Jump to content
Naimisiin.info

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta vol.2


Recommended Posts

Heips,

Olin suunnitelmissa tilata MyDayn.fi:n sivuilta mittatilauksena häämekkoa/vanhojentanssimekkoa hääpukuna.

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia kyseisestä yrityksestä, jos niitä löytyy :girl_smile:

Yritys on suomalainen (joten mahdollinen reklamaatio helpompaa kuin ulkomaisissa firmoissa) ja on vaikuttanut ihan lupaavalta mutta he myyvät pukujaan vain netissä, eikä sovitusmahdollisuutta ole.

Nyt sitten niitä foorumilaisten mielipiteitä ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ainakin vastasivat nopeasti tarjouspyyntöön, 24 tunnin sisällä niin kuin lupasivatkin. Harmi että häihin on vielä aikaa.. muuten olisin laittanut tilauksen välittömästi. Hintapyyntö ei kirpaissut niin paljon kuin odotin. Puvussani tulee olemaan paljon pitsiä ja pieniä yksityiskohtia, joten odotin hinnan nousevan ainakin sinne 900 euroon.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä muakin vähän epäillyttää, että jos sit siinä puvussa ei kaikki olekaan kohdallaan. Toisaalta mun äiti on ompelutaitoinen niin sen avulla voin saada pieniä korjauksia mut kaikkea ei kuitenkaan voi korjata joten pohdinta jatkuu edelleen. Mäkään en ole kyl täällä foorumilta löytänyt kokemuksia tästä kyseisestä paikasta :(. Olisin todella tyytyväinen kaikesta tiedosta kyseiseen firmaan liittyen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tänään ihan sattumalta kun googletin Lilly-merkin hääpukua tuli vastaan tuollainen sivusto. Siellähän on puoliksi suomennettua tekstiä ja kylläin hyvännäköisiä pukuja saatika hinnat sitten! Mutta herää silti toki epäilys ja olisikin ihanaa saada tietää onko kellään kokemusta tuon kautta tilaamisesta?

Siellä on myös online-chat jossa juttelin kyllä jonkun Eileen-nimisen kanssa englanniksi ja kyselin palautusoikeuksista yms. Maksun voi hoitaa Paypalin kautta ja he myös tekevät mittojen mukaan korjaukset pukuihin ilman lisäkustannusta. Kuulostaa siis aivan liian hyvältä :D

Link to comment
Share on other sites

En kyllä itse ostaisi mitään tuommoiselta epämääräiseltä sivulta. Ainakaan niin tärkeää asiaa kuin hääpuku! Kokemusta siis tuosta sivusta ei ole, mutta kehoittaisin silti välttämään. Itse en esim. tilaa miltään semmoiselta sivulta, jossa ei ole esim. firmalle mitään osoitetta annettu. Luotettava firma kertoo sijaintisa, tuo ei sitä tee... Veikkaan, että jossain kiinalaisella nyrkkipajalla ommellaan pukuja tunnettujen mallien mukaan ja lopputulos ei useinkaan ole sitä mitä kuva antaa ymmärtää. Ulkonäössä saattaa olla virheitä, saati sitten laadussa.

Ennemmin ostaisin käytetyn laadukkaan puvun, jos edullista pukua etsin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Itse olen ihaillut sekä hää- että juhlapukuja verkkokaupoissa ja katsastanut myös Mydayn. Mielenkiintoiseen asiaan törmäsin surffaillessani. Samaa pukua myydään paikassa jos toisessa. Suomessa toimiva Ostox.fi myy pukuja joita löytyy puolet halvemmalla kiinassa. Samoin Mydayn sivuilta löytyi tuttu puku, esimerkiksi tämä:

 

puvun hinta n.360 euroa. http://www.myday.fi/jasma-juhlamekko-p-1224.html 

 

JA taas Ebayssa 29 puntaa. http://www.ebay.co.uk/itm/sale-Stock-White-Short-Cocktail-dress-Bridesmaid-Party-Prom-gown-Evening-Dress-/321013131829?pt=UK_Wedding_Dresses&var=&hash=item4abddfaa35

 

Ja täällä 120 euroa: http://www.jenjenhouse.com/fi/A-linjainen-Prinsessa-Yksiolkaiminen-Lyhyt-Mini-Organza-Satiini-Nauha-Tanssiaismekot-Jossa-Nauha-Satiininauhavyoe-022004454-g4454

 

Mydayn sivuilla kerrotaan että puvut tulevat yhteistyökumppaneilta suomessa ja kiinassa, todennäköisesti koska on sama puku ja kuva (Ebaystä löysin myös saman puvun täsmälleen samalla kuvalla), jota kaikkialla käytetään, puku ei ole täällä yhtään sen "aidompi" kuin muuallakaan vaan tulevat kiinassa (lapsityövoimalla) tehtyinä.

 

Toisaalta kokemukset mm. Jenjenhousesta tai tidebuystä on laidasta laitaan, joko saatu juuri sitä mitä tilattu tai ei todellakaan ole saatu sinne päinkään. En tiedä näistä suomalaisista, toisaalta teettävät kai puvut samaan tapaan muualla joten laatu voi heiteillä, mutta koska ovat suomalaisia verkkokauppoja, niihin pätevät suomen lainsäädännön mukaiset palautus ym. säädökset ja maksukin onnistuu verkkopankissa - ei siis tarvitse maksaa luottokortilla tai tehdä paypal tiliä. Sitä en tiedä onko palautukset olleet jouhevampia yllämainituissa suomalaisissa verkkokauppatilauksissa, kuin esim jenjenhousessa tms jossa on saattanut olla ongelmia....

 

En nyt ehkä vastannut ihan kysymykseen, mutta ajattelin kirjoitella huomioni!! :) Kiitos ja anteeksi!

Link to comment
Share on other sites

Vilautan omaa pukua, kuvassa ei näy oikea alushame,puku  oli siinä 400e kieppeillä eli edukas ja jatkossa voi sitten napsata helman pois ja ottaa muuten juhlakäyttöön :).

 

Puku tuli nopeasti ja oli kyllä varsin hyvin tehty. ( olen sittemmin purkanut puvusta kaikki blingblingit pois, eli ne oli minusta liikaa ;-)

 

*ohi men vilautus*

Muokattu: , käyttäjä: E.charlotta
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heidän omilla sivuilla on lueteltu jälleenmyyjät: Päävalikossa Donde comprar -> tiendas Aire. Näyttäisi siltä, että Aire putiikkeja on 15 lähinnä espanjankielisissä maissa ja muita jälleenmyyjiä (otros puntos de venta) sitten monissa maissa, Ruotsi taisi olla lähin, tosin en saanut valikkoa kunnolla toimimaan.

 

Kannattaa ottaa heihin suoraan yhteyttä! Contacto ja siellä oli sähköpostiosoite. Luulisi heidän englantia osaavan edes jonkin verran vaikka ei nettisivuja englanniksi olekaan.. Tai jos eivät osaa niin kokeile googlen kääntäjää :D

Link to comment
Share on other sites

Löysin biraldreamdress sivulta unelmieni puvun, mutta en tiedä saako sielä aitoa pukua? Osaako kukaan sanoa ovatko kyseisen sivun tuotteet aitoja tai muista kokemuksia tuolta tilaamisesta.
Tässä linkki pukuuni http://www.bridaldreamdress.com/catalog/product/view/id/43862/s/ai-109-ralph-inspired-by-aire-barcelona-2013-collection-wedding-dress-109-ralph/category/455/

Link to comment
Share on other sites

Kopiofirma, hinnasta näkee ja jo otsikossa teksti ".. Inspired by... " (eli Airen innoittama) ja sivupalkissa: Notes: All the dresses are we made after order by our own designer.

 

Lisäksi alapalkissa valikko Compare to the Original Dresses

 

 

muoks. niin siis tuossa aiemmassa linkissäni on keskustelu Aire pukujen hinnasta:

$1290 (Berna)

one was $1900 and the other $2200

fall in the $1000-2000 range

Bahamas dress ($1200)

for sale for $995

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

itse olen kanssa ihastunut aire barcelonan pukuihin, harmi kun suomessa ainoa niitä myyvä liike on melkein oulun korkeudella! ehkä heiltä voisi kuitenkin kysyä, jos on joku tietty kiva malli, että voivatko toimia yhteistyössä vaikka jonkun sinulle paikallisen liikkeen kanssa, että lähettävät puvun sovitukseen.. voi olla että itse joutuu kustantamaan postikulut, tai voi olla ettei onnistu ollenkaan mutta aina kannattaa yrittää. itsellä ongelma on, että ihastuin vanhempaan malliin, jonka kuvan siis näin kopiopukusivuilla, eikä sitä aitona enää saa kun kyselin tuolta viiaennalta..

Link to comment
Share on other sites

Tilasin Dress Firstistä mekon 29.1. ja se tuli tänään 8.2. perille, toimituksessa meni siis vain puolitoista viikkoa.
Mekko on hintaansa nähden todella hyvä, pidän kovasti! Koko on sitä mitä luvattiin, käytän S-koon vaatteita ja mekko on kokoa 4.
Myös pituus on sopiva 166-senttiselle. Kangas ja ompelut vaikuttaa laadukkaalta.

http://www.dressfirst.com/A-Line-Princess-Halter-Ankle-Length-Chiffon-Evening-Dresses-With-Ruffle-017005287-g5287
Se on siis tommonen, mutta mustana.

Ainut miinus koko asiassa oli, että jouduin maksamaan 26e tullimaksuja.
DHL:ltä tuli viesti sähköpostiin, maksoin maksun heti ja vastasin ohjeiden mukaan viestiin kuitin kera.

Mutta siis suosittelen kyllä! Ihana valikoima ja ainakin toi mun tilaus onnistu tosi hyvin. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Nyt täytyy tulla tänne kertomaan kun tilasin dressfirst.comista hääpuvun. Tekemisessä taisi mennä päivä yli nettisivuilla mainitun, kuljetus kuitenkin tapahtui nopeasti ja tänään se saapui ja se oli IHANA! Juuri sellainen kuin kuvittelinki, hieman iso rinnanympärys (otin kokoa isomman ouvun varmuuden vuoksi) mutta sen saa pienennettyä. Olen siis todella tyytyväinen pukuuni ja en malta odottaa että saan sen kaikille näyttää on se niin ihana! Joten suosittelen!!!

 

http://fi.dressfirst.com/A-Linjainen-Prinsessa-Olkaimeton-Lyhyt-Laahus-Satiini-Morsiuspuvut-Jossa-Kirjailu-Satiininauhavoita-002012048-g12048 tilasin siis tuollaisen mutta mustalla vyöllä! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...