kinuskimansikka

Laihduttaminen vol.2

99 viestiä aiheessa

Joo, minun urheilusuoritukseni ovat siis todella pieniä. Tänä aamuna jaksoin olla niin reipas että kyynärsauvoilla ja yhdellä jalalla jaksoin pomppia sen verran, että laitoin kahvin tippumaan ja nostin jääkaapista voileipätarvikkeet pöytään. Hurraa! Ja olen minä jo jaksanut pariin kertaan käydä kaupassakin perheen kanssa ja mikä parasta ylävartalotreeniä onkaan kuin rullailla pyörätuolilla pitkin isoa markettia! Ja samalla tulee kivasti kurkoteltuakin, jotta yltää vaa'an nappeihin ja maksamaan ostokset kassalla.

 

Nyt kun vaan muistaisi sitten huolehtia vielä tarkemmin siitä, että suuhun ei tulisi laitettua mitään sellaista mikä vaikuttaisi musertavasti pelikuvaan häämekko päällä. En ole taas uskaltanut moneen viikkoon kokeilla millä tavalla se nyt istuu päälle, mutta jospa tässä jonain päivänä uskaltaisi sen verran kuntoilla, että saisi mekon päälle ja näkisi onko muutosta suuntaan tai toiseen tapahtunut.

 

Mutta kovasti tsemppiä edelleen kaikille! Ihana kun jaksatte kirjoitella ja jakaa tunteita ja tuntemuksia matkasta kohti parempaa =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos tsemppauksesta! En ymmärrä.. Elin tällä viikolla huomattavasti epäterveellisemmin, kuin muilla viikoilla. Menin vaalle ja se ilmoitti, että olen laihtunut alle viikossa kilon! Olin, että mitä ihmettä. Olen laihtunut nyt parissa kuukaudessa 3.5 kiloa se ei riitä minulle, joten ajattelin kokeilla erityistä ruokavaliota kolmen viikon ajaksi. Tuntuu, että masentaa kun paino ei tipahda nopeasti. Luulen, että jos paino putoaisi merkittävästi saisin lisää motivaatiota. Nyt on tarkoitus syödä 830 kaloria per päivä ja annokset on valmiiksi suunniteltu jokaiselle päivälle. Jos en meinaa jaksaa niin sitten aion syödä vihanneksia tuon lisäksi. Otan tämän itselleni haasteena, jonka haluan voittaa! Diettini viimeisenä päivänä on ristiäiset saa nähdä miten itsekuripitää. Vanhempani pettyivät, kun kerroin että ensi kuun suunniteltu illallinen taitaa jäädä minun osaltani väliin. Toivon ihan oikeasti, että heikko itsekurini-(ja tuntoni) paranisi!

 

Edit. Suosittelen kaikille katsottavaksi Jutta ja puolen vuoden superdietit! On muuten motivoiva ohjelma. Viime jakson, kun katsoin ruudusta niin sain jotenkin lisää voimia tähän itseni ylittämiseen :)

Muokattu: , käyttäjä: Air

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo 830 kaloria kuulostaa kyllä todella pieneltä määrältä... itselle tuollainen kostautuisi mielettömänä nälkänä ja sitä seuraavana ahmimisena =/

 

Syön perusterveellistä ruokaa 4 kertaa päivässä. Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään, että pitäisi lisätä tuohon vielä 1-2 välipalaa ja nyt yritänkin miettiä mikä olisi sopiva välipala: ei liian kaloririkasta, mutta tarpeeksi ravitsevaa kuitenkin. Ehkäpä joku hedelmä tai pikkuannos pähkinöitä olisi hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, suosittelen välipaloja. Itsekin olen ajatellut tän ruokadietin jälkeen ruveta syömään tiheemmin esim. välipalana jonkun mandariinin tai banaanin. Tähän kuuluu 6 ruokailukertaa päivässä ja luulen, että ehkä sillä pärjää. Ennen just söin suht epäsäännöllisesti ja vaan 3 kertaa päivässä. Enkä esim. melkein ikinä aamupalaa! :o Katsotaan nyt miten käy :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt oon tosissani innostunut tosta välipalien lisäämisestä =) Musta tuntuu, että mun lounas on vielä vähän liian tuhti ja sen jäljiltä olen ehkä vähän liian täynnä. Mutta jos tietäisi, että päivän mittaan saa syödä välipaloja, ei sitä ehkä tarvitsisi sitten syödä lounaalla niin paljon, kun tietää että kuitenkin saa tarpeeksi ruokaa päivän aikana.

 

Tää omien ruokailutottumusten tutkiminen ja hiominen on itseasiassa todella mielenkiintoista, vaikka kyllä aika kauan menee, että oppii sen täydellisen ateriarytmin itselleen. Eilen tuli syötyä vähän karkkia ja olen todella onnellinen, ettei tänään niitä, tai muitakaan herkkuja, ole tehnyt yhtään mieli. Ennen kun tuppasi olemaan tapana se, että se herkutteluvaihde jäi päälle ja sitten söin herkkuja seuraavana päivänä ja seuraavana...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämme ovat vasta 1,5 vuoden päästä, joten kohdallani voisi ehkä enemmänkin puhua elämäntavan muutoksesta kuin laihduttamisesta häitä varten. Toki taustalla on se pieni turhamaisuus, etten halua näyttää syöttöporsaalta juhlapäivänä otetuissa kuvissa enkä myöskään voivotella jälkeenpäin, miten "olisi pitänyt laihduttaa tai tehdä painolle ja ulkonäölle jotain".

 

Matkaa normaalipainon ylärajaan oli alkuvuodesta n. 10kg ja aloitin tammikuussa Fitfarmin Superdieetissä, jolla pudotin vuosi sitten 6 viikossa yli 6 kiloa.

Nyt tämän vuotisella SD:llä olen 7 viikossa karistanut säälittävät 2,3kg, vaikka vahdin jokaikistä suupalaani ja syön annettujen ohjeiden mukaan. En tiedä, menikö kroppani totaalijumiin hiilareiden puuttumisen takia, joten lisäsin aamupalasmoothieeni kaurahiutaleita tuomaan boostia aineenvaihduntaan. Toisaalta meitin, johtuisiko jumitus viime kesänä ottamastani ehkäisykapselista. Kaiken järjen mukaan näin vähäisellä kalorimäärällä ja enemmällä liikunnalla, painon pitäisi laskea väh. 0,5kg viikossa, mutta kun ei... Välillä tuskastuttaa enemmän, välillä vähemmän.

 

pactasuntservanda: Olen itse huomannut makeannälän helpottavan, kun otan aamuisin yhden kromikapselin. En tiedä, onko se vain placebo-vaikutusta vai auttaako tosissaan, mutta 8 viikkon en ole syönyt kuin yhden hopeatoffee-karkin eikä enempää ole tehnyt edes mieli. Hyvänä välipalana käy esim. maitorahka + pakastemarjat + cashw-pähkinät (näistä saa hieman vettä lisäämällä hyvän smoothien). Vaihtoehtoisesti voit ottaa välipalaksi proteiinipatukan + mehukeittoa + leseitä. Ateriaväli 2,5-4h. Tsemppiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itse nyt ajatellu kokeilla vähäkalorista diettiä myös. Ehkä juurikin tuo n.800kaloria/ päivä. Se kuulostaa varmasti vähältä, mutta tässä pitää myös huomioida, että henkilön oma koko vaikuttaa kalori kulutukseen. Itse olen 160cm pitkä ja painan 55kiloa. Tiedän, se on normaalipaino, mutta viime vuonna painoin tähän aikaan 52 kiloa kun ostin mekkoani :D Joku 1-2 kiloa olisi tarkoitus laihduttaa.

Luin että jos viikossa saa 7000kalorin vajeen niin laihtuu sen 1 kilon. Eli kevyttä ruokaa (paljon kasviksia ja pieniä ruoka annoksia) ja liikuntaa. Ja sitten pitää taistella iltaisin herkuttelu himoa vastaan. Itselläni ongelma on juurikin, että illalla on niin kiva syödä tv:n ääressä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen! Mulla on kolmessa päivässä lähtenyt kilo. :) jos tämä tahti jatkuu niin se on n. 2 kiloa viikossa. Nälkäkään ei ole tullut. Tänään hemmottelin itseäni ja laitoin ruokalusikallisen raejuustoa ruokaani. Joka päivä dietti ruokien lisäksi olen syönyt yhden porkkanan. Välillä ei edes meinaa muistaa välipaloja, kun ei ole vaan nälkä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olettekos lukeneet tällaisesta: http://www.fitfarm.fi/morsiusdieetti

Minä en suoranaisesti puhu laihduttamisesta omalla kohdallani, vaan ruokavalioremontista ja aktiivisen elämän uudelleen aloittamisesta. Olen entinen sm-tason urheilija, treenimäärä viikossa oli joku 20h jatkuvaa rääkkiä. Nyt siitä on pian kaksi vuotta kun selkävamman vuoksi jouduin lopettamaan. Kun valmennus puuttuu, on meikäläisestä tullut sohvaperuna :'( Liikun n. 1h päivässä lähinnä hyötyliikuntaa (työmatkapyöräily ja koirien ulkoilutus), mutta hikeä ja hengästymistä kaipailen! Myös miehelläni on edessä laihdutusprojekti, vielä kun hän saisi innostuksen aloittaa. Hän on varmaan ikuinen jojoilija. Ihannepainoon on matkaa noin 30kg.

Upeaa te, ketkä olette saaneet itseänne niskasta kiinni! :) *peukku*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui miten vaikealta osan laihdutus vaikuttaa, siis kaloreiden jne laskeminen.. Minä alotin laihiksen niin että ma-pe juon mahdollisimman paljon ja syön mahd vähän, alussa enemmän mutta aika pian vakiintui siihen, että pääasiallisesti syön päivässä 1 kunnon aterian ja 2-3 välipalaa. Ja klo.20 jälkeen ei enää mitää syötävää, ainoastaan juoda. Kaikki sokerit pois ja vaaleat viljat niin vähiin kuin mahdollista, sitten la ja su oli herkuttelu päiviä jolloin sai syödä niin paljon kuin halusi mitä tahansa halusi :) Lisäksi tietysti liikuntaa oman jaksamisen verran.

 

Nykyään mennään samalla linjalla, paitsi että la+su ei edes tee mieli herkutella, hyvin vähän jos ollenkaan. Ja paino on tippunut ja olo kohentunut. Siis aivan uskomattoman ihana tunne!

 

Tsemppiä kaikille jotka on samassa tilanteessa, ja älkää olko liian ankaria itsellenne! Mulla alussa oli ihan hirveää kun koitin tarkkaan syödä ja oli paha mieli kun söi miten ei olisi saanut... kun päätin pitää herkkupäivät ja sallia itselleni välillä pienen palan suklaata ruuan jälkeen, alkoi muutoksia näkyä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Katsoin tuota morsiusdiettiä fitfarmin sivuilta, mutta totesin, että ne normaalit fitfarm vaihtoehdot ovat huomattavasti edullisempia ja monipuolisempia. En tosin jaksa vielä aloittaa uutta tarkkaa ruokavaliota tämän kolmen viikon jälkeen melkein heti perään. Koitan syödä terveellisesti, usein ja pienin annoskoin tämän dietin jälkeen. Nyt on lähtenyt kaksi kiloa viikossa ja olo on mahtava! Eikä ole ollut edes nälkä. Vähemmän, kuin ennen. Tottakai "tuoretta" ruokaa tekisi mieli, mutta olen päättänyt tehdä tämän kunnolla loppuun. Olisi aivan mahtavaa, jos parin viikon päästä olisin tiputtanut 4 kiloa vielä lisää. Silloin tavoitepainoon olisi vain 7 kiloa eli n.1 ja puolikiloa kuussa. Olen kyllä tyytyväinen. En pety kuitenkaan, jos en pääse tavoitteeseni. Tänään laskiessani painoindeksiäni huomasin sen olevan alle 25! Jee! Olen taas normaalipainoinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo on tää laihduttaminen kyllä sanonko mitä :D Ei meinaa itsellä edetä kun tulee houkutuksia ja "erikoistilanteita". Tällä viikonlopulla oli tuttuja kylässä ja kyllähän se oma käsi hamusi myös sinne sipsi ja karkkipusseihin. Ja vielä laskiainen! Eihän niitä sulhasen mamman tekemiä tuoreita pullia voinut vastustaa. 6 kappaletta taisi viikonlopun aikana upota... :/ Jospa tää vielä tästä helpottus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku tuollainen Fitfarm juttu olisi ihan mielenkiintoinen, mutta sen verran pihi olen että menen vielä omin nokineni. Koen turhana maksaa siitä, että joku kertoo että pitää kuluttaa enemmäin kuin syö :) No ehkä niihin jotain muutakin kuuluu ohjelmaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ilmottaudun kanssa mukaan pudottelemaan muutaman kilon ennen häitä, mielellään saisi viisi lähteä. Tässä on 3 kk aikana lähtenyt jo ekat 5 kg, ja peilikuva on ihan eri näkönen.

 

Meinaan aika varovaisin keinoin painoa pudotella, sillä takana on 1,5 vuoden itkuinen taival maha-ja suolistovaivojen kanssa, jotka saivat alkunsa Superdieetin jälkihöyryistä. Vähärasvainen, niukka dieetti, iso kasa lisäravinteita ja mun herrkis kroppa ei kestänyt, vaan meni ihan sekaisin. Ensin diagnosoitiin ärtyneen suolen oireyhtymä kun muutakaan ei löytynyt, mutta onneksi pääsin sitten kunnon hoitoon. Suolistosta löytyikin sitten parasiittipaholainen ja hiivatulehdus, ja syyt moninaisiin oireisiin, ravintoaineiden puutostiloihin ja huonoon oloon selittyivät näillä vihulaisilla. Häätödieetin aikana katosi sitten paitsi ylimääräiset eliöt suolesta, myös 5 kg elopainoa tuoden mut samalla normaalipainon ylärajoille.

 

Nyt meinaan siis rajoittaa herkuttelua ja elää arkena hiilareita tarkkaillen, mutta en niistä nipotellen jos ja kun eteen sattuu joku täydellinen pasta-annos ;) Alkoholi on yksi iso tekijä, tässä viininrakastajan luvatussa maassa on liian helppoa nautiskella 1-2 lasillista illassa sitä lempipunkkua ja huomaamattaan tissutella pullokaupalla. Meillä on kohtuu laaja (kröhmmm, järjettömän iso) pullokokoelma vielä kotosalla, niin nautiskelua ei huomaa edes kauppalaskussa tai pullojen puuttumisena, kun niitä vaan riittää ja riittää... Ja kuten joku muukin tässä ketjussa jo mainitsi, niin annoskoot on yksi iso tekijä. Ne suosituskoot on yllättävän pieniä, siispä teen säännöllisesti tehoiskuja keittiövaakan kanssa, ettei pääse tottumaan yltiöpäisiin annoskokoihin huomaamattaan.

 

Ja superdieetin aikaan käytännössä ollut ympärivuotinen työmatkapyöräily on täällä taas, siitä tulee kivat 80 km/viikossa, mikä alkaa jo miehen mukaan näkyä perberissä ja pohkeissa kivana kehityksenä :) Punttis tai ryhmäliikunta ei mua niin kiinnosta, talvella kokeilin hot yogaa ja sitä voisin harkita uudelleen ensi talvena.

 

Hurjasti tsemppiä kaikille, etenkin sille onnettomalle, jolla oli akillesjänne riesana! Voimia ja malttia kuntoutukseen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaanpas minäkin tänne taas omia kuulumisiani välillä! Noonis_aussie, tervetuloa mukaan joukkoon ja kiitos kovasti tsemppauksesta. Minä todellakin taistelen tämän akillesjänteeni kanssa.

 

Kävin perjantainan lääkärillä ja fysioterapeutilla kuulemassa tuomion jatkumisesta. No nyt sain sitten kipsin kokonaan pois, mutta nyt jalassa komeileekin mahtava "avaruuskenkä" eli ortoosi. Tämän kanssa sitten elelläänkin ainakin kolme viikkoa. Samalla sain vähän tietoa siitä, että milloin pääsen jo vähän enemmän liikkumaan. Menee tuonne toukokuun loppupuolelle kun sopivana urheilulajina on uinti ja kuntopyöräily hyvin hyvin pienellä vastuksella. Sitten siitä kuukauden päästä saa jo hölkätä tasamaalla ja jopa mennä kyykkyyn! Joten vaatii kyllä aikaa ja pitkää pinnaa tämä kuntoutus todellakin. Mutta ensisijaisena kuitenkin on itsellä se, että oppisi tuon jalan kanssa ihan normaalisti kävelemään sekä pääsisi kepeistä eroon. Ja tämän kaiken lisäksi sain sitten kuulla lääkärin varmistuksen siihen, että molemmissa akillesjänteissäni on krooninen tulehdustila joka aiheuttanut haurastumista ja repeämän sekä toiseen jänteeseen paksuuntuman. Tästä johtuen tällä viikolla onkin käytävä ostamassa jonkin sortin nilkkatuki tuohon ns. terveeseen jalkaan jotta se ei nyt sitten luovuttaisi. Mutta näillä mennään!

 

Ruokavaliolla sitä tässä mennään sitten. Tosin ihan aina en ole jaksanut miettiä, mutta pääsääntöisesti pieniä annoksia ja kevyitä välipaloja. Onneksi perheen tuki jatkuu, miehen tuki varsinkin ja se jos mikä pitää ruodussa. Tänään olis vuorossa sitten pitkästä aikaa menko sovitus, pakko saada tietää vieläkö siihen mahtuu ja minne on tullut fyllinkiä lisää.

 

Kamalasti tsemppiä teille kaikille edelleen! =)

Muokattu: , käyttäjä: Rouvaksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka taasen! Mä olen viettänyt vähän hiljaiseloa täällä mutta laihdutus on edelleen käynnissä ja aamulla just työkaveri kommentoi että näytän tosi hoikalta nykyään  :girl_dance:

 

Pariin viikkoon en ole käynyt salilla ja yli viikkoon en ole tehnyt MITÄÄN liikuntaa kun olin flunssassa. Nyt sitten olen vihdoinkin terveiden kirjoissa niin tänään on tarkoitus lompsia salille! Hyvä fiilis aloittaa taas treenaaminen kun tietää että se tukee tätä prosessia hyvin - eikä tarvi sitten niin kituuttaa sen ruuan kanssa kun nostaa kulutusta  :girl_haha:

 

Mä päätin ottaa pienen pesäeron tosiaan siihen fitfarmin dieettiin, suurimpana syynä oli se että siinä oli protskujen ja rasvan suhde sellanen että mun kroppa ei oikeen tykännyt, eli liian vähän rasvaa. Joten muokkailin vähän ruokavaliota ja oon nyt löytänyt aika hyvän tasapainon luullakseni niin pysyy kroppa ja mieli kunnossa jatkossakin. Kalorit on about 1450 per päivä, salipäivänä vähän enemmän kun otan hedelmän ennen salia ja protskujuoman jälkeen. Ja jos ei tee mitään (siis ei edes lenkkiä) niin voi pudottaa perunat/riisin pois iltaruualta jolloin kalorimäärä tippuu vielä sen 100 kcal. Mutta tarkoitus olis käydä salilla siis kolme kertaa viikossa ja sitten lenkillä myös kolme kertaa viikossa niin kyllä tuosta aika hyvät vajaakalorit pitäisi tulla ja pudotusta 0,5-1kg viikko niinkuin pitääkin. *sormet ristissä*  :girl_haha:

 

Rouvaksi?, ihan kamala kyllä tuo sun tilanne, koita tosiaan pitää nyt se toinen koipi kunnossa! Ottaa varmasti tosi koville siihen nilkkaan vielä kun joudut klenkkailemaan yhdellä jalalla. Mutta ruokavaliohan se on se suurin mikä painonpudotukseen vaikuttaa joten jos on motivaatiot kohdillaan niin ei sulla sinällään mitään hätää ole :) Mutta isosti tsemppiä!!

 

Noonis_Aussie, tervetuloa tänne pudottajien kerhoon :)

 

Air, muista olla varovainen, tuollainen kaksi kiloa viikossa ei ole pitkään terveellinen pudotustahti ja siinä on tosi isona vaarana että ne tulee takaisin! Ja muista myös henkisellä puolella että alussa lähtee nesteitä niin pudotus on kovempaa - älä pety jos hidastuu! 

 

Itse en kyllä pystyisi tuollaisilla about 800kcal /päivässä määrillä dieettaamaan. Ihan jo siksi että en jaksaisi, tulisi sekä fyysisesti että henkisesti stoppi. Ja varmasti aivan järjettömiä mielitekoja! Ja muutenkin, mulla aineenvaihdunta ei kyllä pysyisi kunnossa eli siksikään ei toimisi. Oon itestäni vuosien varrella huomannut että tarpeeksi pitää syödä että laihtuu  :girl_drink1: Ja sitten ei yhtään lisää..  :girl_mad:

 

Bloh: Kalorien laskeminen ei ole kauhean vaikeaa. Se tuntuu siltä aluksi mutta parin viikon päästä menee jo aika luonnostaan. Ainakin jos on suht säännöllinen elämä että tulee syötyä aika paljon samoja juttuja. Siis itsellä on pari vaihtoehtoa mitä syön aamuisin ja tiedän niiden kalorit. Lounas on melkein aina "samaa" eli kasviksia ja proteiinia (tämän sisällä tietysti paljon variaatioita), välipalarahka on aina saman kokoinen jne. Itsellä ainakin auttaa se, että olen tehnyt perusruokavalion rungon jolloinka mun ei tarvi laskemalla laskea kuin silloin jos teen poikkeuksia siitä. 

 

Sigli: Ei se fitfarmin juttu ehkä ihan noin yksinkertainen ole  :girl_haha:  Paljon siinä myös on esim. syöntitiheydessä ja ravintoaineiden ajoituksessa ja ravintoaineiden suhteista :) Mutta se dieetti ei tosiaankaan sovi kaikille - mm. minulle ei kunnolla sopinut, mutta opin siinä kyllä tärkeitä asioita ruuasta mitkä oli hintansa väärttejä. Puhumattakaan että sai ne saliohjelmat joita voi sitten muokata myöhemminkin itselle sopiviksi! 

 

Tsemppiä kaikille taas uuteen viikkoon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysymys teille, jotka olette laihduttaneet SD:n tai muun vähähiilihidraattisen dieetin avulla,

kuinka kauan teillä menee siihen, että keho tottuu ruokavalioon?

Mä oon muutaman kerran koittanut ja oon ihan rikki muutamien päivien jälkeen, koko ajan vaan pyörryttää ja on pahoinvointia (vaikka siis olisin noudattanut ohjeita).

Haluaisin myös pudottaa painoa järkevällä tavalla ennen häitä en vaan tiedä sopivaa dieettiä....?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Mitenköhän tuohon vastaisi.. :D
 
Mulla se hiilareiden vähyys oli vain osa ongelmaa. Eli oon aiemmin karpannut ja se on sopinut ihan hyvin mulle mutta siinä onkin sitten ollut enemmän rasvaa kuin SD:n tyyppisessä dieetissä. Ja itse asiassa SD:ssä on etenkin aluksi aika paljonkin hiilareita (enemmän kuin mitä itse olen tottunut syömään "terveellisessä" ruokavaliossa). 
 
Mulle siis kävi niin että kroppa ei tottunut tuohon lainkaan, mutta enemmänkin mä sanoisin että se oli se runsas proteiini yhdistettynä vähäisiin hiilareihin JA rasvaan, kuin pelkästään hiilareiden vähyys.
 
Jokaisen kroppa tietysti toimii eri tavalla, mutta mä kyllä suosittelen kokeilemaan sitä 40:30:30 jakoa, eli että päivän ruokavaliosta 40% on hiilareita ja 30% protskua ja 30% rasvaa. Se on sellanen "yleispäteväterveellinen" keskiarvotulos. Mulla vähän heittelee, rasvat on nyt about 20-25% koska salitreenipäivinä otan ylimääräiset hiilarit (viipale ruisleipää ennen salia ja omena salin jälkeen) ja ylimääräisen protskun (protskujuoma salin jälkeen) niin se rasvan prosenttimäärä laskee. Mutta enemmän rasvaa on oikeesti aika vaikea laittaa jos haluaa syödä tarpeeksi ettei ole nälässä ja haluaa silti pitää kalorit alhaalla :)

 

Mutta sitten jos en tee mitään - siis vaan makaan kotona niin saatan jättää esim. perunat pois iltaruualta koska ei mun kroppa tarvi sitten illalla hiilaria jos en liiku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

gerbeda, mulla tottui aluksi hyvin. Vedin ekat viikot hyvällä energialla, noudatin ohjeita prikuulleen, vailla mitään huimausta tms, mutta loppua kohden alkoi mahaoireet ja sitten SD:n ja extran loputtua alkoi ihan todella se IBS:n kaltainen oireilu, jatkuvaa ripulia syömisen jälkeen, ilmaa ja kramppeja.

 

Tiedän myös erään entisen urheilukaverini, jolla alkoivat samankaltaiset IBS-oireet dieetin jälkeen, ja olo kohentui viljattomalla dieetillä. Mun ravitsemusterapeutti kurtisteli kulmiaan myös SD:n hiilari-rasva-prode-suhteille. Hillitön lisäainemäärä ei sekään saanut kehuja. Mun iho voi tosi huonosti vähäisestä rasvan määrästä, hiuksia lähti dieetin jälkeen tukoittain ja labrakokeista näkyi sitten mahaoireiden jatkuttua pidempään puutostilat, mm. rautavarastot oli ihan finaalissa, kilppariarvot viitearvojen sisällä hädintuskin jne. Nyt olo ja arvot kohentuneet takaisin normaalilukemiin.

 

Jos oma kroppa ei siis kestä noita dieettejä, NIIN SITÄ PITÄÄ KUUNNELLA eikä sortua syyllistämisen, ryhmäpaineen tai minkään muun syyn takia jatkamaan. Se kielenkäyttö ja laihduttajille puhuminen Fitfarmin keskustelupalstalla oli välillä aika järkkyä. Toki pitää olla napakka ja tiukka, ei se paino päätä silittelemällä putoa, mutta joku tolkku mun mielestä.

 

Bloh, kalorien laskenta ei tosiaan ole vaikeaa, kunhan oppii alussa perusteet. Sen jälkeen se tapahtuu melko huomaamatta ja itsellä ainakin vähän sinnepäin-asenteella, lähinnä auttamassa tekemään kahdesta kehnosta ruokaratkaisusta se parempi jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos nopeista vastauksistanne  :give_heart:

Varmaan mun täytyy tosiaan alkaa laskea kaloreita ja liittyä johonkin esim kalorilaskuriin/keventäjiin tms, jotta pääsisi kunnolla alkuun. Ajatus kaloreiden laskemisesta tuntuu jotenkin niin vaikealta, muttei varmasti ole kun vaan pääsee alkuun sen kanssa ja onhan tässä vielä lisämotivaatiota asialle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

suosittelen kyllä kalorien laskemista, mä käytän esim kiloklubia. se on aika hauska fiilis, kun huomaakin illalla että ahaa, vielä pitäis syödä jotakin :D täällä saatu taas ryhtiä melkein parin viikon "puuhastelun" jälkeen, ollut kaikenlaista kekkeriä yms. nyt vaan taas ruotuun, ja kohti tavoitetta. on sitä vaan paljon parempi olo kropassa sillon kun syö oikeita asioita.. sen kun muistais aina. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on pakko hehkuttaa! Töissä oon käyttänyt jo vuosia L-koon housuja ja M-koon paitaa, mukavan löysät ja rennot päällä, ja siinähän se pullottava masumakkarakin on pysynyt näppärästi piilossa.. vaan eilen oli M-koon paidat loppu ja päätin kokeilla vitsillä S-koon toppia, joka menikin päälle ja näytti varsin hyvältä! Kehuja tuli parilta työkaverilta ja kyllä piristi päivää. Tänään olin taas vahingossa ottanu pinosta M-koon pökät, ja nehän meni sit jalkaan myös, ja vielä kärsi kyykistelläkin :D. Ahh, tällä jaksaa taas tsempata!

 

Nyt olis tarkotus olla napakkana seuraava kk että olisin mahdollisimman hehkeänä meidän kihlajais/tupari/mun valmistujaisbileissä, ja sitten voi taas vähän löysätä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kylläpäs tämä lähestyvä kevät & kesä tuo lisämotivaatiota kevennysurakkaan =)

 

Kaapista löytyy yhdet uudet farkut kokoa pienempinä kuin tällä hetkellä käytössä olevat farkut, enkä malta odottaa, että pääsen niitä käyttämään. Muutenkin kevättakkien yms. sovittelu kasvattaa hirmuisesti motivaatiota.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pari viikkoa olin diettiruualla ja tuloksia tuli. Nyt minulla alkoi fyysinen työharjoittelu, joten minun on pakko syödä enemmän. Jatkossa korvaan osan aterioista diettiruualla. Nyt olen laihtunut kahdessa ja puolessa kuukaudessa 7 kg. Tavoitteena olisi vielä tiputtaa 10. Liityin täällä myös ryhmään 5-10kg pudottavat. Laittelen sinne varmaan tarkempia painonpudotustietoja jatkossa. Onkohan minun täysin mahdotonta laihtua 2 kg kuussa viiden kuukauden ajan? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ei missään nimessä ole, sehän on se 0,5 kiloa viikossa eli terveellinen pudotustahti. Mutta lopussahan se aina hidastuu eli aika tiukille täytyy vetää!

 

Me saadaan lauantaina maistaa meidän häämenuuta. Sen jälkeen minä alan taas tiukalle kuurille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään