Ooditar

Hankitko mieluummin suuren vai siron sormuksen? Miksi valitsit niin?

54 viestiä aiheessa

Tykkäisin että more is more mutta raha rajoittaa :) kihlassa on 4*0.02ct ja 1*0.2ct. Vihkissä 9*0.04ct rungon leveydet 3 ja 3.5

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on niin lyhyet ja pienet nakkisormet, että siro on mulle se parhain vaihtoehto :)

 

sormus

Tällainen yhdistelmä siis minulla(tai siis vihkin saan sormeeni parin kk:n päästä)

 

Molempien rungot on n.3mm eli juuri sopiva yhdistelmä mun nakeille.

Muokattu: , käyttäjä: ajno

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samoilla linjoilla kuin edellinen. Minäkin tykkään, että more is more! Onneksi se hinta kirpaisee vain kerran elämässä ja sijoitushan sekin on. :)  Mieluummin ostan kultaa ja timantteja, koska niiden arvo ei tule alas, niin kuin elektroniikan, kuten esim. 55'' television arvo laskee heti ostettuasi sen.

 

Minulla kihlasormus on 3mm rivisormus korotetulla istutuksella ja timantit 7 x 0.09 ct. Ihan perus kiva, johon sopii rinnalle sitten melkeinpä mikä vain, mutta melko suuri ja näyttävä tämäkin on jo itsessään. Vihkisormukseksi on tulossa se ''suuri'' sormus, mutta en vielä osaa päättää minkä haluaisin. Ajattelin jenkki-tyylistä vai miksi sitä voisi kutsua. 1.50 ct timantti keskellä ja sen ympärillä vielä pieniä timantteja, sekä runkoon timantteja, olisiko englanniksi jokin,  '' halo diamond ring ''  etc. Olen myös ajatellut Kultasepät Andreasenin Tulppaani mallia, mutta en sitä perusmallia, (eli timantit yht. 0.60 ct) vaan muokata sen itselleni sopivaksi, esim. keskikivi vähintään oltava 0.70 ct, siitä seuraavat sopivalla suhteella ja lisäksi rungon ympärille myös pieniä timantteja. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 Koska mun sormet on lyhyenlännät, niin mä en voisi käyttää kovin leveitä sormuksia ilman että se näyttää epäsuhtaiselta mun pienissä käsissä. Mun kihlasormus onkin sen takia n.3,5mm leveä, eli aika tavallisen levyinen. Vihkisormus ja sen tyyli on vielä hakusessa (meidän vihkit teetetään kihlan tehneellä sepällä), mutta siitä ei ainakaan tule kihlaa leveämpää, jotta nimetön taipuisi edelleen normaalisti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samoilla linjoilla kuin edellinen. Minäkin tykkään, että more is more! Onneksi se hinta kirpaisee vain kerran elämässä ja sijoitushan sekin on. :)  Mieluummin ostan kultaa ja timantteja, koska niiden arvo ei tule alas, niin kuin elektroniikan, kuten esim. 55'' television arvo laskee heti ostettuasi sen.

 

Minulla kihlasormus on 3mm rivisormus korotetulla istutuksella ja timantit 7 x 0.09 ct. Ihan perus kiva, johon sopii rinnalle sitten melkeinpä mikä vain, mutta melko suuri ja näyttävä tämäkin on jo itsessään. Vihkisormukseksi on tulossa se ''suuri'' sormus, mutta en vielä osaa päättää minkä haluaisin. Ajattelin jenkki-tyylistä vai miksi sitä voisi kutsua. 1.50 ct timantti keskellä ja sen ympärillä vielä pieniä timantteja, sekä runkoon timantteja, olisiko englanniksi jokin,  '' halo diamond ring ''  etc. Olen myös ajatellut Kultasepät Andreasenin Tulppaani mallia, mutta en sitä perusmallia, (eli timantit yht. 0.60 ct) vaan muokata sen itselleni sopivaksi, esim. keskikivi vähintään oltava 0.70 ct, siitä seuraavat sopivalla suhteella ja lisäksi rungon ympärille myös pieniä timantteja. 

 

Itselläni on myös rivitimanttisormus kihalana. Jossain vaiheessa haaveilin tuollaisesta "halo" -sormuksesta vihkiksi, mutta ikäväkseni huomasin, ettei ne juuri istu minkään muun sormuksen kanssa sormeen, vaan vaatii olla se ainut sormus. Ja niinhän se usein on, että noita "halo" -sorumksia näkee ainoina sormuksina sormessa. Oletko jo päässyt kokeilemaan tuollaista?

 

Loppupeleissä minä valitsin aika simppelin, mutta kuitenkin suht näyttävän yhdistelmän. Aika ajaton mielestäni, sellainen johon ei helpolla kyllästy.

 

Edit: Ai niin, piti sanoa että minunkin molemmat sormukset ovat Andreasenilta ja olen erittäin tyytyväinen jällkeen ja työhön!

 

1271903_10151869361636346_38076347_o_zps

Muokattu: , käyttäjä: Kaley

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Olen samoilla linjoilla kuin edellinen. Minäkin tykkään, että more is more! Onneksi se hinta kirpaisee vain kerran elämässä ja sijoitushan sekin on. :)  Mieluummin ostan kultaa ja timantteja, koska niiden arvo ei tule alas, niin kuin elektroniikan, kuten esim. 55'' television arvo laskee heti ostettuasi sen.

 

Minulla kihlasormus on 3mm rivisormus korotetulla istutuksella ja timantit 7 x 0.09 ct. Ihan perus kiva, johon sopii rinnalle sitten melkeinpä mikä vain, mutta melko suuri ja näyttävä tämäkin on jo itsessään. Vihkisormukseksi on tulossa se ''suuri'' sormus, mutta en vielä osaa päättää minkä haluaisin. Ajattelin jenkki-tyylistä vai miksi sitä voisi kutsua. 1.50 ct timantti keskellä ja sen ympärillä vielä pieniä timantteja, sekä runkoon timantteja, olisiko englanniksi jokin,  '' halo diamond ring ''  etc. Olen myös ajatellut Kultasepät Andreasenin Tulppaani mallia, mutta en sitä perusmallia, (eli timantit yht. 0.60 ct) vaan muokata sen itselleni sopivaksi, esim. keskikivi vähintään oltava 0.70 ct, siitä seuraavat sopivalla suhteella ja lisäksi rungon ympärille myös pieniä timantteja. 

 

Itselläni on myös rivitimanttisormus kihalana. Jossain vaiheessa haaveilin tuollaisesta "halo" -sormuksesta vihkiksi, mutta ikäväkseni huomasin, ettei ne juuri istu minkään muun sormuksen kanssa sormeen, vaan vaatii olla se ainut sormus. Ja niinhän se usein on, että noita "halo" -sorumksia näkee ainoina sormuksina sormessa. Oletko jo päässyt kokeilemaan tuollaista?

 

Loppupeleissä minä valitsin aika simppelin, mutta kuitenkin suht näyttävän yhdistelmän. Aika ajaton mielestäni, sellainen johon ei helpolla kyllästy.

 

Edit: Ai niin, piti sanoa että minunkin molemmat sormukset ovat Andreasenilta ja olen erittäin tyytyväinen jällkeen ja työhön!

 

1271903_10151869361636346_38076347_o_zps

 

 

Ihanan yksinkertainen, mutta silti todella näyttävä tuo sinun yhdistelmäsi! Saanko kysyä minkä kokoinen kivi tuo on?  :)

 

Olen kokeillut täällä Suomessa yhden kerran ''halo'' sormusta, mutta en osannut sanoa siitä mielipidettä, koska kyseinen sormus ei loppujen lopuksi ollut edes ''halo'' tyylinen ja sitä mitä olin ajatellut. Se oli jokseenkin mitätön ja vaisu. Asiaa myös vaikeuttaa se, että täältä Suomesta ei vain löydy kyseisiä ''halo'' sormuksia, koska täällä ei olla kiinnostuneita ''jenkki-tyylistä'', joten yksinkertaisesti kyseisiä sormuksia ei löydy mistään ja jos löytyisi niin sellaisena ''mitättömänä'' versiona. Teettäminenkin olisi ehkä riski, jos seppä ei ymmärtäisi mitä haluaisin. En usko, että he tekevät joka päivä ''halo'' sormuksia.

 

Mies jo ehdotti minulle sellaista kompromissia, että saisin sen kaipaamani ''halo'' sormuksen lahjaksi oikeaan käteeni ja ottaisin vihkiksi Andreasenin Tulppaani sormuksen, (kihla myös teetetty siellä ja olen tyytyväinen) mutta keskikivellä joka olisi vähintään 0.70 ct. Sitten lähdettäisiin toiseen kotimaahani Turkkiin ja siellä sitten olisi jo vaikka minkälaisia ''haloja''  :D

 

Totta mitä sanoit, että ''halo'' sopii yksikseen ja olen aivan samaa mieltä. Uskoisin, että niin näyttävä sormus ei tarvitse rinnalleen toista, koska on jo yksinään niin näyttävä ja kaunis.

 

Ehkä päätökseni alkaa olla valmis tai sitten se muuttuu taas kohta. Pakko todeta, että kylläpä tämän asian kohdalla päätöksen tekeminen on hyvin vaikeaa!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne sepät osaavat ihan takuulla tehdä :D :D kuvasta vain näyttää mitä haluaa. Ne on aikamoisia ammattilaisia kuitenkin joten ei ole mikään ongelma. Rahastahan se vain on kiinni!

Aika paljon on noita haloja näkynyt nykyisin, täällä foorumillakin mielestäni oli vihki tai kihlaketjussa kuvia naikkareiden omista? Ja onhan sillekiin vaihtoehtoisia pareja jotka istuu. kauniisti halosormuksen viereen.

tässä nyt yksi esimerkki. löytyy ihan kun googlettaa kuvia halo wedding engagement ring

Teettäminenei ole mitenkään ihmeellistä vaikeaa tai kallista verrattuna valmiina ostamiseen, ja yleensä laatukin on parempaa kuin "tehdassormuksilla"

 

http://www.voltairediamonds.ie/uploads/images/catalog/Halo-Style-with-Matching-Wedding-Band_f_1_428_0.jpg

 

http://img.rakuten.com/PIC/25629766/0/1/500/25629766.jpg

Muokattu: , käyttäjä: mintcream

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aipsjops - Kiitos kehuista! Tykkään tosi paljon omasta yhdistelmästä. Vielä ei ole mennyt päivääkään, etten hetkeksi pysähtyisi sitä ihastelemaan :) Vihkisormuksen kivi on 0,71ct. Aluksi vaikutti tosi isolta, mutta nopeasti tuohon on tottunut ;)

 

Tosiaan, sinulla tulee olemaan tiukat paikat mun teet päätöksiä vihkisormuksen suhteen. Kunnon halo sormusta ei lienee kovin monella suomalaisella sepällä ole mallistossa, joten teettäminen lienee ainut mahdollisuus. Mikäli päätyisit halo sormukseen, joutuisit varmaan siirtämään kihlan toiseen käteen/laatikon pohjalle. Itselle kihlasormus on kovin rakas, joten en siihen kykenisi, mutta nämä onkin niitä henk. koht. mielipideasioita :)

 

Suunnitelmat Tulppaanista kuulostaa hyvälle :) Massiivinen sormuksesta tulisi sinun haluamalla kivellä, toivottavasti ei liian massiivinen suht. isoilla sivukivillä. Kultaseppä varmaan osaa vastata tuohon parhaiten, ja kuten tiedät niin Andreasenilta saa aivan huippupalvelua  :girl_in_love:

 

mintcream - Tässä kohtaa "ongelma" taitaa vaan olla se, että kihlasormus on jo teetetty. Toki kaikki on mahdollista jos aloittaa ns puhtaalta pöydältä, mutta itse ainakin tarkoitin halo sormuksen yhdistämistä Aipsjopsin kuvailemaan kihlasormukseen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mintcream; Tässä tapauksessa raha ei ole ongelma ollenkaan, tuon halon kohdalla tai minkään muunkaan kanssa. Minun pointtini olisi se, että en uskalla ottaa riskiä tämän kaltaisen ja hintaluokan kohdalla, jossa tulisi olemaan pelkkä keskikivi jo 1.50 ct + sivutimantit.

Tässä vaiheessa minun tulisi jo tuntea ja tietää kultaseppä todella hyvin, esim. hänen erityisosaaminen, tekniikka, tyyli jne ja päinvastoin, jotta ymmärtäisimme toisiamme, koska kyseessä ei ole 1500-2000€ sormus. Jokaisella kultasepällä on aina oma tyylinsä, jota käyttävät. Joku tykkää tehdä ns. rouheita sormuksia ja toinen pehmeää ja sievää. Kultaseppä varmasti osaisi hommansa hyvin halon kohdalla, mutta pelkällä kuvan näyttämisellä hän tuskin ymmärtäisi kokonaan mitä haluan. Arvostan kaikkia kultaseppiä, mutta mieluummin teetän sen sellaisessa paikassa, jossa ollaan oikein erikoistuttu kyseisiin sormuksiin.

Minä olen harmikseni tavannut suomessa vain yhden halo-sormuksen, ja se ei ollut missään ketjuliikkeessä; Kultajousi tai Timanttiset, vaan perheyritys, joten en ole sen enempää niitä tavannut. Jos olet tavannut kyseisiä sormuksia täälläpäin, osaisitko kertoa missä kaikkialla olisi vähintään 1 ct - 1.50 ct keskikivellä olevaa halo-mallia?  :)

 

Kaley; Tuo sinun sormusyhdistelmä on erittäin kaunis. Sulautuvat niin kauniisti yhteen.

Olen kuolannut sitä täällä. Oi, nin klassinen ja elegantti.  ;)

Voi Kaley minkä teit, kun laitoit kuvan tuosta upeasta 1-kivisestä. Nyt muuttuivat minun suunnitelmat, taas. Minä haluan myös tuollaisen 1-kivisen, mutta 1 ct -1.50 ct: ja se olisi siinä. Taitaa Tulppaani jäädä unholaan ja vaihtua 1-kiviseen. Halo kyllä jää, mutta se tulee oikeaan käteen ja ihan yksinään.  :curtsey:

 

Ps. olen myös huomannut, että Andreasenilla saa todella ensiluokkaista ja asiantuntevaa palvelua. Rehellistä suomalaista kaupankäyntiä.

Jatkossakin aion käyttää heidän palveluitaan.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee juuri tuollainen yhdistelmä kun sinulla Kaley :) Ihana nähdä täällä kunnon kuvia yhdistelmästä! Saanko kysyä minkä hintainen vihkisormuksesi oli? Minulla kivi on 0,70ct, mutta emme "kilpailuttanut" sormuksen hintaa lainkaan. Sertifikaatin kivestä saan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 Onneksi se hinta kirpaisee vain kerran elämässä ja sijoitushan sekin on. :)  Mieluummin ostan kultaa ja timantteja, koska niiden arvo ei tule alas, niin kuin elektroniikan, kuten esim. 55'' television arvo laskee heti ostettuasi sen.

Ei näin. Tuo on niin yleinen harha, että timanttien arvo ei muka tulisi alas siitä hetkestä lähtien kun ostat sen.

 

http://blog.priceonomics.com/post/45768546804/diamonds-are-bullshit

Muokattu: , käyttäjä: pactasuntservanda

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu mistä asiasta puhutaan :D
Kihlan runkokin on 6mm ja ainakaan tätä kapeampaa tavallaan en haluaisi. Tää tuntuu just sopivalle. Mutta vihkin myötä kihla poistuu käytöstä, eli vihki saa sitten olla minkä levyinen vain, koska haluissa olisi että keskiosa sormuksesta levenee ns. reippaastikin rungon yli :) Joten runko saa olla sen levyinen kun sormuksen muuhun tyyliin vaan sattuu sopimaan.

 

Timantteja taas.. Noh, se jää nähtäväksi. Mennään teetätyslinjalla ja voi olla että saisin haluamani sormuksen täynnä blingiä täysin  ilman kiviäkin :)

 

Eli vastaisin että suuri, haluan kuitenkin että sormus myös näkyy ja sen verran omassa suunnitelmassani on yksityiskohtiakin että isommassa näkyvätkin paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rungoltaan kihla ja vihki ovat molemmat siroja 2mm ja 2,2mm- timskut kihlassa myös pieniä (0.02x5), vihkissä sitten vähän isompi jotakuinkin puolen karaatin keskuskivi ja pienemmät pavéistutuksessa rungossa. Tyylillisesti tykkään juuri tällaisista "kevyenoloisista" jokapäiväiseen käyttöön. Näyttävät cocktailsormukset on sitten erikseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee juuri tuollainen yhdistelmä kun sinulla Kaley :) Ihana nähdä täällä kunnon kuvia yhdistelmästä! Saanko kysyä minkä hintainen vihkisormuksesi oli? Minulla kivi on 0,70ct, mutta emme "kilpailuttanut" sormuksen hintaa lainkaan. Sertifikaatin kivestä saan.

Mä laitan sulle yv:llä tarkempia tietoja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on iso käsi, joten oli luontevaa hankkia myös iso sormus ;) runko on 4 mm leveä valkokultainen, ja painaa rapeat 10 g kun käytettiin siihen kolmen vanhan perintösormuksen kullat. Keskuskivi on iso, ja ympärillä on sitten 10 kpl 0.3 karaatin timantteja upotettuna runkoon. Siitä tuli just sellanen kun halusin sepän suunnittelemana, ja oon todella, todella onnellinen. Mihinkään siroon pieneen sormeen tää möykky ei sopisi, mutta omaan käteen näyttää sopusuhtaiselta ja kauniilta. Suorakulmion mallinen keskuskivi on ihana katseenvangitsija. <3

 

Kuvan lisäsin jo tonne toiseen ketjuun ei-timanttisormuksista.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on iso käsi, joten oli luontevaa hankkia myös iso sormus ;) runko on 4 mm leveä valkokultainen, ja painaa rapeat 10 g kun käytettiin siihen kolmen vanhan perintösormuksen kullat. Keskuskivi on iso, ja ympärillä on sitten 10 kpl 0.3 karaatin timantteja upotettuna runkoon. 

 

Hetken jo mietin että no siinä kyllä on todella Näyttävä sormus isolla ännällä, kunnes kävin vilkaisemassa kuvaa. Kyseessä taitaa kuitenkin olla 0.03ct sivukivet 0.3 sijaan - ja siis ihan hyvä näin, sormuksesi on todella kaunis. :girl_smile:   Eikä nuo 0.3ct sivukivetkään nyt ihan ennennäkemätöntä olisi, mutta suht vaatimattomiin suomalaisiin sormusstandardeihin verrattuna ehkä jo vähän "poikkeavaa"  :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: wedsy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on kans yks lyhytsorminen, joka ei halua liian leveää yhdistelmää.  Kihla on n. 3mm ja vihki tulee olemaan saman levyinen. Luultavasti kihla lähtee kultasepälle hetkeksi, jotta vihkin saa tehtyä samalla profiililla ja leveydellä. Timantteja minulle ei tule yhtään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Mulla on iso käsi, joten oli luontevaa hankkia myös iso sormus ;) runko on 4 mm leveä valkokultainen, ja painaa rapeat 10 g kun käytettiin siihen kolmen vanhan perintösormuksen kullat. Keskuskivi on iso, ja ympärillä on sitten 10 kpl 0.3 karaatin timantteja upotettuna runkoon. 

 

Hetken jo mietin että no siinä kyllä on todella Näyttävä sormus isolla ännällä, kunnes kävin vilkaisemassa kuvaa. Kyseessä taitaa kuitenkin olla 0.03ct sivukivet 0.3 sijaan - ja siis ihan hyvä näin, sormuksesi on todella kaunis. :girl_smile:   Eikä nuo 0.3ct sivukivetkään nyt ihan ennennäkemätöntä olisi, mutta suht vaatimattomiin suomalaisiin sormusstandardeihin verrattuna ehkä jo vähän "poikkeavaa"  :girl_haha:

 

 

Hups, tosiaan jo 0.03 karaatia, pieni typo :D

 

Ja kiitos kehuista, oon itsekin tosi tyytyväinen sormukseen! Onneksi ei tarvitse olla vaatimaton suomalainen, vaan toteuttaa kahden kulttuurin riemukirjoa ulkosuomalaisena ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Onneksi ei tarvitse olla vaatimaton suomalainen, vaan toteuttaa kahden kulttuurin riemukirjoa ulkosuomalaisena ;)

 

 

 Toi nyt onnistuu ihan Suomen kamarallakin, siis ettei tartte olla vaatimaton ;) Sun sormus on valtavan kaunis, btw!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on monta siroa sormusta...niistä tulee suuri tai siro eri yhdistelmillä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tykännyt enemmän siroista sormuksista, mutta mielipide on hieman muuttunut. Kihla on 2mm levyinen solitaire ja vihki 2mm leveä rivitimanttisormus. Tuo 2mm vihki tuntui aluksi liian leveältä ollakseen siro sormus, mutta nyt on mielipide muuttumaan päin. Tekisi mieli hankkia joku oikein näyttävä vihkisormus, mutta toisaalta ei oikein onnistu kun vihki on kuitenkin solitaire. Ehkä saatan vaihtaa kihlan timantin suurempaan, mutta siinäkin tulee hintakysymykset vastaan nopeasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pidän melko massiivisista ja jykevistä sormuksista. Kihla on 5 mm leveä hieman pyöristetyllä rungolla, vihki tulee olemaan viisikivinen rivisormus vähän alle 4 mm leveällä rungolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paltamo, mullakin on sekä kihla (myös solitaire) että vihki (timanttiallianssi) 2 mm leveitä. Olen miettinyt kolmannen 2 mm leveän sormuksen hankkimista / vihjannut miehelle tarpeesta saada sellainen esim. hääpäivälahjaksi, koska sormus-"stackit" näyttävät mielestäni tosi kivoilta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kunnon lyhyet nakkiräpylät, tuossa nimettömässä ei ole ihan älyttömästi tilaa ennen alinta niveltä. Kihla on nyt 3mm leveä, ja vihkiä tuskin voi leveämpänä juuri ottaa jos ne haluaa vielä samassa sormessa pitää. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään