Guest kiralove

Kohtuutonta toivoa NORMAALIN näköistä neitoa...?

84 viestiä aiheessa

Teini-ikäiset pikkusiskoni ovat morsiusneitoinani. Ongelma (ainakin minusta) on heidän todella radikaalisti muuttunut ulkonäkönsä puolen vuoden aikana! Kun heidät neidoiksi pyysin, en osannut odottaa heidän ulkonäkönsä muuttuvan tästä:

hellokittyof2.jpg

tähän:

132et9.jpg

Toinen heistä kirjaimellisestä näyttää jälkimmäiseltä, hiukset vaan ovat mustat ja takatukassa roikkuu rastat. Toinen neidoista ajeli kulmakarmansa kokonaan pois ja näyttää lähes samalta kuin tämä toinenkin...

:o

Että näin meillä. En voinut kuin itkeä kun näin tyttöjen uusimmat otokset IRC-galleriassa... Tekisi mieli heille sanoa etten enää halua heitä morsiusneidoiksi... :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:oVoisithan kysäistä heiltä,että jos ei heitäkään morsiusneitona olo enää hirveästi kiinnosta.?? ::)Voimia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei todellakaan ole kohtuutonta. Ainakin itselleni on pienestä pitäen opetettu, että persoonallinen saa olla, mutta mihin tilaisuuteen tahansa ei voi ihan minkä tahansa näköisenä mennä. Sen verran täytyy osata kunnioittaa muita ihmisiä, että pukeutuu ja laittautuu juhliin tilaisuuden luonteen mukaisesti.

Itse laittaisin pikkusiskot kylmästi tekemään valinnan: joko pitävät nykyisen tyylinsä ja tulevat häihin "pelkkinä vieraina", tai muokkaavat sitä edes häiden ajaksi hillitympään suuntaan ja toimivat morsiusneitoina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en oikein ymmärrä, mikä tässä on se ongelma. Munkin pikkusisko edustaa tuollaista tyyliä, mutta ei mua olisi todellakaan haitannut, vaikka hän olisi ilmestynyt juhlaamme koko komeudessaan kera punaisten piilolinssien ja miljoonien lävistysten. Tärkeintä oli, että sisko halusi osallistua juhlaamme ja halusi laittautua sinne omalla tavallaan. :-X

Mutta jos asia sinua tosiaan vaivaa, kannattaa sopia siskojen kanssa, miten he pukeutuvat ja laittautuvat juhlaanne. Keskustelun lähtökohtana ei kylläkään kannata olla sellainen "kun en halua että näytätte hirveältä mun häissä" -asenne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka siskosi tuolta jälikkäisen kuvan tyypiltä näyttäisivätkin, niin kyllähän heistä silti "nätit" saa juhlaanne, miettippä vain kun sen kaiken kovan meikin pesee pois, ja laittaa tilalle nätin ja luonnollisen meikin, hiukset voi kammata nätisti, tai laittaa kampaajalla nätisti ym...

Uskon kyllä että heistä kauniit morsiusneidot vieläkin saa, muttta jos sinä uskot tämänkin jälkeen että ei saa ja asia sinua vaivaa niin kannattaisi todellakin keskustella heidän kanssaan asiasta. :)

(joku voi nyt kritoisoida tuota minun nätti sanani käyttö, mutta tämä minun mielipiteeni vain, jokaisella on siihen oikeus, ja minun mielestäni tuon kuvan näköiset ihmiset eivät ole nättejä vaikka mukavia olisivatkin)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hih, olipa hauskat kuvat :) Ei ole kohtuutonta esittää toiveita hillitymmästä linjasta, jos asia sua itseäs häiritsee. Toisaalta jos pukeutuvat asiaankuuluvasti ja juhlavasti ja ennenkaikkea käyttäytyvät hyvin, sehän on vaan nyt heidän tämänhetkinen tyylinsä - ja itseäänhän he juhlassa edustavat lopulta kuitenkin. Et en ottaisi hirveitä ahdistuksia... teinit tiedetään  ;) Eli komppaan Mesimarjaa tässä... vähän rankemmallakin tyylillä kuitenkin saa kauniisti pukeuduttua juhlaan, vaikkei sit sitä pinkkiä prinsessamekkoa ja enkelinkiharoita oliskaan!

En missään nimessä kyllä ulkonäön takia siskoja dissaisi morsiusneidon hommasta, jos asenne muuten on kohdallaan. Eiköhän teidän suku ja muut oo heidät jo kuitenkin normaaliolotilassaan nähnyt.

(Musta ois aika hauskaa itse asiassa jos ois kaks peikkosiskoa morsiusneitoina, mut tiedän kyllä ettei sua välttämättä just tällä hetkellä kauheesti naurata, sorry!)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vaikka siskosi tuolta jälikkäisen kuvan tyypiltä näyttäisivätkin, niin kyllähän heistä silti "nätit" saa juhlaanne, miettippä vain kun sen kaiken kovan meikin pesee pois, ja laittaa tilalle nätin ja luonnollisen meikin, hiukset voi kammata nätisti, tai laittaa kampaajalla nätisti ym...

Uskon kyllä että heistä kauniit morsiusneidot vieläkin saa, muttta jos sinä uskot tämänkin jälkeen että ei saa ja asia sinua vaivaa niin kannattaisi todellakin keskustella heidän kanssaan asiasta. :)

Jep, tytöt ovat oikeasti todella nättejä! Ja kyllä uskon että heistä saa ihan "söpöt", edes yhdeksi päiväksi... ;D Luulen että olen vain jotenkin yliherkällä tuulella, tippa tulee linssiin pelkkiä hääohjelmia katsoessa... ::) Ehkä se kuuluu asiaan, kun toivoisi kaiken olevan täydellistä.

Niin, ja tosiaan... Olen kyllä siskoille heidän ulkonäöstään kyllä jutellut, lähinnä tyyliin että eikö niitä rastoja, lävistyksiä ja laajennuskoruja voisi ottaa sitten häiden jälkeen... eihän niihin ole kuin alle 2kk! :P Eli he tietävät kyllä että haluaisin "kauniit hääkuvat"...

Mutta eiköhän tämä nyt kuitenkin jotenkin järjesty...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja kyllä uskon että heistä saa ihan "söpöt", edes yhdeksi päiväksi... ;D

Anteeksi, mutta tää kuullostaa aika julmalta kun puhutaan ihan oikeista ihmisistä eikä esim. juhlapaikan rumista tuoleista.

Ajattele niin päin että jos menisit kaasoksi goottiystäväsi häihin, ja morsian vihjailisi/ käskisi että voisit näyttää ehkä hieman vähemmän kalevalasta karanneelta, ja että hän haluaa saada omasta mielestään nätit kuvat jotka ei onnistu sinun ollessa niissä omana itsenäsi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Anteeksi, mutta tää kuullostaa aika julmalta kun puhutaan ihan oikeista ihmisistä eikä esim. juhlapaikan rumista tuoleista.

Ajattele niin päin että jos menisit kaasoksi goottiystäväsi häihin, ja morsian vihjailisi/ käskisi että voisit näyttää ehkä hieman vähemmän kalevalasta karanneelta, ja että hän haluaa saada omasta mielestään nätit kuvat jotka ei onnistu sinun ollessa niissä omana itsenäsi.

Kyllähän se varmaan "julmaa" on, toivoa toisen tulevan sellaisena mitä ei ole... Mutta kun pyysin heitä morsiusneidoikseni, he eivät näyttäneet tuolta, vaan normaaleilta näteiltä tytöiltä... ::) Mutta mielestäni on myös julmaa minuakin kohtaan kerran viikkoon (no ei ehkä ihan mutta anyway) ilmoittaa uusista lävistyksistä, rastoista (en inhoa mitään niin paljon kuin rastoja. Paitsi ötököitä!), pois ajetuista kulmakarvoista jne... :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyllähän se varmaan "julmaa" on, toivoa toisen tulevan sellaisena mitä ei ole...

No nykyään taitaa olla? Joillakin teineillä toi muutos tapahtuu jotakuikin yhdessä yössä.. Ajoitus nyt sun kannalta vähän väärä, mutta sille ei oikein kukaan mitään voi.

Ja pahinta mitä sä voit tollaselle murkulle sanoa on että "No laittaisitko ne saparot takaisin päähän, että saadaan kivat kuvat?". Ihmisen kehityksen kannalta on äärimmäisen tärkeää, että nuoruudessaan kokeilee rajojansa, vaikka ne ei aina vanhempia/muita miellyttäisikään.

( itse olin murkkuiässä just tollanen, myönnettäköön, ja olisin kapinoinut kahta kauheammin jos joku olis mulle tollasta laukonut..  ::))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No nykyään taitaa olla? Joillakin teineillä toi muutos tapahtuu jotakuikin yhdessä yössä.. Ajoitus nyt sun kannalta vähän väärä, mutta sille ei oikein kukaan mitään voi.

Ja pahinta mitä sä voit tollaselle murkulle sanoa on että "No laittaisitko ne saparot takaisin päähän, että saadaan kivat kuvat?". Ihmisen kehityksen kannalta on äärimmäisen tärkeää, että nuoruudessaan kokeilee rajojansa, vaikka ne ei aina vanhempia/muita miellyttäisikään.( itse olin murkkuiässä just tollanen, myönnettäköön, ja olisin kapinoinut kahta kauheammin jos joku olis mulle tollasta laukonut..  ::))

Heh, juuri näin sanoi vanhin pikkusiskoistani, joka on kaasoni... Että tytöt on nyt siinä iässä että haluaa kokeilla... ;D Kaasoni oli myös teininä sellainen goottipunkkarirokkari, ei varmaan itekään tiennyt mitä tyyliä edustaa... Ja nyt parikymppisenä kaunis nainen. Itselläni on jäänyt tuollaiset kokeilut pois, olen aina ollut "kiltti kultakutri"... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan irppistä. Etkö kuitenkin ole pyytänyt pikkusiskosi morsiusneidoiksesi enen kaikkea siksi, että he ovat siskojasi, sinä rakastat heitä ja haluat heidät siksi lähellesi tärkeämä päivänäsi. Varmaankaan et alunperin pyytänyt heitä koska he ovat söpöjä ja sopivat hyvin hääkuviisi?

En usko, että kulmakarvojen ajelu tai uudet lävistykset on tarkoitettu julmuudeksi sinua vastaan. Vaikka hääpäiväsi on sinun elämäsi tärkein päivä, ei se todennäköisesti ole siskojesi elämän tärkein päivä ja heillä on oikeus pukeutua/tehdä ulkonäölleen mitä haluavat kuukautta ennen sinun häitäsi.

Ymmärrän toki, että sinusta tuntuu pahalta tämä äkillinen muutos. Älä kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon ennen kun olet jutellut heidän kanssaan kunnolla. Itsekin olin teininä melkoinen goottipeikko, mutta kyllä minusta ihan söpönkin sai laittamalla ja usein esim. mummoja varten otin lävistykset naamasta pois ja pukeuduin ihan "tavallisesti". Kerro ensin siskoillesi miten toivot heidän meikkaavan ja pukeutuvat hääpäivänäsi. Jos he eivät ideoitasi hyväksy ettekä löydä kompromissia niin mieti sitten uudestaan kumpi sinulle on tärkeämpää hääpäivänäsi; heidän läsnäolonsa vai ulkonäkönsä?

muokkaus: toivottavasti tekstini ei kuullosta sinusta liian tylyltä. Viesteistäsi huomaa kyllä, että välität siskoistasi paljon ja ymmärät heidänkin kantansa. Nyt vaan rohkeasti kissa pöydälle että kaikki tietävät missä mennään ja mitä toisiltanne odotatte tai toivotte. Todennäköisesti kaikki sujuu paremmin kun uskallat toivoakkaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toki juhliin yleensä pukeudutaan/meikataan hieman eri tavalla kuin esim. kouluun mutta jos haluaa teini-ikäiset siskonsa morsiusneidoiksi niin sitten saa myös mitä pyytää. Ja voiko se todella aikuiselle ihmiselle niin suurena yllätyksenä tulla että teinin tyyli vaihtuu nopeastikin? Ihmiset ei ole koristeita ja miten se sitten sinun "söpöydestäsi" on poissa jos joku muu on vähän vähemmän söpö? Voit varmaan ainoastaan ehdottaa heille jotain tiettyä vaatetta/meikkiä mutta jos he eivät suostu ja sinulle tämä "söpöys" on kynnyskysymys niin olet sitten ilman morsiusneitoja tai etsit jotkut hieman nuoremmat kullannuput suvustasi. Voi huhhuijakkaa >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Anteeksi, mutta tää kuullostaa aika julmalta kun puhutaan ihan oikeista ihmisistä eikä esim. juhlapaikan rumista tuoleista.

Ajattele niin päin että jos menisit kaasoksi goottiystäväsi häihin, ja morsian vihjailisi/ käskisi että voisit näyttää ehkä hieman vähemmän kalevalasta karanneelta, ja että hän haluaa saada omasta mielestään nätit kuvat jotka ei onnistu sinun ollessa niissä omana itsenäsi.

No, gootit sun muut edustavat kuitenkin (onneksi) marginaalista vähemmistöä, joten mielestäni on täysin oikeutettua odottaa asiallista ulkoasua juhlassa, jossa muutenkin noudatetaan tiettyjä käytöstapoja. Siistin ulkoasun vaatimus ei mielestäni ole ollenkaan kohtuutonta. Eihän urheilijaltakaan hyväksytä verkkareita juhla-asuksi...

Mielestäni alkuperäinen morsian voi pyytää asiallisesti siskoaan pukeutumaan sopivuuden rajoissa, ilman että "teini saisi traumoja". Jos eivät pääse yhteisymmärrykseen, niin sitten kannattaa suosiolla pyytää toista avustajaa.

Kyse on kuitenkin hänen hääjuhlastaan. Sisko voi aikanaan juhlia häitä omalla tavallaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No, gootit sun muut edustavat kuitenkin (onneksi) marginaalista vähemmistöä, joten mielestäni on täysin oikeutettua odottaa asiallista ulkoasua juhlassa, jossa muutenkin noudatetaan tiettyjä käytöstapoja.

No, jos näin ajatellaan niin varmaan olisi ihan ookoo laittaa esmes homot ja varsinkin suomenruotsalaiset (jotka ONNEKSI edustavat marginaalista vähemmistöä) morsion maun mukaan pukeutumaan/käyttäytymään..?  ::)

Ja ne häävieraat voi valita, jos ennalta tietää mitä paketissa tulee, mutta kenenkään pukeutumiseen/persoonallisuuteen ei taas voi eikä saa oli sitten kyseessä hurri vai angstinen teini. (Lisään että se on tietenkin asia erikseen jos joku haluaa tieten tahtoen sabotoida juhlaa)

Muoks. kirohärö

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mielestäni on täysin oikeutettua odottaa asiallista ulkoasua juhlassa, jossa muutenkin noudatetaan tiettyjä käytöstapoja. Siistin ulkoasun vaatimus ei mielestäni ole ollenkaan kohtuutonta. Eihän urheilijaltakaan hyväksytä verkkareita juhla-asuksi...

Mielestäni alkuperäinen morsian voi pyytää asiallisesti siskoaan pukeutumaan sopivuuden rajoissa, ilman että "teini saisi traumoja". Jos eivät pääse yhteisymmärrykseen, niin sitten kannattaa suosiolla pyytää toista avustajaa.

Kyse on kuitenkin hänen hääjuhlastaan. Sisko voi aikanaan juhlia häitä omalla tavallaan...

Rastat tai muuten tietynlaiset/väriset hiukset ja lävistykset eivät vaan käsittääkseni kuulu minkään etiketin piiriin vaan ne kuuluvat ihmisen ns. omaan tyyliin. Eli pukeutumisessa toki ja jossain määrin meikissäkin pitää etikettejä ja hyviä tapoja noudattaa mutta täysin hyvien tapojen mukainenkin asu voi olla kuitenkin edelleen väriltään esim. melko tummanpuhuva. Mielestäni nämä hiukset sunmuut eivät todellakaan ole asioita jotka estäisivät ihmistä olemasta "siisti", eivätkä nämä ole sellaisia pois otettavia uniformuja kuin urheilijan vaatteet. Siitä olen ihan samaa mieltä että kukin juhlikoon ajallaan tavallaan. (mutta joku raja täytyy silti morsiamen toiveillakin olla.) Toisaalta, eiköhän nyt niinkin läheisten kuin siskojen kanssa tällaiset asiat ole lopulta ihan sovittavissa. Tsemppiä vaan teinien kanssa setvimiseen!

t.entinen itsepäinen ja omaperäinen teini, nykyinen itsepäinen ja omaperäinen aikuinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen ajatukseni tätä ketjua lukiessani oli: mihinkähän tämä morsianten kontrolli- ja täydellisyyshakuisuus oikein mahtaa päättyä...? Naikkareissa on arvosteltu/haukuttu äitien pukuja, anoppien pukuja, sulhasten pukuja, ylipäätään vieraiden pukuja, on mainittu kukkamekot nou-nouksi kesähäihin, on kielletty tulemasta mustissa vaatteissa, on paheksuttu farkkuhametta ja housuasuja, jne. jne. jne. Missähän vaiheessa juhlaohjesääntöihin tulee tarkat pukuvaatimukset? :P

EDIT: Tottakai ulkomuodon tulee olla juhlissa siisti, mutta ehdotukset/vaatimukset tyyliin "ota nuo rastat pois, että saadaan nätimmät hääkuvat" menevät IMO kyllä todellakin ylitse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^AAMEN. Samaa olen itsekin kauhistellut. Ei mulle oo tullut mieleenikään miettiä etukäteen/paheksua jälkikäteen toisten ihmisten vaatteita tai hiuksia tai koruja, sen verran heitä kunnioitan ihmisinä ja olen vain onnellinen kun paikalle haluavat juhliimme tulla. Mua oksettaa sekin jos kaasot stailataan johonkin samanvärisiin kolttuihin ja mätsätään koristeiden sävyyn, yäk. Ja kun tää on taas tätä hysteeristä "Mun häät ja mä saan päättää!" vouhotusta. Sitäpaitsi musta just yleensä siskot ja veljet on niityä jotka vielä muistaa millasta se teininä olo on ja voi enemminkin puolustaa heidän valintojaan joita esim. vanhemmat vastustaa. ja tosiaan tässä on sekin ongelma että kyllä niitä rastoja ja lävistyksiä ja gootti yms. vaatteita on ihan meillä aikuisillakin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärsinkö oikein kiralove viesteistäsi muilla alueilla, että olet itse tehnyt morsiustyttöjesi puvut ja ne ovat jo valmiina? Eli kyse on nyt vain rastatukasta/lävistyksistä/meikistä/puuttuvista kulmakarvoista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen varmaan sitten hirviö kun olen sitä mieltä, että oman siskon häihin ei tarvitse tulla minkä näköisenä vain. Vaikka veljeni kuinka olisi sitä mieltä, että nudismi on ainoa oikea suuntaus niin en minä ihan mielelläni seisoisi omissa hääkuvissa alastoman sukulais miehen vieressä.(onneksi veli ei oikeasti ole sen aatteen edustaja  ;D)  Tottakai veljeäni saman verran rakastaisin, mutta jos hänkin rakastaa minua niin tajuaa olla korrekti ja pukeutua minun vuokseni siististi ja muutenkin olla loukkaamatta minua ja arvojani omana ykkös päivänäni. Juhlan ulkopuolella saa sitten juosta kuitenkin ihan tarpeeksi sitten sen näköisenä kuin haluaa. Ei tarvitse pukeutua pukuun, mutta siististi. Sama noissa ääripään pukeutumisilla ja tyyleillä. Yhden päivän voi olla siististi pukeutunut, ei siihen kuole saati järkytä nuoren mieltä peruuttamattomasti. Tuskin meistä kukaan on ihan täysin kotonaan juhla-asuissa. Minä ainakaan en joka päivä pukeudu iltapukuun ja korkokengätkin on epämukavat, mutta silti jos menen vaikka kaverille kaasoksi niin voin niihin pukeutua ihan hänen takiaan. Se on hänen päivänsä ei minun. En varasta huomiota hänen puvultaan ja päivältään. Gootti siskot voivat toteuttaa sitten omat visionsa omissa häissään. Ja goottikin voi olla hienosti pukeutunut. En siis nyt tarkoita, että vain tietyn tyylinen on kaunista. Mutta 4kg kettinkejä ja naama täynnä lävistyksiä ja pukeutuminen ja meikki kuin hautajaisista tai haudasta nousseella niin mielestäni ei ole kamalan kiva. Tuskin kukaan tykkää siitäkään, että hautajaisiin kukaan tulee valkoisessa prinsessa unelmassa vain koska ei voi pukeutua mihinkään muuhun kuin valkoisiin prinsessa asuihin. Koska oma tyyli on sellainen. Silloinkin tulee pukeutua kuten tilaisuuteen kuuluu.

Nämä vain minun mielipiteitäni, toivottavasti kukaan ei loukkaannu tai heitä minua pihalle koko naikkareista. En tunne siskojasi, joten en nyt vain heistä puhu vaan yleisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm. Hankala aihe.

Etten onnistuisi suututtamaan ketään, kirjoitan vain _minun_ mielipiteeni.

Minusta jokaisen pitäisi hääjuhlassa saada olla oman näköisensä, oman tyylilajinsa edustaja. Kohteliaisuuden huomioon ottaen, tietenkin. Mutta on eri asia tulla häihin suoraan perunapellolta kuraiset saappaat jalassa kuin nätisti tyylinsä mukaan puettuna. Uskoisin, että nuo gootti/punk teinit todellakin tässä tapauksessa miettivät asunsa tarkkaan. Tämä asukokonaisuus ei ehkä vastaa yleistä käsitystä hääpukeutumisesta (tyyliin nätti kukkamekko  ;D), mutta on varmasti harkittu kokonaisuus. Uskoisin, että siskosi haluavat ottaa sinut ja makusi huomioon, mutta ehkäpä omalla tyylillään...?

Yleisesti ottaen ja asian vierestä: pukukoodi on erittäin hyödyllinen ja asiallinen, muttei koodipoliisi sentään tarvitse olla. Kohta aletaan vieraita valitsemaan sen varjolla, miten tulee hyvät kuvat.   ;D

Joh, hiukan provosoivaa tekstiä tuli... Pyydän anteeksi.

Mutta siis:

Ymmärrän huolesi kiralove. Ja tiedostan, ettei kyse ole mistä tahansa vieraasta vaan siskoistasi. Ja että muutos on ollut huomattava ja äkkinäinen.

Minustakin paras tapa aloittaa on tosiaan keskustella siskojesi kanssa asiasta. Kysellä, mitä he ajattelivat päällensä laittaa ja koettaa löytää joku keskitie. Pyydä esim. etteivät laittaisi valkoisia/punaisia piilareita päähän ja jättäisivät osan lävistyskoruista laittamatta, mutta saavat kuitenkin muuten edustaa tyyliään. Tai että olisi eri puvut virallisiin kuviin (siitä kai tässä oli kysymys?) ja juhlatilaisuuteen?

Ääh. Mulla oli joku hieno ajatus kun tätä aloin kirjoittamaan, mutta se hävisi jonnekin. :D

Ja olen muuten samaa mieltä Hurlumhein kanssa kaasojen pukukoodeista. Minäkään en halua, että kaasoni näyttävät kuin maatuskarivistöltä; eri kokoisia mutta kaikki samannäköisiä.  ;D Mutta edelleen, jokainen tyylillään. Jos asia on kaasoillekin ok, niin mikäs siinä.

Innostuinpa paasaamaan. Toivottavasti kukaan ei nyt ota itseensä. Tarkoitukseni ei ollut haukkua/arvostella/osoitella tai muutakaan.

Muoks. Piti vielä laittaa, että minusta "jälkeen" kuva  :-X on parempi kuin "ennen". Sekin selittänee tekstiäni.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jokaisella on oma tyyli, ja se pitää mun mielestä hyväksyä. Kuitenkin, kun nyt kyse on häistä, ja morsiusneitojen tehtävästä, niin ilman muuta se edellyttää siistiä pukeutumista ja meikkiä. Mun mielestä voit ihan reilusti kysyä tytöiltä, kiinnostaako homma vielä, ja jos kiinnostaa, niin ymmärtäväthän sen, että juhlaan kuitenkin pukeudutaan tilanteen mukaan. Mieletön sotamaalaus, sekainen tukka ja hyvin erikoinen pukeutuminen ei kuulu asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hipsukka, ilmaisit tuossa myös omat ajatukseni niin selkeästi. Lähinnä tuota minä yritin hakea tuossa aiemmin; jokaisella oma tyyli, mutta tilaisuuskin edellyttää jotain.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
jokaisella oma tyyli, mutta tilaisuuskin edellyttää jotain.  :-[

Ilman muuta. Kysäise asiasta tytöiltä. Voihan olla, että asia on heille ihan päivänselvä, ja jos ei ole, niin kannattaa valaista heitä ajoissa.

Tilanteeseen sopiva pukeutuminen pätee mun mielestä kaikkiin, mutta etenkin semmosia, joilla on joku erityinen tehtävä. Jos jonkun tyyliä on esimerkiks hyvin avonaiset ja kireät paidat ja todella lyhyet minihameet, niin kyllä mun mielestä häät on sellanen  tilaisuus jossa pitäis osata käyttää omaa päätään ja pukeutua siististi. Harvempi ihminen tahallaan haluaa tämmösissä juhlissa kaikkien huomion kohdistuvan siihen, että kyseisen henkilön olemusta kauhistellaan. Jos tytöt ei meinaa ymmärtää sun pointtia, niin kysy heiltä, haluaako he että sekä morsiusparille että kaikille vieraille jää päälimmäisenä mieleen häistä kaks hyvin merkillisen näköistä niitti-liisaa. Enkä mä tällä nyt tarkota pelkästään lävistyksiä, naama voi olla vaikka melkein täynnä hakaneuloja, mutta siisti tukka ja vaatetus lieventää näkyä tooodella paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä jos vaikka tarjoutuisit maksamaan siskojesi meikit ja kampaukset? Harva teini-ikäinen varmaan moisesta kieltäytyy, vaikka tyyli olisikin vähän siitä omimmasta poikkeava.

Ja tosiaan varmaan kannattaa kysellä varovasti mitä tytöt ovat aikoneet pukea päälleen ja esittää varovainen toive yhdenmukaisesta ulkoasusta, kuin ruveta suoralta kädeltä kauhistelemaan että ette kai te tuonnäköisinä aio tulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään