Tammikuu 2015


Guest pactasuntservanda

Recommended Posts

  • 1 month later...

Et onneksi. :) Mikä sai teidät päättämään juuri tammikuun vihkiajaksi? Meillä se on tämä eksoottinen Suomen talvi aussie-sulholle, sekä ajankohdan kätevyys, saatiin joulun pyhien ansiosta pitkät lomat siihen ja mahdollisuus raahata myös vähän sukua ja ystäviä mukaan täältä.

 

Vähän kauhistuttaa, jos tammikuussa onkin kaameat loskasäät, pimeää ja kurjaa jne, mutta ehkä siitä selviää. Talvihäät ei koskaan olleet mulla haaveissa, mutta niinpähän tässä on moni muukin asia muuttunut. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest pactasuntservanda

Kumpikaan meistä ei tykkää kesästä ja lämmöstä, joten vaihtoehtoina oli joko alkuvuosi tai loppuvuosi. Sitten kun kosinta tapahtui tammikuussa, niin päätimme ottaa hääpäiväksi täysin saman päivän, mutta vain vuotta myöhemmin =)

 

Joo, ei kiitos loskalle ja rännälle! =D Ihanaa olisi, että olisi kuivaa, pakkasta ja paljon lunta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Laitetaan tilaukseen siis iso kasa lunta ja -5 astetta pakkasta, kiitos!

 

Mun ei auta nyt kun jännittää kirkon varausta 26.5 asti, silloin saa vasta varata tammikuun vihkiajat. Ärsyttää, kun ei saa lyötyä mitään varmaa sen osalta lukkoon, vaikken nyt tosissani jaksa epäillä, etteikö me saatais vihkiaikaa ja haluamaamme sellaista. Ei tammikuun alku voi olla kauhean suosittu, eihän??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meidän häitä juhlitaan 23.1.2015 :) En kyllä ole yhtään talvi-ihmisiä, mutta jotenkin talvi sitten kuitenkin tuntui sopivimmalta vuodenajalta häihin. Keväällä ja kesällä kärsitään sulhon kanssa molemmat siitepölyallergiasta (sulholla vieläpä todella pahat allergiat), lisäksi kesähäitä olisi kiva viettää ulkona, mutta kun säästä ei sitten ikinä tiedä...talvella ei juuri ole, mihin varautua - lunta joko on tai ei ole, samoin kun pakkasta :D Syksy sitten taas on mielestämme masentava vuodenaika ylipäätään. Olen kyllä hirveä vilukissa, että saa nähdä kuinka monta ärräpäätä tulee päästeltyä hääpäivänä, jos potrettikuvat otetaan ulkona! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Meillä kanssa häät 10.1.15. Siis avioliiton siunaus. Maistraatissa käydään kahdestaan edeltävästi, kun mies ei kuulu kirkkoon.päädyttiin tammikuuhun kun halusin talvihäät, ja muina kuukausina aika paljon kavereitten ja myös miehen kolmekymppiset joten haluttiin vähän erilleen niistä. Toinen vaihtoehto ois ollu huhtikuu mut sitei oo enää niin talvista :-|

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Missäs vaiheessa tammikuun morsianten valmistelut on? Milloin postitatte kutsut? :)

 

Mä en enää keksi, mitä seuraavaksi tekisin. Kaikki mahdollinen on jo tehty ja suunniteltu niin pitkälle kun tässä vaiheessa mahdollista, ja nyt tuntuu että olen varmasti unohtanut jotain tosi tärkeää :D Tein kyllä itselleni to do-listan, mutta olen varmaan siitäkin jotain unohtanut... Ostoslistalla on seuraavaksi sulhasen ja bestmanin napinläpikukat, kaasojen rannekukat ja oma kimppuni (kaikki silkkikukista).

 

Kutsuihin pitäisi enää ostaa postimerkit ja ne lähtee postiin lokakuun alussa. V.p. laitettiin joulukuun 1. päivälle, jotta ilmottautumiset saa hoidettua ennen kuin ihmisillä alkaa joululomat ja muut joulukiireet. Ja jää sitten riittävästi aikaa suunnitella lopullinen pöytäjärjestys, tehdä paikkakorit ja laskea paljonko ruokia pitää tehdä.

 

Juhlapaikalle laitoin sähköpostia, että voisivat lähettää meille laskun, niin saa senkin maksettua pois alta, alustava varaus meillä on ollut sinne maaliskuusta asti. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest pactasuntservanda

Meille oli itsestäänselvää, että häät on joko alku- tai loppuvuodesta, kun ei kumpikaan erityisemmin tykkää kesän helteistä =) Olisi kyllä niin ahdistavaa kärsiä ja hikoilla koko hääpäivä...

 

Lokakuussa mekin aiotaan laittaa kutsut postiin. Postimerkit on jo ostettu, että saatiin talvipostimerkit =)

Link to comment
Share on other sites

Oletteko varanneet jo kampaajalle ajan? entä kukat? Minä en oikeen oo tietonen kuinka aikasin nämä hoidetaan. Oon lukenut jotku jo yli vuotta aiemmin, mutta käväsin muissa asioissa n. kuukausi sitten kukkakaupassa ja kyselin hintoja hääkimpulle minkä haluan niin myyjä kysyi millon häät ja kun kuuli että tammikuussa naurahti ja sanoi "sinähän olet ajoissa liikkeellä ei tässä mikään kiire ole"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Susennai, meillähän on sitten sama hääpäivämäärä! :)

 

Mä oon varannut jo ajan kampaajalle plus meikkaajalle samasta paikasta, samoin koekampaukseen ajan ennen joulua.

 

Kukat tulee kaverin äidin kautta, ja ne onkin seuraavana to do-listalla. Ei ole vielä mitään mielikuvaa, millasen kimpun haluisin tai muita kukkia. Kaasoille tulee tekokukista tehdyt turkoosit rannekekukat, ne on työn alla nyt. Hommia riittää, etenkin kun sitä ennen olis vielä meidän Australian häät juhlittavana.

Link to comment
Share on other sites

Mä en oo vielä varannut kampaajaa, taidan tehdä sen sitten syyskuun loppupuolella. Harjoitus-kutsukortin tein jo ja ois tarkoitus sitten tän kuun aikana tehä ne kutsut valmiiksi, ja jonkinlainen infolappu siihen mukaan. Meille ei tuu oikeita kukkia vaan tehdään suodatinpussiruusuja pöytiin. Löysin citymarketista halvalla valmiin ivoryn värisen tekoruusukimpun ja aion sitä vähän tuunata itselleni. Ja ostin teko-hortensioita myös joista tulee heittokimppu ja morsiustytön kimppu. Erilaista koristesälää on tullut paljon jo haalittua ja ideoita on paljon, kunhan vielä vähän malttais ettei käy niin että mieli muuttuukin niitten suhteen.. mekon ostin jo keväällä kun oi -50% liikkeessä niin eihän sitä voinut sinne jättää.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ulkona meidätkin kuvataan :) Alunperin oli tarkoitus käydä potrettikuvissa ruokailun ja kahvin välissä, mutta alkoi mietityttämään että millaisia kuvia pimeällä saa otettua. Siispä päädyttiinkin ottamaan first look -kuvat ennen vihkimistä, kun on vielä valoisaa :) Siinä ehkä saa pahinta jännitystäkin purettua!

 

Meillä on nyt tasan 4kk häihin, ja hyvällä mallilla ollaan. Kutsut lähtee lokakuun alussa postiin, tällä viikolla palaveerataan äidin ja anopin kanssa ruuista (tehdään itse mutta raaka-aineista suurin osa anopin työpaikan kautta), kimppu ja vieheet pitäisi tällä viikolla tulla postissa, ja nythän me saataisiin jo tehtyä pyyntö esteiden tutkinnastakin  :girl_smile:

Vihkijän kanssa sovittu maistraattivihkimisen yksityiskohdista, enää pitäisi lopullinen vihkipuhe toimittaa hänelle. Mitähän sitä sitten keksisi!

Link to comment
Share on other sites

Varasin tänään hääkampauksen ja koekampauksen, kun kävin kampaajallani. Hänellä olikin jo työvuorot suunniteltuna tammikuulle ja hänellä olisi ollut vapaapäivä, mutta lupasi tulla tekemään kampaukseni. Sinänsä onni onnettomuudessa, että kun hänellä ei ole muuta hommaa sinä päivänä niin aikataulun päättämisellä ei ole mikään kiire, hänelle sopi että sitten koekampauksen yhteydessä sovitaan monelta tulen hääaamuna.

Oletko esssie tilannut kimppusi netistä tms? Kenelle kaikilla sulla tulee vieheet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaiks, nyt on kutsut tiputettu postilaatikkoon..! Tilasin tänään myös etsyn kautta kakunkoristeen, siinä on hääpari ja kissa :-) että on meidän lemmikki hengessä sit mukana ;-)

Olen myös varannut jo häämeikin, oli ongelmia ensin valita mutta sitten hoksasin yhtä hyväksi tietämääni kosmetologia kysyä että tuleeko hän kotiin meikkaamaan ja tottakai, ottaa vain kilometrikorvaukset, helpottaa huomattavasti kun on sellainen johon luottaa, kunei ollut mahdollisuuksia lähteä hänen kauneushoitolaan meikkaukseen.

Esteiden tutkinta juttu on myös tehty, sen saikin tehtyä netissä pankkitunnuksilla. Maistraattiin pitäisi vielä myösvarata aika, senkin voi onneksi varata netin kautta. Ajateltiin edellisen viikon perjantaina käydä se hoitamassa ihan kahdestaan.

Nyt tuntuu ihan helpottuneelta kun on noi kutsut saatu pois alta.. seuraavaks voi sit mennä mekon kans ompelijalle vähän muokkaamaan sitä ja miehellekkin pitäs jokuvuokrapuku löytää..

Link to comment
Share on other sites

Meillä lähti kutsut postiin heti lokakuun alussa, ilmoittautumisiakin tullut jo aika hyvin. Esteidentutkinta tehtiin myös, ja vihkijän kanssa sovittu vihkipuheesta, sisääntulomusiikista ym. Myös menu saatiin lyötyä lukkoon :)

 

Meidän hääkuvaaja joutui perumaan, kun saikin opiskelupaikan ulkomailta ja muuttaa joulukuussa Lontooseen. En tietenkään ottanut nokkiini, olihan hänellä varsin hyvä syy, mutta sain kuulla asiasta vasta kun itse laitoin hänelle meiliä ja kyselin, että milloin pidettäisiin palaveri kuvauksista. Vähän jäi mietityttämään, että jos olisin yhtään pidempään odotellut ennen kuin laitoin viestiä, niin olisiko edes ilmoittanut asiasta oma-aloitteisesti...kyseessä oli siis valokuvaajaopiskelija. Noh, tammikuu ei onneksi ole sesonkiaikaa, joten sain uuden kuvaajan jo tilalle :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...