Guest Cardia

Milloin kiitoslahjat annetaan?

74 viestiä aiheessa

Me muistimme kaasoja ja best mania hääjuhlassa pienellä kiitospuheella & kirjalahjalla. Kiitimme myös kokkia ja tarjoilijaa "yleisön" edessä. (Meillä ei siis ollut pitopalvelua, vaan kyseiset henkilöt olivat pikkuveljeni kavereita, ammatti-ihmisiä kylläkin)  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me annetaan lahjat jossain välissä juhlaa pienen leikin kera johon vain bestman ja kaaso osallistuu :P ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä asia on vasta suunnitteilla, mutta ajattelin, että hääjuhlassa voisi ihan sanallisesti kiittää kaikkia, jotka ovat osallistuneet häiden suunnitteluun. Mietin myös sitä, josko onnistuisi "juoksuttaa" hotellinhlökuntaa ja pyytää heitä viemään pienet lahjakassit kortteineen sekä kaason, että bestmanin huoneeseen illan aikana. se olisi sitten pieni ylläri, kun he saapuisivat yöllä hotellihuoneeseen. toinen vaihtoehto voisi olla, että ostaa häämatkalta jotain tuliaisia...mutta kaikki asuvat niin hajallaan ympäri Suomea, että se voi olla hankalaa? hmm...pitää vielä kehitellä hieman asiaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annettiin kaasolle seuraavana päivänä kun hän haki miehensä kanssa meidät hääyöviettopaikasta kotia. Bm sai lahjan häämatkamme jälkeen kun ostimme lahjan matkalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaaso ja bm saavat omat lahjansa kaiken kansan edessä, pienen leikin myötä. enempää ei voi paljastaa jos se kaason ketale vaikka täällä kävisi lukemassa ;D :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ajattelimme antaa hääjuhlien loppupuolella pienen kiitospuheen kera, saavat ansaitun kiitoksen ja muu vierasväki saa tietää kuinka paljon heistä on meille ollut apua  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut, että annamme muistot hääjuhlassa. Koska kaikki asuu eri puolella suomea, että näin saan annettua kaasoille ja bm:lle lahjat yhtäaikaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olin ajatellut antaa heti silloin aamulla kun meille kotiin saapuu minua auttamaan :-/mutta nyt mietityttää että olenko hankkinut jotenkin liian halvan lahjan :-/sain aitoja makeanveden helmiä ja aitoa helmen sidonta lankaa ja sidoin itselleni kanssa helmet pienen riipuksen kera ja näytin sitten ;D innoissani valmista helminauhaani tälle kaasolleni,ja tässä hänen kommenttinsa asiaan "ai,aitoja...mulle on kerrottu että aidot helmet tunnistaa AINA siitä että siinä on joka helmen välissä pieni solmu jotta ne ei karkaa jos sattuisi katkeamaan,ja sinä et ole näihin sitonut niin mistä sen nyt tajuaa että on aitoja???" :Pno voi äly,siis yritin selittää että eihän niitä solmuja näe kukaan muu kuin itse korun kantaja ja ei AINA ole näin toimittu edes valmiissa helminauhassakaan (ja näytin yhtä valmiina ostettua, perintö helminauhaa) mutta kun EI :-/siis kun on päättänyt että aito on vain silloin kun on ne himputin solmut...pitääkö nyt käyttää kelloliikkeessä sen verran että saa jonkin todistuksen siihen (käytin helmet aikasemmin mutta en älynnyt pyytää mitään todistusta ja tämäkin olisi maksanut jonkin verran ja en ole ollenkaan niin varma suostuuko kirjoittamaan ihan missä liikkeessä vain,kun en antanut tuota kallista solmintaakaan heidän näihin tehdä) jos he olisivat kelloliikkeessä sitoneet mulle yhden helminauhan (tän kaason oman) niin olisi jäänyt mun tarvikkeista (hopea lukko,oma silkkinauha ja helmet) maksamaan siis pelkästeen se sitominen 60e  :-[ yritin sitten selittää kaasolleni myös että aidon kyllä tunnistaa muovihelmestä,ei lähde pinta ns.hilseilemään,paino on ihan eri ja muovi on lämmin kun aito (makeanveden)helmi on kylmä :-/eli pitäisikö nyt sitten ostaa uusi kiitoslahja kun tuntuu että tämä "rihkama" ei saa häneltä mitään arvostusta :'(tuntuu vain niin pahalta kun itse rakastan koruja ja joudun aina hankkimaan aitoja kun on niin paha tuo nikkeli allergia (jopa farkun napit saa minut oireilemaan) ja nyt jos kaaso ei arvosta tätä ja antaakin  korunsa lasten leikkeihin "rihkamana" :-/tietysti mulle sinänsä sama mutta kun nuo helmet,jouduin niistä maksamaan AIKA paljon,ei meinaan ollut ihan halpoja (mutta halvempia tietysti kun jos olisin ostan tämän valmiina liikkeestä) eli nyt laskeskelin että yhdelle helminauhalle jäi hintaa semmoiset 35-40e

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ei, hmm... tosi ikävä tilanne. Musta sun lahjasi kuulostaa kyllä tosi kauniilta ja ihanalta (ois ihana saada ystävän sitomat helmet!!!) (ja oma lahjani maksoi 41€, joten hintakin on mielestäni sopiva). Mutta en osaa neuvoa mitä sinun pitäisi tehdä...

Ajattelin kans antaa kaason lahjan hääaamuna kun yhdessä valmistaudutaan ja sitten kiittää juhlassa kaikkia auttaneita. Ainoa vaan, että meillä taitaa olla aika tohina hääaamuna, en tiedä saanko sopivaa hetkeä kaason kanssa (!!) kun en ihan viittisi vaan tyrkätä pakettia ohimennen "kiitti!" -tyyliin...  :-? :-? :-? :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pelkään että kaasoni ei arvosta mun antamaani lahjaa koska meillä on kuitenkin hiukan eri maku...siis pidän kyllä kaasoni mausta mutta ei nyt ihan kaikki ...... no vähän jännittää,no jos ei tykkää niin antakoot sitten vaikka lastensa leikkeihin lahjan :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harmittaa perhe sinun puolestasi jos kaasosi ei arvosta niitä helmiä. Minusta on kaunis ajatus, mutta tuntuisi varmasti kurjalta jos sitten lahjan saaja ei arvostaisikaan lahjaansa vaan esim. antaisi lasten leikkeihin. Toisaalta minusta oma ongelmansa jos ei ymmärrä lahjan arvoa, mutta onhan se kurja antaa jotakin, jota toinen pitää "rihkamana", vaikka se ei sitä olekaan ja kun olet vielä nähnyt vaivaakin ja keksinyt hyvän idean. :( Varmasti itse vastaavassa tilanteessa miettisin, että viitsisinkö nyt sitten antaa jos reaktio oli tuollainen. :-? Menisi lahjaan käytetty aika, raha ja vaiva varmaan hukkaan. Kurja tilanne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät 11.11. ja häämatkalle lähdetään ja tullaan vasta joulun jälkeen.

Ajateltiin kuitenkin ostaa häämatkalta jotain mahtavaa kiitosta, mutta tympääntyvätköhän kaaso ja bm jo odotellessa   ::)

Lämmittäisiköhän ihan sanallinen kaunis kiitos hääjuhlassa siihen asti? Mitä mieltä olette?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän kiitos juhlassa riitä. Mielestäni jo pelkkä kiitos ja halaus lämmittävät mieltä. Tärkeintä on, että kaaso ja bestman tuntevat olleensa tärkeitä ja merkityksellisiä morsiusparille.

Meillä annettiin lahjat häitä edeltävänä iltana. Olin kaason kanssa samassa paikassa yötä, joten lahjan antaminen sopi hyvin edeltävään iltaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annoimme kiitoslahjat häitä edeltävänä iltana kun olimme kaikki talkoohommissa juhlapaikalla :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annettiin kaasolle kiitos lahja jo torstaina ennen häitä (häät olivat lauantaina), mutta se johtui siitä että oli myös kaason synttärit ja olin ostanut kaksi osaisen lahjan joka toimi synttäri ja kiitos lahjana... BM:ille ja sormusten kantajalle annettiin lahjat hääpäivänä juuri ennen seremoniaa... ja kukkaistyttö sai lahjansa juhlinnan aikana kun oli sopiva hetki...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ajateltiin antaa häissä. Meinataan pitää "kiitospuhe" häissä auttaneille ja siinä yhteydessä sitten annetaan kaasojen ja BM:ien lahjat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annamme lahjat vasta hieman myöhemmin. Tarkoitus olisi teettää hääpäivän kuvista kaasolle ja bm:lle sellaiset kuvakirjat muistoksi ja sitten vielä kiitokseksi jotain henkilökohtaista lahjaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpa tätä hieman..

Jos olette antaneet lahjat juhlan aikana, niin missä olette säilyttäneet niitä lahjanantohetkeen saakka? Eli miten lahjan antaminen käytännössä tapahtuu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kiitoslahjat annettiin hääjuhlassa "julkisesti". Miehen kanssa kiitettiin suullisesti ensin vieraita ja kaikkia häiden järjestelyyn osallistuneita, minkä jälkeen kaaso, bestman ja vanhemmat saivat erityiskiitokset ja lahjat. Lahjoja säilytimme pussissa pöydän alla/takana, eivät vieneet paljon tilaa.

Muokattu: , käyttäjä: Aria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkohan ihan hölmöä antaa kiitoslahja vasta häiden jälkeen?

Mietimme miehen kanssa, että mentäsiin porukalla ulos syömään (meidän piikkiimme tietysti) ja silloin antaisimme lahjat.

Olisitko kaasona/bestmanina hölmistynyt tai pettynyt, mikäli häihin mennessä lahjaa ei kuuluisi? Pitäisikö suunnitelmasta vihjaista etukäteen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee lahjaksi taskumatit. Pojille perus teräksiset kaiverruksella, tytöille kauniit punaiset joihin on upotettu "timantteja" sydämen muotoon. Mikäli päädymme täyttämään pullot ennen antamista, annamme lahjat jo hääpäivän aamuna :girl_wink: Mikäli emme täytä, lahjat annetaan näteissä paketeissa seuraavana aamuna, kun heräämme samasta hotellista / kun olemme käyneet siivoamassa juhlatilan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse sain kaason lahjani hääpäivän iltana ennen kuin hääpari poistui juhlista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä annan kaasolle lahjansa sitten kun hän seuraavan kerran tulee meille käymään (välimatka vähän pidempi). Hankin lahjan vasta häiden jälkeen. Eli luultavasi kaaso saa lahjansa vajaa kaksi kuukautta häiden jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään