Jump to content
Naimisiin.info

Helsingin (hää)kenkäkaupat, minne suunnistaa?


Recommended Posts

Hei,

mihinkäs liikkeeseen minun kannattaisi suunnata kun kaikkia liikkeitä ei kuitenkaan ehdi yhden päivän aikana koluta läpi...? missä on paras kenkävalikoima, niin että liikkeestä löytyy pienet koot heti sovitettavaksi? (helsinki, espoo, vantaa, lahti..+ muu eteläinen suomi)

kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Link to comment
Share on other sites

Itselläni on kengännumero 35.5. Aika harvassa tuntuivat olevan morsiuskengät minun koossani. Mutta ainakin Stockalla on laaja kenkävalikoima, jos siis jotkut muut kuin hääkengät kelpaavat. Muistaakseni jollain harvoilla merkeillä oli puolikkaita kokoja. 36:sta löytyy jokaiselta. 35 harvemmin. Mikä sinun kengännumerosi on?

Link to comment
Share on other sites

Itselläni on kengännumero 35.5. Aika harvassa tuntuivat olevan morsiuskengät minun koossani. Mutta ainakin Stockalla on laaja kenkävalikoima, jos siis jotkut muut kuin hääkengät kelpaavat. Muistaakseni jollain harvoilla merkeillä oli puolikkaita kokoja. 36:sta löytyy jokaiselta. 35 harvemmin. Mikä sinun kengännumerosi on?

minunkin kokoni on varmaan 35,5. aiemmat juhlakenkäni olen ostanut koossa 36 ja joutunut aina laittamaan lisää pohjallista tai kantapäähän jonkun lapun ym. ym. nyt kerrankin tahtoisin oikeasti oikeankokoiset kengät! :/ leveämpi lesti pitäisi myös olla. (normaalikin sopii mutta erityisen kapeat mallit ei..) peep-toe kengissä voisi mennä myös 35 kun niissä 36 oli ainakin ihan älyttömän iso.

Link to comment
Share on other sites

Hitsit kun muistan, että oliko se nyt Juhla-Asussa vai Seremoniassa, jossa oli sitä mallia/merkkiä, joka tekee puolikkaita kokoja. En vain nyt saa millään päähäni sitä merkkiä saati liikettä. Mutta joku noista se oli kuitenkin! Eli ehkäpä noissa vierailu voisi olla kohdallaan sinulle? Seremonia ja Juhla-Asuhan ovat ihan vierekkäin. Helsingissähän on myös paljon kenkäkauppoja, joista voisit löytää sopivat kengät. Esim kenkämarski, nilson, kenkäfriikki ja mikäs se yksi on... Bianco!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

En löytänyt tällaista ketjua, joten kysytään tässä, mihin Helsingissä kannattaisi suunnata etsimään häihin soveltuvia kenkiä? Aikaa kaksi päivää, ja nyt on kenkien löydyttävä! Oman kotikaupunkini kaikki kenkäkaupat on koluttu läpi, myös hääkenkäkaupat. Jälkimmäisissä hyvin moni malli on ollut liian leveä, liian matalakorkoinen tai kärkiosa on avoin (mitä en halua). Eli Pink ja Rainbow, yhtäkään hyvää mallia ei ole tähän asti tullut vastaan... hienoa :) Netistä en uskalla tilata, koska luultavasti joudun 95% todennäköisyydellä palauttamaan.

 

Siirrytään siis muihinkin kuin hääliikkeisiin. Olen valmis maksamaan max 300 euroa kengistä, jos ne ovat todella laadukkaat (perushääkengät eivät mielestäni ole...) ja niitä voi käyttää tulevaisuudessa muidenkin asujen kanssa kuin hääpuvun. Ei ole pakko olla valkoinen, mutta ei nyt mikään mustakaan..ehkä punainen tai kulta voisi sopia. Missä Hesan liikkeissä on esim. italialaisia todella kapeita kenkiä? Kääk, rupee tulee paniikki... Kiitos! 

Link to comment
Share on other sites

Tuli nyt ihan ensiksi mieleen Minna Parikka, en tosin tiedä onko kengät sitten sulle liian leveitä, mutta aivan syötävän ihaniahan ne on! Tuolta löytyy liikkeen sijainti ja mallistoakin  http://minnaparikka.com/contact . Itse olen jostain syystä onnistunut kävelemään liikkeen ohi, mutta usein netistä kenkiä kuolanneena ^^.

Link to comment
Share on other sites

En löytänyt tällaista ketjua, joten kysytään tässä, mihin Helsingissä kannattaisi suunnata etsimään häihin soveltuvia kenkiä? Aikaa kaksi päivää, ja nyt on kenkien löydyttävä! Oman kotikaupunkini kaikki kenkäkaupat on koluttu läpi, myös hääkenkäkaupat. Jälkimmäisissä hyvin moni malli on ollut liian leveä, liian matalakorkoinen tai kärkiosa on avoin (mitä en halua). Eli Pink ja Rainbow, yhtäkään hyvää mallia ei ole tähän asti tullut vastaan... hienoa :) Netistä en uskalla tilata, koska luultavasti joudun 95% todennäköisyydellä palauttamaan.

 

Siirrytään siis muihinkin kuin hääliikkeisiin. Olen valmis maksamaan max 300 euroa kengistä, jos ne ovat todella laadukkaat (perushääkengät eivät mielestäni ole...) ja niitä voi käyttää tulevaisuudessa muidenkin asujen kanssa kuin hääpuvun. Ei ole pakko olla valkoinen, mutta ei nyt mikään mustakaan..ehkä punainen tai kulta voisi sopia. Missä Hesan liikkeissä on esim. italialaisia todella kapeita kenkiä? Kääk, rupee tulee paniikki... Kiitos! 

 

 Mulle tulee mieleen Zio (http://www.zio.fi/), jossa on hyvä valikoima ainakin espanjalaisten merkkien korkkareita. Aleksanterinkadun ja Fredrikinkadun liikkeissä on varmaan laajin valikoima. Tizzianan (http://www.tizziana.fi/) liike on myös Fredrikinkadulla ja sielläkin on hyvä valikoima kenkiä jota ei löydy ihan joka kaupasta.

Link to comment
Share on other sites

En tiedä heidän hääkenkävalikoimaansa, mutta Kenkä-Marski Mannerheimintiellä Stockaa vastapäätä on ainakin iso + siellä (on ainakin ennen ollut) laaja valikoima kaikenlaisia kenkiä - luulisi löytyvän hääkenkiäkin. Ainakin ne parit popot jotka oon sieltä ostanut on ollut tosi laadukkaat - talvikengätkin kestänyt vissiin yhdeksän talvea....!  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...