Talvihäät (yhdistetty)


Opalia

Recommended Posts

sit ne vieraat nakkelee niitä sädetikkuja... päivän puujalka...

meillä piti olla vasta ensi kesänä häät, mutta mä aloin tossa elokuulla puhumaan, että mä haluaisin mieluummin talvihäät, musta koko kesähää- ajatus tuntuu ihan vieraalta, mulle siis.

heti alko tuntuu omalta jutulta, kun saatiin kirkko varattua ja muutkin hommat pyörimään.

kynttilöitä, kynttilöitä, kynttilöitä....

laitetaan tanssilattialle kohdevalot. kattovalot jos joku uskaltaa laittaa päälle, saa tuta morsiamen kamalan koston... hähhää..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meidän häät ovat 13.1.2007. Halusimme talvihäät tammikuussa ja 13. päivä siksi, että olemme menneet kihloihin kyseisenä päivänä. Mies on töissä paikassa, jossa myydään kynttilöitä ja sieltä saamme kynttilät halvalla.

Häävärityksenä tulee olemaan molempien lempivärit: lila ja lime. Tilaisuuden ei kuitenkaan tarvitse olla enää niin jouluinen värien puolesta, koska on jo kuitenkin tammikuu... Pöytäliinat tulevat olemaan lilat ja servetit ja kynttilät limen värisiä. Hääkimppuun tulee molempia värejä. Bestman pukeutuu limeen paitaa sulhon kanssa ja kaaso ja morsiustytöt lilaan :)

Vieraita tulee noin 80. Itse vihkiminen tapahtuu ortodoksisessa kirkossa, joka siis ennestään lisää tunnelmallisuutta :D Suunnitteilla on mukava, lämmin ja tunnelmallinen hääjuhla kaikkien mieleen1 :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minä myös tuleva talvimorsian  :-X

Tosin hääsuunnittelut vasta aivan alkuvaiheessa, toissapäivänä mies kosi. Olemme aikaisemmin puhuneet, että naimisiin mennään siinä vaiheessa, kun on aikomus alkaa perhettä perustamaan, ja että naimisiin mennään noin vuoden kuluessa kihlauksesta. Nyt kuitenkin sitten reilun vuoden yhdessäolon jälkeen mies parin kuukauden pohtimisen jälkeen kosi minua. Lapsista ei kyllä vielä ole tietoa muutamaan vuoteen, vaan taustalla vahva tahto sitoutua. Alustavasti ajankohtaa miettiessämme mieheni ehdotti talvea 2007. Olen aina haaveillut kesähäistä, minusta on tuntunut, että jos menen naimisiin jonain muuna ajankohtana kuin keskikesällä, häistä jää puuttumaan jotain tosi oleellista. Nyt olen aivan hämmentynyt tästä tunteesta, mikä minulle tuli lähes välittömästi kosinnan jälkeen. Tahdon ehdottomasti talvihäät. Tuntuu hullulta, että joku noin vahva ja vuosia kestänyt mielipide voi muuttua näin yllättäen. Asiaa miettiessäni olen tullut siihen tulokseen, että ennen haaveilin häistäni vain lähinnä juhlana. On ihanaa huomata tämän asian muuttuneen. Tärkeintä on, että saamme mieheni kanssa vahvistaa liittomme ja luomme hääjuhlasta meille merkityksellisen. Ajankohta tälle löytyi aivan itsestään. Näin sen kuuluukin olla.

Päivämäärää emme siis ole vielä sopineet. Tässä nyt muutaman viikon asiaa mietiskelemme ja joulua kun menemme vanhempieni luokse viettämään, on miehelläni aikomus perinteiseen tapaa pyytää isältäni lupa ja suostumus avioliitollemme. (Ihanan romanttista, olen otettu  :-X :-X) Kunhan heille asiasta kerromme, alamme sitten järjestelemään käytännön asioita tarkemmin. Näin alustavasti kuitenkin (tietty kirkosta ja juhlapaikasta riippuen) olisi tarkoitus astua avioon helmikuussa 2007.  :-X Kihlat ostamme myös joulun jälkeen, ja mahdollisesti pienimuotoiset kihlajaiset järjestämme myös, tosin kihlapäivämme on 5.12.05, vaikka sormukset hankimmekin ja asian julkistamme myöhemmin.  :-X

Näissä merkeissä varmasti palailen vielä monia kertoja tällä palstalla. :)

Huh, onpas kellokin jo paljon, rakastaminen vie yöunet  :-X :-/

Link to comment
Share on other sites

Me menemme naimisiin 10.2.2007 :-X, joten talvihäät suunnitteilla täälläkin. Halusimme talvihäät nimenomaan niiden erityisen tunnelmallisuuden vuoksi: ihana juhlia sisällä kynttilöiden tuikkiessa kun ulkona paukkuu pakkanen ja maa on peittynyt lumeen (toivottavasti). Toivoisin häidemme tuovan vieraillekin kauniin ja valoisan päivän talven pimeyden keskelle, ja lisäksi on tietenkin ihanaa saada muistella lämpimin ajatuksin häitämme tulevina hääpäivinä, kun ulkona on kylmää ja pimeää.

Ainakaan toistaiseksi emme ole törmänneet minkäänlaisiin vuodenajasta johtuviin käytännön ongelmiin järjestelyissämme, vaikka haaveissa onkin vielä ulkovihkiminenkin. Laitan päälleni pitkähihaisen puvun, mutta niin olisin laittanut kesälläkin, sillä en kovin helpolla luopuisi unelmapukumallistani. Ulkona laitan päälleni viitan, mies luultavasti villakangastakin, ja kengiksi käyvät saappaat. Koristelut eivät tuota päänvaivaa, sillä juhlapaikka on jo itsessään upea ja lisäksi hankkinemme ainoastaan ulos jätkänkynttilöitä ym. ja sisälle kynttilöitä.

Koska häät ovat vasta reilun vuoden päästä, emme ole vielä julkistaneet naima-aikeitamme kenellekään. Suunnittelut lähtenevät kunnolla käyntiin kun vuodenvaihteen jälkeen käymme katsastamassa juhlapaikan ja varaamme sen (samoin kuin maistraatin heti kun se on mahdollista), kerromme suunnitelmista äideillemme, pyydämme ystäviä kaasoiksi ja bestmaneiksi ja vierailemme tammikuun häämessuilla. Sitä odotellessa. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä talvihäät tulossa, ja kohta jo ovatkin! Väreinä viininpunainan, valkoinen ja hitunen kultaa. Paljon kynttilöitä! Minulla on olkaimeton viininpunainen puku, jonka päälle laitan ulkona valkoisen neulotun ponchon.

Tänään juuri kävin harjoitusmeikissä ja -kampauksessa, ihanat tuli. Kampauksesta tulee juuri sellainen kuin halusin. Mulla alkaa olla jo niin paljon perhosia vatsassa, että!

Ihana yllätys myös tuli toissapäivänä. Meidän piti suvun kesken leipoa ja valmistaa lähes kaikki tarjottavat itse, mutta perhetuttu, joka omistaa juhlapalvelun, hoitaakin kaikki tarjoilut ystävänpalveluksena!  :-X

Häät kun on juhlittu, voin kertoa sitten kokemuksia.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät maaliskuussa ensi vuonna, eli tätä kirjoittaessa vajaan 4 kk:n päästä. Tällä hetkellä kokemuksia suunnittelun puolesta on mm.

-Tarjoamamme riista ei ole vuoden pakkasessa lojunutta, mikä tuntuu varmasti maussa.

-Ihoni on hyvin todennäköisesti kuiva ja vähän kiukkuinen talvipakkasten takia, joten sen huoltoon pitää kiinnittää erityistä huomiota (jos haluan näyttää hyvältä  :) ).

-Ollaan vinkkailtu päivämäärä jo lähes kaikille kutsuttaville, ja kukaan ei ole epäillytkään, että voisi tulla jotain muuta pakollista menoa sille päivälle.

-Viime joulun jälkeen ostin ihania kynttilöitä koristelua varten ihan pilkkahintaan, samoin sain sisällä pidettävät kengät kesäalesta pikkurahalla.

-"Tarvitsen" vaalean takin ja saappaat ulkona liikkumista varten, joita en olisi kesällä tarvinnut (mutta ei niitten hankkiminen minua mitenkään haittaa  ;) )

Sellaista, kirjoittelen lisää kunhan on juhlat juhlittu

Link to comment
Share on other sites

Me aloimme juuri suunnitella talvihäitä. Tarkkaa päivää (tai yhtään mitään) ei vielä tiedossa, ehkä maaliskuu 2007. Itse olen aina halunnut olla "lumikuningatar" enkä perinteinen juhannusmorsian... Ja talvi, varsinkin kevättalvi on niin kaunista kun hanget sädehtii auringonpaisteessa... (meilläpäin ON lunta. Ja paljon!) Ja pimeän tultua kynttilät on tunnelmallisia.

Näin suunnittelua aloitellessa en ole kokenut vuodenajan aiheuttavan ongelmia. Paitsi pelko pakkasen aiheuttamasta punaisesta nenästä. Ja talvella ei kai saada yhtä kaverin hienoa autoa hääautoksi...mutta mennään sit jollain muulla!

Plussana olen ajatellut: (verrattuna kesähäihin)

- hääpaikat paremmin vapaana (voi luultavasti valita paikan JA päivän)

- ei TARVITSE olla kukkia, vaan SAA olla kynttilöitä (ilman että kukaan kummeksuu)

- SAAN itselleni ihanan viitan... (on jo luvattu!)

- ei tarvitse pelätä sadetta (lumisade on vain kaunista)

- ei ole hiki (jos ei tanssahtele liikaa...)

- ei helposti verrata jonkun-muun-tutun häihin

- SAAN tiaran! (Pakko saada joku lumihiutalemainen juttu..!)

- paikka on helppo koristella ulkoa

- tykkään sinisestä, se sopii hyvin lumiteemaan...

Talvi vain tuntuu juuri oikealta. Ja sopii loistavasti myös sulholle.

Link to comment
Share on other sites

Täällä myös yksi talvimorsio! Olisi kiva saada lisää ideoita talvisiin häihin. Ihan huippujuttu on se että saa polttaa kynttilöitä ja on hämärää!!! Ja jotenkin vaan talvi tuntuu parhaimmalta ajankohdalta. Talvessa on sitä jotakin! Kun ois vaan luntakin silloin..  ;D

Itse en oo ollu ikinä talvihäissä, joten on ehkä vähän hankalaa miettiä miten ne voisi toteuttaa.

                              :-X :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee myös talvihäät. Kovin moni sukulainen ei pippaloista vielä tiedä, mutta yksi oli kommentoinut häistä kuultuaan, että "Onko teillä kiire naimisiin, kun talvihäät halusitte". Talvihäät lähinnä sen takia, että silloin on kylmä ja pimeää ja lunta ja kynttilöitä ja tunnelmaa. Ei hikeä ja vesisadetta (toivottavasti). Ja pidän talvesta paljon.  :-X

Eipä ole mullakaan aikaisempia kokemuksia talvihäistä, kesähäistäkin vain hyvinhyvin vähän. Mutta eiköhän se tästä. Pihalle paljon tulia ja sisälle kynttilöitä.  :)

Link to comment
Share on other sites

Olin juuri ystäväni talvihäissä. Oli aivan ihanaa! Erityisesti mieleeni jäivät kauniit jäälyhdyt. Ne olivat ihan normaalisti jäädytetyt, mutta niiden sisälle oli kynttilän lisäksi laitettu aito ruusu. Ruusu näkyi kauniisti jään läpi kynttilän valossa! Näytti ihan siltä, että ruusu olisi jäädytetty lyhtyyn kiinni. Todella yksinkertainen ja kaunis idea!

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli talvihäät vuosi sitten joulukuussa. Meillä ei ollut mitään muita suunnitelmia kuin se, että vihkiminen on ulkona, ruokaa on riittävästi, ja että pihalle tulee jäälyhtyjä ja jätkänkynttilöitä. Kelit kuitenkin olivat sellaiset, että koko edeltävän viikon ja hääpäivän sateli vettä (huom. Rovaniemen korkeudella), joten jäälyhdyt jäivät tekemättä. Pimeää kuitenkin oli vihkimisen aikaan, joten myrskylyhdyillä ja jätkänkynttilöillä tuli ihan kivasti valoa ja sitä monien kaipaamaa tunnelmaa. Eipä nyt tule muuta mieleen, kun en mikään hääfriikki ole koskaan ollut, vaikka tällä palstalla olen jo toista vuotta notkunut ;). Kirjoitukseni pointti kuitenkin oli se, että ei kannata luottaa siihen, että talvihäissä olisi lunta ja pakkasta, vaikka juhlat olisivat pohjoisessakin.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tiedossa on helmihäät 2007, kirkko varattuna mutta muuta ei sitten niinkään... No tässä on vielä aikaa.

Juhlapaikkaa on ajateltu muttei vielä varattu.

Väriksi olen ajatellut vaaleansinistä.

koristeet ovat vielä vähän hakusessa.

Kynttilöitä tietysti

Jätkänroihuja ulos

Pöyttin ajattelin laittaa havuja, pähkinäpuun oksa (eikös se ollut sellainen kikkurainen?) ja sitten hopeituja käpyjä. Ehkä?

Nämä siis alustavat suunnitelmat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest crystal wedding

Meillä on häät 3.3.2007, eli talvihäitä kanssa vietetään! Paikka ja kirkko on varattu, mutta muita valmisteluita ei ole vielä tehty. En ole ajatellut mitään erikoista teemaa, ainoastaan väreistä haluan käytää puhtaan valkoista, aivan vaaleanpunaista ja hopeaa. Ja haluan hääpukuni olevan puhtaan valkoinen jossa voisi olla jotain kimallusta...sopii mielestäni talveen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ehdottomasti talvihäät! Meillä nämä koittaa tammikuussa 2007. Olen jotenkin perin pohjin kyllästynyt kesähäihin ja muutenkin kummatkin meistä pitää talvesta paljon niin ajankohta oli luonnollinen valinta. Mielessäni jo pyörittelen, mitenkä juhlapaikkaa voi koristella niin sisältä kuin ulkoa (mahdollisesti maaseutulinna, jos kaikki menee sen saralta hyvin)

Meillä on muuten sama juttu, että kumpikaan ei kuulu kirkoon. Pitää vielä sumplia vihkijä paikanpäälle (olen ymmärtänyt että se ei kaikissa tapauksissa ole niin helppoa?)  Aargh, no ei passaa sterssiä ottaa, kaikki järjestyy kuitenkin niin kuin on tarkoitettu :)

Mekin mennään tammikuussa 2007 naimisiin!! Meille talvihäät oli ihan ehdoton valinta. Mä rakastan kynttilöitä ja talvella ne pääsevät oikeuksiinsa.  :) talvi oli muutenkin luonteva valinta, kun ei tarvitse ottaa stressiä kirkosta eikä juhlapaikasta. Molemmat varasin vasta pari kuukautta sitten ja hyvin oli tilaa. Eikä tule hääpuvussa kuuma. ;D

Mones päivä menette? Me mennään 27.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...