Jump to content
Naimisiin.info

Piikkiön Wanha talli (Turku)


ToukokuunMorsian2015

Recommended Posts

Hei!

 

Käytiin katsomassa tuota Piikkiön Wanhaa tallia, oli todella upea paikka! Alustava varaus meillä onkin nyt tuonne... Olisi mukava tietää kokemuksia paikassa, osaako joku auttaa? :) Paikkahan on kohtalaisen uusi, omistaja on aloittanut juhlien järjestämisen vuonna 2009. Ennen tätä, on tila toiminut jollain toisella nimellä. Yksi erittäin suuri plussa olikin juuri omistaja, ihanan rento ja rempseä rouva, jonka kanssa on varmasti helppo hoitaa asioita kuntoon.

 

http://www.wanhatalli.com/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oi miten kiva, että olet avannut Wanhalle Tallille oman ketjun! Meillä on vasta tulossa tapaaminen ja paikkojen katsastus omistajarouvan kanssa tuossa maaliskuun puolella, mutta ennakkotietojen perusteella on tämä hyvin vahva ehdokas meidänkin häiden juhlapaikaksi. En ole oikeastaan mitään negatiivista paikasta kuullut. Toivottavasti sisätilat vastaavat odotuksia, ulkotiloista saanee sitten parempaa käsitystä, jahka oikea kevät saapuu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Perjantaina käytiin sulhon kanssa katsastamassa Wanhaa tallia uudelleen tasan vuosi ennen meidän hääpäivää ja kylläpä oli eri fiilis kuin siloin maaliskuussa :D

Päästiin näkemään paikka juhlakuntoon koristeltuna, mikä olikin mukavaa, sai vähän ideoita siitä, mitä meillä tullaan tai ei todellakaan tulla tekemään. En ollut lainkaan ajatellut tehdä häistä mitenkään maalaisromanttisia, mutta nyt kun näki tuon paikan kunnolla, niin eihän sitä vaan voi välttää :) Elikkä ideoita keräämään vain.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heips. Tuo wanha talli näyttää ihanalta paikalta! Minkä hintainen vuokra on/menut? Omat juomat saa ilmeisesti tuoda kun a-oikeuksia ei ole? Meidän vahva juhlapaikka ehdokas meni mönkään,joten uutta etsitään..

Link to comment
Share on other sites

Vuodeksi 2015 hinta on per henkilö maksimissaan 60e. Tähän sisältyy siis juhlatila, pitopöytä, alkoholittomat juomat, fantasiahääkakku, astiat, pöytäliinat, servetit, tarjoilijat jne jne. Paikan emäntä rouva V on kyllä hyvä tyyppi enkä ole oikeastaan mitään negatiivista kuullut kyseisestä paikasta. Kannattaa ihmeessä Anulon laittaa tiedustelua menemään, koska teillä on häät suunnitteilla?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Itse haluan vielä lisäykseksi laittaa, että tuohon samaan hintaan kuuluu myös juhlapaikan siivoaminen! Olin itse juuri kaasona häissä, missä tila piti itse siivota häitä seuraavana päivänä. Itse mietin lattioita pestessäni, kuinka ihanaa onkaan, ettei kenenkään, ei meidän eikä vieraiden, tarvi olla huolehtimassa siivouspuolesta. Saamme keskittyä pelkkään juhlimiseen! Menu suunnitellaan yhdessä Rouva V:n kanssa, käytännössä menun saa ilmeisesti tehdä aika pitkälti itse. Lisäksi helpottaa aivan hirveästi se, että tarvitsee olla yhteyksissä käytännön järjestelyistä vain yhden ihmisen kanssa. Juhlapaikalla saa olla vaikka kahdeksaan asti seuraavana aamuna, mikä oli myöskin yksi ratkaiseva tekijä. Monissa paikoissa viimeinen aika poistua tilasta, on yhden aikaan. Tämä on mielestäni aivan liian aikaisin. Alkoholilliset juomat saa viedä itse. Kun ensimmäisen kerran käytiin paikkaa katsomassa, Rouva V sanoi, että meidän tehtäväksi jää hoitaa paikalle viinat, vieraat ja bändi, sieltä kautta hoituu kaikki muu. Nämä asiat huomioon ottaen, tuo max 60e/hlö on mielestäni varsin kohtuullinen. :)

Link to comment
Share on other sites

^^ Olen täysin samaa mieltä! Kyllä sitä varmasti saa stressata vielä jotain, mutta onneksi ei noita yllämainittuja asioita :D Mikä päivä teillä on häät ToukokuunMorsian2015? Me juhlimme samassa kuussa :)

Link to comment
Share on other sites

Hiphei! Minäkin ilmoittaudun tänne mukaan. :) Meillä luvassa häät Wanhassa Tallissa lokakuussa 2015, eli syyshäitä järjestellään. Rouva Vee on kyllä huippu mukava tyyppi, ja luotankin häneen ihan sataprosenttisesti. Tutuilta olen kuullut pelkkää hyvää tästä paikasta.

 

Minulta oli mennyt ihan ohi tuo, että alkoholittomat juomat kuuluvat hintaan. Varmaan siis mehu, kotikalja, maito -tyyppisesti?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä on juhlapaikka etsinnässä heinäkuulle 2016, Wanha talli vaikuttaa aika täydelliseltä meille. Pitäisi käydä livenä katselemassa juhlapaikkaa ennen kuin voi päättää varauksen tekemisestä. Jännittävää! Varauksia ei tosin vielä voi tehdä vuodelle 2016, mutta parempi olla ajoissa. Jos paikka miellyttää, soitan heti Rouva V:lle kun saa varata ;)

Olen siis kovin kiinnostunut kokemuksista ja kuvista, jos niitä on jollakulla jakaa!

Link to comment
Share on other sites

Oletteko ensi vuonna Wanhassa Tallissa vihkiytyvät missä vaiheessa ajatelleet olla rouva V:hen yhteydessä menujen yms muiden järjestelyjen osalta? Tuttuni jonka ystävä meni viime vuonna tuolla naimisiin kertoi, että rouva V:llä on paljon ideoita juhlien järjestämiseen, kuten sillä kokemuksella toki olettaakin, niin haluaisin hyödyntää sitä ja päästä itse tietysti samalla mahdollisimman vähällä pään vaivalla.

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin oli varattuna Wanha talli. Tai piti olla. Meillä ilmeisesti rouvan kanssa tuli eri käsitys siitä, mihin mennessä minun olisi pitänyt vahvistaa varaukseni. Itse jäin käsitykseen että alkuviikosta, koska en ennen maanantaita ehdi miehen kanssa asiasta keskustelemaan. Hän oli mielestään sanonut, että maanantaina viimeistään pitää ilmoittaa. Meitä oli siinä kaksi puheliasta asiasta juttelemassa... Tiistaiaamuna sitten vahvistukseni laitoin ja vastaus tuli että oli jo antanut päivän toiselle. Eikä mitään siitä, että voisi mahdollisesti vapautuvaa päivää vielä meille tarjota. Antoi kyllä keskusteluissa ymmärtää muutenkin, että isommat häät hänelle olisi kannattavammat, kun sanoin että yritämme pitää häävierasmäärän siinä 50 hlössä joka hänelle on minimi. Tuli siis olo, että hänellä on varaa valita asiakkaansa. Mielestäni ei ollut fiksusti hoidettu tuo hänen puoleltaan :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Oletteko ensi vuonna Wanhassa Tallissa vihkiytyvät missä vaiheessa ajatelleet olla rouva V:hen yhteydessä menujen yms muiden järjestelyjen osalta? Tuttuni jonka ystävä meni viime vuonna tuolla naimisiin kertoi, että rouva V:llä on paljon ideoita juhlien järjestämiseen, kuten sillä kokemuksella toki olettaakin, niin haluaisin hyödyntää sitä ja päästä itse tietysti samalla mahdollisimman vähällä pään vaivalla.

Ajattelin tuossa syyskuussa ottaa yhteyttä, varmaankin syyskuun loppupuolella. Nyt on vielä varmaan sen verran kiire, ettei viitsi tässä vaiheessa vielä häiriköidä niin paljoa. :D Alkaa kuitenkin olla sellainen vaihe, että olisi hyvä tietää esim. kaikista sieltä mahdollisesti saatavista maljakoista tms. ettei turhaan ostele omia kaappeja täyttämään. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Me pidettiin häät Wanhassa Tallissa kesällä 2014. Paikka on tosi hieno, ja hääpari pääsee valmistelujen kanssa aika vähällä (jos niin haluaa, kaikkihan ei halua:)). Paikka on tunnelmallinen jo sinänsä, ja mun mielestä liika koristelu vaan pilaa sitä. Me tuotiin pöydille vähän pientä koristetta (säkkikankaiset kaitaliinat ja pikkuriikkisiä kukkamaljakoita äidin kukkapenkistä poimituista kukista) ja pari isompaa kukkamaljakkoa pitopöytään (pallohortensiaa äidin penkistä, tuli muuten tosi hienot kimput niistä!). Mielestäni paikan tyyliin sopi nimenomaan tällainen rento maalaishenkisyys, joten kukkakaupasta ei meille haettu juhlapaikan kukkia ollenkaan. Paikan emännän kanssa asiointi sujui hyvin ja rennosti, ja koska siivouksestakaan ei tarvitse huolehtia, niin huoletonta oli myös lähteä juhlapaikalta (seuraavana päivänä vaan haettiin juhlapaikalle jääneet tavarat pois). Ruoka oli hyvää ja siitä tuli vierailta vain kehuja. Emännän kanssa menun suunnitteleminen oli joustavaa ja mukavaa, ja jos ette keksi mitä haluatte ruuaksi, niin kysykää emännältä ja antakaa vaikka vapaat kädet niin varmasti tulee herkullista! Loppujen lopuksi emäntä taisi itse suositella ja neuvoa parhaat ruuat meillekin, hän jos joku tietää, mikä sopii häihin ja mistä ihmiset tykkää:).

 

Me varattiin paikka noin 1,5 v ennen häitä ja saatiin juuri haluamamme päivä, ja ajoissa tämän paikan kanssa pitäneekin olla liikkeellä. Juhlaväkeä meillä oli noin 100 ja se sopi oikein hyvin juhlatilaan (vähän enemmän tai vähemmän olisi sopinut ihan yhtä hyvin). Lapset saivat vapaasti juoksennella pihalla, ja muutenkin vieraat hengailivat paljon pihalla (oli hellepäivä ja sisällä tosi kuuma!). Juhlatilan pirttipöydät ja -penkit sopivat paikan tunnelmaan, mutta meillä oli vieraiden joukossa useampi vanha mummu ja pappa, joille selkänojaton penkki koko illaksi ei olisi tullut kuuloonkaan. Paikan emäntä lupasi etukäteen heille tuolit, mutta häiden aattona selvisi, ettei tuoleja olekaan (tai ne on niin huonokuntoisia, että ne kirjaimellisesti hajosi käsiin)! Jos olisi stressaavaa morsiantyyppiä, niin tässä kohtaa olisi voinut alkaa ressaamaan... No,haettiin sitten meidän äidin muoviset puutarhatuolit ja ne sai kelvata (hienoja ne ei kyllä olleet, muttei siinä kohtaa mistään muualtakaan keksitty tuoleja...).

 

Hääjuhla onnistui tosi hyvin ja tunnelma oli mahtava! Kaiken kaikkiaan, tunnelman häihin luo hääpari ja vieraat läsnäolollaan, eikä pari pilalle mennyttä pöytäkoristetta latista tunnelmaa  - stressaava morsian kylläkin! Eli mun ohje on, että näe juhlien valmisteluissa vaivaa sen verran kuin haluat/jaksat, mutta älä mieti enää hääpäivänä mitään koristeita tai muuta turhaa, vaan keskity olennaiseen ja nauti:)! Hääpäivä menee muutenkin ohi liian nopeasti!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Miten olette miettineet bändijärjestelyitä? Meille on siis tulossa bändi ja mietimme lähinnä sitä, että miten roudaus hoidetaan... Bändi haluaisi viedä kamansa pois sellaiseen aikaan, että oletan bileiden olevan vielä käynnissä. Mistä korvaava äänentoisto? Wanhassa tallissa ei tietääkseni ole mitään äänivälineitä, joihin voisi kytkeä oman soittimen.

 

Ja ennen kaikkea: Meneekö juhlien tunnelma ihan lopullisesti siinä kohtaa, kun bändi raahaa kamoja juhlatilassa? :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Meillä bändi (itse asiassa duo) roudaa kamat todennäköisesti ruokailun aikana esiintymislavalle. Ei mikään kiva järjestely, mutta hoitunee. Soittavat sitten niin kauan kuin bileet jatkuu, joten toisessa päässä ei ole ongelmaa.

Muistelisin tosiaan, että juhlatilassa on vain pistokkeet äänentoistovehkeille, mutta ne laitteet pitää sitten hoitaa itse jostain. Olin kyllä juuri viime kesänä häissä, jossa taustamusiikki ruokailun ajan ja sitten bändin lopetettua, musiikki soitettiin ihan vaan läppärillä ulkoisilla peruskaiuttimilla spotifysta. Eihän se kauas kuulunut, mutta bileet sitten siirtyivät tanssilattialta läppärin läheisyyteen.

Link to comment
Share on other sites

^ Teillä meneekin tuo varmaan ihan mukavasti! Meillä tosiaan ongelmana on se, että bändi haluaa lähteä soiton jälkeen koteihinsa (mikä varmaan on sinänsä ihan ymmärrettävää). Tuntuu aika jäätävältä tunnelman tappajalta, että soitto loppuu ja sitten raahataan kamoja siitä tanssilattian poikki. :( Voi olla että vaihdamme nyt ihan kokonaan suunnitelmia, ja otamme koko illaksi dj:n, ja alkuiltaan duon tai accapella-yhtyeen. Saako kysyä mikä duo teille on tulossa? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olitteko muut eilen kakkuja maistelemassa? Me oltiin ja oli kiva nähdä paikka omin silmin nyt uudemman kerran. Tuli sellainen tunne, että oikea paikka ollaan valittu, eli näytti vielä paremmalta kuin muistin. Sopii meidän syyshäihin tosi hyvin tuo wanhan tallin tunnelma :)

Meille on nyt muuten buukattu trio täältä Turusta soittamaan! Loppuilta mennään sitten dj:n voimin.

Link to comment
Share on other sites

Oltiin maistelemassa, hyvää oli :) Saako kysyä mihin makuyhdistelmään päädyitte? Meille tulee suklaata sillä passionhedelmämoussella, nams :)

Meille kävi samalla lailla, että paikka näytti paremmalta kuin muistettiin, mikä oli tietysti kiva ylläri. Suunnittelutreffitkin jo saatiin sovittua, nyt olis sitten reilu kuukausi aikaa mietiskellä menuvaihtoehtoja :)

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee useampi kakku. Yksi kerroskakku jossa sitä caipirinhamoussea ja marsipaanikuorrute - valintoja joita en olisi ikinä uskonut tekeväni! :girl_hide:  Sen lisäksi sitten suklaakakkuja, joissa karpalomoussea ja vadelmasurvosta. Tuo suklaa-vadelma on sellainen yhdistelmä jota oltiin ajateltu jo etukäteen. Meillä on häät vasta loppusyksystä, joten suunnittelutreffejä ei vielä sovittu. Olisi kiva kuulla millainen menu teille lopulta valikoituu!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

^ Teillä meneekin tuo varmaan ihan mukavasti! Meillä tosiaan ongelmana on se, että bändi haluaa lähteä soiton jälkeen koteihinsa (mikä varmaan on sinänsä ihan ymmärrettävää). Tuntuu aika jäätävältä tunnelman tappajalta, että soitto loppuu ja sitten raahataan kamoja siitä tanssilattian poikki. :( Voi olla että vaihdamme nyt ihan kokonaan suunnitelmia, ja otamme koko illaksi dj:n, ja alkuiltaan duon tai accapella-yhtyeen. Saako kysyä mikä duo teille on tulossa? :)

 

Bändin ei tarvitse raahata kamoja tanssilattian poikki, koska siellä "bändilavan" vieressä on uloskäynti ;)  Sitä kautta saavat myös huomaamattomasti kamansa lavalle!

Link to comment
Share on other sites

Niin ja ihanaa tosiaan, että Wanhalle Tallille löytyy myös oma keskustelu! En tajua miten tämä on mennyt multa ihan ohi, vaikka paikka ollut varattuna jo vuodesta 2013 ja häitä tosiaan vietetään tämän vuoden elokuussa  :D Tuntuu muutenkin siltä, ettei oikein osaa suhtautua siihen, ettei niihin häihin ole enää edes puolta vuotta. Aloitettiin suunnittelut jo kahta vuotta ennen hääpäivää ja koko ajan on saanut vedota siihen, että onhan niihin häihin vielä aikaa, ei tässä ole mikään kiire. Kohtahan se kiire taitaa tullakin! 

 

Me oltiin myös kakunmaistajaisissa, mutta eipä me mitään suunnittelutreffejä tajuttu miettiä. Asutaan Tampereen suunnalla, eikä Turun seudulla tule niin usein käytyä, joten pitäisi ehkä ryhdistäytyä tuon suhteen ja saada sovittua, että voi alkaa tehdä koristehankintoja  :rolleyes: Olen itse Turun suunnalta kotoisin niin sen takia halusimme (siis minä halusin) juhlia häitä siellä päin  :P Olen myös tosi innoissani juhlapaikasta ja siitä miten rempseältä ja osaavalta tämä Rouva V vaikuttaa! Ainoa negatiivinen käytännönasia, mikä on tullut vastaan liittyy majoituspuoleen. Sulhon suku tulee kauempaa ja tosi monella on pieniä lapsia, eikä Wanhalla Tallilla ole tarjota mitään nukkumapaikkaa.. Ehdotettiin, että kannattaa hankkia asuntovaunu/-auto pihaan, mihin lapset saa nukkumaan siksi aikaa, jos (kun) partyt jatkuu myöhäänkin. 

 

Onko muut Wanhassa Tallissa häitään juhlivat Turun suunnalta kotoisin? Jos ei, miten olette ajatelleet majoitusjärjestelyt hoitaa? Me ollaan mietitty, että kysyttäisiin jostain hotellista mahdollisesti tarjousta yms tai sitten yritetään tunkea sulhon suku mun sukulaisten luo.

Link to comment
Share on other sites

^ Meillä tulee lähes kaikki vieraat muilta paikkakunnilta. :/ Vieraat asuvat niin ympäri Suomea, että ei olisi auttanut vaikka oltaisiin pidetty häät jossain muussa kaupungissa.

Kysyttiin jo yhdestä hotellista alennusta, kun sinne piti olla vähän suhteitakin. Tarjottu alennus oli todella pieni, joten se siitä sitten... Varmaan kysytään vielä muistakin paikoista. Meidän häät ei onneksi ole sesonkiaikaan, joten hotelleilla luulisi riittävän majoituskapasiteettia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...