SARVIORVOKKI75

Mutta mitä tapahtui hääpuvulle?

38 viestiä aiheessa

Mitäs olette tehneet puvulle häiden jälkeen?

Jos puvussa ei tahroja...viettekö silti pesulaan?

Onhan puku kuitenkin saanut tomua,hikeä.ym..

Kärsiikö puku pesulassa?

Ja jos sen puvun aikoo säilyttää itsellä,niin eikö silloin kannata

se pesettää,ennen säilytystä??

Millainen pussi säilytykseen? Ei ainakaan muovinen??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä laitoin ihan pesemättömänä vaatehuoneeseen siinä pussissa missä tuli. Mitään en varmasti tule puvulla tekemään saati sovittamaan sitä. Se ei ole sellainen millä on mitään suurempaa tunnearvoa minulle vaikka osittain itse suunnittelema onkin. Kuvista näen sen sitten aina kun haluan. Ja kangasnäytteet laitan hääkirjaani talteen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vein omani pesulaan heti pari päivää häiden jälkeen. Maa oli märkä hääpäivänä, joten helmat ovat kuraisen ruskeat, ja hellettäkin piisasi joten myös hikeä on puvussa runsaasti.

En varmaan tule pukua enää sovittamaan, mutta voinpahan ainakin ihailla sitä jatkossa ilman että hiekkaa karisee lattialle tai hirveä hikilöyhkä lemahtaa kellastuneista kainaloista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

SARVIORVOKKI75 Tää tulee vähän etuajassa, kun en ole saanut edes vielä pukuani :girl_haha: Suunnitelmissa on pestä puku häiden jälkeen ja värjätä sopivan väriseksi, sitten ompelija saa vähän muokata sitä. Näin puku voi jatkaa elämää pitkänä juhlapukuna :girl_wink: Jo tilatessani pukua kyselin tarkkaan miten värjäys onnistuu :girl_sigh: Näin ei kallis puku jää yhden päivän perhoseksi. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:girl_impossible: Hyvä ketju, kiitos tästä! Muistin juuri, että olen unohtanut hääpukuni pesulaan...

Terveisin, lahopää :girl_haha:

Ja aijon säilyttää puvun, mutta siitä tahrojen irti saaminen voi olla vaikeaa myöhemmin, joten vein sen pesuun heti häiden jälkeen. Säilytys tulee tapahtumaan vaatehuoneessa hengittävässä kankaisessa pukupussissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puvin vein pesulaan ja myyntiin pistin. Haluhan olisi suuri se säilyttää, mutta mihimpä sitä enää käyttää muuten kuin silppuaa palasiks ja tekee jotain muuta siitä.. Mutta mielummin haluan, että joku toinen saa nauttia päivästään puvun kanssa ja tuntea olevansa kaunis :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpukuni roikkuu vaatehuoneessa pesemättömänä, tuskin sille mitään teenkään. Häiden tuoksinassa pukuni sisävuori (ei siis näkynyt ulospäin) repesi varmaan metrin matkalta laahuksesta ja se oli häiden jälkeen täynnä pikkukiviä ym.. Eli ei sille oikein kannata tehdä mitään toimenpiteitä :D Jääpähän muistot hyvistä bileistä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muutaman kuukauden se roikkui kaapissa, sitten vein sen pesulaan. Ei siinä mitään suurempia tahroja ollut, mutta jotain mustaa helmassa oli auton kyljestä tullut. Hyvin lähti pesussa. Myyntiin se on laitettu, toivotaan että se löytää uuden käyttäjän! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vein sen jo pesuun ja ajattelin laittaa myyntiin. Olishan se toisaalta kiva säilyttääkin, mutta se vie kohtuuttoman tilan vaatehuoneesta eikä puvun roikottaminen käyttämättömänä ole ekologistakaan, jos joku toinen sitä vielä voi käyttää. Jos puku ei mene kaupaksi niin sitten vois koittaa ommella siitä jotain muuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heipsan.

Pahoittelen jo toista häiden jälkeen - hääpukuihin liittyvää postaustani, mutta yli vuosi häiden jälkeen, en vieläkään oikein tiedä mitä pukuni kanssa teen!

Myymisen sijaan, uusin ideani olisi laittaa puku esille pukeutumishuoneeseeni torson päälle,

mutta mietin, että onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta puvun säilytyksestä?

Puku ei olisi suoraan auringonvalossa, mutta altistuisi toki huonevaloille päivittäin,

onko kenelläkään tietoa, kuinka nopeasti puku mahdollisesti alkaisi kellastua / menisi pilalle?

Onko puvuille mitään suoja-aineita jolla tätä voisi hidastaa? jotta puku pysyisi esillä kauniina pidempään :)

Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuten otsikko kertoo, aiheena olisi hääpuvun kuulumiset häiden jälkeen. Menikö puku heti myyntiin,roikkuuko se edelleen vaatekaapissa vai onko siitä tuunattu juhlamekko? Minulla on juuri nyt pohdinnassa se, mitä puvulle teen.Aika haikealta tuntuu se, että sen myisin.Ajattelin kyllä selvittää sen, että missä hinnoissa liikutaan jos puvusta muokattaisiin juhlamekko...

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Vanhoja juttuja yhdistetty tähän ketjuun :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kappas vaan, Kiitos Tipzilla!

Pitänee hankkia silmälasit kun en tätä keskustelua aiemmin löytänyt  :)

Muokattu: , käyttäjä: annelii

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häiden aikaan kuvittelin, että myyn heti pois. Suusta suuhun olen sitä mainostanutkin, että jos tietävät isokokoisen morsiamen. Mutta tuolla se on edelleen kaapissa eikä mulla ole kovin suurta kiirettä päästä siitä eroon... ihana mekko kun on! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie kans ajattelin, että myyn pukuni heti häiden jälkeen pois vaan tuollahan tuo roikkuu vaatekaapissa. Ihastuin pukuun niin paljon etten taidakaan raskia luopua siitä :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun puku taitaa lähteä myyntiin, vaikka olenkin siihen kovasti kiintynyt. Se vie silti paljon tilaa säilytyksessä ja onhan sekin ihana ajatus, että joku muu saa viettää siinä päivän prinsessana :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tein itse pukuni, käytän sitä vielä kun mennään ottamaan kirkkosiunaus kuukauden päästä ja sitten se saapi jäädä kaappiin muistoksi - tai sitten ompelen siitä vaikka ristiäismekon meidän (vielä hypotettiselle) lapselle :) Missään tapauksessa en myy tuota! Tosin tässä ei ollut rahallista panostustakaan kun puvulle tuli hintaa n. 60 euroa, enemmän merkkaa että olen itse sen tehnyt ja sille en voisi kuitenkaan määritellä hintaa niin myyminen on mahdotonta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ajatellut säilyttää pukuni, koska se on niin kaunis. Pitäisi käydä viemässä se pesulaan, koska helma ja laahus likaantuivat hieman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekko on tallessa, mutta en oo vielä päättänyt mitä teen sille. Vielä en ainakaan raaski myydä. Toisaalta juhlamekoksi lyhentäminen kiinnostais mutta en vaan osaa päättää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse käytin puvun pesulassa ja kun menin hakemaan, järkytyin! Olivat pesseet kaksi kertaa vesipesulla, silti etuhelma ihan musta vielä alasaumasta ja jatkui pienen matkan harmaana ylöspäin. Takahelma oli lähtenyt puhtaaksi. Pesin vielä kotona kerran pesukoneessa ja laitoin paljon tahranpoistajaa... ei auttanut :/ Olen 170cm ja käytin 8 cm korkoja, en tiedä lyhentäisinkö pukua myyntiä varten vai ostaisikohan joku lyhyempi pukua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyykö puku aina viedä pesulaan pestäväksi? Itseä vähän jännittäisi miten sille pesussa kävisi ja toisaalta uskaltaako sitä itse koittaa pestä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en kyllä lähtisi pukua itse pesemään. Pesulassa sentään ammattilaiset asialla ja ei maksa edes mielestäni mitenkään paljoa. Pukuni oli hääpäivän jäljiltä melko likaantunut laahuksesta sekä joku pieni musta läikkä ilmeisestikin autosta oli myös mukaan tarttunut. Pesetin puvun heti häiden jälkeen pesulassa ja aivan puhdasta tuli.

Nyt puku roikkuu kaapissa pussissa ja odottaa, josko malttaisin sen myyntiin vielä joskus laittaa. Onneksi ostin itsekin pukuni jo käytettynä, niin ei ole niin suuria rahoja kiinni puvussa, jos sitä ei raaskikaan myydä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen käyttänyt pukuani häiden jälkeen jo kolmesti, ja aion käyttää vastakin. Puku suunniteltiin alkujaankin niin, että sille on jatkokäyttöä. Päällä oli kerros valkoista sifonkia, ja alla a-linjainen mekko vaaleaa vanhaa roosaa. Kankaat olivat myös sellaiset, että pystyin pesemään puvun kotona koneessa, kunhan poistin tukiluut ensin. Puvussa ollut valkoinen pitsivyö siirrettiin sifongista satiinin päälle ja samaan settiin tehty pitsibolero toimi tässäkin yhdistelmässä. Viimeksi ostin pukuun vaihteluksi uuden, harmaan hartiahuivin ja tein harmaasta kankaasta smokkivyön tapaisen systeemin, jolla pitsivyö peittyy. Muuntelukin siis onnistuu. Parin pesun jälkeen olkaimettomana puku tuntui tippuvan päältä, joten kävin teettämässä samalla ompelijalla vielä jämäkankaasta olkaimet. Jossain vaiheessa puvun voisi ehkä lyhentää ballerinamittaiseksi tai jopa lyhyemmäksi.

 

Olen valtavan tyytyväinen siihen, miltä puku näytti häissä, ja siihen, että teetin sen kotikaupungissani ompelijalla, jolta olen saanut myös apua puvun kanssa myöhemmin. Plussaa on sekin, että puku tuli maksamaan teetettynä vähemmän kuin kaupasta ostettuna, koska sattumalta löytyi edulliset kankaat. Mahtavaa on ollut myös pitää kaunista pukua uudelleen, ja samalla muistella sitä, että se on myös hääpuku. Suosittelen puvun muokkaamista uusiokäyttöön, jos se vaan on mahdollista. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, että muillakin roikkuu puku myyntaikeista huolimatta. Itse sijoitin pukuun suhteellisen paljon, enkä tietenkään hankkinut sellaista, joka olisi helposti uusiokäytettävissä. Puku on pesemättä kaapissa ja vie tilaa puolet tuplakaapista.

 

En oikein tiedä mikä edes olisi paras väylä myydä pukua? Itse kanssa olin isompi morsian, käytännössä isomman rintavarustuksen vuoksi. Siksi ostinkin puvun.

 

Olen suunnitellut puvun uusiokäyttämistä lasten juhla-asuihin, mutta niin helppo vain mennä kauppaan. Harmittaa se tuolla kaapissa ihan tyhjän panttina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään