Jump to content
Naimisiin.info

Mitä odotat kaasona morsiamelta?


Guest sunbeam

Recommended Posts

Niin, eli minkälaiset "tehtävät" olisi sinulle kaasona

mieluisia? Mihin osallistuisit ilomielin, mihin taas

olisit mielelläsi sekaantumatta?  :)

Link to comment
Share on other sites

Itse tykkään kovasti askartelusta ja olisi mielelläni auttanut morsianta hääkutsujen ja karkkilaatikoiden teossa, mutta hän halusi tehdä ne itse.  Ymmärrän  sen kyllä hyvin, koska samassa tilanteessa en haluaisi että kukaan puuttuisi mun askarteluun  ;D. Mutta muuten olen vaatimalla vaatinut saada tehtäviä ja ne sain viimein *pusu morsiammelle  :-* * Nämä lankesi mulle:

* hääauton korsitelu

*tuon survival kitin (hakaneulat, lanka&parsinneula, päänsärkylääkkeet, nenäliinat ym.)

*tuon vieraskirjan ja kyniä

*olen morsiammen tukena

*pidän kukkakimppua kirkossa

*ruon riisit ja riisikorit

*ton ajo-ohjeet kirkkoon

*sytytän kynttilät

*ohjaan vieraat paikalleen

*olen yhteydessä pitopalveluun ennen kirkkoa ja juhlissa (ettei hääparia häiritä)

*hoidan lahjarahat ja shekit

*hoidan lahjapöydän

*sekoitan boolin

Ihan mukavasti tekemistä, mutta morsian on paras ystäväni joten teen sen ilolla! Ai niin ja järkkään tietty polttarit..  ;D Toivottavasti morsian tykkää  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä olen ihan mielelläni askartelussa apuna ja muutenkin autan missä osaan. Mutta ennen kaikkea mä toivon morsiamelta suoraa puhetta, eli mitä hän toivoo kaasojen (meitä on 2 kpl:tta) tekevän. On ehkä hankalaa sanoa suoraan, että tee näin ja näin, mutta kuitenkin homma tulee taatusti hoidettua kun on ohjeistettu kunnolla, eikä vaan vihjailtu asiasta. Monikaan ei käsitä sellaisia pieniä vihjailuja ja homma saattaa jäädä vallan tekemättä ja sitten on sekä morsiamella että kaasolla paha mieli :(.

Link to comment
Share on other sites

Osallistun mielelläni kaikkeen mahdolliseen, koska olen senluontoinen ihminen, että tykkään tunkea nenäni asiaan kuin asiaan. Yht' äkkiä en keksi mitään mihin en haluaisi osallistua.

Link to comment
Share on other sites

Kaasona minusta oli kiva ja selkeä systeemi, että morsian oli suunnitellut selkeästi, mitä toivoi kenenkin tekevän - ja kertoi sen myös suoraan. Mihinkään ei ollut "pakko" osallistua, jokainen teki sen minkä parhaiten taisi. Kyllä aikuiset ihmiset osaavat sanoa, jos joku homma tuntuu liian raskaalta tai vaikealta. Pyysin esimerkiksi, ettei minun tarvitse pitää juhlassa puhetta, ja se oli ihan ok.

Olisin toivonut, että olisin saanut näperrellä enemmänkin askartelujen kanssa...! Morsiuspari vain asui toisella puolella Suomea, ja halusi väkertää kutsut, kirkko-ohjelmat ja muut itse. Onneksi pääsin kuitenkin pistelemään itseäni edes vähän neulalla sormeen sifonkiruusuja tehdessä  ::)

Samoin toivoin, että olisin päässyt mukaan etsimään unelmien hääpukua. Se välimatka vain tuli esteeksi, kurja juttu. Hyvä, että sain netin välityksellä olla hommassa mukana ja esittää painavat mielipiteeni. Onneksi päädyimme samaan unelmien pukuun!

Kaiken kaikkiaan oli ihana hössöttää kaikenlaisten koristelu-, teema-, kampaus- ja pukusuunnitelmien kanssa. Olen edelleen kiitollinen morsiamelle, että sain hössätä hääpäivän aamun mukana.

Link to comment
Share on other sites

Itse kaasona askartelin hääkarkit, tein UPEAN viraskirjan, Kuljin bestmanin kanssa kirkkoon hääparin edellä, itkin alttarilla morsiamen puolesta:) otin lahjat vastaan, pidin puheen ja sekoitin boolia. Olin yleisenä apulaisena ja tukena kaikille. Kiitoslahja olisi ollut kiva, mutta en ole mitenkään vihainen vaikka en saanut.

Link to comment
Share on other sites

Odotan, että minulle kerrotaan mitä voin tehdä ja teen mielelläni sen mitä pyydetään. Odotan siis, että minun ei tarvitse koko ajan udella miten voin auttaa, eikä morsian selän takana puhu, etten tehnyt jotain, koska miten voisin tietää, ellei pyydetä. Häät on monelle aika henkilökohtainen juttu, jonka vuoksi asioita halutaan itse tehdä, jonka vuoksi en halua tuppautua ja aiheuttaa ylimääräistä stressiä kyselyilläni.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Selkeitä ohjeita, kiitos  :D Häät todellakin ovat niin henkilökohtainen ja ainutkertainen juttu, että mielellään ottaa vastaan selkeät ohjeet ettei vahingossakaan tee mitään "sopimatonta". Kaikilla meillä kuitenkin on niin erilainen maku, että ihan vahingossa saattaa toimia väärin ellei morsian ohjeista selkeästi  :)

Muuten haluan osallistua kaikkeen mahdolliseen, puvun valinnasta askarteluun ym. jos morsian näin toivoo. Kaasoilen jälleen toukokuussa parhaalle ystävälleni!

Link to comment
Share on other sites

Mä odotan, että morsian olisi itse "hieman" innostuneempi omista häistään. Hän tuntuu ajatteleva, että kyllä tässä on aikaa ja kyllä kaikki suttaantuu. Itse haluaisin varmistaa kaiken ajoissa ja tietää että kaiki menee putkeen. Siis toivoisin, että morsian joko ottaisi itseään niskasta kiinni (ettei mun tarvis stressata) tai sitten saisi mut jotenkin rauhoittumaan :) Toisin sanoen, pitäisi varmaan luottaa enemmän morsiammen järjestelykykyyn...

Jotenkin morsian voisi kyllä selkeämmin ilmoittaa, mitä toivoo minun tekevän ja mitä haluaa tehdä itse tai teettää muilla...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Pyrin kyl kaikes auttamaan parhaani mukaan, jos morsian apua kaipailee.... :) ihmisenä sellanen et kaikes haluais olla matkas niin eiköhän hommat suju ihan hyvin....Ja onhan onneksi toinen kaaso kaverina, jos meinaa hätä iskee ;D

Link to comment
Share on other sites

Mä olen ihan mielelläni askartelussa apuna ja muutenkin autan missä osaan. Mutta ennen kaikkea mä toivon morsiamelta suoraa puhetta, eli mitä hän toivoo kaasojen (meitä on 2 kpl:tta) tekevän.

Juuri näin. Morsiamen ei pidä olettaa että kaaso omistaa koko elämänsä hänen häidensä suunnitteluun eikä hänen pidä tehdä kaasosta mitään työjuhtaa joka tekee kaiken. Itsellä on nyt mukava tilanne kun jouduin ihan pyytelemään että pääsen mukaan askarteluihin kun on tuo morsian niin omatoiminen. :) ...vai liekö ei luottanut askartelukykyihini... ;) On kuitenkin todella mukavaa saada olla mukana järjestelyissä alusta asti ja auttaa parhaansa mukaan -henkiselläkin puolella.

Edellisissä häissä minun olisi pitänyt päivystää jatkuvasti puhelimen äärellä kun morsian sai jonkun miljoonista älyttömistä ideoistaan ja olla valmiina toteuttamaan ne heti omasta elämästä piittaamatta. Ei näin.

Link to comment
Share on other sites

Selkeitä ohjeita, keskustelua siitä millaisia odotuksia ja toiveita morsiamella on,ettei tarvitse alkaa udella.Keskustelua siitä,millaiset häät on tulossa,mitä ohjelmaa halutaan.Sitä,että saan olla oma rauhallinen itseni vailla turhaa hössötystä. :)

Voin osallistua askarteluun,vaikka en olekaan kova näpertämään,kierrellä tarvittaessa liikkeissä,suunnitella morsiamen näköisiä polttareita..Morsian kuitenkin itse parhaiten tietää mitä tahtoo ja kaasona toivottavasti tunnen morsiamen niin hyvin,että tiedän mistä hän pitää ja mistä ei..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

mun morsiamella ei varmasti pitäisi olla vaikeuksia sanoa suoraan mitä hän haluaa minun ja toisen kaason tekevän. ;D olen mielelläni mukana kaikessa mahdollisessa kunhan tehtäviä ei tule niin paljon että lyhistyn niiden alle. tykkään askartelusta ja kaikenlaisesta asioiden suunnittelusta. kun lyömme tyhmät päämme yhteen syntyy varmasti mahtavat hääjuhlat!  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olen tyyppinä sellainen, joka haluaa pitää langat käsissä jotta kaikki sujuu.

Mukavaa oli olla miettimässä/ostoksilla koristeita tms. koskien.

Hääkarkkeja en päässyt tekemään, mutta se häähupsumpi kaaso oli siinä mukana. hän myös ideoi korsiteita ja askarteli niitä. Puvun ostossa olin mukana, kun "kävimme vai katsomassa" alennuspukuja ja morsiamelle tarttui puku sieltä mukaan :)

Yksi (ja tärkein) asia lienee se, että hääpari muistaa kertoa AIVAN kaikki yksityiskohdat kaasoille ohjelmaa tms. ajatellen.

Kertokaa miten juhlapaikalle auttavaa (korsitelut tms) väkeä saapuu.

Kerotokaa aikataulusta liittyen ruokailuun, kahviin, tanssinalkuun. Ohjelman kannalta tärkeää..

Kertokaa mikäli ruokailu ja kahvi ovat eri tiloissa..jotta ohjelmassa osataan ottaa tilat huomioon.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Odotan, että morsian puhua pukahtaa kaikki toiveensa ja pelkonsa häitä koskien. Odotan, että voin läsnäolollani ja erilaisilla taidoillani vaikuttaa hääparin päivän onnistumiseen.

Odotan ja toivon, että minuun uskotaan ja luotetaan (niin kuin tehdäänkin  :-*)

Odotan, että morsian tarjoaa vaikkapa pullakaffet joskus häiden jälkeen ja halii kiitokseksi - sen enempää en itselleni odota!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Koska meitä on kaksi niin hommat jakaantuvat,yksi huolehtii morsiammesta,toinen lapsista ja hoitaa muut juoksevat asiat.Ja morsian kyllä kertoo mitä tahtoo.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Itse olen sellainen että osallistun mielelläni kaikkeen mahdolliseen mihin vaan pyydetään :) Luonteeltani sellainen että tuon hyvin omat mielipiteeni esille ja kerron jos on joitain ideoita mielessä. Itse kaasona toivon että saan osallistua kaikkeen häihin liittyvään ;D

Link to comment
Share on other sites

Täällä mennään samalla linjalla AnneMarin kanssa, kaikki hommat käy. Tykkään askartelusta ym ja morsian kyllä tietää meiädän hyvät ja huonot puolet ollaan sen verran vanhoja ja läheisiä ystäviä  :-X ja uskaltaa sanoo kuka vois mitäkin tehdä.

mä voin tehdä mitä vaan kunhan puheet jätetään pois laskuista :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

mä oon yrittäny tehdä mahdollisimman paljon itse jotta kaasoni eivät saisi sitä käsitystä että käytän heitä hyväksi.heillä on molemmilla oma perhe ja elämä ja häihin vielä muutama kuukausi aikaa,joten en nyt niin kamalasti ole heitä rasittanu.suurin pyyntöni on olla tukena h-hetkellä :-X polttareita he järjestävät jo kovaa kyytiä,josta mulle ei tietenkään ole mitään kerrottu.

he olivat mukanani sovittelemassa pukuja.ja kyllä välillä heille aina jostain kerron,ja kyselevät paljon.olen yrittänyt delegoida hääpäivän tehtäviä myös muille sukulaisille,jotta kaasot saavat myös olla juhlassa mukana,eikä vaan "palvelijoina".

esim.lahjapöydän "vartiointi" ja järjestelyn hoitaa siskoni lapset 15v ja 13v.kaikki koristelut teemme yhdessä(auton ja hääpaikan).itse hommaan vieraskirjan ym...mitään leikkejä meillä ei ole,joten niihinkään ei kaasojen tartte paneutua.

Link to comment
Share on other sites

Itse ainakin mieluiten teen noita askartelujuttuja, ne on lähellä sydäntä muutenkin! :) Ja erilaisia koristeita voi sit jälkeenpäin pienellä tuunauksella ottaa muuhunkin käyttöön, esim. askartelemiani tuikkulyhtyjä, niin hommasta jää jotain muistoja ja esineitäkin.

Hommassa ehkä hankalinta on juuri se, että en morsiamen kanssa asu samalla paikkakunnalla, ja polttareiden järjestämistä mietin jo nyt. Tosin ilmeisesti kovin suuret kemut eivät ole edes morsiamen toiveissa, joten se jo helpottaa.

Hääjuhlassa olen ilmeisesti juontohommissa, vaikka asiasta ei vielä ole ollut tarkkaa puhetta. Päättelen lähinnä siitä, että avopuolisoni on bestman ja ilmeisesti myös juontaja hänkin. Toivoisin, että lahjapöydän ja boolin hoitaisi toinen kaaso, että koko aika ei menisi ympäriinsä juostessa; viimeksi helmikuussa juonsin ystäväni häät, ja tuntui, että itse ohjelmakin menee jotenkin "sivu suun", kun koko ajan ramppaa edessä. :P

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09
Link to comment
Share on other sites

Minä teen kaasona kaiken mitä pyydetään, mutta suurin pyyntö on ollut "ole tukenani". Ja sen mielelläni teen viimeiseen hetkeen saakka. Kaikki käytännön järjestäminen on minusta hauskaa, mutta valitettavasti asumme morsiamen kanssa kaukana toisistamme, joten emme ihan koko aikaa voi yhdessä asioita näpertää. Muutamaa päivää ennen itse h-hetkeä menen kyllä auttamaan paikan päälle :)

Ja polttarit tietysti kuuluu kaasolle!! Haastavaa mutta hauskaa..

Onneksi itselläni on kaksi muuta kaasoa apuna :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...