Maailman kuulut pukusuunnittelijat


haaveilija(ko)

Recommended Posts

Olen suunnittelemassa uutta yritystä Suomeen ja mietin kannattavuutta. Toivon saavani täältä tulevilta morsiamilta apua. Eli osaatteko sanoa löytyykö Suomesta kiinnostusta kansainvälisten huippusuuunnitelijoiden häämekoille? Esim. Pnina Tornai, Vera Wang, Yumi Kasutra, sekä Suomalaisia suunnittelijoita. Tarkoituksena olisi tarjota myös juhlasuunnittelua.... Tarvitsen mielipiteitänne, jotta pääsen asiassa eteenpäin!

 

Kiitos etukäteen!!

Link to comment
Share on other sites

^ Tipzillan kanssa samoilla linjoilla. En ostaisi, koska en näe järkeä laittaa älyttömiä summia morsiuspukuuni vain yhden nimen vuoksi. Tosin olen kovin säästäväinen morsian muutenkin ja pyrin säästämään ihan kaikessa... mutta en myöskään jättäisi ostamatta, jos alennuksesta tulisi mieluinen maailman kuulun pukusuunnittelijan luomus vastaan.

Link to comment
Share on other sites

Luulen, että juuri tuo hinta suhteessa hyötyyn muodostuisi ostamisen esteeksi monelle suomalaiselle morsiamelle. Huippusuunnittelijan puku vähintään kaksinkertaistaisi tyypillisen suomalaisen hääbudjetin. Minäkään en ymmärrä esim. Vera Wang -puvun ostamista Vera Wangin vuoksi. Kyllä puvun pitäisi säväyttää muutenkin kuin suunnittelijan nimellä. En täysin tyrmää liikeideaa, mutta luulenpa, että Suomi on liian pieni ja pröystäilemätön häämarkkina-alue huippusuunnittelijoiden puvuille. Kiinnostusta eli uteliaita katsojia puvuille voisi toki alkuun olla. Kassavirta ei todennäköisesti kuitenkaan riittäisi kannattavuuteen asti. T. mutu-tuntuilija.

Link to comment
Share on other sites


Sanoisin myös, että ei ehkä kannata koko omaisuuttaan laskea merkkipukukaupan varaan. Olen itse ollut hääpukuliikkeessä töissä, ja siellä on tullut selväksi että budjetti on suurimmalla osalla maksimissaan tonnin. Mielellään korjauksineen. Ne kalleimmat puvut on erittäin isoja riskejä. Silleen kiva ajatus, mutta tosiaan noin merkkitietoisia ihmisiä ei suomessa ole kuin kourallinen, ja niistä ei riitä monivuotiseksi asiakaskunnaksi. 


Link to comment
Share on other sites

Monelle varmasti se 1000 € on kipuraja morsiuspuvulle.

 

 

Ja pukuja pitää olla varastossa jonkin verran sovitteilla; varastonarvo voi olla hääpukuliikkeessä aika valtava summa...rahaa siinä on kiinni ja paljon. Jos ajatellaan vaikkapa 50 pukua, jotka olisivat vaikkapa ~700 €:n pukuja, niin varastonarvo on 35 000 €. Pukuja 100 kpl = 70 000 €. 200 kpl = 140 000 € (200 pukua meinaa, että niitä olisi ~parikymmentä sovituspukua per koko?

 

Itse en uskaltaisi lähteä yrittämään. Parempi olla toisella töissä, niin ei ole itsellä riskejä.

 

Olen siis myyjä, mutta en morsiuspukuliikkeessä. :rolleyes: Mutuilija minäkin...Eihän se 700 € ole sen puvun sisäänostohinta vaan ovh. No, kumminkin valtavista summista kyse. :huh: 

Link to comment
Share on other sites

Minakin epailen ettei Suomessa ole markkinoita merkkipuvuille, suomalaiset ovat yksinkertaisesti liian piheja ja ne jotka merkkipuvun haluavat hankkivat ne luultavasti ulkomailta.

 

Joku aika basic Vera Wang maksaa helposti 3000-4000 euroa+

 

En tieda miten Suomessa morsiuspukuliikkeet toimivat, mutta muualla maailmassa kaupoissa ei ole valmiina varastossa useampaa kokoa,  vaan pelkat naytekappaleet ja sitten niita sovittamalla morsiamet tilaavat oman pukunsa, jota tietenkin sovitetaan ja korjaillaan puvun saavuttua liikkeeseen, joten kyseessa on yleensa 6-9kk prosessi ennenkuin puvun saa mukaansa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...