Jump to content
Naimisiin.info

Elokuu 2015


Janique

Recommended Posts

Mä olen jo varannut juhlapaikan ja kampaajan.

Katselin jo hääkenkiä ja viikonlopouna tilaan nekin.

Häämekkoa jo katellut, mutta käyn ensin sovittelemassa millanen malli mulle sopii. Jos löytyy tuota mallia ja se sopii mulle, niin helmikuussa tilaan sen.

Lauantaina alkaa puolen vuoden fitness-valmennus, ajatuksena olla kunnossa häissä :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moi tulevat elokuun rouvat :)

 

Mein päivä on 8.8.15 <3 

Meillä on varattuna;

- Kirkko ja pappi

- Juhlapaikka (ruoka ja kahvipöytä tulee talolta, vain alkoholi tuodaan ite)

- Valokuvaaja 

- Auto tulee olemaan joko oma tai sit traktori + perälava (jos siinä saa matkustaa), tai hevoskärryt :D Toiveena että ei sada, eikä kyl osata päättää mikä halutaan ;)

- DJ 

- Kaasot ja bestman

 

Tehtynä;

- Vieraslista

- Budjetti 

- Katsottu sormuksia ja jo löydettykkin miellyttävä malli, mut kysytään sukulaiselta jos hän tekisi :)

- Pukuja oon käyny sovittamassa ja malli tiedossa mutta oikeeta ei oo vielä löytyny

- Kutsukortit tehdään ite mut malli vielä hukassa

- Halutaan käyttää luonnosta materiaaleja ja en usko että kovin monta ostettua kukkaa tulee olemaan paitsi kun miulla, sulhasella ja bestmanilla.

- Koristus on suunnitelmissa mutta ei viel valmis :) 

- Huomenna meinasin soitella kampaajalle ja meikkaajalle kysyäkseni tarjouksia ja aikoja. 

- Alustavaa lahjalistaakin ollaan keretty kasaamaan sekä päivän aikataulua. 

 

Onhan tässä hommaa mut aika kivasti molemmat on mukana ja toinen kaaso asustelee lähistöllä ni on innokas auttamaan :) Ainut minkä oon unohtanu ni pitää kaasoille listata ihmiset polttareihin, menee siis huomisen to do - listaan. 

 

Meidän häät tulee olemaan Etelä-Pohjanmaalla ja pyritään pitämään kulut minimaalisessa, ei haluta hurjasti materiaaleja, vaan käytetään luonnosta olevia yksinkertaisesti kauniita asioita koristeina. Meillä on päärakennus jossa syödään ja pidetään "virallinen" osuus ja iltajuhlaan on pihan toisella puolella sali jossa on sit tanssimiset ja illanvietto :) Iltajuhlan koristukset ollaan melkopitkälti suunniteltu mut ruokailun puoli on vielä totaallisen auki.. Ehkäpä se selviää :)

Huomenlahjan olen miehelleni jo päättänyt, mut kaasoille joita on siis kaksi niin en vielä tiedä millä kiittää. 

 

Jos ideoista on pulaa tai niitä on liikaa tai muuten vaan haluaa seikkailla. Ite oon löytänyt PALJON hyviä ideoita ja vinkkejä hääpäivään www.pinteres.com sivustolta. Kirjauduin ja aloin rakentamaan tauluja hakusanoilla häät, hääpuku, kampaukset jne. samalla vähä kunto-ohjelmia ja kodin sisustusta. Oon tykänny tosi paljon sivustosta. Jospa ny koittais hieman rauhoittua ja lähtiä unimaailmaan.

 

Onpa naiset ny korkattu tääkin paikka :) Laitetaan vinkit kiertoon ja tehdään meidän päivistä mahtavat :)

 

-Piia- 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aloitin intopiukeana tämän ketjun, mutta mielenkiinto häitä kohtaa alkoi laskea kuin lehmän häntä. Huomasin suunnittelevani näin-kuuluu-tehdä häitä sen sijaan, että olisin pysähtynyt miettimään, millaisen päivän me oikeasti haluamme. Paljon oli jo ennätetty varata. Uhkarohkeasti puhelin käteen, ja perumaan kirkkoa lukuun ottamatta kaikki aina DJ:tä myöden. Painolasti harteilta hävisi, ajatus häistä hymyilytti jälleen. Enää ahdistus ei varjosta suurta päivää ja ajatus häistä on alkanut tuntua todellisemmalta.

Vietämme siis Venetsialaishäitä 29.8.2015 kahdella eri kokoonpanolla. Perinteisen kirkkovihkimisen jälkeen päivällistämme sukulaisten kesken "meidän" ravintolassa, illalla puolestaan on tiedossa bileet ystävien kesken kotosalla (ja baarissa). Tällä hetkellä tämä tuntuu juuri oikealta, meidän näköiseltä, ratkaisulta.

Toistaiseksi häiden eteen on tehty suunnittelutasolla paljon, mutta käytännössä hävettävän vähän...

- kirkko varattu

- sisääntulomarssi päätetty

- valokuvaaja varattu

- ravintolan tilannetta selvitelty

- keskikivi vihkisormusta varten tilattu Jenkeistä

Ja öh... Siinäpä se :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Arvostan Janique :) Oon miettiny ihan samaa, että mitä me halutaan.. 

EI haluta käyttää kaikkia rahoja yhteen päivään, mutta silti halutaan kutsua ystävät ja lähisukulaiset viettämään päivää meidän kanssa joten hieman ristiriitaisissa tunnelmissa oon tällähetkellä :D

Ehkäpä se hääkärpänen purasee tammikuussa ku oikeesti pitää alkaa pian siitä päätämään asioista :)

 

Toivottavasti silti kaikilla menee hyvin :) 

 

Leppoisaa Joulun odotusta kaikille!

Link to comment
Share on other sites

15.8.15 täällä kans! Nyt voi jo huudella, kun kerkesin tuolla siviilivihkimisten puolella hehkutella, kun sain varattua vihkimisen lauantaille maistraatin ulkopuolelle juuri haluamaani aikaan. Heh, lisäksi morsian, jonka kaasona olin tänä kesänä, tunnisti minut kirjoituksistani joten mitäs tässä enää salailemaan. Eilen lähti viimeisetkin Save The Date -kortit joulukorttien välissä. Mekko on tulossa, samoin sulhasen puku, juhlapaikka+catering varattu, menu suunniteltu, kaaso valittu (edellämainuttu tänä kesänä rouvautunut henkilö), valokuvaaja, dj...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä juhlitaan 29.8. Tuusulassa. Meidät vihittiin jo joulukuussa hyvin pienin menoin, mutta haluan juhlat :)

Meille on tulossa kai aika epätyypilliset häät, paikkana leirikeskus, morsian on jo rouva, ei hääkarkkeja... :D

Mutta paikka on varattu, kaaso ja pappi hommattu, pitopalvelu hoidettu, vieraslista valmis. Kutsut valmiiksi mietitty, pitää vielä ifolorilta tilata. Mekko ostettu jo viime syksynä, pitää vielä lyhentää. Nyt huomaan pyöriväni täällä foorumilla päivittäin, mutta en osaa oikein tarttua seuraavaan projektiin...

Mitä konkreettista sitä keksis?

Ja ihanaa, kun täällä on vertaistukea :)

Link to comment
Share on other sites

Täällä todennäköisesti myös 15.8. Alustava varaus on tehty tuolle päivälle kahteen paikkaa, joten hyvin todennäköisesti jompi kumpi sopii.

 

Kosinta tuli vasta viikko sitten, joten olen aivan täpinöissäni ja koko ajan koneella suunnitelemassa. Tässä vaiheessa ollaan:

- päätetty päivä

- tehty alustava vieraslista

- valittu vihkisormus

- mietitty vähän budjettia, mutta ei tehty tarkkaa

- päätetty juhlia ilman lapsia

 

Ensi viikolla mennään katsomaan juhlapaikkaa ja toivottavasti vahvistetaan varaus. Samoin menen sovittamaan ensimmäistä kertaa pukuja. Kun juhlapaikka on päätetty, on helpompi alkaa suunitella konkreettisesti koristeluja ym. :)

 

Luin tuossa jotain keskustelua siviilivihkimisestä ja vähän alkoi hirvittää, saammekohan vihkijää hääpäivällemme! Ei missään nimessä haluta mennä naimisiin maistraatissa, vaan merennalla, jos sää vaan suosii. 

Link to comment
Share on other sites

EP:llä mekin juhlitaan 1.8. ^^

Tehtiin jo viime kesänä isoimmat jutut; paikka varattiin, bändi, valokuvaaja ja catering.

Joulukortteina lähetettiin vihjaukset hääpäivästä sukulaisille ja kavereille.

Kutsuja lähtee melkeen 170 hengelle, ulkomaillekin joten ei varmaan kaikki pääsee.

Sormus on kultasepällä suunnittelun alla ja pukua ruetaan mittailemaan helmikuun lopulla ompelimolla Tampereella.

Kutsut lähtee maaliskuun alussa, niitä tässä nyt suunnittelen.

Kukkakaupassa pitäisi myös käydä kukkia suunnittelemassa.

Kaitaliinoja ja maljakoita etsitään, yms. pientä.

Olen tosi tarkka yksityiskohdista ja että kaikki asiat mätsää hyvin yhteen, ei mitään ylimäärästä eikä vääriä sävyjä, haluan että kaikki on tyylikästä, upeaa ja juhlavaa, kerranhan sitä vaan häitä juhlitaan! :)

Ihanaa tämä suunnitteluaikakin on vaikka toivoisin että olis jo elokuu mutta sitten kaikki on ohi yhdessä päivässä!  :P

Link to comment
Share on other sites

Heippa!

Meidän hääpäivä tulee olemaan 14.8.2015 :girl_in_love: Meillä on siviilivihkiminen ja siksi päiväksi valikoitui perjantai. Päivämäärällä on meille numerologisestikin tietty merkitys ja sattui sopivasti, että se osui perjantaille ja täällä siviilivihkimiset suoritetaan joko tiistaisin tai perjantaisin. Alunperin ajatus oli pyytää vihkijä juhlapaikalle, mutta koska häät ovat pienet myös budjetin osalta, päädyimme maistraattivihkimiseen :gpari: Minua kosittiin marraskuussa ja tähän mennessä ollaan saatu sovittua:

- Juhlapaikka (pitää vielä käydä katsomassa paikanpäällä)

- Teemaksi grillijuhlat rennosti lähimpien ystävien ja muutaman sukulaisen kesken

- Alustava vieraslista (max 25 vierasta)

- Kaaso ja bestman

- Sormus (tod.näk. otetaan tatuoinnit, mutta voi olla että päädytään sormuksiin)

 

Eli ihan alkutekijöissä on vielä meidän suunnitelmat. Tosin en aio niistä myöskään mitään stressiä ottaa, ainut mikä vähän mietityttää on häätanssi. Mies haluaa tanssia, minulle se ei olisi ollut välttämättömyys. ei kuitenkaan valssia vaan joku kaunis, hidas kotimainen kappale. Aluksi olin ihan varma sen olevan Stellan Häävalssi, mutta jokin siinä tökkii. Nyt sitten kuunnellaan, ehdotellaan ja hylätään vuoronperään :D

Puvuksi valikoituu fiftarityylinen kynämekko, kengiksi matalat avokkaat (ollaan sentilleen samanmittaisia miehen kanssa joten en halua korkkareita) ja lyhyisiin hiuksiin jokin asuun sopiva koriste. Kaaso tekee meikin, valokuvaan ei mennä ja musiikki soitetaan koneelta. Pöytiin laitetaan valkoiset liinat, värikkäitä kynttilöitä ja ruokana tosiaan grilliruokaa. Hääkakun teen itse, se on joku hyydykekakku. Hmmm, mitähän vielä.. Näin nyt ainakin alustavasti ollaan mietitty. Mies on sitä mieltä, että hössötän ja kaikki ehtii suunnitella sitten viikkoa aiemmin :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Tällä hetkellä jännityksen alla sormukseni, joka on työstettävänä kultasepällä :) siihen tulee äitini vanha kihlasormus (jossa isäni nimi, joka sama kuin miehelläni <3 ) ja siihen kiinni lisätään toinen "rinkula" ja upotetaan timantteja jne :) hahmotelmat erilaista toteutusversioista saan tulevan viikon alussa, hui :D ! Minun puku on tilattu ja se tullee joskus viimeistään huhti-toukokuun vaihteessa - yllättävän pitkä toimitusaika (10-14 vkoa). Senkin odottaminen jännittää :D

 

nyt viikonloppuna kerrottiin murkkuikäisille lapsillemme, että kesällä on häät :) ja heti alkoi ruinaaminen että milloin me tehdään vauvaaaaaaa!?!?!?! :P jaaaa-a :D

Link to comment
Share on other sites

Yövuorot taitaa olla minulle parasta suunnitteluaikaa :D Sain laitettua muutamaan paikkaan tiedustelun tilojen vuokrausmahdollisuudesta ja vähän pähkäiltyä jonkinsortin punaista lankaa koko touhulle ^_^  Kutsukorteistakin päästiin yhteisymmärrykseen, koska en ole askarteluihmisiä päädyimme valmiisiin kortteihin. Ja koska olen muumihöperö, korteiksi valikoitui sellaiset joissa Nyyti ja Tuittu istuvat simpukan sisällä. Nyt enää pitäisi jostain löytää tarpeeksi näitä kortteja :rolleyes: Eiköhän tämä tästä rupea pikkuhiljaa muotutumaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moikka kaikki.

Meilläkin on hääpäivä 8.8.2015. Meillä kirkko ja juhlapaikka varattu. Ruuat tehdään itse soppatykillä, kakut ja muut leivonnaiset tilataan. Koristeet ollaan melkein kaikki päätetty, että mitä laitetaan pöytiin ja muualle. Budjetti ja vieraslistakin ollaan tehty aika päiviä sitten. Kohta tilataan kutsut now&forever:istä. Vieraita meinataan kutsua noin 120.

 

 

Kirjoitettu 21.5.2015

 

Moikka kaikki. 

 

Meillä on nyt tullut kutsut jotka lähetän ensi viikolla vieraille. Muutoksia on tullut välillä todella paljon esim. ruokien suhteen. Ruuatkin on tilattu samasta paikasta kuin kakutkin ja muut leivonnaiset leivotaan itse. DJ/ bändi on varattu, kukat tilattu. Hääpukuakin on käyty kokeilemassa ja varattukkin jo. Valokuvaajaksi meille tulee yhteinen ystävämme.

 

Mitä on tekemättä?

 

Miehelleni puku kattomatta. pöytä koristeet vielä loput ostamatta. Sormukset päättämättä. 

Muokattu: , käyttäjä: heikku90
Link to comment
Share on other sites

Päivitystä meidän tilanteeseen:
* vaihdoimme valokuvaajan. Jostain syystä en vaan päässyt sinuiksi sen ensimmäisen valinnan kanssa. Joku kuvissa tökki ja päätin luottaa siihen kuudenteen aistiini tässä asiassa.

* DJ on varattu. Saatiin ihan törkeän hyvä tarjous, josta ei vaan voinut kieltäytyä.

* floristi on valittu, tänään pitäisi käydä katsastamassa suunnitelmia ja vähän tiedustelemassa tarkempaa hintaa kimpulle, vieheille ja rannekukille.

* sormuksen olen päättänyt teettää turkulaisessa kultasepänliikkeessä Aurariassa. Ensi viikolla pitäisi käydä tekemässä ensimmäiset suunnitelmat.

* henkikirjoittaja varattu vikhimään meidät hääpäivänä juhlapaikalla

* puvun ostinkin käytettynä Lovebirdsistä. Siihen tarvitaan muutamat muutokset, jotta mekko olisi sellainen kuin haluan sen olevan. Ompelija on jo metsästetty ja muutoshinta kysytty.

* sulhaselle ja bestmaneille tilattu mirrit ja taskuliinat gTie:n valikoimista. Love me Do -messuilla oli niin hyvä tarjous, ettei voinut jättää käyttämättä.

 

Tekemättä:

* cateringin valinta. Ollaan rajattu valinta nyt kahteen firmaan, joista toinen pitäisi valita.

* pöydille tulevien lasipullojen ja -purkkien kerääminen pitäisi aloittaa

* touko- tai kesäkuussa pitää käydä juhlapaikalla katsomassa minkälainen valaistus siellä on ja miten järjestämme pöydät.

* yksi kaasoista pitäisi tyrkätä "tavalliseksi" vieraaksi, koska samana päivänä heillä on toiset juhlat, joihin aikovat osallistua ja lähteä sinne kesken meidän juhlien. Mahdotonta hoitaa kaason tehtäviä, jos ei ole paikalla ja kivampi hänellekin, kun saa juhlia kumpiakin juhlia rauhassa, ilman stressiä.

Muokattu: , käyttäjä: nilmelwen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä varattuna 22.8.2015 Tuomiokirkko ja Ruissalon juhlasali, mutta niin paljon kun näitä odotettiin ja järjesteltiin niin nyt joudutaan kuitenkin siirtämään häitä vuodella miehen ulkomaankomennuksen takia:/ Jos siis tiedätte jonkun, joka haluaisi tänä kesänä naimisiin, mutta SE paikka vielä hakusessa, niin mulle voi laittaa yksityisviestiä. En viitsinyt ihan vielä kirkkoa ja juhlapaikkaa perua, kun musta olis ihanaa, että joku pääsis naimisiin hyvään vihkimisaikaan täydellisessä juhlapaikassa, vaikka me ei nyt tänä vuonna päästäkään:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

moikka kaikille, meillä häät 8.8. ja ajakohtaan loppukesään päädyttiin, koska ajateltiin ilmojen olevan silloin hyvät =)

 

Kirkko ja hääpaikka varattu, mutta koristelut ja värit vielä täysin avoinna. Meikki ja kampaaja sentään jo varattu sekä alustavaa ruokalistaa suunniteltu. Vieraita kutsutaan n. 60 ja hääjuhlapaikalla on yöpyminen mahdollista, ei tosin ole mikään hotellitason majoitus

Link to comment
Share on other sites

Kiva, että elokuun ketjussa on vähän eloa!

 

Itse olen sortunut kirjoittelemaan lähinnä tuonne vuosiketjuun ja omaan päikkyyn, mutta tämä olisi tietysti parhain ketju seurata aikatauluja :)

 

Mutta, meillä on tehtynä nyt:

  • kirkko & juhlapaika varattu
  • avustajat pyydetty
  • valokuvaaja varattu
  • minun hääpuku ja asusteet hankittu
  • puvun muokkausompelija varattu
  • kampaaja ja meikkaaja varattu, kesällä sitten tarkemmin sopimaan
  • hääauto sovittu (BM:n)
  • koristelut mietitty ja suurimmaksi osaksi hankittu (kukat tietysti puuttuu)
  • kimppu ja viehe suunniteltu, floristilla en ole käynyt, vieheet teen itse, niiden tarvikkeet hankittu
  • pappi & kanttori saatu tietoon, pappia saatetaan vielä vaihtaa
  • kutsut suunniteltu ja menevät kohta painoon
  • postimerkit ostettu
  • vieraslista tehty, StD-lause lähetetty, majoituspaikat jaettu, alustava istumajärjestys tehty
  • häämatkan lennot ja toisen viikon majoitus varattu, muita paikkoja katseltu
  • lahjalista lähes valmis
  • ensivalssi valittu
  • häämarssi valittu
  • jälkiruokapöytä ja iltapala suunniteltu
  • polttaripäivävaihtoehdot (5 kpl) sekä toiveet sovittu kaasojen kanssa ja polttareita alettu jännittämään
  • laulu, jonka kaaso laulaa kirkossa, valittu
  • sulhon siskoa pyydetty lukemaan raamatunteksti kirkossa - tekstin valinta lähes tehty
  • menu/ohjelmalehtiset suunniteltu, odottavat lopullisia tekstejä ja tulostusta

 

Mitä meillä on tekemättä:

  • miehen vaatetus - hoitaa itse, näen vasta alttarilla
  • minun vihkisormus - sepän kanssa pitäisi palaveerata tässä kuussa
  • menu lyömättä lukkoon - tässä kuussa pitäisi mennä käymään juhlapaikalla
  • juomat tilaamatta/hakematta - laskelmat kuitenkin tehty
  • esteettömyystodistus :)
  • bändin valinta / soittolistojen teko - soittolistoja olen aloittanut, mutta sulho alkoi haikailla bändin perään
  • kirkosta poistumismusiikki valitsematta
  • paikkakortit tilaamatta, koska kiinamyyjä ei vastaa enää viesteihin...
  • isää en ole vielä pyytänyt saattamaan alttarille
  • äitejä pitäisi pyytää avustamaan valokuvausvartissa
  • isiltä pitäisi kysyä, haluavatko yhdessä pitää tervetuliaspuheen
  • vieraskirja
  • hääyö
  • avioehto
  • kynsilakan osto
  • vieheitä pitäisi harjoitella
  • avustajien kiitoslahjat päättämättä
  • meidän yhteinen kiitospuhe suunnittelematta
  • puolet kakunkoristeesta hankkimatta

 

HUH!! :D Ja alle 5 kk aikaa!

 

Edit. keksinkin lisää...

  • valokuvaaja tapaamatta, miljöökuvapaikat sopimatta
  • pappi ja kanttori tapaamatta, poistumismarssi valitsematta, virsi valitsematta, kirkosta ulostulon "heittokama" päättämättä
Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Juhla 29.8. ja vihkiminen 28.8.

 

Vihkiaika maistraatista varattu.

Juhlapaikka varattu.

Catering varattu.

Kaasot ja bestmanit pyydetty.

Juhlan valokuvaus varattu.

Kampaaja varattu. Tosin ehkä vaihdan vielä.

Vieraslista pääpiirteittäin tehty.

Häävalssi valittu. Toisen pitää vielä opetella se tanssimaan.

 

Koristelut työn alla, osa koristeista tilattu, suunnitteilla reissu ikeaan.

Kimppu suunnitteilla, kaaso tekee.

Kutsut suunniteltu, pitäisi vielä tilata.

 

Vihkikuvat auki.

Hääpuku auki.

Sulhasen puku auki.

Sormus auki.

Soittolista auki.

Juomat hakematta.

Vihkikuva varaamatta.

Muokattu: , käyttäjä: Lootuksen kukka
Link to comment
Share on other sites

Hääsoppaa, mäkin yllätyin kuinka monet ovat suunnitelleet häitä jo vuosia, teemat ja värit selvillä =) Meillä on vielä paljon tekemättä, vaikka pääasiat jo tehty. Hääpaikan koristelusta tulee varmaan suurin "ongelma", mutta täytyy käydä alkukesästä katsomassa paikkaa kaason kanssa, niin ehkä sen jälkeen asia on paremmalla mallilla. Kirkko ja paikka sentään varattu =)

 

Kirkko, Juhlapaikka, kampaaja + meikki varattu ja sormus hankittu

 

Vieraslista pääpiirteittäin tehty myöskin täällä. En ole askartelijatyyppi niin olen ajatellut tilata valmiit kutsut.

 

Pitopalvelu ruoat alustavasti kysytty

Talkoo / tarjoiluapu alustavasti kysytty

Hääpuku alustavasti suunnitteilla, tilauksen teen varmaan ensi kuun aikana...

 

Koristelut siis täysin avoinna, lisäksi odotan juhlapaikalta infoa pöytäliinoista ja astioista. Hääpaikka käytiin katsomassa viime kesänä niin en enää muista oliko siellä laseja ym.

Soittolista avoinna sekä se tanssitaanko itse vai soiko musiikki muuten vain mahdollisuutena tanssia. Bändiä ei paikkaan mahdu, mutta pieni häätanssi voisi olla ihan kiva

Juomat hakematta, mutta päätetty hoitaa se kesällä Tallinnasta.

 

Nyt alkaa hieman stessaamaan kuinka kaikki onnistuu, mutta eiköhän se tästä =) Täytyy laittaa tänne alkukesästä osto-ilmoituksia koristeluihin, niin ehkä ne järjestyy näppärästi täältä =)

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät 29.8, sulho valitsi meillä ja oli ihan hyvä perustelu kun kihloihin on menty 28.8.13.  :)

 

Tällä hetkellä on sellanen tunnelma ettei oikein tiedä mitä ryhtyisi seuraavaksi tekemään, toisaalta tuntuu että on paljon ideoita ja toisaalta taas ettei ole mitään ideoita  :huh:

 

Meillä tällä hetkellä hoidettuna/ melkein valmis:

 

- vieraslista

- juhlapaikka

- catering

- valokuvaaja

- kirkko

- kutsut

- ohjelma ( ohjelmakolmiot pitäisi vain askarrella)

- kaaso ja bestman pyydetty 

- kampaaja (kampaus suunnitelu myöhemmin)

- mun vihkisormus

- morsiuspuku tilauksessa

 

Meiltä puuttuu:

- kaikki koristelut

- opaskyltit

- karkkibuffan karkit ja osa kulhoista

- kaiken maailman pientä sälää, saippuakuplat yms

- hupia illaksi

- juomat, tosin nämä haetaan Tallinnasta kesämmällä

- kengät

 

Todennäköisesti olen molemmista listoista unohtanut monta asiaa  :)

Muokattu: , käyttäjä: Puttiina
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moikka! Ilmoittaudun mukaan, meillä häät 8.8. Päivä valikoitui ihan päivämäärän itsensä vuoksi (helppo muistaa..) ja se sopii myös hyvin kihlapäivämme 8.4. kanssa yhteen. Hieno oli myös tässä ketjussa jonkun kirjoittama vertaus ikuisuudesta, kun kasin kääntää kyljelleen. En ollut tuota aiemmin ajatellutkaan.

Mua kosittiin jo neljä vuotta sitten ja mies ilmoitti et hän on nyt tehtävänsä suorittanut ja loput on mun käsissä  :lol: Jep jep.. No mä sitten muutaman vuoden pohdiskelun jälkeen varasin viime toukokuussa kirkon ja laitoin miehen synttärikorttiin "kutsun" kirkkoon 8.8.2015 klo 16. Tuli se sille vähän yllärinä, mut enemmän se nyt tuntuu olevan naimisiin menosta tohkeissaan ku minä  :rolleyes:

 

Meillä on valmistelut vielä hyvin hyvin alkuvaiheessa.

- Kirkko oli siis varattuna ja syksyllä varattiin juhlapaikka. Juhlapaikkaan sisältyy kaikki ruuat ja pitopalvelu, juomat tuodaan itse. Tosin julhapaikan varaamisen jälkeen päätettiin, että vihkiminenkin suoritetaan siellä ja seurakunnalta sain lupauksen että pappi voi sinne tulla. Juhlapaikka on siis seurakuntarajojen ulkopuolella. Pappikin on päätetty, mutta hänelle ei ole vielä asiaa ilmoitettu tai kysytty sopiiko päivä hänelle.

- Alustava vieraslista tehty, vieraita tulee 60-70

- Esiintyjä on sovittu, tulee joko bändin tai levyjen kanssa, sitä ei vielä tiedä. Hän on myös lupautunut toimimaan ns. seremoniamestarina, kun on meille entuudestaan tuttu kaveri.

- Kampaaja on varattu ja kampauskin kutakuinkin päätetty.

- Miehellä on puku

 

Siinäpä ne sitten oli, kaikki muu on vielä auki  :D Kiire varmaan tulee, mut onneks en oo tosiaan mikään häähössöttäjä eli kauhiaa määrää koristeita yms. ei ole edes tarkoitus hankkia. Häistä ei edes tiedä vielä ketään muuta ku mun äiti. Mies halusi siltä jonkinlaisen "hyväksynnän" asialle ennen ku aletaan asiaa enemmän suunnittelemaan. Tuleepahan sit kaikille yllätyksenä ku kutsu tipahtaa postilaatikkoon.

Häävalmisteluja on tässä keväällä myös hidastanut merkittävästi mun isän kuolema, hänen hautajaisten ja muiden asioiden järjestely. Sen lisäksi pappani (isän isä) nukkui pois kuukautta myöhemmin, hänen hautajaiset on tässä myös lähiaikoina. Jossain vaiheessa mietin jo koko häiden lykkäämistä, mutta sitten ajattelin että täytyyhän sitä omaa elämää kuitenkin jatkaa ja saadaan sitten loppukesästä iloisiakin sukujuhlia näiden kevään surujen jälkeen.

 

Kutsuja tarttis tässä alkaa seuraavaksi miettimään, ajattelin että toukokuun lopulla postittaisi. Mekkoa olen itselleni koittanut metsästää aina välillä, mutta vaikka kuinka on mielessä millaisen haluan, niin aina kun alkaa kuvia selaamaan, tuntuu et saan uusia ideoita enkä nyt tahdo saada päätettyä millaisen haluaisin. Jostain syystä olen aina miettinyt mustaa iltapukutyyppistä mekkoa esim. hopeanvärisillä tai tummanpunaisella kirjailulla, mutta tyrmännyt sen aina kun mun mielestä ei voi mennä mustassa mekossa naimisiin. Mutta nyt kun meitä ei vihitäkään kirkossa, niin aloin miettiä sitäkin asiaa uudestaan että onko se sitten loppujen lopuksi niin paha jos onkin musta..?

 

Mukavia häävalmisteluja kaikille!  :)

 

 

Ai niin ja meidän häitä juhlitaan Salon seudulla.

Muokattu: , käyttäjä: Kirpsi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meilläkin on häät 8.8. :D yritettiin saada ensin 1.8. mutta oli kirkko täyteen varattu, kun maaliskuun alussa soittelin vapaita aikoja. 8.8. oli sitten klo 18 vapaata niin otettiin se, muutenkin iltahäät sopii hyvin kun tulee lyhyet juhlat ja ei ole intressejä kustantaa mitään isompaa ateriaa. 

 

Suunnitelmat alkaa pääpiirteittäin olla tehtynä, kutsut on tilattu, mekko hankittu.. Hääinfokin alkaa pikkuhiljaa olla valmiina, vaikka sen laatiminen tuotti paljon päänvaivaa! Plaseerausongelmien kimpussa painin jo nyt, koska tiedän sen olevan vaikeaa..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...