Jump to content
Naimisiin.info

kaason kampaus


xx

Recommended Posts

Mielestäni asia on niin, että jos hääpari haluaa avustajien näyttävän tietyltä pukuineen ja kampauksineen, niin silloin maksakoon. Miksi kaason kampaus pitäisi maksaa, eikö hän muuten menisi kampaajalle? Kai hänkin haluaa näyttää erityisen hyvältä!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Miksi kaason kampaus pitäisi maksaa, eikö hän muuten menisi kampaajalle? Kai hänkin haluaa näyttää erityisen hyvältä!

No ei tuokaan asia nyt niin yksi oikoinen ole. Kun olin kaasona, en mennyt meikkaukseen tai kampaajalle syystä, että olin opiskelija. Polttarit, lahja ja puku oli niellyt tilin jo pakkaselle. Toinenkaan kaaso ei käynyt kampausta hakemassa, oli myös opiskelija. Pistettiin itse sitten hiuksemme, kelpas kaikille. ::)

Link to comment
Share on other sites

No ei tuokaan asia nyt niin yksi oikoinen ole. Kun olin kaasona, en mennyt meikkaukseen tai kampaajalle syystä, että olin opiskelija. Polttarit, lahja ja puku oli niellyt tilin jo pakkaselle. Toinenkaan kaaso ei käynyt kampausta hakemassa, oli myös opiskelija. Pistettiin itse sitten hiuksemme, kelpas kaikille. ::)

Tosta vaarnan kommentista on mun mielestä kyllä luettavissa, että hänen mielestä kaason pitää ilman muuta mennä kampaajalle, vaikkei sitä kaasolle maksettaiskaan. En tiiä tarkottiko vaarna sitä, mutta mun mielestä on merkillistä odottaa, että kaaso menis kampaajalle omaan laskuun. Tottakai jos menee niin sitten menee, ja hyvä niin, mutta ei sitä millään tavalla oletuksena tai vaatimuksena voi pitää jos sitä ei kaasolle maksetakaan.

Mun mielestä kaasot tehköön niinkun tykkäävät. Eikä siihen ole kellään mitään sanomista. Itse tukan laittaminen kelpaa ihan yhtä hyvin kaasolle kuin kelle tahansa muullekin. Vaikka toki on kiva jos tavalla tai toisella hänkin pääsee ammattilaisen käsittelyyn.

Link to comment
Share on other sites

Mielestäni on aika hävytöntä olettaa, että kaaso menisi kampaajalle ja meikkiin omaan laskuunsa, jos morsian sitä "vaatii". ::) Se on eri asia, jos kaasolla on varaa ja haluaa mennä myös itse meikattavaksi ja kammattavaksi.

Itse olen hiukan miettinyt kampaajalla tai meikissä käyntiä, jos vain saan opiskelijana jostain nipistettyä sen verran rahaa. Morsian ei ole tätä toivomusta esittänyt vaan olen itse tarjoutunut. En oleta, että morsian maksaa kampaukseni ja meikkini, koska olen itse tämän idean hänelle esittänyt. Tilanne olisi aivan toinen, jos hän vaatisi minua menemään meikkiin ja kammattavaksi. Silloin hänen kuuluisi myös ne maksaa.

Eikö se nyt kuulu hyviin käytöstapoihin tai johonkin, että jos morsian toivoo tietynlaista pukua, kampausta, meikkiä, kukkia jne kaasolle, niin silloin on morsiamen myös ne itse kustannettava?

Link to comment
Share on other sites

Me maksetaan kaasolle kampaus ja meikki. Itse en lähtisi määrittelemään, mitä kukakin on velvollinen maksamaan kaason kampauksesta, puvusta tai meikistä. Eiväthän kaikki koe tarpeelliseksi kampaajalla käyntiä. Yleensä tällaiset asiat ovat tapauskohtaisia ja uskon, että keskustelemalla reilusti siitä, mitä sekä morsian että kaaso tuntevat, selvitään tällaisista asioista hyvällä mielellä. Itse halusin hemmotella parasta ystävääni. Mielestäni on mukavaa, että istumme tärkeimmän päiväni aamulla vierekkäin (toivottavasti kiireettömässä mielentilassa) ja nautimme hemmotteluhetkestä ennen kiireistä päivää. Kukin tyylillään, ei tähän varmaan ole oikeaa eikä väärää vastausta:)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Minä haluaisin kustantaa kampauksen kahdelle kaasolleni ja kahdelle siskolleni, sillä haluaisin heidät niin kovasti mukaani tuohon yhteiseen kaunistautumisvaiheeseen. Kampaukset maksaisivat kuitenkin alkaen 60 € /kpl, joten kalliiksihan se tulee. Omani siihen päälle vielä ja yhteispotti nousee 500 euroon  :-/ Nyt en osaa päättää mitä tekisin, kun en voi pyytää heitä maksamaan moisia summia itsekään  :-? :'(

Link to comment
Share on other sites

Ehdotin itse kaasolleni, että maksaisin hänelle kampaajan ja meikkauksen. Haluan, että kaasonikin saa nauttia päivästä ja kaunistautua yhdessä kanssani. En todellakaan oleta, että hän tuhlaisi vähäisiä pennosiaan kampaajaan ja meikkaukseen. Päällensä hän saa laittaa ihan minkä juhlapuvun vaan omistaa,meillä tulee olemaan rennot häät, joten ei kaason tarvitse missään iltapuvussa pomppia  ;)

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin menee niin, että maksetaan kaasolle kampaus ja meikki. Jo alussa sovittiin, että mennään yhdessä kaason kanssa kampaukseen ja meikkiin, näin voidaan yhdessä fiilistellä hääpäivää jo päivän alusta lähtien ja muutenkin käydä päivän kulkua läpi. Haluan maksaa nämä kaasolleni, sillä hän on rakkain ystäväni lapsuudesta asti ja haluan että hänkin saa viettää hääpäivän kaunistautuneena. Samalla tämä on kiitoslahja hänelle, sillä tiedän että hän tulee olemaan minulle ja sulhaselleni suurena apuna, tukena ja turvana sekä häävalmisteluissa sekä itse hääpäivänä. Sulhanen vastaavasti sitten kiittää bestmaniaan omalla tavallaan.

Link to comment
Share on other sites

Olen sitä mieltä että jos morsian vaatii jotain, niin morsian myös maksaa.

Meillä on siinä mielessä hyvä tilanne että kampaukset ja meikit saamme joka tapauksessa ilmaiseksi. Ei ole huono idea maksaa kaason kampausta kiitoslahjana jos hän on samaa mieltä, mutta itse en moista lahjaa toivoisi, jokin pysyvämpi/pitempiaikainen juttu olisi kivempi.

Minulla kaasot miettivät pukujaan ja sitä miten ne käyvät teemaan, minä hyväksyn sen mitä he päättävät päällensä pukea koska tiedän heidän olevan tyylitajuisia ja että he molemmat miettisivät samaa vaikkeivat kaasoja olisikaan. Toinen haluaisi laittaa puvun joka hänellä oli päällä yhteisen veljemme häissä vuosi sitten, koska puku on todella ihana eikä hänellä ole sen jälkeen ollut mahdollisuutta sitä pitää. Olen täysin sen kannalla ettei turhaan kannata uuteen pukuun tuhlata kun jo omistaa sellaisen upeuden. Nyt hän miettii miten voisi päivittää pukua meidän teemaamme.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Vieras_Helena_*

Kaasona ollessani maksoin itse pukuni ja kampaukseni, muu ei olisi edes tullut mieleeni. En ole koskaan kuullut, että hääpari niitä makselee. Ihan hyvin olisin voinut mennä myös vanhassa puvussa ja laittaa hiukset itse, mutta oma oli valintani.

Omissa häissämme emme aio maksaa kenenkään muun kuluja, mutta jokainen tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Vaikka asiat eivät olisi rahasta kiinni, voi joskus miettiä mikä on itselle olennaista ja missä kohtaa mopo karkaa käsistä. Mitään ei mielestäni pidä tehdä vain siksi, että "niin kuuluu tehdä". :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kaasona ollessani maksoin itse kampaukseni, koska itse kampaajalle halusinkin. Morsian tosin varasi minulle ajan samasta paikasta kuin itselleenkin. Samoin oli oman kaasoni kohdalla. Molemmissa tapauksissa oli itsestään selvää, että jos kaaso haluaa ammattilaisen tekemän kampauksen/meikin sen myös itse kustantaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olen miettinyt kaasoilleni kampauksen ja meikin maksamista. He tulevat kanssani aamulla kaunistautumaan (omasta tahdostaan - ei siis pakosta) ja mietin, josko maksaisin heille nämä kiitokseksi kaasoilusta. Niistä tulee kuitenkin maksettavaa yhteensä jo reilut 200e (+omat kaunistautumiseni), joten minua kiinnostaakin, oletteko te jotka maksatte kaasojenne kampausken ja meikin, niin ostaneet heille erikseen vielä jotkin kiitoslahjat?

Oletteko ylipäänsä maksaneet kampauksen ja meikin ikään kuin kiitoslahjana vai ihan muuten vaan?

Tykkäisittekö kaasot jos teille yllätyksenä maksettaisiin kiitokseksi kampaus ja meikki, jonka ennen the päivää luulette siis itse maksavanne?

Link to comment
Share on other sites

Kun olin kaaso, niin morsian sanoi varaavansa minulle meikin ja kampauksen. Hänellä sinne aika myös ja ollaan siellä sitten yhdessä (minulla oli myös koemeikkaus). Hän siis oikeastaan saneli miten minun kuuluu toimia. Jotenkin elin siinä uskossa, että kun hän "käskee" minun tehdä näin, niin hän myös kustantaa. Paskanmarjat! Olin vähän haavi auki, kun meikkaaja sanoin hintansa ja kampaaja myös. <_< Itse olisin kyllä voinut tehdä meikin ja kammata hiukseni, mutta halusin noudattaa morsiamen siis parhaan kaverini toivetta enkä huomannut sitten kysyä että kuka maksaa.... Puvun sain valita itse. Hän vaan sanoi, että mitä värejä toivoi kaasojensa puvuissa olevan ja että ne sopisivat yhteen.

Lahjaksi kaasoilusta sain peseytymisvälineitä. Hmm... :blink:

Nyt kun itse olen tuleva morsian, niin kaasoni saa ihan itse hoitaa ulkonäköönsä liittyvät asiat. Olen varmasti tyytyväinen lopputulokseen, vaikka tulisi ilman meikkiä. Onhan hän siskoni ja hyvännäköinen! :grin:

Muokattu: , käyttäjä: Ripale
Link to comment
Share on other sites

Minä maksan kaasoilleni (2 kaasoa) kampauksen kiitokseksi kaasoilusta. Kaasot tulevat siis kanssani aamulla kampaajalle ja ilmeisesti meikkaavat itse. Mielestäni kampauksen maksaminen on hyvä kiitos kaasoille, ja hekin olivat siitä innoissaan.

Muokattu: , käyttäjä: Airelle
Link to comment
Share on other sites

Olen ollut kaksi kertaa kaasona ja kummallakin kerralla on morsian maksanut kampaukseni. Toisella kerralla sain meikin ja kiitoskukkasenkin.

Oli tosi ihanaa saada ammattilaisen tekemät hiukset ilmaseksi, joutuuhan sitä olemaan esillä koko päivän kaasonakin ja kaunis kampaus tuo kummasti lisää itsevarmuutta tehdä juontoja yms.

On varmasti iloinen yllätys, että kustannat heidänkin hiukset.

Mä olen varannut omalle kaasolleni meikin ja kampauksen ja kustannan ne myös. Lisäkiitokseksi ajattelin ostaa hänen Nomination-rannekoruun yhden palan muistoksi. Onko tyhmä idea?

Link to comment
Share on other sites

Kun olin kaasona, morsian maksoi minulle meikin ja kampauksen, mikä oli mielestäni todella mukavaa ja oli kiva istua tuoleissa vierekkäin kuohuviiniä siemaillen :D Itse aion nyt morsiamena ollessani tehdä samoin, eli maksaa kaasoilleni meikit ja kampaukset. Tuleehan niistä hintaa, mutta häiden kokonaisbudjettiin se ei merkittävää lisää tuo. Ajatuksena edelleen mielestäni kiva, että vietämme aikaa yhdessä kampaajan ja maskeeraajan käsittelyssä ja olemme kaikki ammattilaisen laittamina häissä, ero itselaitettuna olemiseen on mielestäni huomattava. En tiedä ostanko erikseen kiitoslahjoja, jos ostan, en mitään hirveän kallista.

Pukuja en kaasoille maksa, enkä myöskään vaadi heiltä mitään pukeutumisen suhteen (kunhan ovat pukeissa :rolleyes: ), se venyttäisi jo budjettia liikaa.

Link to comment
Share on other sites

Minulla tällä hetkellä vielä vähän epäselvää, että maksaako morsian/hääpari meidän meikin ja kampauksen...Varattuna se jo on, mutta enpäs ole aiemmin älynnyt kysyä. Täytyy ottaa päivän epistolaksi, kun näen taas morsiammen.

Puvut ollaan toisen kaason kanssa hankittu itse. Mukavaa tietysti olisi, jos meikki ja hiukset kustannettaisiin tai edes osa, mutta en näe sitä ongelmana maksaa itse jos tarve vaatii. Itse kun osaan laittaa hyvin vain ripsiväriä, niin olisihan se kiva, kun isoon juhlaan pääsisi ammattilaisen laittamana.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Älkää ainakaan tehkö niin, että pakotatte kampaajalle ja meikkiin vaikka kaaso ei haluaisi, lupaatte maksaa kampauksen, maksun hetkellä tuijottelette kattoon (eikä maksusta puhettakaan) ja vedätte itkuraivariherneet nenään, kun asiasta huomauttaa jälkeenpäin!

Ei ollut kovin hauska tilanne näin kaason näkökulmasta kun näin kävi...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...