Velvollisuus vai kunniatehtävä?


Pine

Recommended Posts

  • 1 month later...

Olen nyt ensimmäistä kertaa virallisesti kaaso ja minulle ehdottomasti kunniatehtävä! Olimme ystäväni kanssa joskus puolittain vitsillä puhuneet hänen häistään, mutta en oikeasti uskonut, että hän pyytäisi minua kaasokseen. Pyyntö merkitsee minulle todella paljon, enkä epäröinyt hetkeäkään suostuakko vai ei.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No kunniatehtävä, ihan ehdottomasti. Olen ensimmäistä kertaa kaason hommissa kun yksi parhaimmista ystävistäni menee naimisiin ensi lokakuussa, ja ihan malttamattomana odotan että päästään pitkän suunnittelun jälkeen pian tositoimiin. :) Mielestäni olemme lähentyneet ystäväni kanssa entisestään tämän kokemuksen myötä, ja olen saanut jo paljon palautetta että olen paras kaaso ikinä - mikäs sen parempi kiitos!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Itse olen ilmoittanut jo etukäteen, että autan ystävääni kaason roolissa kaikessa mahdollisessa näpertämisessä ja konkreettisessa asiassa, mutta en mielelläni olisi esiintyvä / juntava kaaso. Koska jännitän liikaa esiintymistä.

Joillekin ihmisille esiintyminen on yksinkertaisesti liian iso pala, se kannattaa muistaa. Ihan yleisesti ottaen häätiimin kokoonpaneminen edellyttää mielestäni jankinlaista ihmistuntemusta sekä sosiaalista pelisilmää, jotta vältytään suuremmilta varpailletallomisilta ja hyperventilaatiolta. Eli aina voi etukäteen yrittää haistella, mitä ihmiset kokevat voivansa häiden eteen (ja kuinka paljon heillä on aikaa /halua/ resursseja) tehdä ja vasta sitten jakaa tehtäviä.

Itsekin olen tuota jo miettinyt, vaikka häihin on tod.näk. vielä vuositolkulla aikaa. Kaasokseni ajattelin pyytää parasta ystävääni, jonka olen tuntenut 5-vuotiaasta. Mutta hän on sellainen muille aika hiljainen ja ujo tyyppi :unsure: , joten hän lähinnä olisi se henkinen tuki ja apu esim. suunnittelussa ja hääpäivänä.

Toinen hyvä ystäväni on taasen muutaman vuoden takainen ammattikoulusta (sosiaali- ja terveysala, silläpä hyvin sosiaalinen :girl_blum: ), mutta luonteeltaan aivan toista luokkaa. Juttelee kenen kanssa vaan luontevasti, pitää esiintymisestä jne., joten ajattelin häntä vähän julkisempiin "tehtäviin", mm. juontajaksi (vai seremoniamestariksiko sitä siis kutsutaan). Toki myös yhtä tärkeä henkilö henkisenä tukena.

Vielä en ole kyllä kysellyt, kun tässä on vielä aikaa. Ja heidän mielipiteitään kyselen sitten, että mitä haluavat tehdä jne. Tosiaankaan en ole sitten piippuun ajamassa, itse kun haluan varmasti lähes kaiken hoitaa itse, kun itsellä on niin vahvat näkemykset kaikesta :girl_cleanglasses:

Mutta kaikenkaikkiaan sanon, että kaason tehtävä on kunniatehtävä. On harmillista lukea nuita tarinoita, joissa sitten kaasous on taakaksi muuttunut tai ei ole kiinnostanut yhtään ja/tai se ilmennyt morsiolle vasta häiden lähellä/häissä.

Itse olisin hyvin otettu, jos kaasoksi pyydettäisiin (etenkin kun omat häätkään eivät VIELÄ :girl_wink: ole ajankohtaiset). Mutta olisi kyllä hassua olla kaasona jollekin hyvänpäivän tutulle, sellaisesta saattaisin ehkä jopa kieltäytyä. Mutta ystäville olisi vähintä, mitä voisin tehdä! :give_heart:

Muokattu: , käyttäjä: Mehtistyttö
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Mä olen avautunut aiheesta täällä ennenkin, mutta voin sanoa että mulle kaasous on ollut tähän asti (lähes) pelkkää hampaidenkiristystä ja orjuuttamista :(

Mulle on tämän vuoden aikana tullut jo kaksi kaason-tehtävää: toiset häät on jo vietetty ja toiset on kohta tulossa.

Voin nyt rehellisesti sanoa tässä askartelujen ja polttarien tiimellyksessä sanoa, että ei vois vähempää kiinnostaa!

Edellisistä polttareista & häistä jäi jo p*ska maku suuhun, koska morsio oli todella kiittämätön _kovaa_ työpanostani kohtaan.

Tuleva morsian taasen on kyllä kiitollinen avustani (hän mm. sai jo aivan mahtavat polttarit), mutta soittelee jatkuvasti lisätehtäviä antaakseen. Mä en enää jaksa!!! Mikä on tarpeeksi? Kuinka paljon kaasoa voi työllistää? Yritän tehdä niin paljon kuin voin, sillä onhan hän läheinen ystäväni. Mutta mulle nämä häät ei ole elämäni tärkein juhla, enkä jaksais enää hössöttää! Ilmaista työvoimaa tässä loppujen lopuksi ollaan, eikö?

Ahdistaa jo tulevat häät valmiiksi, vielä on niin paljon tekemistä ja innoissaan pitäisi olla. Mä melkein toivon että sairastun ennen häitä, jolloin mun on pakko jäädä pois ja vältyn kaikelta siltä työltä ja ahdistukselta..

Onhan tää siis kunniatehtävä, joo.. My ass! :skilletgirl:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...