Sign in to follow this  
Followers 0
neiti-90

pohdiskelua uskallanko naisena? kannustusta ja mielipiteitä :)

12 posts in this topic

Eli suunnitelmis olis ottaa ja kosia miestäni, koska tiedän että sitä päivää saa odottaa ja kauan että hän sen tekisi :) tälleen hieman romantikkona toteuttaisin sen jouluaattona. Pelkään vain pilaavani joulumme :D ollaan oltu nyt reilu 2v yhdes ja yhteinen lapsi on. Mies ei ole koskaan tyrmännyt naimisiin menoa vaan vitsaillut että sitten 50vuotiaana voi mennä :) mutta olen näitä jotka eivät tarkoita kihlautunisella sitä että aletaan heti suunnittelemaan häitä vaan se sitten aikanaan ja mieluusti niin että rahaa on säästössä haluan oikein prinsessa häät joskus tosin vieraita ei olis paljoo. Joo se siit haaveilusta ja asiaan :) miten ihmees tällänen hiljanen ujo tytön tyllerö sais kosittua? suunnitelmia tai pikemminkin ajatuksia on hiukan. Kuten aamulla heti kosisi hienon aamupalan kera :/ mahtaskohan pahasti järkyttyä :D kun asiaa häiritsee 4 lasta jotka joulun meil.. juurikin sen takia että pelkään pakkeja en haluis lasten nähden tätä tehdä. Lapset ovat miehen 2 vanhempaa 10 ja 12 vuotia oma 4v ja yhteinen 1v. Sitten hankkisinko sormukset valmiiks? entä kaiverrukset? Toinen olis kun uusioperhe ollaan niin kun lapset meil jouluna niin uudenvuoden ovat poissa ja saatiin jo kuulla että yhteinen lapsi haluttais ottaa hoitoon uutena vuotena. Mut se joulu ois musta kivempi päivä ja siinä muutenkin jännitystä ilmassa joten en sit haluis iltaan oottaa.. ajattelin myös "puheessani" ilmaista tyyliin "...en vaadi naimisiin menoa vaan..." huoh vatsa täys perhosia jo tätä kirjoitellessa ja aikaa viel on. :D

Eli suunnitelmis olis ottaa ja kosia miestäni, koska tiedän että sitä päivää saa odottaa ja kauan että hän sen tekisi :) tälleen hieman romantikkona toteuttaisin sen jouluaattona. Pelkään vain pilaavani joulumme :D ollaan oltu nyt reilu 2v yhdes ja yhteinen lapsi on. Mies ei ole koskaan tyrmännyt naimisiin menoa vaan vitsaillut että sitten 50vuotiaana voi mennä :) mutta olen näitä jotka eivät tarkoita kihlautunisella sitä että aletaan heti suunnittelemaan häitä vaan se sitten aikanaan ja mieluusti niin että rahaa on säästössä haluan oikein prinsessa häät joskus tosin vieraita ei olis paljoo. Joo se siit haaveilusta ja asiaan :) miten ihmees tällänen hiljanen ujo tytön tyllerö sais kosittua? suunnitelmia tai pikemminkin ajatuksia on hiukan. Kuten aamulla heti kosisi hienon aamupalan kera :/ mahtaskohan pahasti järkyttyä :D kun asiaa häiritsee 4 lasta jotka joulun meil.. juurikin sen takia että pelkään pakkeja en haluis lasten nähden tätä tehdä. Lapset ovat miehen 2 vanhempaa 10 ja 12 vuotia oma 4v ja yhteinen 1v. Sitten hankkisinko sormukset valmiiks? entä kaiverrukset? Toinen olis kun uusioperhe ollaan niin kun lapset meil jouluna niin uudenvuoden ovat poissa ja saatiin jo kuulla että yhteinen lapsi haluttais ottaa hoitoon uutena vuotena. Mut se joulu ois musta kivempi päivä ja siinä muutenkin jännitystä ilmassa joten en sit haluis iltaan oottaa.. ajattelin myös "puheessani" ilmaista tyyliin "...en vaadi naimisiin menoa vaan..." huoh vatsa täys perhosia jo tätä kirjoitellessa ja aikaa viel on. :D

Hei,

itse en ehkä lähtisi kosimaan aattona, juurikin kun lapset ovat paikalla ja jos et ole aivan varma vastauksesta.

Niin ja täytyy todeta, että hurjan eri tahdissa uusioperheet etenevät!  Teillä on melkein heti vauva syntynyt, kun olette yhteen menneet?

Meillä täällä uusioperhe, jossa yhteistä taivalta takana kohta 5v, kihloista väännetään kättä (mies ei ole valmis vielä / ei halua) ja lapsia on vain minulla ja yhteisiä ei ole tulossakaan..

Mutta itse tiedät tilanteenne paremmin. Itse en haluaisi kosintaa tiettynä muutoinkin juhlapäivänä kuten joulu, oma syntymäpäivä, vappu tms. vaan "ihan oman" kihlauspäivän =)

Sitäkin miettisin että joku toinen päivä on kuitenkin aika riski kun en varma vastauksesta ja olishan se kiva olla ainakin.lerran vuodessa olla hyvä syy laittaa lapset hoitoon ja käydä vaikka syömässä :) toisaalt ihmettelen jos ei suostuis mutta puhetta ei ole ollut yhtään. Ajattelin alkaa kuulostella ja pieni muotoista kyselyä tehdä jotta sais hiukan hänen mielipidettä koko jutusta selville. En tiedä onko hän edes koskaan ollut kihlois tiedän että takana ainakin.kaksi pitkää suhdetta miehelläni..

Komppaan edellistä, että joulun kanssa kannattaa olla varovainen - kannattaa miettiä, millainen fiilis itselläsi olisi jouluna, jos juttu ei menisikään niin kuin haluat. Mutta kyllä nainenkin saa kosia! :) (paitsi siinäkin tapauksessa miettisin, jos arvelisit miehen loukkaantuvan siitä, että hänen "tilaisuutensa" viedään - mielipiteitä on monia). Ehkä on ihan hyvä tiedustella, mitä miehesi on mieltä kihloista ja naimisiinmenosta yleensä. Ja itse ainakin haluaisin tietää, jos toinen on ollut aiemmin kihloissa - jos se on mennyt mönkään, voi se selittää nihkeyttä asian suhteen. Mutta kuten todettu, itse tunnet avopuolisosi ja teidän tilanteenne parhaiten, joten suotta neuvon. Tsemppiä :)

Nonni päätin kysästä huomenna suoraan.. MUTTA ujouteni takia katsoin parhaaksi laittaa viestin? onhan näitäkin mun äitiäkin on kosittu viestillä miksen minäkin. Varsinkin kunmieheni ei ole romantikko. Ja voimme lapsettomana tulevana viikonloppuna korjata romantiikan uupumisen.. tuun viel aamul kattoo josko tääl ois joku järkyttyneenä toppuutellumua.

Edited by neiti-90

Jaa niin pakko viel laittaa et sinä päivänä ennen kun alettiin seurustella tein miehelle selväksi että tulen haluamaan lapsia ja naimisiin. Edetty täs muutenkin nopeesti eli seuraavana päivänä muutin hänen luo ja puolen vuoden päästä tulin raskaaksi...

Tiedäthän sä kuinka paljon rakastan sua ja tulen aina rakastamaan ja kuinka onnellinen olen kun sun kanssa olla saan. :) Siispä päätin nyt kysyä, sua alttarille viedä en saa mut jos antaisit mun sut rengastaa? ;) näin aattelin laittaa ja jäädä odottaa vastausta :)

Voih vitsit kielteinen vastaus tais tulla.. pientä keskustelua asiasta oli mies ilmoitti että voi sitä yhdessä olla ilman sormustakin ymym. Laitoin hänelle sit viestin perusteluita ja lupasin olla painostamatta ja myöskin olla puhumatta asiasta enään. Puheenaihe vaihtu rahaan eikä vastannut enään mitään.. eli tais hiljaisuus täs kohtaan tarkoittaa kieltäytymistä.. mut tietääpä mun olevan valmis. Eli siirryn varmaan kosinnan odotteluun :( vaik luulenpa et tolla mielipiteel sitä tuskin kannattaa edes odottaa. Voihan itku. Onneks en odottanu mitään hienoo päivää tai järjestäny mitäön suurempaa..

Voih vitsit kielteinen vastaus tais tulla.. pientä keskustelua asiasta oli mies ilmoitti että voi sitä yhdessä olla ilman sormustakin ymym. Laitoin hänelle sit viestin perusteluita ja lupasin olla painostamatta ja myöskin olla puhumatta asiasta enään. Puheenaihe vaihtu rahaan eikä vastannut enään mitään.. eli tais hiljaisuus täs kohtaan tarkoittaa kieltäytymistä.. mut tietääpä mun olevan valmis. Eli siirryn varmaan kosinnan odotteluun :( vaik luulenpa et tolla mielipiteel sitä tuskin kannattaa edes odottaa. Voihan itku. Onneks en odottanu mitään hienoo päivää tai järjestäny mitäön suurempaa..

Harmi juttu, uskon, että ottaa päähän. Mutta toisaalta, teillä on vielä oikeasti tosi nuori suhde ja olette edenneet siihen nähden tosi vauhdikkaasti.

Ehkä mies haluaa ottaa yhden palan kerrallaan niin sanotusti ja ottaa aikaa tutustumiseen paremmin yms, ennen kuin on valmis kosintaan ja kihlautumiseen. Toisaalta yhteinen lapsi on kyllä suurempi sitoumus kuin rinkula sormessa - oliko yhteinen lapsi myös miehen toive..?

Minua vähän jäi mietityttämään, kun kirjoitit, ettet tiedä onko miehesi ollut kihloissa aiemmin. Kuinka hyvin ylipäänsä toisenne tunnette ja toiveenne, haaveenne, aiemmat elämän mahdolliset "traumat" (esim selitys sille, miksi mies vielä haluaa odotella..)?

Tsemppiä kuitenkin teille ja ehkä hyvä, että asiaan tuli kuitenkin selvyys. Nyt vaan nokka pystyyn ja uusia haasteita kohti; joita taatusti uusperheessä jossa on sinun, minun ja meidän lapsia - riittää! =)

Juu eihän tää suhde nyt niin kauaa oo kestäny ja ajattelin että jos hän ei karkauspäivään mennes kosi kokeilen uudestaan onhan sinne vielä aikaa.. lapsi oli vahinko mutta haluttu, suhteen alussa toin mielipiteeni asiasta eli että haluan ainakin yhden lapsen vielä jonka jo sainkin ja naimisiinkin joskus. Luulisi että mies siis ymmärsi ja hyväksyi nämä jos ja kun vain suhde kestää. Täytyy nyt vain niellä suuri pettymys ja koittaa olla kuin tätä keskustelua ei olisi ollutkaan, mies näyttää ainakin kykenevän siihen..

Niin joo ja kaikesta muusta on kyl puhuttu mut ei oo koskaan tullu ilmi tätä kihlaus juttua. Sen tiedän että avioliitossa ei ole ollut.

Ne kihlat olisi aika monelle tuossa tilanteessa aika lailla too much to handle. nauttikaa ajasta ennen avioliittoa kunnolla ja ajan kanssa :) avioliitossakin kun ehtii sitten olla vaikka sen loppuelämän.