marde

Ryöstäminen

36 viestiä aiheessa

Ideoita? Mitä te olette suunnitelleet tai jo toteuttaneet? Onko ryöstetty sulhanen vai morsian vai anoppi vai appi vai jotkut näistä? Mikä on ollut ryöstön punainen lanka? Mitä "jäljelle jäänyt" on joutunut tekemään?

Nopeasti kaipaisin idiksiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

yhdessä mun kavereritten häissä ryöstettiin ekaks morsian ja ku sulhanen oli saanu sen takasin ni me (morsiamen polttariporukka) ryöstettiin sulhanen! :) mun mielestä se oli tosi hauskaa! :) ja tuli todellisena yllärinä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni häissä sulhasen polttariporukka "ryösti" sulhasen ja hänen piti suorittaa tehtävä päästäkseen takaisin. Kun sulhanen sitten saatiin takaisin, täytyi morsiamen vakuutella haluavansa hänet takaisin, eli myös morsian joutui laittamaan itsensä likoon tässä asiassa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

häissä ryöstettiin anopit ja morsian sekä sulhanen joutui kertomaan 5 hyvää syytä saada anoppi takaisin ...  :D :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystävien häissä ryöstettiin boolitonkka sekä morsian.

Vieraat joutuivat tanssimaan letkajenkkaa sulhasen johdolla, jotta boolit saatiin takaisin.

Morsiamen takaisinsaamiseksi sulhasen täytyi perinteisesti runoilla, jonka jälkeen se piti esittää morsiammelle. Ryöstäjät sanoivat ettei ollut tarpeeksi hyvä, sulhasen täytyy vielä laulaa polttareissa tehdyn cd:n tahtiin Ukkometsoa  ;D Sulhasen pelikaverit tulivat vielä sulhaselle tueksi ja esittämään koreografian, jonka olivat ilmeisesti polttareissakin toteuttaneet. Hauskaa oli  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minut ryöstettiin kahden vangiksi pukeutuneen miehen toimesta. Sillä aikaa kun minua ajelutettiin, miehen piti keksiä jokaisesta nimeni (sekä etunimen että sukunimen) alkukirjaimesta minua kuvaava adjektiivi. Kun minut sitten tuotiin takaisin, piti miehen kertoa nämä adjektiivit ja myös perustella ne. Yleisö sai sitten päättää olivatko sanat tarpeeksi kuvaavia..Olin muun muassa outo ja hemaiseva  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikissa häissä jossa mä oon ollu, niin jompikumpi on aina ryöstetty. Sit sen toisen on pitäny keksiä joku loru/runo/laulu jotta saa kultansa takaisin.

Meidän häissä ryöstöä EI tuu oleen. Se pilais koko tunnelman, koska ei vaan oo "meidän juttu". Asia on myös tehty selväks kaasolle ja bestmannillekkin jo. 8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omissa häissäni ryöstäjät veivät mieheni ja minun piti laulamalla saada ukko takaisin! Oli tosi hauska yllätys!

Ja veljeni häissä ryötettiin anopit! rystäjät tulivat kovalla vahdilla ja metelillä saliin, ottivat kiinni anoppien tuoleista ja kantoivat heidät pois tuolineen päiväneen. Hääpari lauloi laulun anopeille ja ja niin heidät saatiin takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuttuni oli häissä joissa anopit ryöstettiin ja kerättiin kolehtia ja sitten ilmeni että mitä enemmän saatiin rahaa kasaan sitä kauemmaksi anopit kuskattiin  ;D mutta loppujen lopuksi anopit palautettiin kiltisti takaisin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ryöstöjä kun suunnittelee niin kannattaa miettiä tarkkaan se takasin saaminen. Olin yksissä häissä missä morsiuspari ryöstettii ja appiukkojen olisi pitänyt tanssahdella jotta pari olisi saatu takasin mutta eipä se niitä kiinnostanut ja painelivat takaisin penkkiin istumaan. No muu hääväki siinä kävi sitten pyörähtelemässä musiikin tahtiin muutamaan otteeseen. Eli pitää myös miettiä tarkkaan että mitä pitää tehdä ja kuka sen tekee jottei koko homma ole täysi floppi :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän häissä minut ryöstettiin ja sulhasen piti vetää aerobic:ä 10min ja kerätä mukaan häävieraista miehiä että aerobic-aikalyhenisi. (eikä tot osaa varmaan yhtään liikettä) minut tuotiin sit käsiraudoissa takas ja veilä piti sulhon vapauttaa että itselleen takas sai... oli ihan kiva!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole ollut yksissäkään häissä joissa morsiamen ryöstössä olisi ollut mitään ideaa. Jotenkin todella väkisin keksittyä, että morsian raahataan ulos (pahimmassa tapauksessa istui takapihalla tupakalla) ja hääväeltä kerätään rahaa. "Ainakin tonni pitäis saada"

Justjust.

Jos joku on pakko ryöstää niin sille ryöstetyllekin pitäisi keksiä jotain ohjelmaa, siis muutakin kun että käydään kahveella baarissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppailen Rasmusta. En ymmärrä, mikä tuossa ryöstössä oikeasti toimii...ilmeisesti jonkinasteinen nolaaminen / pikku nöyryytys on osan mielestä hyvää ja toimivaa viihdettä. Vahingonilo on paras ilo? Jaa-a, olen vaan sitä mieltä että vieraita voi vallan hyvin viihdyttää myös ilman, että joku joutuu puoliväkisin tekemään jotakin, mikä ei oikein luonnistu (eri juttu, mikäli joku nimenomaan toivoo pääsevänsä runoilemaan tms). Mun huumorini ei veny näihin ja vaikka perinteet ovatkin kaunis asia, tää ryöstö on mielestäni tooosi kulunut juttu. Teilatkaa jos haluatte ;) mutta tää mielipide on vain vahvistunut useiden häiden myötä. Pelleilyt ja nolaamiset sopii hoitaa polttareissa pois alta!

Pahin on kyllä rahankeruu vierailta - mielestäni mauton tempaus, koska häävieraathan ovat jo hankkineet lahjan, tuleet ehkä kaukaakin paikan päälle ja hankkineet kenties uutta päällepantavaa yms., joten kyllä sen pitäisi heidän panoksekseen riittää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pahin on kyllä rahankeruu vierailta - mielestäni mauton tempaus, koska häävieraathan ovat jo hankkineet lahjan, tuleet ehkä kaukaakin paikan päälle ja hankkineet kenties uutta päällepantavaa yms., joten kyllä sen pitäisi heidän panoksekseen riittää.

Rahankeruu ryöstössä? Tuollaisesta en ole kuullutkaan. On tosiaan mautonta. :girl_mad: Me pyydämme nimenomaan lahjaksi rahaa (kallis häämatka) ja jos sen lisäksi jotain kolehtia kerättäisiin niin tämän morsiamen huumorintaju ei riittäisi. Ellei kyseessä ole esimerkiksi, että täytyy saada kokoon vaikka 20 viisisenttistä tms..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ennenvanhaan ajateltu, että ois mautonta kerätä rahaa. Se oli kaikissa häissä 80- ja 90-luvulla(täällä meilläpäin). Tosin ne kasarihiuksetkaan ei silloin tuntunut mauttomilta... =D Niin se maailma muuttuu.

Ja joo, mä en diggaa minkäänlaisista ryöstöistä. Rahaa tai tehtävää, yleensä niissä ei ole mitään järkee. Sinänsä itse tehtävät tai keruut ei oo mulle ongelma, mutta miksi ja kuka anopin ryöstäisi? Tai sama toki pätee morsiameen tai sulhaseen. Jotain järkee siihen ohjelmanumeroon niin tää tykkäis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä piti alun perin tulla boolimaljan ryöstö, mutta sitten päädyttiinkin siihen ratkaisuun, ettei tarjoilla alkoholia meidän laskuun eikä näin ollen ole maljaa jota ryöstää... Joten vaihtoehtona on nyt hääkakun ryöstö, ja appiukko joutuisi kakkua saadakseen suorittamaan jonkun tehtävän. Appiukko kun on niin kovin perso makealle. :D Vaan saapa nähdä, häät vasta syyskuussa joten tämänkin idean ehtii unohtaa vielä useaan kertaan. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen ilmoittanaut, että mitään ryöstöjä ei saa järjestää, koska meillä pienet häät ja itse en morsiamena halua olla hetkeäkään poissa omasta juhlasta :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on miljöökuvaus juhlapaikalla illasta, joten meidät ryöstetään molemmat kuvattavaksi. Mietitään vielä, mitä hääväen pitää sillä välin tehdä. Luultavasti suunnitella/harjoitella/valmistella joku kiva esitys. Ei mitään nolausmeininkiä missään nimessä, vaan jotain perushauskaa, johon kaikki halukkaan pääsevät osallistumaan, mutta kenenkään ei ole pakko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joissakin häissä ryöstö on ihan hauska juttu, kun sen suunnittelee huolellisesti ja ottaa huomioon hääparin persoonat. Esim sitä puheliaampaa tyyppiä ei kannata ryöstää ja ujompaa jättää sit lurittelemaan lauluja tai runoja! Ite oon aatellu, että meidän häissä ei ainakaa morsianta ryöstetä, ku sulhanen ei diggaa ollenkaan huomion keskipisteenä olemisesta!! Raukalle tulis vaa kaamee jännitys ja paniikki ku pitäis esiintyy muka yleisölle vaatiakseen vaimoa takas. Jos on ihan pakko jonkun mielestä jotain ryöstää ni vieköön sulhasen, minulle ku on siunattu vähä turhankin paljon puheenlahjoja ni suostuisin varmaan vaikka lauleskelemaankin jotta ukkoni takaisin saan! :)

Anopin ryöstö ihan ok, jos on läheinen anoppi.. meillä ne tod näk saisi vaikka jäädä sille tielleen juhlan loppuajaksi... :girl_haha:

Boolitonkan tai hääkakun ryöstö voiskin olla ehkä ihan hyvä idea...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olimme kaasoille ja bestmaneille etukäteen ilmoittaneet, ettemme halua mitään ryöstöä, mutta kuitenkin häissä toteutettiin morsiamen ryöstö kavereiden toteuttamana...

Noh, ei se mitään, kaikki meni hyvin. Minä pääsin ajelulle kaupungille parin kaverin kanssa ja sulhanen pääsi laulamaan bestmanin kanssa duettona niille vanhoja tuttuja esityksiä :girl_haha: Olisin tosin mielelläni itsekin kuullu laulut...

Eli kaikkea ei siis voi hallita, vaikka kuinka yrittää :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

toi kakun ryöstö vois olla kiva, mutta mitkä riskit? jos kaakulle käykin jotain niin sit ei itku oo kaukana...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kakun ryöstäminen tosiaan kuulostaa aika riskiltä :D

en itse ainakaan kaason asemassa ottais sitä kontolleni, kuitenki palauttaisin kakun sitte nurmikossa ja kurassa ja pikkukivissä pyörineenä :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ryöstöt on ihan hauska perinne, mutta ei missään nimessä niin, että sitten kerätään vierailta rahaa tai toinen puolisko joutuu tekemään jotain oikeesti nöyryyttävää saadakseen toisen takaisin. Esim jos ei ole ollenkaan lauluääntä niin ei pitäisi pakottaa laulamaan niinkuin tässä taannoisessa satuhäiden jaksossa sulhoparka joutui tekemään :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, ei ketään saa tietenkään pakottaa mihinkään. Rahan kerjääminen on vähän niin ja näin, kuitenkin juhlavieraat varmaankin osallistuneet jo siihen lahjaan sen verran, ettei tuntuisi kauhean kivalta laittaa vielä ryöstössäkin rahaa peliin, vaikkei olisikaan suurista summista kyse :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään