Jump to content
Naimisiin.info

Second hand - häät


Tipsis

Recommended Posts

Helsingin Sanomissa oli eilen juttu sivustosta, jolla voi myydä ja ostaa second hand häät (cancelledweddings.co.uk). Eli jos omat häät peruuntuu, siellä voi kaupata jo maksettua juhlatilaa, pitopalvelua tai koko settiä. Suomikin on sivustolla mainittu, mutta "diilejä" ei pääse katsomaan ilman kirjautumista/yhteydenottoa, joten liekö oikeasti kukaan Suomessa myynyt/ostanut. Ehkä Suomessa ei ole muutenkaan niin kovat summat ja tiukat varausmaksut ja -ajat käytössä (vrt. US), että juhlapaikka/häät menisi myyntiin..

 

Mitä naikkarit ovat tästä mieltä? Ostaisitko lyhyellä varoitusajalla toisen varaamat (ja suunnittelemat) häät? Myyjänä varmasti olisi kiva saada edes jotain juhlista takaisin, mikäli niitä ei pysty pitämään. 

Link to comment
Share on other sites

No, lähinnä tulee mieleen, että tällä tavalla voisi järjestää isotkin häät lyhyemmällä varoitusajalla. Kaikkihan tietävät, että kysytyimmät juhlatilat varataan jopa vuosi tai kaksi ennen hääpäivää. Heti tuli mieleen myös yksi helsinkiläinen juhlatila, jossa varausmaksu on tilan koko vuokra, jota ei palauteta, jos tilaisuus peruuntuu. En tiedä, kuinka yleistä pitkälle valmisteltujen häiden peruminen Suomessa on, mutta itse tarttuisin tuollaiseen second hand -tarjoukseen vain, jos paketti miellyttäisi. Käytännössä tarkoittaa varmaan sitä, että jos olisi myynnissä se unelmieni juhlatila TAI pitopalvelu TAI valokuvaaja. En varmasti ostaisi koko pakettia, sen verran hyvin tiedän, mitä MINÄ haluan enkä usko, että jollain muulla voisi olla täysin sama maku.

 

Miten pitkälle tämä paketin kattavuus voi pahimmillaan mennä? Kuuluuko diiliin juhlatilan, ruoan, juoman, bändin ja kuvaajan lisäksi myös vihkipaikka, pappi/siiviilityyppi, hääpuvut, kukat ja koristeet, kutsut, hääauto ja kuljettaja, sviitti hääyötä varten ja kiintiövaraus vieraille? Entä polttarit, häämatka ja kiitoskortit? Pitääkö oma vierasmäärä sovittaa myyjän vastaavaan? Oikeastaan aika hauska ajatusleikki :girl_haha:  Vakavissaan, tuollainen kokonaispaketti voisi olla myös helppo ratkaisu jollekin, joka haluaa lyhyellä aikavälillä "avaimet käteen" eikä ole niin kiinnostunut suunnittelemaan ja selvittelemään tai odottamaan 1-2 vuotta. Itseäni se suunnittelu, selvittely ja pidempiaikainen häähössötys oman mielen mukaan vaan kiinnostaisi liikaa.

Link to comment
Share on other sites

Myyjälle tosiaan helppo tapa saada edes osa häihin pistetyistä rahoista takaisin. Toki myös ostajalle hyvä tapa järjestää häät lyhyelläkin varoitusajalla, tai miksei pidemmälläkin varoitusajalla jos haluaa päästä helpolla. Itse en voisi kyllä kuvitella koko settiä ostavani valmiina, sen verran tykkään itse suunnitella ja toteuttaa omannäköisiä juhlia. Tietenkin jos setti kokonaisuudessaan miellyttäisi ja aikaa itse tekemiseen ei olisi :)

 

Pitääkin ihan mielenkiinnosta käydä kurkkaamassa kyseinen sivusto, uteliaisuus heräsi nyt kuitenkin  :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itse voisin hyödyntää tämän palvelun :)

 

Siis osto mielessä...

 

Koska tuntuu että halu juhlapaikan kanssa vaihtelee, eikä ole mitenkän sidottu mihinkään tiettyyn paikkaan...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Paras avaimet käteen -paketti sisältäisi myös wedding plannerin. Suunnittelija voiskin hyvin yhdistellä erilaisia viime hetken peruutuksia ja onnistuneidenkin häiden jämäjuttuja, kuten koristeita, vaatteita, asusteita ym. 

Peruuntuneiden häiden kauppaaminen eteenpäin on varmaan äärimmäisen raskasta, joten tohon bisnekseen tosiaan sopisi jonkinlainen aktiivinen välikäsi. Toki peruuntuneista häistä voi muokata myös toisenlaisen juhlan :) Ihmeellistä riskien siirtämistä eteenpäin kyllä juhlapaikoilta, jos perivät muutakin kuin varausmaksua etukäteen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...