Guest pactasuntservanda

Timantti kihla- ja/tai vihkisormuksessa. Miksi?

23 viestiä aiheessa

Te, jotka haluatte timantin kihla- ja/tai vihkisormukseen: miksi haluatte nimenomaan timantin sormukseenne? =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi ei? :) Jännä kysymys minusta, joistain jutuista vaan tykkää ja toisista ei. Minusta timantit ovat vaan todella kauniita. Ne kimaltavat ihanasti ja ovat ajattomia.Vihkiin mietin myös värillisiä kiviä, mutta värittömät timantit kuitenkin veivät voiton. Sopivat täydellisesti kihlan timantteihin, ja lisäksi niihin ei ole vaaraa kyllästyä, ja värittöminä sopivat kaikkiin väreihin (vaatteissa, kynsilakassa, asusteissa). Timantti on todellla kestävä vaihtoehto, eikä se himmene ja naarmuunnu kuten lasikivet. Kaikenkaikkiaan ovat vaan ihania! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajatus lähti siitä, kun huomasin miten täällä foorumilla kyseenalaistetaan kaikkia mahdollisia tapoja ja perinteitä naimisiin menoon liittyen (esim. miehen sukunimen valinta, käden pyytäminen morsiamen isältä jne.), mutta en löytänyt mitään pohdiskelua tästä aiheesta =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä hyvä kysymys. :) On aina mielenkiintoista kuulla, millaisia ajatuksia, tunteita tai käytäntöjä eri valintojen takana on.

Itselleni ei tule timanttia kumpaankaan sormukseen. Vihkisormuksessa on kyllä kivi, mutta en itse asiassa tiedä mikä kivi, haha. Pitänee tarkistaa kultasepältä samalla kun huollattaa sormuksen juhlakuntoon (sormus on siis vanha)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halusin timantin(tai oikeastaan monikossa timantteja hih!), koska ne ovat vaan niin kauniita!

 

Mietin kyllä eri värisiä kiviä. Esimerkiksi nyt vähän aikaa mulla on ollut kauhee "vaaleenpunanen kausi" eli mulla on paljon vaaleenpunasta esim.vaatteissa, kännykän takakuori jne.. Hetken aikaa ajattelinkin, että vaaleanpunainen kivi olisi kiva, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että siihen voi mahdollisesti kyllästyä.

 

Tästä syystä siis timantit :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No alkaen siitä että tykkään näyttävyydestä sormuksissa ja olen hurjan kiinnostunut timanteista ylipäätään - siis kaikesta sellaisesta kuivasta teoriatiedosta ja historiasta.  :girl_haha:

 

Timantti on klassinen vaihtoehto. Lisäksi se on optisilta ominaisuuksiltaan ja kestävyydessä vertaansa vailla.

 

Väritön timantti on vuosikymmeniä jokapäiväisessä käytössä oleviin sormuksiin helppo ja selkeä ratkaisu, sen kanssa ei tarvitse huolehtia oman maun muuttumisesta. Ihailen värillisillä timanteilla/muilla jalokivillä olevia kihloja/vihkejä ihan valtavasti, mutta omalle kohdalle se tuntuisi liian riskaabelilta vaihtoehdolta ottaen huomioon juuri tuon trendien/oman maun muuttumisen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Timanttisormuksen vaan sattuivat olemaan kaikkein eniten mun mieleen. Tää tuleva rouva todellakin rakastaa kaikkea kimaltavaa, kunhan se vain on hyvällä maulla toteutettu. Sulho päätyi rivitimanttisormukseen, jossa on 6 pinkkiä safiiria ja 5 pientä timanttia  :girl_in_love: . Vihkiin tulee yksi hiukan isompi timantti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en alunperin edes halunnut vihkisormusta. Sitten löytyikin vanha perintösormus jossa pienen pieni timantti. Ja siitä se ajatus sitten lähti eli ko sormus on todella pieni ja siro keltakultainen. Joten teetän itselleni valkokultaisen kapean rinkulan johon tuo ko timantti sitten istutetaan. Ilman tuota perintötimattia ei minulle siis tulisi lainkaan timanttia. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 Mun sormuksiin ei pitänyt alunperin tulla timantteja ollenkaan. Sormuksen tehneellä sepällä sattui olemaan pieniä kierrätettyjä timantteja kun mentiin suunnittelemaan kihlaa, joten siihen tuli niitä keskikivenä olevan safiirin kaveriksi. Kihla on hieman näyttävämpi kun tavalliset kivettömät sormukset, koska se sattuu olemaan sulhasen suvussa normaalia. Vihkiä ei vielä ole, joten en tiedä tuleeko siihen kiviä vai ei, mutta en usko että siihenkään tulisi ns. tavallisia (siis ei-kierrätettyjä tai käytettyjä) timantteja.

pinni33 likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rehellisesti sanottuna, olen sen verran turhamainen, että kimaltevat timantit sormuksessa näyttävät mielestäni paremmilta kuin pelkkä esim. valkokultainen rengas.

Tiesin heti etten halua "perinteistä" sileää sormusta, vaan timanttisen.

Vihkisormukseni haluan olevan vielä näyttävämpi, niin kooltaan kuin bling-asteeltaankin (esim. Kultajousen Fabuloso-sormus miellyttää silmää suuresti http://www.kultajousi.fi/fi/fabuloso-0-70ct-diamanti-collection/C31726/dp?openGroup=601 ). Maksan sormukseni itse, joten jos mieltymykset muuttuvat vaatimattomampaan suuntaan vuosien saatossa, voin vain katsoa peiliin löytääkseni syyllisen. Harakka mikä harakka.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakastan blingiä siksi timantteja vihkiin ja kihlaan. Pidän kaikenlaisista sormuksista ja kyllä yksinkertainenkin ilman kiviäkin on kaunista, mutta omiin sormuksiini timantit tuo sen jutun. En ole more is more tyylinen vaan arvostan timanteissa ja sormuksen tyylissä hillittyä mutta näyttävää tyyliä. Timanttejakin voi olla liikaa.... Apua sanoinko just noin :D Mun mielestä solitairet voi olla iso kivisiäkin olematta karmeita, kunhan se kivi pysyy kunnolla sormen keskiosassa eikä kallistu kiven painosta kokoajan sivulle, en tiedä miten se käytännössä onnistuu mutta ärsyttää vinossa olevat sormukset. Sitten taas monet jenkkityyliset sormukset erilaisine timantti pintoineen ja kukan/sydämen/lumihiutaleen tms muotoisina ja helvatan korkeina plus siihen vielä iso keskikivi päälle on jo vähän yök yök. Vihkissä itsellä on paljon pikkutimantteja tosin vain vaatimattomat 0,17 ca ja kihlassa 9 kpl ja yht. 0,25 ca eli ei mitään älytöntä mutta blingiä kuitenkin. Ehkä joskus hääpäiväksi päivitetään toi vihki johonkin solitaireen ja nykyinen vihki siirtyy oikeeseen sormeen toisen lahjasormuksen kaveriksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halusin timantteja, koska olen turhamainen ja ne on ihania ja kimaltelee kauniisti.  :spruce_up: Halusin jotain muuta kun ihan perinteistä sileää rinkulaa. Se on minusta tylsä, eikä käy minulle. Onhan jo kauan sitten sanottu, että "Diamonds are a girl's best friend" :girl_haha:

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan timantteja vihkisormukseen, koska olen tällainen harakka, rakastan kiiltäviä asioita ja blingbling-juttuja. :) Minulla on myös sulhaselta saatu tunnearvoltaan hyvin tärkeä kaulakoru, jota käytän periaatteessa aina. Siinä on joitain timantin näköisiä halvempia kiviä ja minusta on tärkeää että sormus tavallaan sopii tuon korun kanssa yhteen. Ja  sitten voi lauleskella justiinsa tuota "Diamonds are a girls's best friend" -laulua. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma hlökohtainen mielipiteeni on, että kihlasormuksen "kuuluu" olla kivetön. Itselläni on ajaton klassikko: keltakultainen ilman mitään. Tähän sopii siis mikä tahansa vihkisormus, varsinkin näyttävä :D Mielestäni esim. yhden kohotimantinKIHLAsormukseen voi olla vaikeaa löytää paria, varsinkaan näyttävää.. Ja minusta on tosi hassua, jos kihlasormus on näyttävä ja vihkisormus joku ihan plääh.  Lisäksi minun mielestäni kihlasormuksen kuuluu sormessa olla alimpana.

 

Oma vihkisormukseni on harakan mielihaluille sopiva:keltakultainen, yksi iso keskikivi (timantti), jonka molemmin puolin kolme pienempää timanttia. Sekin huokuu ajattomuutta, on sopivan pramea ja kuitenkin yksinkertainen.

 

Minulle keltakulta ja timantit ovat juuri ne materiaalit, jotka mielestäni tekevät sormuksista sormukset. Hyvin harvalla ystävälläni on keltakultaa tai edes timantteja, joten erotun tutusta massasta. Tosin myös ihmettelen, miksi ns. simppeliys ja valkokulta ovat lähipiirissäni niinkin suosittuja.. Äidilläni on samantyyppiset sormukset kuin minulla, joten olen varmasti saanut häneltä vaikutteita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Rouvaksi_2015, saanko kysellä tarkemmin millainen vihkisormus sinulla on kyseessä, kuulostaa hyvin paljon sellaiselta, jonka haluaisin itselleni. :) Ensin ajattelin jotain tyyliin kolme samankokoista timanttia, mutta tuntuu nyt kuitenkin siltä, että mieluummin haluaisin juuri noin, että keskellä isompi ja reunoilla pieniä. Minulla on myös keltakultainen yksinkertainen sileä kihlasormus, johon nyt sitten juurikin sopii oikeastaan mikä tahansa vihkisormus. Kihlasormukseen olisin voinut harkita jotain aivan minipientä upotettua timanttia, mutta toisaalta nyt meillä  on miehen kanssa tasan samanlaiset kihlasormukset ja sekin tuntuu kivalta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^IdaLydia, Tillanderin mallistossa on useitakin tuon tyylisiä sormuksia. Monet mallit valkokultaa mutta saa keltakultaisena

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on timantteja sekä vihki- että kihlasormuksessa. Yhdistelmä on mielestäni todella kaunis ja sormuksia on kiva katsella silloinkin, kun päivä on muuten "harmaa". Pientä luksusta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siksi, että pidän kauniista sormuksista ja minulle kivellinen on kaunis ja makuuni sopiva. Ja nimenomaan timantit, koska haluan niiden säilyvän koko eliniän naarmuuntumatta ja hohtoaan menettämättä. Valkokultaa siksi, etten pidä keltakullasta yhtään eikä mulla oo yhtään keltakultasta korua (+ ihonväriin ei sovi keltakulta). Omassa kihlassani on 11 timanttia, yksi keskellä vähän korotettuna ja loput sivuilla. Vihkiksi olen ajatellut klassista rivaria, jossa timantit on upotettu sormukseen, niitäkin olisi 11 jotta timanttirivit on samanpituiset. Näitä minä jaksan katsella loppuelämäni, sitä pelkkää kultaista rinkulaa en jaksaisi, en ainakaan kovin kauan sellaisenaan että vihki olis sit tosi pian saatava rinnalle. Siksi.  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koska timantti on naisen paras ystävä. (Mielipiteeseeni voi myös vaikuttaa se, että olen ihan yleisestikin tunnettu kaveripiirin harakkana):lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omasta mielestä timantit on kaunein vaihtoehto, tykkään muutenkin eleettömästä ja klassisesta tyylistä. Perussileä sormus on myös kaunis mutta jos kerran voi saada myös hieman spesiaalimpaa vaihtoehtoa niin ehdottomasti kauniisti hohtavat timantit minulle. Pidän myös monista värillisistä jalokivistä mutta en ehkä jaksaisi jokapäiväiseen käyttöön sellaista valita. Myöskään ehdottomasti ei mitään koukeroita tai muita koristuksia, vaan mahdollisimman simppelit mutta timanteilla (ja niiden suhteenkaan ei nyt mitään övereintä tulisi ikinä valittua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä halusin näyttävämmän timanttivihkisormukseen ihan vain siksi, että se miellyttää mun silmää. Tiedän, että monille sopii "vähemmän pramea" ja neutraalimpi, mutta omaa slmä miellyttää vähän näyttävämpi. Eli ihan vaan makukysymys. :) Olisin valinnut timantittoman (heh, voiko noin sanoa :D ) jos se olis mun mieleen, mutta ei vaan ole. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen aina ollut sen verran harakka että kaikki mikä kimaltaa niin kiinnostaa B) En oikein muuten pidä mitään koruja enkä muutenkaan ole ns 'girly girl' niin oli kiva ajatus päästä kihlasormuksen suhteen sitten vähän 'tyttöilemään' ja mikäs siihen sopisi paremmin kuin ne timantit :D 

Muoks. Tosissaan oma kihlani on silti kuitenkin sen verran vaatimaton että kultasepänliikkeessäkin totesivat että siihen on sitten helppo ainakaan lähteä parittamaan vihkisormusta, että sen suhteen ei ole huolta että kihlana olisi joku megahieno ja vihki jäisi vaatimattomaksi, vaikkei kyseinen ratkaisu kyllä itseäni ainakaan haittaisi.

Muokattu: , käyttäjä: nipsumiau

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halusin värittömiä kiviä, ja timantit nyt vaan ovat kestävämpiä kuin muut. Mun sormuksen timantit on toooooosi pieniä, sormuksen hintaero samanlaiseen kivettömään oli 200 euroa, joten mikään statusjuttu kivet eivät kyllä ole. Ne on vaan nättejä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään