sonli

Jos ei halua kaasoa

111 viestiä aiheessa

Minä en ole halunnut itselleni kaasoa koska kukaan ystävistäni ei oikeen sovi siihen tehtävään, enkä ole halunnut vaivata ketään..  ::)Olen itse halunnut tehdä kaikki askartelut ja suunnittelut itse, jotta saan ne just sellaisiksi kun itse haluan. Hääpuvun kanssa en tarvitse apua koska se on helppo pukea päälle.Mutta miten pitää esimerkiksi kirkossa tehdä kukan kanssa jos ei oo kaasoa, voiko sen kukan esim antaa äidille joka istuu penkin päädyssä?  :-/ Miten te muut olette tehneet joilla ei oo ollu kaasoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi ei voisi antaa?? Mikään laki ei kerro, että pitäisi olla kaaso, tai morsiustyttöjä.  ;)

Annat kimppusi äihille ja olet tyytyväinen ratkaisuusi asialle enää ajatustakaan tuhlaamtatta. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teet juuri niin kuin sinusta tuntuu hyvälle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen kummitätini häissä pitänyt hänen kimppuaan. En ollut morsiustyttö. Istuin ensimmäisessä penkkirivissä ja kummitätini kävi tuomassa kimppunsa minulle.

Itsekin olen tullut siihen tulokseen, etten halua kaasoa. Tai pyydän kaksi sisartani mukaani puvun etsintään ja toinen tekee kosmetologina meikkini, mutta muuta en aio heillä teettää (esim. askarteluja). Bestmanista ei olla sulhaseni kanssa edes puhuttu. En tieä haluaako hän jonkun kaverinsa siihen tehtävään vai ei.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli siis kimpun voit, sonli, mielestäni antaa ihan hyvin vaikkapa äidillesi tai jollekin muulle suht edessä istuvalle.

(Tuppaa aina unohtumaan nämä neuvot, kun alkaa omia juttuja mietiskelemään ;))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut muutamissa häissä, joissa kukkakimppua ei anneta kenellekkään, vaan morsian pitää sitä koko kirkossa olon ajan. Itse ajattelin tehdä samoin, vaikka minulla kaaso onkin! :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tuo ratkaisu (pitää kimppua koko ajan) kuulostaa ihan hyvältä, tosin sormusten laitossa voi tulla sählinkiä, jos ette harjoittele etukäteen ;)

Sekin voisi ehkä tulla kyseeseen, että laittaisit kimpun maljakkoon tai johonkin muuhun "telineeseen" vihkimisen ajaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaaso ei ole välttämätön, ilman kaasoa selviää hyvin. Jos olet hyvä hermoilemaan (niin kun minä olen) on kaaso hyvä olla olemassa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kaaso, mutta kimppua hän ei pitänyt. En tarvinnut siihen apua, koska pitelin kimppua toisella kädellä, kun mies laitti sormuksen sormeen. Eikä se ollut ollenkaan hankalaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kaasoa ainakaan pelkän kimpun pitämisen takia kannata ottaa. ;D Itsekään en siis pyydä ketään kaasoksi, koska koko perinne on minulle jotenkin vieras ja epäluonteva. Silti varmasti esim. siskoni saan mukaan pukua ostamaan jne., jos vain pyydän. Hänelle olen ajatellut kimpunkin antaa vihkimisen ajaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ei ollut kaasoa, mutta annoin myös siskolleni kimpun vihkimisen ajaksi. Toimi hyvin eikä kukaan varmaan ihmetellyt :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole kaasoa. Syynä on se että olen aina tottunut tekemään kaiken itse, lisäksi häät on pienet, emme tahdo mitään turhia klumeruuleja. Mitään koristeita ei askarrella, pöytäkoristeet tulevat kukkakaupasta ja kynttilät saa maitokaupasta. Anoppi tekee puvun ja pitopalvelu ruoat. Mihin siis kaasoa tarvitsisin? Pieniin häihin tulee vain läheisimmät ystävät, en halua erotella ketään "erityisasemaan" Ja hölmöltä tuntuu myös pyytää kaikki kaasoiksi. Ehkä ajatukset matkan varrella muuttuvat, mutta nyt tuntuu että näin on hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullekkaan ei tule kaasoa, ei vain ole ketään jota pyytää. Siskoni ovat minua huomattavasti nuorempia joten heitä eivoi kaasoksi pyytää, mutta tulevat varmasti mielellään morsiusneidoiksi ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen alkanut taipumaan tähän vaihtoehtoon..

Olen pyytänyt hyvää ystävääni kaasoksi, mutta jotain lienee tapahtunut kun hän ei ole kuukauteen vastannut puhelimeen.. Viimeksi kun puhuimme hän lupasi seuraavana päivänä soittaa ja ilmoittaa missä treffattaisiin kahvien merkeissä. (HUOM! En ole häntä hääjuttuihin hukuttanut vaan asiasta on ehkä pari kertaa ohimennen puhuttu..) ja tästä on siis aikaa kuukausi eikä hän koskaan soittanut eikä ole sen koomin puheluihini vastannut..?? Mitään riitaa siis ei ole ollut..

Noh itsestä tuntuu tyhmältä pyytää ketään toista koska tämä original kaaso on (oli?) paras ystäväni ja muut vaihtoehdot ovat vähän noh ei niin mielekkäitä.. Sisareni on ihan eri planeetalta kuin minä ja meillä on niin eri maku että ajautuisimme luultavasti vain riitoihin... Siis parempi olla ilman kaasoa! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle ei tule kaasoa, eikä sulhollekaan ketään bestmaniksi. Emme tarvitse sellaisia. Seremoniamestariksi pyydämme ehkä erään puheliaan ja esiintymistaitoisen kaverin.

Meillä on tarkoituksena, että vihkiminen on juhlapaikalla. Ja luulenpa, että vanhempamme ottavat vieraat vastaan ja kertovat mihin mennä aluksi. Sitten seremoniamestari (tai jos tule joku muu/minä itse) kertoo välitilanteissa mitä tapahtuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Serkkuni häissä missä olin itse kaasona, ei ollut bestmania vaan kaksi kaasoa.. me sitten tehtiin sekä bestmanin että kaasojen hommia sulassa sovussa.. mielestäni onnistui niin ihan hyvin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiva kuulla että homma toimii ilman kaasoakin. itse olen miettinyt että haluanko kaason vai en.

mieleeni vaan juolahti että jos on bestman niin kuuluuko olla kaasokin.. hmm.. :-/ :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kai se ois jees olla kaasokin jos on bestman, mutta korostan siis, että jokainen valitsee miten haluaa ja varmaan teillä halutessanne toimii mikä vaan ;) Se on teistä kiinni ja sitä arvostan, että teet niinkuin haluat, et niinkuin sinulta odotetaan!!!!Onnea ja  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen myös miettinyt tuota kaason tarpeellisuutta.  Meille on tulossa suht pienet häät (n.60) ja haluan tehdä järjestelyt itse.

Aloinkin tässä vain miettimään, että mites on sitten polttareiden järjestämisen laita?! Siis yleensähän kaaso kerää ystävät yhteen suunnitteluja varten.. miten te joilla ei ole ollut kaasoa, olette tämän "pulman" hoitaneet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ajattelin ton polttari asian niin, että kun en kumminkaan halua mitään rellestämistä niin ihan yhtä hyvin voin kutsua muutaman hyvän ystävän ja pitää tyttöjenilta. ja ne olis mun polttarit  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä koin myös, etten tarvitse kaasoa. En halunnut rasittaa ketään ja minulla on niin laaja ystäväpiiri, etten halunnut valita yhtä ihmistä. Kaiken lisäksi minulla on aivan ihana pikkusisko, joka voi auttaa joka tapauksessa. Meillä ei muutenkaan ole mitenkään perinteiset häät eikä tulevalla miehellänikään ole bestmaniä. Tuota kimppuasiaa olen pähkäillyt, kun ensin ajattelin, että pidän kimppua itse kädessä, mutta kun emme ole halunneet kihlasormuksia, meille kummallekin tulee sormus vihkimisen yhteydessä. En usko, että saan mieheni sormuksen laitettua kimppu kädessä. Luulempa, että annan kimppuni siskolleni, joka istuu etupenkissä. Miten te, joilla on kokemusta asiasta olette käytännössä hoitaneet ko. asian? Missä vaihessa olette antaneet kimpun siskollenne/äidillenne vai onko hän hakenut kimpun alttarilta? Toinen kysymys on tämä sormus asia eli mihin tai kenen taskuun ne laitetaan. Minulla ei ainakaan puvussa ole taskuja. Voisiko mies pitää kumpaakin sormusta taskussaan? Onko kellään kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tule minullekaan kaasoa, koska jotenkin vierastan ajatusta siitä, että rasittaisin jotakin ystävääni omilla häävalmisteluillani ...etenkin, kun kaikki kaasoehdokkaat asuvat eri paikkakunnalla. Mieskään ei halua bestmania, evätkä häämme tule olemaan kovin isot, joten selviydymme valmisteluista varmasti keskenämme. Toki ystävät/vanhemmat tarvittaessa auttavat, mutta haluankin tehdä mahdollisimmn paljon itse.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anselmi770, meille ei myöskään tule kaasoa ja bestmania, ainoastaan seremoniamestari. Tuohon kimppuasiaan, olen saanut semmoisen neuvon, että kimpun voi laskea alttarin kaiteelle toimituksen ajaksi. Silloin sitä ei tarvitse ojennella kenellekään siinä välillä. Toimituksen jälkeen kun käännytte ja ihmiset haluavat (?) ottaa teistä kuvia alttarilla niin kukat on otettavissa helposti käteen. Molemmat sormukset voi mielestäni aivan hyvin olla miehelläsi. Hän voi antaa ne papille, kun niiden vaihdon aika tulee. Meillä morsiuspoika tuo molemmat sormukset (eli miehelle myös tulee toinen sormus) alttarille ja antaa papille. Asiat voi hoitaa mielestäni niinkuin parhaimmaksi näkee.

muoks. vastasimpa vanhaan viestiin.  ::) toivottavasti tästä nyt oli jelppiä jollekin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullekkaan ei tule kaasoa, eikä miehellenikään bestmania. Meillä on niin pienet häät, ettemme halunneet kumpikaan kaasoa tai bestamania. Jos olisimme pyytäneet muutamia ystäviä kyseisiin tehtäviin, niin sitten olisi pitänyt kutsua lisääkin muitakin ystäviä mukaan ja vieraslistamme olisi paisunut liian suureksi. En muutenkaan katsoa tarvitsevani ketään "apulaista" ;-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Teet juuri niin kuin sinusta tuntuu hyvälle :)

Olen samaa mieltä Heather06:n kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään