Tiinazku

Kaasoksipyynnin peruuttaminen? (yhdistetty)

49 viestiä aiheessa

Jep. Se tässä taitaa olla edessä. Täytyy vaan keräillä voimia... Sitä kai täältä olen etsimässä :)

TEHTÄVÄ SUORITETTU!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
TEHTÄVÄ SUORITETTU!

Noni, miten meni? Tuliko sanomista, vai oliko molemmille helpotus?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös jo tovin pohtinut, että mitä tekisin toisen kaason kanssa.

Silloin kun pyysin häntä kaasokseni, oli hän erittäin onnellinen ja otettu kunniasta.

Ja varmasti on vieläkin, MUTTA kaasoni arvostelee aivan kaikkea. Kaason mielestä keskityn väärin, minulle ja sulholle tärkeisiin, asioihin ja teen asioita liian aikaisin :unsure:

Kaasoni huomauttelee kaikesta, mikä ei mene "niinkuin aina on häissä mennyt". Esim. koska meille ei tule hääkarkkeja, se on aivan outoa hänen mielestään :blink:

Tänään kun on H-hetkeen tasan 6-kk, en kaipaisi enää yhtään arvostelua päätöksistäni, varsinkaan kaasolta jonka pitäisi olla tukena.

Olen koittanut kertoa hänelle, että vietämme meidän näköiset häät, emme sellaisia kun on aina ollut. Jotain kai pitäisi tehdä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Noni, miten meni? Tuliko sanomista, vai oliko molemmille helpotus?

No ihan hyvin se meni. Tietysti vähän hän loukkaantu, mutta ymmärtää kyllä syyt vallan hyvin (ollaan muutenkin joka asiassa eri mieltä, ei välttämättä sulhon kanssa tuu toimeen jne.). On siis varsin hyvä ystävä kaikesta huolimatta! :)

Kyllä oli ainakin mulle tosi iso helpotus, kun on vähän ollu stressiä asian tiimoilta. Hänelle varmaan myös, kun on kiireinen ja toisetkin häät kaasottavana.

Voittajaolo! :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä olen myös jo tovin pohtinut, että mitä tekisin toisen kaason kanssa.

Silloin kun pyysin häntä kaasokseni, oli hän erittäin onnellinen ja otettu kunniasta.

Ja varmasti on vieläkin, MUTTA kaasoni arvostelee aivan kaikkea. Kaason mielestä keskityn väärin, minulle ja sulholle tärkeisiin, asioihin ja teen asioita liian aikaisin :unsure:

Kaasoni huomauttelee kaikesta, mikä ei mene "niinkuin aina on häissä mennyt". Esim. koska meille ei tule hääkarkkeja, se on aivan outoa hänen mielestään :blink:

Tänään kun on H-hetkeen tasan 6-kk, en kaipaisi enää yhtään arvostelua päätöksistäni, varsinkaan kaasolta jonka pitäisi olla tukena.

Olen koittanut kertoa hänelle, että vietämme meidän näköiset häät, emme sellaisia kun on aina ollut. Jotain kai pitäisi tehdä..

Aika hassua, jos asioita voi tehdä liian aikaisin?! Ja eikös ne häät ole yleensä aika tärkeät sulle ja sulholle? Onko kyseessä yleensäkin sellanen kaveri, joka laukoo asioita suoraan eikä ajattele muitten tunteita? Jos on, ei kannata niin välittää... Toki sellanen alkaa tympimään jossain vaiheessa. Voihan sitä sitten tietysti vapauttaa kaason tehtävistään, jos ei hälle kelpaa! Kannattaa jutella. Huomasin ite, että auttaa aika äkkiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huoh. Sain sitten toisen kaason peruttua. Kirjoitin siis tuolla aikaisemmin ^^

Välimmee viilenivät entisestään ja vihjailin hänelle sitten aika selvästi,että minulla on jo kaasot ja en ollut muistavinaankaan kännikyselyitäni. Tuskin on loukkaantunut,koska emme ole enää edes hyviä kavereita. Ja häntä ei kiinnosta mitkään minuun liittyvät asiat,joten olkoon. Nyt mulla on sitten ihanat kaasot,joita en kyllä velvoita mihinkään,mutta haluan silti kaasojen olevan oikeasti ystäviäni ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on kanssa hieman huolia kaason kanssa. Enkä oikein tiedä mitä tehdä...

Vähän tilistystä..

Olen tuntenut kaasoni kolme vuotiaasta asti ja olemme olleet aina tekemisissä toistemme kanssa.

Pyysin häntä kaasoksi heti, kun päätimme poikaystäväni kanssa viettää häät tänä vuonna. Hän oli innoissaan häistä, pyysin häntä pitämään häät salaisuutena, koska halusimme häillämme yllättää iloisesti ystävämme. Noin kolme viikkoa kaasoksi pyytämisen jälkeen hän soitti ja vain ilmoitti, että oli kertonut yhteiselle kaverillemme häistämme ja tämä taas eteenpäin. Ajattelin, että mitä ihmettä, miksi hänen piti kertoa olinhan vartavasten pyytänyt pitämään asian salaisuutena. Noh, ajattelin, että se siitä yllätyksestä. Asiasta alkoi tulla isompi, kun hän soittaessani hänellä jälkeenpäin sanoi, että "älä jaksa jauhaa siitä", "ole loukkaantunut vain, häntä ei kiinnosta", vaikka en edes ottanut koko asiaa puheeseen. Tästä seurasi noin 3 kk hiljaisuus. En kuullut hänestä mitään.

Pidimme hieman yhteyttä tämän hiljaisuus ajan jälkeen. Sitten hän soitti ja pyysi että voisi tulla meille viikoksi. Tietenkin se kävi, olin vain iloinen, vaikka hieman arvelutti.

Hän tuli, kaikki vaikutti olevan ok. Seuraavana päivänä kuitenkin hän alkoi käyttäytyä minua kohtaan hyvin oudosti. Pyysin häntä lähtemään kanssani lenkille, jotta voisimme jutella sun muuta. Tähän kaasoni sanoi, ettei tulisi muuten, mutta on henkinen pakko tulla. Olin hämmästynyt ja totesin ettei ole pakko jos ei jaksa/halua muuten vain. Hän suuttuneena siitä että edes pyysin häntä kanssani sanoi " onhan mun pakko tulla". Hän tuli pysytteli koko ajan takanani eikä puhunut mitään, valitti vain pyörästäni.

Seuraavana päivänä hän ei ottanut minuun mitään kontaktia, puhui vain poika-ystävälleni ja kun yritin kysyä tai aloittaa keskustelua hänen kanssaan hän vain mulkaisi minua vihamielisesti tai ei vstannut ollenkaan. Olin että ok, kaipa täytyy vielä yrittää hänen kanssaan sillä tiedän ettei hän ole helpoimpia ihmisiä. Yritin näinä hänen vierailu päivien aikana keskustella myös häistämme. Tässä pari hänen kommenttia monesta samanlaisesta " paljonko teillä on siellä viinaa, hän ainakin aloittaa juomisen jo heti aamusta", "teidän häistä tulee hänelle liian kalliit" (en ole pyytänyt häntä rahallisesti panostamaan yhtään..tai saatikka vaatinut mitään), "hän ei halua nähdä tai istua missään tapauksessa tietyn ihmisen lähellä", "et voi kutsua sitä tyyppiä", "miten mä voin tulla sinne jos se tulee, mun ilta menee pilalle" (yhteinen tuttavamme jonka kanssa kaasolla mennyt välit poikki), "hän ei välitä muista "menninkäis" kavereistani", "hän tuo ystävänsä poikaystävän aveciksi, että hän voi juhlia jonkun kanssa..". Aloin olla suu auki jo näistä ja monista muista asioista..

Kun hän lähti hän ei sanonut minulle mitään, ei kiitosta ei heippaa..

En oikeasti tiedä mitä tehdä.. Juttelin asiasta toisen kaasoni kanssa ja hän neuvoi minua kysymään suoraan haluaako tämä ihminen enää olla kaasoni vai mikä mättää..

olen ihan puhki tämän ihmisen kanssa, en halua, että hääpäivänäni minulle tulee samanlainen olo kuin nyt on.. :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En oikeasti tiedä mitä tehdä.. Juttelin asiasta toisen kaasoni kanssa ja hän neuvoi minua kysymään suoraan haluaako tämä ihminen enää olla kaasoni vai mikä mättää..

olen ihan puhki tämän ihmisen kanssa, en halua, että hääpäivänäni minulle tulee samanlainen olo kuin nyt on.. :mellow:

Juuei, jos tosiaan on tuollainen kuin kuvaat, niin enpä paljon jaksaisi kikkailla hänen kanssaan, oli syy sitten mikä tahansa. Oisko kateellinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kun hän lähti hän ei sanonut minulle mitään, ei kiitosta ei heippaa..

En oikeasti tiedä mitä tehdä.. Juttelin asiasta toisen kaasoni kanssa ja hän neuvoi minua kysymään suoraan haluaako tämä ihminen enää olla kaasoni vai mikä mättää..

olen ihan puhki tämän ihmisen kanssa, en halua, että hääpäivänäni minulle tulee samanlainen olo kuin nyt on.. :mellow:

AIKA KARMEETA!! Kaikki sympatiat sinne... Mut vaikka onkin pitkäaikainen ystävä, haluaako tuollasta enää ystäväksi? Mikä kaikkia ihmisiä oikein vaivaa? Tuntuu, että varsinkin kaikki sinkkukaverit on kovia sotkemaan asioita...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voi hemmetin 16.

Pyysin kaasokseni kahta parasta ystävääni. Tai niin ainakin luulin pyytäväni. Toinen ystäväni soittelee minulle monta kertaa viikossa ja nähdäänkin usein. Mutta toinen..noh. Minä en halua hänen miestään häihimme,koska hän on tuonut niin paljon pahaa elämäämme ja koko minun sukuni ei hänestä pidä. Nyt tuleva kaasoni ei ole pitänyt minuun moneen viikkoon mitään yhteyttä ja muutenkin tunnun olevan hänelle vain varakaveri paremman puutteessa. Jos muut eivät kerkeä,niin minä sitten. Hän vietti häitään kaksi vuotta sitten ja minä en ollut kaasona. Enkä kelvannut edes esikoiselleen kummiksi,vaan hän valitsi jonkun puolitutun minun sijastani. Tuosta hieman loukkaannuin,vaikka sehän on heidän oma asiansa.

Sitten menin puolivahingossa humalassa pyytämään tätä ihmistä kaasokseni :/ Alkoi samantien kaduttaa ja nyt kaduttaa vielä enemmän. Miten hoidan tilanteen? Minun olisi pitänyt pyytää lapsuudenaikaista kaveriani kaasokseni ja haluan häntä oikeasti pyytää,mutta en kuitenkaan halua kolmea kaasoa. Enkä halua menettää välejäni tähänkään kaveriin kokonaan,vaan haluan hänet häihini (jos nyt edes tulee ilman miestään). Mitä teen? Miten voin selittää perumisen? Hän on jo vielä kerennyt kertoa siitä kaikille ja oli jopa yhden päivän innoissaan asiasta <_<

Miksi et voi antaa tämän yhden ihmisen pitää kaason titteliään? Miksi täsmälleen olisi niin paha jos sulla olisi kolme kaasoa? Annat vaan hänen olla ja auttaa jossakin pikkujutussa ja sitten hoidat kaikki tärkeät asiat niiden kahden muun kanssa, joihin luotat enemmän ja joilla on parempi asenne. Miksi se kaason titteli nyt niin pyhä olisi, että sitä pitäisi oikein peruutellakin? Pyydä yksi ihminen lisää, siinä ei ole mitään outoa. Toisekseen, mua on häiden järjestelyissä auttanut moni ystävä, jotka eivät edes kulje sen kaason nimikkeellä. Ei meidän porukoissa ainakaan kukaan jaksa välittää, ystäviähän me ollaan ja muutenkin toisiamme auteltaisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon täällä pähkäilly kuinka ratkaisisin tuon kaaso-"ongelman". Päädyin sitten siihen, että en lähde kenenkään mieltä pahoittamaan. Hän saa olla kaasonani nimellisesti, ehkä hän halutessaan hoitaa jotain pientä häihin liittyen. Tukeudun sitten toiseen kaasooni enemmän. Eiköhän kaikki siitä suttaannu ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos minun ystväni käyttäytyisi kuten minä vain ja tämmöttiis ystävät/kaasot niin ei tarvis kahdesti miettiä.Tulos olisi ULOS. Olisi aivan kamalaa ,jos pitäisi vielä hermoilla kaason takia,ett järjestääkö kohtausta vai ei. En keksisi tosiaan muuta syytä kuin kateus kyseiseen käytökseen.

Tsemppiä molemmille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi lisää ketä ahistaa kaasot!

Meillä on ollut jo kauan tietty tyttöporukka ja olimme, ainakin ennen, todella hyviä ystäviä kaikki keskenämme.

Nykyään olen hyvä ystävä vain yhden kanssa, kuka on siis oikeasti kaasoni.

Noh, nämä kolme muuta olettavat tietenkin että he ovat kaasoja myös. Pyysinkin heitä aikuis morsiusneidoikseni, mutta enää en haluaisi edes sitä.

Yksi näistä "ystävistäni" jaksaa vieläkin muistutella ja mäkättää siitä, että juuri hän oli viimeinen ystävistä kuka sai kuulla häiden päivämäärästä! ja siitä, että olin käynyt vain tämän "oikean" kaasoni kanssa katsomassa pukua minulle.

Hän on viime aikoina muutenkin alkanut olemaan ilkeä. Kun menimme kaikki tytöt yhdessä katsomaan liikkeeseen jo ostettua pukuani niin tämä kyseinen ihminen sanoi ensimmäisenä puvun nähdessään "sähän likaat sen heti!".. Ja kehtasi vielä valittaa että joutui tulemaan pelkästään mekkoa katsomaan, kun en kerennyt lähtemään kahville hänen kanssaan. Hänhän se halusi puvun nähdä!!

Noh.. toinen näistä tytöistä on taas vähän sellainen, ettei hänestä koskaan mitään kuulu.. ei häntä kiinnosta kun vaan omat jutut. Ja kolmas on kyllä ihana ihminen, mutta asuu helsingissä ja häntä näkee harvoin.

Ja tiedän sen, että varsinkin tämä ensimmäinen mainitsemani henkilö suuttuisi aivan hirveästi jos peruuttaisin! Ja tiedän, että hän jaksaisi muistuttaa siitä aina. huoh!! Mä en tiedä mitä mä tekisin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi mahdoton! Harmillisia onkelmia! Tsemppiä vaan teille kaikille ja toivottavasti hääpäivästänne tulee ihana ja ikimuistoinen, kaikesta huolimatta! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuulostaa aivan hirveältä toi teidän asenne kaasoihin. Järkyttävää hyväksikäyttöä odottaa ja olettaa, että jotakuta voisi vapaasti työllistää tuntikausia/ viikkokausia/ kuukausia omien häiden parissa. Omasta mielestäni kaasous on nimellinen kunnia, hän on enemmänkin seuraneiti hääpäivän aikana. Eli pelkästään hääpäivänä toivoisin saavani apua pukeutumisessa, matkaseuraa kirkkoon ja alttarille kimpun pitäjän.

Eipä ihme että kaverisuhteet kärsii! Minä hoidan sulhasen kanssa kaikki järjestelyt itse ja kaasona toimiva sisareni on juuri tuollainen hääpäivän henkinen tuki. Haloo! Stupid girls...

No kukas hemmetti tässä puhui työllistämisestä viikko- tai edes päiväkausiksi? Kaason, kuten bestmaninkin, tulisi kuitenkin osallistua häiden valmisteluun, kun esimerkiksi kutsut ei oikein kahdestaan valmistu. Sukulaisetko siinä sitten pitäisi työllistää vai hankkia afrikkalaisia orjia kenties?

Itse ainakin osallistuin kaasona häiden valmisteluun sen verran kuin pystyin ja pyydettiin. Siis muun muassa suunniteltiin ohjelmaa, päivän aikataulua, riisinheittoa ym. Minusta se kuului ehdottomasti asiaan.

Itselläni ei onneksi ole kaason kanssa ongelmia, koska tiedän, mitä häneltä kannattaa pyytää ja odottaa ja mitä ei. Jos kuitenkin yleisasenne olisi katkera tai ivallinen häitteni ja naimisiinmenoni suhteen, niin en varmaan kehtaisi heivata häntä pois kaason paikalta, vaan ottaisin toisen lisäksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, eli ongelmani on se, että olen jo ehtinyt epävirallisesti pyytää kaasoksi ystävääni, jota en sitten haluakaan. Olemme siis puhuneet asiasta kerran, tyyliin "sitten kun kolmen vuoden päästä menen naimisiin..." Haluan kaksi kaasoa; toinen heistä on serkkuni (se on ollut selvää jo monta vuotta) ja toiseksi olen nyt muutama viikko sitten pyytänyt rakasta ystävääni. Kyse ei ole siitä, että kumpi heistä on minulle parempi ystävä, koska molemmat ovat rakkaita. Ystävyyssuhteemme vain ovat kovin erilaisia ja toisen heistä näen enemmän kaasonani. Olen ajatellut myös käytännön asioita; häämme ovat minun lapsuuden paikkakunnallani ja serkkuni ja tämä uusi tuleva kaasoni asuvat molemmat siellä. He myös tuntevat toisensa ennestään ja tulevat toimeen erinomaisesti. Eli häiden ja myös polttareiden suunnittelu kävisi helpommin. Tämä toinen ystäväni on myös enemmän juontaja-ainesta ja tiedän, ettei hän ottaisi siitä niin kovia paineta kuin tämä toinen. Olisihan tietty mahdollista "ottaa" kaikki kolme, mutta jotenkin en osaa nähdä itselläni kolmea kaasoa.

Olikohan nyt mahdollisimman vaikeasti selitetty? :girl_impossible:

Eli kuinka minun pitäisi asia hoitaa? Selitänkö asian ystävälleni vedoten käytännön asioihin, painottaen, että kyseessä ei ole "ystävyyskilpailu", vai pitäisikö vaieta koko asiasta? Kun en voi olla varma, että hän edes muistaa koko asiaa, mutta kyllä minua jäisi se ehkä vaivaamaan, jos en mitään sano. Ystäväni kun on sellainen, että hän ei siitä todennäköisesti mitään puhu, jos minä en ota asiaa puheeksi.

Joistakin asia saattaa vaikuttaa melko yksinkertaiselta, mutta minua se vaivaa. Häämme ovat vasta kahden vuoden päästä, mutta tuntuu, että pystyn keskittymään suunniitteluun kunnolla vasta sitten, kun tämä asia on selvitetty...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rehellisesti vain otat asian puheeksi toisen ystäväsi kanssa, että olet nyt päätynyt tällaiseen ratkaisuun mm. paikkakuntien takia ja että kolme kaasoa tuntuisi oudolta. Ja samassa yhteydessä tietysti kutsut ystäväsi häihin (tätä kutsua ei sitten peritä :D )

Jos jotakin tässä elämässä on oppinut, niin että kannattaa aina olla mahdollisimman rehellinen - sillon välttää solmut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tällainen tapa merkitsee ystävällesi varmasti paljon - osoitat, että muistat mitä olet hänen kanssaan aikaisemmin keskustellut ja mitä olet luvannut. Että siis silloisessa tilanteessa olit ihan tosissasi, mutta nyt vain asiat menevät helpommin näin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oikeassa olet Nardo. Noin se varmasti kannattaa tehdä. Uskon ystäväni ymmärtävän ratkaisuni...

Onko muilla ollut vastaavia tilanteita? Miten niissä on käynyt?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa puhua ystäväsi kanssa kertoa rehellisesti mitä olet ajatellut. Näin ystäväsi tietää, että hän on sinulle tärkeä, vaikka ei kaasoksesi pääsekään. Ja jos olet ystävääsi kysynyt epävirallisesti silloin joskus, niin kannattaa ottaa asia puheeksi. Tsemppiä. Uskon, että ystäväsi ymmärtää asian.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun pitäisi myös näyttää kaasolle kengän kuvaa, mutta miten.. Kyseinen henkilö jäi kiinni selkään puukottamisesta ja on juorunnut kaikki meidän asiat muille. En nyt jaksa sen enempää siitä selvittää, mutta parempi ehkä jatkaa näiden asioiden jälkeen vain kavereina. Miten siis toimia??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos kaaso on selkäänpuukottanut ja juoruillut niin mun mielestä ei tarvitse hirveästi asiaa kaunistella vaan ilmoitat vaan, että ku oot tollanen nii en halua sua enää kaasokseni....siinä sille ajattelemista ja jos ottais opikseen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon samaa mieltä Kaisan kanssa. Tuollaisessa tilanteessa sun ei tarvitse ratkaisuasi selitellä..

Mä olin toissa päivänä tämän ystäväni kanssa rannalla. Olisi ollut niin hyvä tilaisuus keskustella asiasta, mutta en vaan saanut suutani avattua... :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä ymmärsinkö oikein ekan viestisi, mutta tuli nyt vielä mieleen, että voisiko sitä toista ystävää pyytää häiden juontotehtäviin jos on siinä omalla alallaan? Meillä oli häissä apuna 2 kaasoa, bestman ja seremoniamestarinna. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään