Svea

Mitä välineitä käytätte hääsuunnitteluun?

88 viestiä aiheessa

Oletteko ladanneet puhelimeenne tai taulutietokoneellenne hääaiheisia appseja? Mikä on toimiva applikaatio? Mitä ominaisuuksia niissä käytätte?

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Ketjuja yhdistetty

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ladannut puhelimeen (Samsung galaxy S2) seuraavanlaisia ohjelmia: Wedding Countdown, Helper of the bride ja Our wedding. Mutta myönnän heti, etten ole oikeasti käyttänyt noita ohjelmia häiden suunnitteluun! :rolleyes: On tuntunut aina liian hitaalta, ja muutenkin tykkään tehdä listoja paperille kuin ruudulle, oli sitten kyseessä tietokone tai puhelin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä latasin iPhoneen Wedding Plannerin, mutta en ole vielä perehtynyt siihen kovin tarkasti. Toisaalta voisi olla kätevää, jos tiedot kulkevat koko ajan mukana. Toisaalta taas ohjelma vaikutti enemmän överi-överi-jenkkihäihin sopivalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Millä nettisivuilla on parhaat hääjutut? Mistä muualta kuin naikkareista (tietty) ja blogeista etsitte ideoita teemaan, pukuun jne.?

Itse seuraan Wedding Bee -sivuston keskusteluja (eng) -paaaaljon asiaa ja paaaljon morsiamia! Samaten brides.com

Kävin alkuun kahlaamassa myös Amoriini-hääfoorumin jutut ja sieltä sai kyllä hyviä vinkkejä, vaikka ei taida paljoa uutta sinne enää tulla.

Googlen kuvahaku taitaa olla suurin lähde teema/somistus ideoihin. Joskus katselen kuvia myös weheart, net a porter ja style me pretty -sivuilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Millaisia apuvälineitä olette käyttäneet häiden suunnitteluun? Esimerkiksi kirjoja, nettisivuja jotain sovelluksia tabletille tai älypuhelimeen?

 

Ajattelin itse tilata Suomalaisen kirjakaupan verkkokaupata Meidän häät -kirjan, mutta olisi kiva kuulla, jos jollakin on hyviä kokemuksia jostain muusta "oppaasta".

 

Olen ennättänyt pari sovellusta ladata tabletille ja puhelimeen, mutta ne ei ihan täytä odotuksiani. Martha Stewart Wedding on toistaiseksi nettisivuista ollut erinomainen ideapankki varsinkin kaikkeen DIY-juttuun.

 

Suunnittelu on kivaa, joten ajattelin nauttia siitä täysillä kaikkien mahdollisten apuvälineiden kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisätään tämä:

 

http://www.marthastewartweddings.com/

 

Tämän lisäksi nappaan jonkun verran ideoita niinkin kummasta paikasta kuin Buzzfeed. Sieltä kun löytyy kaikkia kivoja DIY-listauksia häistä tai vähän aiheen vierestäkin, kuten:

 

http://www.buzzfeed.com/summeranne/40-personal-diy-details-from-real-weddings

http://www.buzzfeed.com/peggy/51-diy-ways-to-throw-the-best-new-years-party-eve

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, siinä olikin pari oikein hyvää nettisivua!

 

Mitäs muita on? Lehtiä, sovelluksia, kirjoja?

 

Itse tykkään ylipäänsä häiden suunnittelussa suomalaisten lehtien sijaan enemmän britti- ja jenkkilehdistä ja niiden verkkosivuista. Oman kokemuksen mukaan parissa suomalaislehdessä on vain lähinnä käännösjuttuja pohjoismaisista tai muista ulkomaisista lehdistä. HYVISTÄ suomalaisista häälehdistä saa vinkata.

 

Nyt puhelimessa rullaa sovellus Wedding Plandroid, jolla pystyy ainakin hallitsemaan tehtävälistaa, budjettia ja vieraslistaa. Tehtävälistaa on melko helppo hallita, sillä tehtäviä pystyy poistamaan ja lisäämään ja arvioimaan sitä, paljon kyseiseen tehtävän kuluu rahaa. Budjettiosa alustavasti arvioi erilaisiin "yläkategorioihin" kuten kauneuteen, seremoniaan tai kukkiin kuuluvat kustannukset yhden otsikon alle, josta voi sitten tarkentaa, mihin rahaa kuluu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nyt puhelimessa rullaa sovellus Wedding Plandroid, jolla pystyy ainakin hallitsemaan tehtävälistaa, budjettia ja vieraslistaa. Tehtävälistaa on melko helppo hallita, sillä tehtäviä pystyy poistamaan ja lisäämään ja arvioimaan sitä, paljon kyseiseen tehtävän kuluu rahaa. Budjettiosa alustavasti arvioi erilaisiin "yläkategorioihin" kuten kauneuteen, seremoniaan tai kukkiin kuuluvat kustannukset yhden otsikon alle, josta voi sitten tarkentaa, mihin rahaa kuluu.

Mikä puhelin sulla on? Mulla nokia enkä siihen oo oikeen hyvää hääsovellusta löytäny.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla linkkilistalla myös Häät- ja Meidän häät-lehtien sivustot eli:

http://www.haat.fi/

http://meidanhaat.fi/

Noita blogeja on todella paljon ja monen eri tyylistä. Niitä yhdistelemällä sekä amoriinin DIY-jutuilla ollaan pitkälti menossa. Naikkareiden foorumilta myös "varastettu" muutama hyvä ideajyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nyt puhelimessa rullaa sovellus Wedding Plandroid, jolla pystyy ainakin hallitsemaan tehtävälistaa, budjettia ja vieraslistaa. Tehtävälistaa on melko helppo hallita, sillä tehtäviä pystyy poistamaan ja lisäämään ja arvioimaan sitä, paljon kyseiseen tehtävän kuluu rahaa. Budjettiosa alustavasti arvioi erilaisiin "yläkategorioihin" kuten kauneuteen, seremoniaan tai kukkiin kuuluvat kustannukset yhden otsikon alle, josta voi sitten tarkentaa, mihin rahaa kuluu.

Mikä puhelin sulla on? Mulla nokia enkä siihen oo oikeen hyvää hääsovellusta löytäny.

 

Samsungin Galaxy S3 on nyt. Androidille tuntuu noita sovelluksia löytyvän ehkä enemmän. Mulla on Samsungin tabletti myös ja siinä sellainen kuin Our Wedding. Ihan sataprosenttisen tyytyväinen en ole sovelluksiin ollut, mutta ihan käyttökelpoiset ne on budjetin ja tehtävälistan hallintaan. Hyvin siellä samalla saa vinkkejä siitä, mitä kaikkea VOISI ottaa huomioon, mutta onneksi sieltä on helppo karsia ne, mitä itse haluaa tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla yksi suurimmista apuvälineistä on ollut excel. Kaikenlaista tulee haaveiltua, mutta sillä saa asiat helposti järjestykseen, budjetit, vieraat, osoitteet... Ideoinnin ykkösapuri on ollut pinterest, josta on selainversion lisäksi myös ainakin android ja ios sovellukset. Koristeluja, askarteluja, pukuja, ihan kaikkea häihin(kin) liittyvää loputtomiin. Pakko suositella. Tässä kohtaa pitänee varoittaa, että sovellukseen jää helposti koikkuun. :D

Ps. Täältä löytyy mun oma hää-inspis taulu: http://pinterest.com/eikaz/wedding-ideas/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koska en löytänyt aiheeseen liittyvää erillistä keskustelua, tiedustelen täällä.

Kyllähän Häämessut ovat eräänlainen apuväline hääsuunnittelussa, vai ovatko..?

 

http://www.haamessut.fi/

 

Onko joku joskus käynyt, oliko niistä mitään iloa?

Itse toivon näkeväni pukuja "livenä" sekä tietysti shampanjabaari kiinnostaa.. :D

 

Ainiin ja omaksi "apuvälineekseni" hankin vanhanaikaisesti kierrekansion, johon voi laittaa tärkeitä kuvia ja kirjoitella ideoita ja muistilistoja.

Kannessa sydämenmuotoinen reikä, johon laitan kuvan meistä.. Imelää? Oi kyllä! :girl_in_love:

Muokattu: , käyttäjä: Maple Nut

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ ainakin häät 2013 ketjussa oli puhetta siitä, mille messuille (hki, pori, turku ainakin) kukakin aikoo mennä, jospa sinne tulisi sitten kävijöiden kommenttejakin messujen jälkeen? ;)

Taisit olla itsekin Maple Nut sinne kirjoittanut, jos en väärin muista?

Ja tuosta sun kierrokansiosta tuli mieleen, että tottahan toki minultakin löytyy vanha kunnon kansio ja muistitikullinen hääjuttuja :)

 

muoks. miten tää kirjainkoko nyt näin pomppi..? Pointtina kuitenkin, että muistan useampaankin otteeseen lukeneeni, että naikkarit ovat ostaneet hyvälllä tarjouksella sormuksia ja valinneet valokuvaajia messuilla.

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Haha, niinpäs olinkin kirjoittanut. :D Minulla on hyvä, mutta lyhyt muisti.

 

Oikeastaan kuitenkin enemmän kaipailin kokemuksia etukäteen.. pitäisiköhän hiihdellä jonnekin Rouvat- osastolle täällä kyselemään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Koska en löytänyt aiheeseen liittyvää erillistä keskustelua, tiedustelen täällä.

Kyllähän Häämessut ovat eräänlainen apuväline hääsuunnittelussa,

On ne! Ehdottomasti. Kävin kaasona ollessani Messukeskuksessa messuilla 2009 (?) ja viime tammikuussa Wanhassa Satamassa viime kevään morsiamen kanssa.

Nyt jos vaan flunssasta tokenen niin sunnuntaina messuille. Viime vuonna mun mielestä parasta antia oli kukat ja hääpukunäytös. Myös sormuksia aika laajasti esillä. Nyt kiinnostaa varsinkin kutsukortit jne. Joita oli viime vuonna aika hyvin esillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Posti muuten toi sen Meidän häät -kirjan. Ei ollut ehkä ihan sitä mitä odotin. Korvannee sen kierrekansion, joka mulla myös on. Tai sinne nyt on tullut vuosien aikana lähinnä kerättyä ideoita.. kirjaan tulee merkittyä, mitä nyt haluan ja kyllähän se näiden kaikkien listojen tavoin muistuttaa mitä kaikkea pitäisi hoitaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pinterestissä seikkailessani törmäsin tällaiseen http://www.etsy.com/

 

Näyttää olevan paljon kaikkea hääaiheista tilattavaa korteista pukuihin ja sormuksiin. Mulla meni vähän sinne ideoiden haun puolelle tuo selailu, mutta onko jolla kulla kokemuksia varsinaisesta tilaamisesta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja siellä Pinterestissä muuten selailin enimmäkseen Valentine's Day -juttuja. Eli kai voisi yleistää, jos se sopii ystävänpäivään se voisi sopia myös hääpäivään?

 

Parhaana bongauksena pari hääkarkki-ideaa. :) Ou jee.

Muokattu: , käyttäjä: iiinez

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pinterestissä seikkailessani törmäsin tällaiseen http://www.etsy.com/

 

Näyttää olevan paljon kaikkea hääaiheista tilattavaa korteista pukuihin ja sormuksiin. Mulla meni vähän sinne ideoiden haun puolelle tuo selailu, mutta onko jolla kulla kokemuksia varsinaisesta tilaamisesta?

 

Kyllä muutkin naikkarit ovat hurahtaneet :) Aina välillä somistus/asuste yms. ketjuissa vilahtelee tuo sivusto. Ihme ettei sille ole omaa ketjua  :girl_impossible: :D

muoks. nyt on

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, messut messuiltu.

Ihan hauskaa siellä oli fiilistellä, mutta en kyllä kauheasti mitään konkreettista sieltä saanut mukaani.

- Muutama valokuvaaja tuli tavattua "livenä", ei kuitenkaan voinut tehdä mitään sopimuksia tai varauksia, kun ei ollut sulhasta mukana.

- Juhla- ja hääpukunäytökset oli mielenkiintoisia katsoa, en ole ollut moisissa ennen. Kaikki hääpuvut vain olivat samanlaisia, pienillä muunnoksilla. Yhdestäkään ei tullut semmoista olo että TOI!!!

- Sormuksia oli tosi paljon ja ne muutamat mitä siinä hieman kaason kanssa katsastettiin, oli aika huiman hintaisia (minulle).

- Shampanjabaari havaittiin hyväksi. Kahdesti. :D

 

Käteen jäi siis enemmän tunnelmaa (ja tiivistä sellaista hetkittäin), kuin muuta.  Mutta kiva oli käydä kuitenkin, pääsi fiilistelemään asiaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Google-Docs on auttanut meitä paljon, siellä on saatu tehtyä laskentataulukon eri välilehdille kaikkea tarpeellista (vieraslista, osoitteet, budjetti jne.). Tuo päivittyy koko ajan ja pysyy helposti kahden ihmisen saatavilla.

 

Messut oli minusta kovin laimeat. Sieltä jäi kyllä käteen laukku ja sukkanauha todella ystävälliseen hintaan, mutta noin muutoin tarjonta oli mielestäni lähinnä valokuvaajia ja koruja (jotka oli myös vähän turhan hintavia itselle). Olisin kaivannut enemmän näytteilleasettajia, enemmän kukkia, enemmän erilaisia somistuksia ja esimerkkejä sekä "tukkumyyntiä". 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitäisikö häämessu-kokemuksia jakaa Häämessut -ketjussa? Jos pidetään tämä appseille, sivustoille yms. :curtsey:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään