besos

Kaasojen lahja hääparille

25 viestiä aiheessa

:-* Kaasot, mitä annatte morsiammelle ja sulhaselle häälahjaksi? Siskoni (morsian) sanoi, ettei odota meiltä kaasoilta mitään häälahjaa, koska olemme olleet paljon mukana häiden suunnittelussa, ja polttareiden järkkäämisessä teimme ison työn. Haluaisimme kuitenkin muistaa jotenkin. Eräs kaverini ehdotti koria, johon keräisimme hääyötä varten tarvittavia asioita, esim. kuohuviinipullon, ruusuja ym  ;) Lahjan saisi avata vasta hääsviitissä. Mitä muita persoonallisia ehdotuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kaasona ollessani ostin hääparille lahjan lahjalistalta kuten muutkin vieraat.

Yksi ideahan voisi olla myöskin tuollaisen mainitsemasi "survival kitin" tekeminen häämatkalle. Jos hääpari on lähdössä johonkin lämpimään voisi paketista löytyä aurinkorasvaa, after sunia, matkahammasharjat, matkaopas ko. kohteeseen jne.  8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä mies oli  tilannut erikseen shampanjaa, kermavaahtoa ja mansikoita sviittiin. kaasot olivat ostaneet sellaisia tavaroita joista tiesivät minun pitävän (aalto vaasi, marimekon satiinilakanat, ja rahaa) mitenkä voisi esim häämatkapaikassa maksaa jonkun retken? tai täyttää häämatkalta palaavalle parille jääkaapin valmiiksi jos vaikka lento saapuu aamuyöstä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä olen myös sanonut kaasoilleni ettei niiden tarvitse hankkia meille mitään lahjoja erikseen, vaan niitten lahja on sitten se että ne auttelee meitä juhlien järjestelyissä, niin henkisesti kuin fyysisestikin, mutta ei rahallisesti! :) ja bm:ille saa sulho myös näin sanoa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaasot oli mukana shekissä muiden mun kavereiden kans  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Selviytymispaketti avioliittoon koottiin toisen kaason kanssa.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Selviytymispaketti avioliittoon koottiin toisen kaason kanssa.  ;)

TOSI HAUSKA JA KIVA IDEA!!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*

Muokattu: , käyttäjä: Tinttara

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä tulee myös tällainen. Ajattelin koota "Avioliiton työkalupakin", eli laitetaan tavarat ihan tavalliseen työkalupakkiin. Aika paljon on jo ideoita, mitä pakkiin tulee, mutta olisi tosi kiva jos vinkkaisit vähän mitä kaikkea teidän selviytymispakettiin kuului? :D

jos tulevalla avioparilla vaan on huumorintajua niin yksi ehdotus olisi korvatulpat! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Annoin morsiamelle lahjan heidän lahjalistaltaan mieheni kanssa. Ja toinen kaaso laittoi veljeni kanssa yhdessä lahjan lahjalistalta (oltiin siis molemmat siskon kaasona). Lisäksi tehtiin hääyön survival kit-kori. Korissa oli kuoharia, mansikoita, kahta erilaista valkosuklaata, kynttiöitä ja Love-suihkugeeliä.

Lisäksi tein kaikki kukkakoristelut häihin (johtuen ammatista). Koristeluista en tietenkään pyytäny mitään korvausta,koska tottakai tein siskolle koristelut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin ihan tavalliseen tapaan lahjan muiden vieraiden jatkona. Mietiskelin mitä olivat pitkään jo halunneet ja ääneen möläyttänee, semmoinen leipägrilli vai mikä se nyt onkaan. Toiveena kun heillä oli rahaa mutta halusin ostaa jonkin tarpeellisen muiston. Ja se oikeasti tuli tarpeeseen, ovat käyttäneet sitä monet monet kerrat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso on höösäämässä niin paljon järjestelyissä että olen sitä mieltä että hänen rahanarvoinen aikansa on riittävä lahja ja sitä aikaa on kulunut paljon ja tulee vielä enemmän kulumaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpa vähän taas tätäkin aihetta.

Itse en vaatisi kaasoiltani mitään lahjaa, kun ovat kuitenkin tekemässä päivää varten etukäteen paljon hommia.

Kaverini ei ole puhunut mitään lahjatoiveistaan. Tiedän, että toivovat kaikilta rahaa, koska heillä on jo kaikkea.

Toimin ystäväni kaasona ja oma sulhoni ystäväni sulhon bestmanina. Olemme miettineet, ettemme antaisi enää lahjaa, koska olemme molemmat mukana järjestelyissä ja järjestäneet polttarit.

Pelkään vain, että pari loukkaantuu, jos emme mitään heille anna lahjaksi. Ovat molemmat herkästi loukkaantuvaa sorttia (kaikella rakkaudella). Vaihtoehto olisi sitten antaa jotain konkreettista. Yksi vaihtoehto olisi aloittaa hääalbumi, jota jatkaisi sitten häiden jälkeen kuvilla juhlasta ja he itse saisivat jatkaa sitä kuvittamalla esimerkiksi vuosipäivien kuvilla.

Vastaavia kokemuksia? Neuvoja? Ehdotuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

marsku: tehkää sellainen avioliiton selviytymispakkaus! :D mä mietin kanssa että mitä antais, sit muistin että joku täällä sitä ehdotti. :) mitäköhän siihen vois laittaa? ideoita? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kappas kihveliä! Hieno idea, kiitos vaan Hunna84!

Eikun ideariiheä pystyyn!

Ideoita:

- hierontaöljyä

- Viivi ja Wagner kirja Parisuhteellisuusteoria

- huoneentaulu avioparille (ohjeita tms. löytyy valmiita tai askartelee itse)

- kynttilöitä

Tässä muutama äkkiseltään päähän tullut idea. Lisäilkää toki!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mies oli BM viime kesänä ja annettiin rahaa lahjaksi (toiveena). Ihan niinkuin oltaisiin annettu "rivivierainakin", myöskin häiden kaaso antoi lahjan morsiusparille.

Käytettiin kyllä aikaa & rahaa järjestelyihin, mutta ei käynyt mielessäkään, että ei siksi oltaisi lahjaa annettu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso osti meille shampanjalasit. Sain itse olla mukana valitsemassa kaiverruksen mallia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

marsku, ei se hinta, vaan muistaminen! minulle taas tärkeimpiä lahjoja tunteellisesti juurikin äitien ja parhaiden ystävien (kaaso) lahjat, niinpä ei tärkeää onko vaikka ilmainen lahja, vaan se että tietää että lahjassa on sydän mukana!! yleensäkin tällaiset lahjat on rakkaimpia.

minullakin meni useita satoja rahaa kaasoillessa kun miehen kans hoidettiin osaksi lahjana ystäväni häiden musiikkiasiat, mutta silti halusin myös pysyvän muiston ystävälleni antaa, joten ostin pentikistä n.30e maksavan lahjan (sen vuoksi niin "halvan" kun osa lahjaa tuli tosiaan dj:n muodossa..) ja ystävä oli onnellinen siitäkin! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Avioliiton työkalupakkiin voi ostaa jännitteenilmaisimen. Itse sain sellaisen polttarilahjaksi. (Löytynee rautakaupoista.) :D Jännitteiden purkaminen avioliitossa täytynee kuitenkin osata hoitaa itse. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En odottanut kaasoiltani mitään lahjoja, kun tosiaan polttarit järkkäsi niin hienosti ja tekivät vielä polttarikansion ja ostivat vähän materiaaleja häissä oleviin leikkeihin. Sain kumminkin molemmilta lahjan ja liikutuin kovasti. Toinen antoi itse tekemänsä pienen pöydän (opiskelee puualaa) ja toiselta sain Iittalan karahvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulin etsimään täältä kirjoituksia aiheesta, koska olen erittäin hämmentynyt ja kai vähän loukkaantunutkin kaasojeni toiminnasta. Häät olivat ja menivät, enkä saanut kummaltakaan kaasolta mitään. En siis MITÄÄN, en edes korttia.

Asiasta ei oltu puhuttu mitään etukäteen ja eniten ihmetyttää, ettei kumpikaan ole myöskään jälkikäteen maininnut, että "ei muuten annettu mitään lahjaa, koska ajateltiin, että tehtiin kaason hommia lahjaksi". Ensin ajattelin, että heidän korttinsa on hukkunut jonnekin. Mutta enhän minä voi mennä kysymään heiltä, "hei btw, eiks teiltä ollut korttia".

Ja ennen kuin joku närkästyy, kyse ei todellakaan ole rahasta tai lahjan arvosta! En tarkoita, että heidän olisi pitänyt antaa suuri ja kallis lahja. Tekivät paljon häiden eteen ja toki olen siitä kiitollinen. Kyse on tunnearvosta. Tietenkin olen valinnut kaasoikseni parhaat ja rakkaimmat ystäväni ja nyt minua surettaa, ettei minulla ole heiltä muistoa häistä. Olisin toivonut vaikka korttia, molemmat tekevät aina itse kaikki kortit ja minulle se olisi ollut tärkeä muisto! Olen tästä todella hämmentynyt, tällainen kun ei ollut mieleenikään. Eikä itselleni tulisi mieleenkään mennä toisen juhliin ilman viemisiä, vaikka tilanne olisi mikä :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta hääpari voisi selvästi ilmaista avustajille, etteivät he ajallisen ja rahallisen panostamisen lisäksi odota heiltä muuta lahjaa. Minusta tuo, että panostaa aikaa ja rahaakin toisen suureen päivään pitäisi jo olla tunnearvoltaan suuri lahja. Onhan edellisellä kirjoittajalla varmaan kaasojen omin käsin askartelema polttarikansio esim muistona kuitenkin. Minun mieltäni kaasona lämmittäisi kuulla morsiamelta, että paras ja riittävä lahja on minun apuni häiden järjestelyssä (polttareiden lisäksi). 

Muokattu: , käyttäjä: helmi2015

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kaasona toimiessa olen aiemmin ihan normaalisti ostanut myös lahjan. Mielestäni kassojen ei tarvitse mitään arvokasta lahjaa ostaa, koska heidän apunsa jo sinänsä on yleensä niin arvokasta, mutta kyllä hieman pettyisin jos en mitään saisi, edes korttia juuri tunnearvon vuoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni kaasojen apu on jo niin iso lahja, että koen jääväni heille velkaa! En siis toivoisi erikseen heiltä häälahjaa. Tämän olen myös heille kertonut. Erityisesti harmittaa, etten usko voivani maksaa heille mekkoja ja meikkauksia (en toisin myöskään pakota kumpaakaan hankkimaan)..  :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin ohjeistaa kaasoja etteivät vaivaa päätään lahjoilla. Ovat niin iso apu häiden järjestelyssä että se saa olla heidän lahjansa. Viime kesänä siskon kaasona vaan oletin ettei tarttisi lahjaa hankkia, hups :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään