Jump to content
Naimisiin.info

Mistä kutsukortit?


häähullu12

Recommended Posts

Hei vaan kaikille!

 

Häät lähestyvät ja kysyisin ihan vaan neuvoja mistä ja miten te hoiditte kutsut.

 

PItäisi noin muutaman viikon sisällä lähettää kutsukortit omiin häihin ja ajattelin kysyä minkälaisia kokemuksia teillä on nettikaupan käyttämisestä tällaiseen asiaan?

 

Kuva on jo valittu, se on digikuva mun tietokoneella.

 

Olen katsonut sellaista ifolor.fi sivustoa jotka tekevät kutsukortteja, mutta onko tästä yrityksestä mitään kokemuksia? Lähinnä minkä laatuisia kortit ovat ja onko ihan luotettava sivusto? Hinta on ainakin ihan kohdillaan.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mä oon tuolta tilannut ainoastaan joulukortteja useampanakin vuotena ja ovat olleet ihan hyviä. Tai siis ei oo ollut mitään valittamista :)

Link to comment
Share on other sites

Me teetettiin kihlajaiskiitoskortit Zoomissa. Toiminee aika pitkälti samaan malliin kuin Ifolorkin, paitsi että me käytettiin vaan Zoomin myymälässä olevaa automaattia. Hyvälaatuiset tuli, ja vaikka se itse pohja ei ehkä ollut kaikkein persoonallisin, meidän kuvat oli musta aika hyvin valittuja ja korteista sen näköiset kun pitikin. Helppoa, hermoja säästävää ja suht halpaa.
Ifolorin kautta ovat tutut tehneet niitä tv:stäkin tuttuja (heh) valokuvakirjoja, ja ihan tarkoituksensa ajavilta nekin ovat näyttäneet.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksista.

 

Päätin sitten lopulta tilata sieltä ne kortit kun kerran vaikuttaa ihan luotettavalta ja laadukkaalta :)

 

Saa nähdä miltä hääkuvakirjat sitten näyttävät esimerkiksi noi premium kuvakirjat jotka näkyvät sivun toisena vaihtoehtona. Ajattelin tehdä häistä ja häämatkasta kirjan (tai omat jos kuvia riittää). Tutustuin jo vähän enemmän ja näyttävästi niillä on joku ohjelma jolla voi sitten suunitella yksityiskohdat. Hmmm. Katsotaan

Link to comment
Share on other sites

Mä oon kans miettinyt tota hääkuva kirjaa. Sikäli kun kuvia saadaan. Parilla kutsutulla on järkkärit joita yleensä kantavat mukanaan. Täytyy ehkä vielä vinkata ainakin miehekkeen siskolle että saa ottaa paljon kuvia :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mekin ollaan sulhon kanssa mietitty tilaavamme kutsukortit mahdollisesti Ifolorilta. Tänä vuonna vastaanotettiin parit joulukortit tuttavilta, jotka oli teetetty siellä ja ihan kivoilta näyttivät :) Tosin meille tulisi sitten taitettavat kortit, kun nuo taas olivat ihan postikorttityyliset.

 

Aluksi mietin skräppääväni meidän häät, mutta kun olen aika kärsimätön ja "hyvä alottamaan kaikkia juttuja, mutta jättämään kesken", niin toi Ifolorin valokuvakirja voisi olla hyvä idea!

Link to comment
Share on other sites

Me tehdään todennäköisesti kutsut itse. Tai näin ollaan alustavasti päätetty ja siinä pysytään, ellei nyt tule jotain tosi houkuttelevaa tarjousta jostain.. :) 

 

Ifolorin valokuvakirja kyllä kiinnostaisi meitäkin, häistä ja häämatkasta voisi vaikka tehdä kirjan yksiin kansiin tai miten paljon kuvia nyt sitten olisikaan. Aiemmin en ole tuota valokuvakirjan tekemistä kokeillut, mutta lähipiirin kokemusten perusteella kyseessä vaikuttaisi olevan suhteellisen helppo ja mukavakin juttu. Eräs avulias lähimmäinen suositteli vain tarkistamaan kuvien järjestyksen ennen kuvakirjan luomista - tulee sitten kuvat sinne minne pitääkin... :)

 

Onko Ifolorilla muuten noita avattavan mallisia kutsuja? Minä olen ollut jostain syystä siinä käsityksessä, että ne on kaikki postikorttityylisiä... Mutta enpä ole aiheeseen kyllä niin tarkoin perehtynytkään :)

Link to comment
Share on other sites

Kutsuja saa tilattua myös WeddingPaperDivas -sivustolta, MakeaDesignilta (he suunnittelevat, painatus itse), Now & Foreverilta sekä Vistaprintiltä :) Itse en ole vielä osannut päättää, mistä kutsut tilaan. WeddingPaperDivasilta odottelen kutsunäytteitä, sivustolta saa nyt kahdeksan näytettä ilmaiseksi ja ne tuodaan kulutta kotiovelle :) Myös Now & Foreverilta saa tilattua ilmaisnäytteitä.

Link to comment
Share on other sites

Laitetaan tännekin, me tilattiin suunnittelu MakeaDesignilta, kun meidän näköisiä kortteja ei tuntunut löytävän ja ulkomailta tilaamisesta oli tuttavalla huonoja kokemuksia. Suunnitteluprojekti meni mielestämme hyvin, saimme aluksi kertoa toiveistamme, jonka pohjalta Janina teki meille luonnoksia. Ensimmäisissä luonnoksissa oli jo meille täydellinen, mutta Janina sitä vielä viilasi kuntoon. Samaan tyyliin tehtiin myös muut paperituotteet. Saatiin pari painotalovinkkiä josta pyydettiin tarjous ja Janina kehotti meitä aluksi teettämään vain yhden kortin. Tuo koekortti oli jo itsessään täydellinen, mutta muutokset suunnitelmaan olisivat vielä onnistuneet. Kaikista korteista tuli ihan täydelliset, ja vieraatkin niitä kehuivat vielä hääjuhlassa erikseen :) Suosittelen ehdottomasti, jos haluaa valmiina tilatut kortit, hyvää palvelua ja stressittömän vaihtoehdon :) Kiitoskortit on meillä vielä tilauksessa kunhan saamme kuvat kuvaajalta. Painotalona käytettiin Multiprinttiä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Täällä on sellainen morsian, jolla ei pysy sakset tai muut askartelutarvikkeet käsissä! Eli kutsukortit pitäisi tilata valmiina jostakin. Makeadesignin sivut ovat näköjään ylittäneet kaistansa... fiksua... joten sinne ei pääse.

Now & Foreverilla on aivan liikaa vaihtoehtoja, joissa jokaisessa on lisää vaihtoehtoja ja liikkuvia osia.

 

Osaisiko joku neuvoa, misä löytäisin sellaisen kutsukortin, joka on avattavaa mallia, kansien sisällä kaksi sivua, jossa on toisella sivulla se varsinainen kutsuosuus ja toiselle sivulle saisi infopläjäyksen? Ei mitään röyhelöitä tai prinsessaunelmia..

Link to comment
Share on other sites

Sama "ongelma" kuin edellisellä. Kuosisommittelun mies haluaisi tehdä itse, joten kaipaisin suosituksia painotaloista (Helsingistä).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me tilasimme Now & Foreveriltä kutsupohjat: Fantasia-sarjan taitetut korttitaskut ilman mitään tekstejä ym. Kuoret otimme myös sieltä, että tulee oikean kokoiset.

http://www.nowandforever.fi/Index.aspx?type=filter&tagensemble=Fantasia%2c+v%C3%A4rit&tagensembleval=fantasia_varit

 

Itse askarrellen helmiäispaperille tulee kutsun teksti, joka liimataan pohjaan. Lisäksi askarrellaan "Hääinfoa" tarra tai teksti taskun yhteyteen, sekä koholeimailulla kanteen sormukset ja teksti "Kutsu". Sisäkanteen koholeimailulla sydän tai sydämet tai "tahdon".

Link to comment
Share on other sites

Katselin tuossa Now & Foreverin mahdollisia kutsukortteja, ja valitettavasti oli hyvin vähän sellaisia jotka miellytti silmää. Mutta tuolta Wedding Paper Divasilta löytyi kovastikin! Tässä juuri suunnittelen, jos tilaisi näytekappaleet. 

 

Oma askartelutaitoni on hyvin huono, kun olen vähän suuripiirteisempi ihminen. Vaikka rahaa menee enemmän kun on suunniteltu, säästän ainakin hermoni! :)

Link to comment
Share on other sites

Kutsukortten suunnittelu tilattiin Makeadesignilta, jonka tyyli oli meille mieluisin. Save the Date kortit on jo suunniteltu ja lähetetty vieraille ja nyt suunnitteluvuorossa kutsut, info ja vastauskortti samaan tyyliin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tosiaan eilen lähti kutsukorttitilaus Ifolorille :)

Meille tulee ihan yksinkertaiset 10x20cm pitkulaiset kortit; edessä meidän kuva ja meidän nimet + päivämäärä. Ja takana sitten kaunis runo ja Tervetulo-teksti.

 

Ei haluttukaan taitekortteja ja mun mielestä nuo on juuri meidännäköiset. Kortteja odotellessa... Toivottavasti ovat hyvät!

Link to comment
Share on other sites

Update! Tilasin kutsukorttimalleja Wedding Paper Divasilta, ne tuli juuri silloin kun olivat luvanneet (1,5vko tilauksesta), ja kotiovelle! Sain myös vähän enemmän niitä näytteitä.. Vastauskortteja ja kirjekuoriakin pistivät mukaan. :) Tosi hyvä kokemus nyt ainakin tähän hätään, ja on kyllä persoonallisia kortteja. Sieltä tilataan meille! :)

Link to comment
Share on other sites

Me tilasimme kutsut Vistaprintiltä. Olimme oikein tyytyväisiä niihin ja hintakin edullinen :) Nyt kutsut vain odottelevat tilattuja postimerkkejä saapuviksi...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oi, katselin myös noita Studio Uniccon kutsuja ja ne ovat kyllä upeita! Mutta meillä ei budjetti antanut periksi... Ihana että te suositte suomalaista käsityötä ja panostatte kutsuihin kunnolla. :)

 

Toiseen ketjuun jo kirjoitinkin että meidän kutsut tilattiin Mintedista (www.minted.com) ja olimme laatuun ja palveluun erittäin tyytyväisiä, eli voin suositella. Myös Wedding Paper Divasissa oli kivoja malleja, sieltäkin olisi varmasti löytynyt mieluinen. Tosin minulle yksi kriteeri ulkomailta tilattaessa oli, että mallista saa muokattua suomalaiseen tyyliin sopivan, eli ei haluttu meidän nimiä isolla kuten Amerikassa on tapana. Se karsi valitettavasti aika monta mallia pois.

 

Päädyttiin kuvitukseltaan ei-perinteisiin kutsumalliin, joka oli leikkisä, mutta kuitenkin tyylikäs. Kutsut olisi tarkoitus postittaa perjantaina ja odotan jo innolla millaista palautetta niistä mahdollisesti tulee!

Link to comment
Share on other sites

Kutsut on haettu painosta ja niistä tuli todella upeat ja ylittivät odotukset moninkertaisesti! Voimme lämpimästi suositella makeadesignia kaikille, jotka etsivät suunnittelijalta tilattavia kutsuja. Meidän korteista tuli ihan täydelliset ja juuri meidän näköiset. Painatettiin ne koholla suunnittelijan suosituksesta ja ne tuntuvat ja näyttävät upeilta. Voin laittaa linkkiä kortteihin tännekin, jos ne ilmaantuvat Makeadesignin sivuille jossakin vaiheessa :)http://makeaweddingblog.blogspot.fi/p/graafinen-suunnittelu.html

Link to comment
Share on other sites

Oi, katselin myös noita Studio Uniccon kutsuja ja ne ovat kyllä upeita! Mutta meillä ei budjetti antanut periksi... Ihana että te suositte suomalaista käsityötä ja panostatte kutsuihin kunnolla. :)

 

Jep, kutsut muodostavat varmaan suurimman yksittäisen kuluerän meidän häissä (riippuen siitä, että löydänkö jonkun toisen häämekon), mutta näin saamme juuri sellaiset kutsut kuin haluamme samalla pientä painostudiota tukien =)

Link to comment
Share on other sites

Osaako kukaan sanoa paljon Makeadesign perii kutsujen yms suunnittelusta? Kaipaisin jotain suuntaa antavaa hintaa että tiedän kannattaako edes alkaa näkemään vaivaa tarjouspyyntöön vai onko liian kallista :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...