Meritähti_

Hääkengän korko

11 viestiä aiheessa

Hei!

 

En löytänyt ketjua tälle, jos löytyy niin vinkatkaa toki. :tender:  Pähkäilen täällä sen kanssa, että kuinka korkean koron kanssa pärjäisin hääpäivänä. Haaveilemassani kengässä olisi 8,5 cm korko, useimmat muut kenkäni ovat sitä matalampia. Millaisia korkoja teillä muilla on ollut ja kuinka kävi niiden kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asiasta on aiemmin puhuttu ohimennen ainakin ketjussa Millaiset kengät? (sivulla 5, kommentista #92 eteenpäin, niin en tähän nyt toista sinne kirjoittamaani vastausta samaan kysymykseen, mutta toivottavasti muut kertovat mielipiteensä :) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Korkojen kanssa pärjäämiseen vaikuttavat muutkin seikat kuin pelkät sentit. Koron malli ja leveys ja koko kengän suunnittelu ja laatu vaikuttavat suuresti käyttömukavuuteen. Esimerkiksi tanssiliikkeiden kilpatanssikengissä saattaa olla korkeitakin korkoja, mutta kengät ovat usein tosi hyviä jalassa. Kengissä hinta kertoo usein laadusta ja sitä kautta käytettävyydestä, mutta ei siihenkään kannata sokeasti luottaa. Jalatkin ovat yksilöitä, joten vaikka (naikkari)kaverit jaksaisivat tietyn valmistajan kengissä, se ei välttämättä päde kaikille.

 

Jos olet johonkin malliin ihastunut, ja mietit niitä hääkengiksi, ei varmaan auta muu kuin sovitella ja tunnustella, pystyisikö niillä seisomaan ja tanssimaan koko päivän - tai ainakin kävelemään kompuroimatta. Monethan vaihtavat jossakin vaiheessa iltaa mukavampiin kenkiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Yksilöllistähän tuo on. Kengät tuntuivat kaupassa ainakin jalassa hyvältä, mutta kävelty matka/aika niillä oli kuitenkin melko lyhyt... Ei kai se muu auta kuin ostaa ja kokeilla ja ottaa matalammat kengät sitten iltaa varten varalle. Kuvaa en saa näköjään kopioitua, mutta tässä linkki kyseiseen kenkään.

http://www.elegantsteps.co.uk/products/Paradox-Pink-Cathy-Dyeable-Wedding-Shoes.html

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en osaa ollenkaan kävellä korkkareilla, joten mulle tulee ihan ballerinat. Tosin valkoiset ja satiiniset ja päkiän päällä on kirkas blingbling-kivi eli ihan kauniit ja juhlavat ja kopisee kävellessä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee ihan vain jotkut korottomat mustat kävelykengät (häiden jälkeen aion käyttää ihan normaalielämässä :D) senkin vuoksi, etten ikinä ole koroilla kävellyt. Sulhaseni on suurin piirtein saman pituinen kuin minäkin, joten en halua hääpäivänä näytttää häntä pidemmältä :grin:

Joskus haaveilin korkeista koroista, mutta kun en osaa niillä kävellä ja jalat väsyy, niin en koe tarvetta opetella niillä kävelemistä pelkän hääpäivän takia.

Suosittelen että ostat jotkut kengät, joissa on matalampi korko, siltä varalta että koroilla käveleminen rupeaa tuntumaan jaloissa päivän aikana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytän korkokenkiä työssäni päivittäin. Olen huomannut, että mukavimmat ovat (korosta riippumatta) platform-päkiällä varustetut kengät. Tällöin päkiä ei ole kovaa maata vasten koko päivää, kuten ohutpohjaisissa korkkareissa.

Aion käyttää siviilivihkimisseremoniassamme korkokenkiä, mutta nakata jossain kohtaa iltaa kannat ja korot kattoon ja vaihtaa jalkaan ballerinat tai customit Converset, jollaisia olemme miehen kanssa ajatelleet.

 

Mikäli olet epävarma perinteisistä korkkareista, kannattaa harkita myös kiilakorkoisia kenkiä. Ne ovat yleensä mukavat jalassa, mutta silti juhlavat. 

Muokattu: , käyttäjä: nilmelwen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ostaa sellaiset kengät, joissa kävely on varmaa ja olo on mukava. Kengät ei kuitenkaan pitkän mekon alta liiemmin näy. Kannattaa myös huomata se, että usein häämekko on muhkeampi kuin esimerkiksi tavallinen iltapuku, joten jos korkkareihin tottumattomalla on liian korkeat korot, kävely on muutenkin epävarmaa, ja sitten tulee kaiken kukkuraksi vielä se mekon helma..

 

Jos päätyy korkoihin, kenkiin voi laittaa vielä päkiätyynyt estämään jalkojen väsymistä :)

 

Itse käytän korkokenkiä lähes päivittäin, mutta ajattelin pelata varman päälle ja ostaa kengät, joissa on maltillinen korko, 10 cm taitaa olla maksimi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun hääkengissä on n. 6 cm korko. Muissa kengissä mulle 8-9 cm korko on ns. kipuraja, jolloin kengät eivät yleensä ole kauaa miellyttävät jalassa. ´Tosin korko ei tietenkään kerro kaikkea kengän mukavuudesta vaan siihen tietysti vaikuttaa moni muukin seikka, mutta itselle asetin hääkenkiä etsiessäni koron rajaksi 7,5 cm. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kengissä korko on n. 9cm ihan takaosasta mitattuna. Ainakin näin äkkiseltään kokeiltuna olivat ihan mukavat jalkaan parin sentin platform-koron ansiosta :) Omalla mittapuullani on ihan reilu korko, mutta kun on tämmönen kääpiö, niin pakko sitä korkoa on ollakin :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päädyin 10cm korkoihin  :girl_hide:, mutta ostin myös matalat kengät varuiksi ja loppuiltaa varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään