksi 2 ja 4 vuotiaat veljen tytöt, joiden homma on vaan näyttää sulosilta ja astella kirkon käytävää ennen mua. Olen myös värvännyt kaksi ystävää Pirellan mainitsemia tehtäviä hoitamaan, mutta heille ei ole erityistä nimikettä.  Eikös ainakin Amerikoissa ole tapana värvätä melkein aina aikuisia morsiusneitoja? Vai onko ne kaasoja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luulisin että ne jenkkielokuvien morsiusneidot vastaa ikään kuin meidän kaasoja. Minusta tuntuisi kyllä oudolta olla morsiusneito, kun on kuitenkin aikuinen, että tuntuisi paremmalta nimitys vaan "apulaiseksi" tai vastaavaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minäkin olen jo pyytänyt paria ystävääni morsiuneidoiksi. Minun mielestäni morsiusneidot ovat samanlaisia "apulaisia" kuin kaaso, mutta he eivät seiso alttarilla kanssamme. Onhan englanninkielessäkin maid of honour ja bridesmaid, että tuonkin perusteella ovat eri asiat. Käsittääkseni (jenkeissä) bridesmaidit ovat juuri niitä samanlaisiin pukuihin pukeutuneita tyttösiä, jotka astelevat ennen paria alttarille. Ja onhan se mukavampi sanoa että "olen morsiusneito" kuin että "olen yleinen nakkikone".  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla tulee olemaan yksi kaaso ja yksi pikkuruinen morsiusneito, puolitoisavuotinen kummityttöni. Eipä hän paljon muuta voi tehdä kuin näyttää söpöltä ;D

Kahta ikäistäni kaveriani ajattelin pyytää "morsiusneidoiksi" tai "apukaasoiksi" mutta en ole vielä oikein keksinyt heille hyvää nimikettä, enkä ole heitä kyllä vielä tehtäväänkään kutsunut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kaaso, 18-vuotias morsiusneito ja sitten 3 (tai ehkä 4) morsiuslasta. Morsiusneito hoitaa kaason ja vanhimman morsiuslapsen (9v.) kanssa juuri noita nakkihommia  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän häihin tulee "morsiusneidoiksi" mun ja kaasoni 4-vuotiaat tyttäret

jotenkin sopis paremmin lapset kuin aikuiset, aikuiset on "vähän" naurettava näky ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla siis 3-4 aikuista morsiusneitoa. En vielä tiedä kuinka "toimitaan", mutta siskoni haluan ehdottomasti näkyviin, ja nuorin heistä (silloin 16 v) on aina puhunutkin tulevansa olemaan morsiusneitoni ;)

Hyviä ideoita että voisi hoitaa juuri riisin jakamisen jne. Tosin mietin että olisiko liian kornia pukea heitä samantyylisesti??  ??? :o

Kaasot kuitenkin ovat suht samanlailla pukeutuneet keskenään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

täällä yks! ...yhteensä meitä on kolme: kaaso ja kaksi morsiusneitosta (joilla ikää 20 ja reippaat risat ;))

käytännössä kaikki aika yhtälailla kaasoillaan, mutta vaan yhdellä on se titteli. ja meille kaikille tulee samanväristä vaatetta. malli jokaisella oma ja vapaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jenkeisssä on maidofhonour = kaaso, bridesmaids = morsiusneidot, flowergirls = on sitten ne lapsukaiset...

minulla on kaaso joka on paras ystävä, siskoni on morsiusneito ja morsiuslapsina on sulhasen kummipoika pikkusiskonsa kanssa. lisäksi on bestmän ja sulhasmies

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös muuten suomessakin sanat neito ja tyttö ole hieman eri asiat.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ei tuu muuta kuin kaaso, mutta oon itse ollut vuonna 2000 morsiusneitona siskoni kanssa veljeni häissä. Oltiin kumpikin ihan aikuisen naisen iässä sillon. Kirkossa jaettiin ohjelmat ja riisit ja hääjuhlassa hoidettiin kaikennäkösiä juttuja. Homma toimi hyvin niin, eikä kukaan ainakaan ihmetellyt miks oli niin "vanhat" morsiusneidot  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

joo...ei se niin paha oo jos on ihan nuoria naisia, mutta jos jotkut täti ihmiset rupeis niin.. ;D mut eihän tässä sitä tarkotettukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mielestä olísi todella naurettava näky, jos morsiusneitoina olisi aikusia naisia...Minä en kyllä muutenkaan pudä morsiusneitoja mitenkään välttämättöminä.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin ite 15 vuotiaana morsiusneitona, hauskinta tais olla se että morsiuspari oli huomattavasti mua lyhyempi!  ;) Mut kaikki meni ihan hyvin, mutta tässä iässä en taitais laittaa päälleni sitä vaaleanpunaista mekkoa..  8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin ajatellut pyytää kavereitani morisusneidoiksi, kun ei voi kaikkia kaasoiksikaan ottaa. Mutta saas nyt nähdä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee yksi kaaso (siskoni) ja neljä aikuista morsiustyttöä :). Halusin myös parhaat ystäväni erikoisosaan häissäni. Sulholla on yksi bestman ja neljä parasta kaveria toimii morsiuspoikina, aikuisia miehiä kaikki :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin noudatetaan tätä "ameriikan kavaa", että on pääkaaso ja sitten jotain seitsemän morsiusneitoa, jotka porukalla auttavat meitä järjestelyissä, järkkäävät polttarit ja osallistuvat ohjelmaan hääjuhlassa. Itselläni on monta rakasta ystävää ja näin saan heidät kaikki osalliseksi häistäni. Kaikki ovat olleet innolla mukana suunnittelemassa ja järjestelemässä. Tämä myös helpottaa kaason ja bestmanin työtä huimasti! Ja on helppo antaa heille eri vastuualueita, niin hommat toimivat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä se on näin:

Yksi kaaso

Loput aikuiset naispuoliset-avustajat morsiusneitoja

Pienet tytöt ovat morsiustyttöjä (kukkaistyttöjä, jos heittelevät kukkia...)

Yksi bestman

Loput miespuoliset-avustajat sulhaspoikia

Meille tulee sitten vielä sormuspoika

Näin minä olen asian käsittänyt...

;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös aikuiset morsiusneidot kaason kaveriksi. Määrää en vielä tiedä. Useampia kaasoja kun en oikein ymmärrä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ihan samaa mieltä tuosta, että mun mielestä on kummallisempaa olla kolme kaasoa, kuin kaaso ja pari morsiusneitoa. Olen pyytänyt vanhimman lapsuudenystäväni kaasoksi, muut ovat sitten morsiusneitoja (tai yhdelle pitää keksiä joku muu titteli, kun on jo rouva). Ja minunkin mielestäni pikkutytöt eivät ole morsiusneitoja vaan morsiustyttöjä tai kukkaistyttöjä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mielta, eli kaaso on kylla mielestani erilainen kunniatehtava kuin morsiusneito, ulkomaillahan voi olla myos "chief bridesmaid" ja joukko "tavallisia" morsiusneitoja. Eri asia sitten, jos niita naispuolisia avustajia on vain kaksi, tassa tapauksessa he voivat mielestani jakaa kaasouden ja kaason tehtavat. Suomessahan morsiusneidot ovat usein lapsia, mutta eivat aikuiset morsiusneidot ole minusta mitenkaan hulluja. Taalla Englannissa on jopa ihmetelty, kun en meinannut ottaa morsiusneitoja ollenkaan!

Meille tulee:

kaaso

kaksi morsiusneitoa (23- ja 26-vuotiaat siskoni)

morsiustytto (3 v.)

sulhaspoika (4 v.)

kaksi bestmania

kaksi miespuolista seremoniamestaria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla myös kaksi aikuista morsiusneitoina :) he ovat kaksi pidempiaikaisinta ja läheisintä ystävääni siksi halusin heidät jollakin tavalla näkyväksi myös häissäni. mutta valitsin myös avokin veljen vaimon tyttären, joka on noin 7-vuotias, morsiusneidoksi. saadaan joku sinne perässä tiipertämään jonka tehtävänä on olla vaan söpö ja charmantti ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasokseni pyysin rakkaan ystäväni ja morsiusneidoksi pikkusiskoni, joka on 15 eli ei nyt aikuinen mutta ei sinänsä lapsikaan enää. En silti itse koe, että tapahtumasta tulisi mitenkään naurettava sen vuoksi, ettei morsiusneito ole esim. 4-v. Jos haluan pienen taaperon seremoniaan, pyydän sitten kukkaistytöksi jonkun sukulaislapsista mutta luultavasti en halua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään