Jump to content
Naimisiin.info

Kuvauksen loppumaksu


Mrs to be

Recommended Posts

Tämä nyt saattaa olla tyhmä kysymys, mutta silläkin uhalla kun ensikertalainen näissä hääjutuissa olen..

 

Tarvitseeko minun huolestua, kun kuvaaja haluaa loppumaksun kuukautta ennen hää(kuvaus)päivää?

Link to comment
Share on other sites

En ole koskaan kuullut tuollaisesta systeemistä eikä ollut kuvausta harrastava miehenikään.

Itse en missään tapauksessa maksaisi koko summa ennen työsuoritusta, nimellisen "varausmaksun", osan lopullisesta summasta ymmärrän kyllä.

Link to comment
Share on other sites

On syytä huolestua. Vaikka olen hirvittävän hyväuskoinen, niin peruisin tilauksen oikopäätä ja ottaisin toisen kuvaajan. Oikeasti hyvätasoisia kuvaajia on pilvin pimein tarjolla. Ei kuullosta luotettavalta. Vaihda kuvaajaa, muuten jännität loppuun saakka sitä tuleeko kuvaaja paikalle ja sitä saatko kuvia koskaan ulos.

Muokattu: , käyttäjä: Suli
Link to comment
Share on other sites

Apua, ajattelin, että olen vain vainoharhainen... Homma on siis niin, että olisimme menossa ottamaan studiokuvat. Olen jo maksanut puolet loppusummasta varausmaksua ja nyt tuli lasku toisesta puolesta. Ajattelin ottaa asian puheeksi kuvaajan kanssa, mutta halusin ensin kysellä mielipiteitä, jos teillä muilla olisi enemmän kokemusta.

Link to comment
Share on other sites

^ Studiokuvaus maksettava etukäteen? Onpas outoa, me maksettiin satanen kansiosta koevedokset haetaessa (viikko häiden jälkeen), ja kaikki kuvat/kiitoskortit maksettiin tuotteita haettaessa eli n. kuukausi häiden jälkeen. Eli mitään ei tarvinnut maksa etukäteen. Olisin myös epäilevä sinun sijassasi. Enkä ymmärrä muutenkaan miten koko lasku on muka maksettava etukäteen, eihän me ainakaan edes tiedetty mitä kaikkea tilataan etukäteen.

Link to comment
Share on other sites

En näköjään osaa kirjoittaa tarpeeksi selventävästi :) Studiokuvat otetaan kuvaajan koti(?)studiolla. Saamme häneltä kuvat cd:llä, paperikuvia ei tilata ko. kuvaajan kautta.

 

Lähetin kuvaajalle kyselyn tästä loppumaksusta, saas nähdä mitä hän vastaa. En millään haluaisi ylimääräistä stressiä tämän asian kanssa...

Link to comment
Share on other sites

No nyt sain vastauksen kuvaajalta. Hän vastaa, että heillä on ollut tapana laskuttaa kaikki kahdessa osassa etukäteen, ja tämä on kuulemma toiminut hyvin. Tähän on valitettavasti jouduttu siirtymään vuosien saatossa, kun laskuja on
asiakkailta jäänyt maksamatta. Tätä laskutusmenetelmää olivat kollegat suositelleet, mutta "myöntää", että tapoja on monia. Hänelle nyt tätä asiaa kysyessäni sopii jos me maksamme loppusumman vasta sitten ko. ajankohtana.

 

Viesti oli asiallinen ja uskallan nyt ehkä luottaa kuvaajaan ja siihen, että kuvat saamme. Ja onhan minulla sähköpostissa todisteet, mikäli jotain ongelmia ilmenee. Pitää vielä jutella asiasta sulhon kanssa.

Muokattu: , käyttäjä: Mrs to be
Link to comment
Share on other sites

Vastaus kuulostaa asialliselta, mutta kannattaa muistaa, etta jos kuvaajan kanssa ilmenee jalkikateen ongelmia, eika tama toimita kuvia sovitusti, menetys on todella suuri, vaikka korvauksen asiasta saisikin. Nimittain niita haakuvia ei valttamatta koskaan saa. Tallaisiakin kokemuksia on tallakin foorumilla tullut ilmi, valitettavasti. En sano, etta teidan kuvaajanne yrittaisi mitan vilppia tai olisi epaluotettava, mutta kannattaa koitta tsekata muiden kokemukset, jos sellaisia loytyy netista ko. kuvaajasta, ja jos viela ilmenee jotain mielta askarruttavaa ja tulee outo olo, kannattaa viela harkita. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin nappiin  :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...