Jump to content
Naimisiin.info

Kihlauspäivän valintaperuste?


Guest Tähdikki

Recommended Posts

meillä se tuli ihan yllärinä! kihlauskosinta meinaan. kosinta oli sellanen että mennäänks kihloihin mun synttärinä? vastasin myöntävästi.  ;D mutta mentiin sitten kumminkin aikasemmin ku sulhoni synttärinä. :) ja se oli aika spontaanisti. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 527
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Miulle tuli täysin yllätyksenä, koska oltiin tunnettu vaan pari kuukautta ennen kihloihin menoa. Viime jouluaattona ukkeli sitten hätäpäissään pujotti sormeeni omatekemänsä sormuksen ja se oli menoa sitten  :-X

Link to comment
Share on other sites

Minut kihlattiin 20.07.2007 ja viime syksynä tuo sovittiin ja keväällä käytiin ostamassa sormus  :-X häät tulee oleen 07.08.09.... ehkä klo 10:00

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Meillä tämä meni vähän väärinpäin eli ensin päätimme hääpäivän,

jonka jälkeen tajusimme, että kihloihinkin tässä varmaan täytyis

sitten mennä ja puolen tunnin päästä mies ehdottikin, että mentäis

01.01.08 kaikkien kavereiden ja sukulaisten edessä "yllättäen" kihloihin...  :-X

Se olisi kuulemma helppo muistaa...  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä tämä meni vähän väärinpäin eli ensin päätimme hääpäivän,

jonka jälkeen tajusimme, että kihloihinkin tässä varmaan täytyis

sitten mennä ja puolen tunnin päästä mies ehdottikin, että mentäis

01.01.08 kaikkien kavereiden ja sukulaisten edessä "yllättäen" kihloihin...  :-X

Se olisi kuulemma helppo muistaa...  ;D

niinno, kihlaus =kosinnan ja naimisiinmenon välinen aika, eli mitäs tuossa meni vikaan..?

Link to comment
Share on other sites

Nyt kun tarkemmin mietin, en taida varmaksi edes tietää, oliko päivämäärällä joku valintaperuste. Uskoakseni ei sen kummempaa. Itse en ainakaan voi valintaa perustella, koska kosinta tuli yllätyksenä. Sinällään päivämäärällä on kyllä merkitystä, että kosinta tapahtui meille merkityksellisessä paikassa, jossa olemme käyneet samaan aikaan joka vuosi seurustelumme ajan, ja kuulemma jossa mies ensimmäisen kerran ajatteli minua kosivansa. Eli päivämäärän merkitys tulee tavallaan enemmän paikan kautta.

Hääpäivää ei olla vielä varmaksi päätetty, mutta sitä haeskellaan lähinnä soveltuvien lauantaipäivien kautta - en itse haluaisi vaikkapa sunnuntaihäitä vaan sen takia, että päivämäärä on jotenkin erikoinen (tyyliin 070707,080808,090909). Ovathan ne sinällään hauskoja, mutta nyt 2000-luvullahan noita tulee kerran vuodessa. Mutta tämä siis vain siksi, ettei minulle ei päivämäärällä sinällään ole niin väliä, ymmärrän kyllä että sellainen, jolle se päiväys on tärkeä, haluaa juuri tiettyjä numeroita valita. Ja en ole tässä asiassa mitenkään fanaatikko, jos valittu päivä osuisi juuri tuollaiseen "tasalukuun", ei se mitään haittaisikaan.

Link to comment
Share on other sites

:-X  :-X  :-X Mies kosi "virallisesti" 23.12. (hän oli kyllä jo muutaman viikon "tunnustellut" kysellen, että mitä jos mentäisiin jouluna kihloihin..). Samana päivänä käytiin sitten ostamassa sormukset, ja laitettiin ne sormiin vähän yli puolen yön, jolloin oli jo jouluaatto.  :-X  :-X  :-X
Link to comment
Share on other sites

No meidän päivämäärä (24.7.) sattui just siihen ku oltiin vaellettu Karhunkierros 80 km ja oltiin Rukan päällä. Siellä sitten mua kosittiin :-X:-* Meil on sellanen rytmi, et alettiin seurustella 22.7. (2004), kihloihin mentiin 24.7. (2007) ja naimisiin 26.7.(2008). Syntyyköhän sit ensimmäinen lapsi 28.7.  ;D hih.

Link to comment
Share on other sites

Me oltiin ostettu sormukset yhdessä jo paljon aikaisemmin ja mies sai sitten päättää päivän milloin ne otettaisiin käyttöön.

Päiväksi valikoitui 13.7.2007. Päivä, jona jäin kesälomalle ja päivä, jolloin taatusti tulisin hyvällä päällä kotiin ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kihlapäiväksi tuli luontevasti kosimispäivä, koska silloinhan tuosta asiasta päästiin yhteisymmärrykseen. Kosinta tapahtui lomamatkalla, jolloin toivoinkin, tosin viimeiseen iltaan sain odotella!

Link to comment
Share on other sites

Ihania kihlaustarinoita! :)

Meillä yhteisesti sovittiin kihlapäivä, joka oli tapaamisen (3.) vuosipäivä. Ennakolta haettiin sormukset, ja kavereille järjestettiin varmaan joskus viikon-kahden päästä pienet bileet... :)

Link to comment
Share on other sites

Aikalailla seurustelun alkuajoista lähtien oli kummallekin selvää, että "tosimielellä" tässä ollaan, ja jonakin päivänä alttarille astellaan, mutta silti kulta onnistui yllättämään minut kosinnalla 25.8.2007 - romanttisesti suihkussa ollessamme. :lol:

Sormukset ostettiin seuraavana arkipäivänä kun oli liikkeet auki, ja niihin kaiverrettiin tuo kosintapäivämäärä, koska se oli hetki jolloin lupauduimme toisillemme. :wub: Sormukset pujotimme toistemme sormiin samana iltana kun ne olimme ostaneet, metsälammen rannalla sijaitsevassa kodassa nuotiotulen loisteessa...paikassa jossa oli aikanaan tokat treffimme, ja joka on meille muutenkin tärkeä paikka. :wub::wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

Meillä herra yllätti Suomilomallaan.. :) oli puhuttu kihloista kosovo-vuoden aikana, ja mies oli vihjaillutkin että olisi sormusta ollut ostamassa, mutta kielsi sitten koko asian. :)

jouluaattona 2004 mentiin aatoksi anoppilaan. Olin leiponut joulun kunniaksi täytekakun. kun iltapäivällä kakkukahvilla oltiin, utelivat sielä että onkos nämä kihlajaiskahvit.. :blink: no minä tietysti kielsin asian, sillä enhän tuollasesta tiennyt mitään. Jouluyönä sitten nukkumaan mennessä mies sanoi, että hällä on mulle vielä yksi joululahja ja kävi arkaillen laittamassa mun vatsan päälle pienen paketin (oltiin siis jo sängyssä). ja sielä oli maailman ihanin kihlasormus.. :wub:

seuraavana aamuna piti sitten mennä sanomaan muille, että tais ne sittenki olla edellisenä päivänä kihlakahvit.. :D meillä sormuksiin on laitettu 25.12.2004, koska ei tullut katsottua oltiinko sitä sormus laitettu sormeen jouluaaton vai joulupäivän puolella.. :D

Link to comment
Share on other sites

?? siis sehän se päivä, jolloin sinua kositaan tai sinä kosit jotakuta, ihan niin helppoa sen päivän valitseminen on. Meillä se on siis se päivä jolloin mieheni kosi minua, eli menimme kihloihin (toisin sanoen lupauduimme menemään naimisiin toistemme kanssa)

Link to comment
Share on other sites

Vuosipäivänä kihlauduimme tai siis sillon minua kosittiin :wub: Sormuksiin oli kaiverrettu kyseinen päivä ja tuli pienoisena yllätyksenä mulle.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hehhee... Meillä kihlauspäivää ei mitenkään erityisesti valikoitu. Eräänä kauniina lokakuun iltana kesken ihan tavallisen ruokailun (muistaakseni kaalilaatikkoa :lol: ) silmäilin päivän Kalevaa kun armas poikaystäväni tokaisi "mennäänkö ostamaan ne sormukset?" Asiasta oli puhuttu aiemminkin, mutta olin kertonut haluavani tulla "oikeasti" kosituksi- tässä se sitten oli... :rolleyes: Noooh, kihlattuni on hieman jäyhäluonteinen, joten en odottanutkaan mitään suurta spektaakkelia ja seuraavana päivänä mentiin kultasepän juttusille ja sen jälkeen kahville pujottamaan sormukset sormiin. Siitä tuli sitten virallinen kihlauspäivä ja sillä hyvä- ei valittamista asiasta. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lähdettiin etelään syksyllä ja ekana iltana rannalla mies kosi ja se päivä oli sitten kihlauspäivä. Olisi kuulemma aiemmin jo kosinut mutta halusi odottaa täydellistä hetkeä rannalla. Vuotta aiemmin oli jo päättänyt että kosii, mutta ns. täydellinen hetki tuli vähän viiveellä :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tuleva aviomieheni halusi alunpitäenkin, että sitten kun mennään kihloihin, niin samalla päätetään hääpäivä.... No, näinhän se sitten "kutakuinkin" myös tapahtui...

Häistä ollaan puhuttu jo useampi vuosi, että sitten joskus... Tuleva mieheni ei useistakaan kehoituksista huolimatta halunnut kosia virallisesti, sillä "H-hetki" piti kuulemma valita tarkkaan. Hetken pitäsi olla romanttinen ja intiimi. Vain me kaksi. Oli kuulemma suunnitellut "kaikkea kivaa", kuten kynttilöitä ja musiikkia... ja kun minä joku päivä tulen töistä kotiin, niin hän polvistuu ja taustalla soi meidän musiikkimme... jne...

Aina elämä ei kuitenkaan mene niin kuin elokuvissa, joten.... Koska "tarpeeksi romanttista" hetkeä ei kuulemma tekemällä tehdä ja olisi liian ennalta arvattavaa.... kun yht'äkkiä koti on muuttunut yliromanntiseksi.... niin ihan tavallisena torstai-iltana 10.1 tavalliseen tapaan sängyllä loikoillessa ja tv:tä möllötellessä poikaystäväni otti asian puheeksi, pitkän taustatarinan siivittelemänä (jääköön yksityiskohdat vain meidän tietoomme;)) kysyi lopulta tulisinko hänen vaimokseen! Olin sitten "hieman" ymmälläni, että TÄMÄKö se nyt oli, ihan oikeesti, kaikkien meidän romanttisten hetkien vastakohta.... Sitten miekkonen hyppäsi vielä sängyltä lattialle ja polvistui ja esitti viimeisen lauseen uusintana. Ei siinä muuta. Pokassa oli hieman pitelemistä.... Ja kasvoille levisi onnellinen hymy :rolleyes:

Minä halusin noin 6 minuuttia kosinnasta ikuistaa hetken soittamalla aivan mielettömän ihanan ja hetkeen sopivan kappaleen. Sammutimme kaikki muut valot, paitsi hempeän yöpöydän lampun ja laitoimme kappaleen soimaan ja siinä me keinuimme toistemme sylissä ihan hiljaa. Olo oli levollinen, onnellinen ja rakastunut. :-X

Hääpäiväkin oli sitten myös alustavasti tiedossa ;)

Hääpäivämme tulee olemaan päivälleen 101 kk seurustelumme aloittamisesta. Kihlajaispäivämme oli siis to 10.1.2008.

Numerologiikka on huippua! :D

Link to comment
Share on other sites

Ihania tarinoita! :)

Me oltiin jo aiemmin puhuttu että joskus mennään naimisiin. Olin jo seurustelumme alussa sanonut miehelleni että ilman sormusta en synnytyslaitokelle mene. Mies tämän muisti ja kun vauvaa jo odottelimme hän kihlasi minut. Ei siinä mitään erityisen romanttista ollut, mies vaan yhtenä päivänä sanoi että 07.07.07 olis kiva ja sehän se sitten oli. Vauvamme syntyi elokuussa 07. Sormukset toki pujotettiin sormiin hotellin parisängyssä, kuoharin ja mansikkaleivosten kera.. :-X Olin kyllä odottanut kihlausta jo raskauden alkumetreiltä asti, jo ennen joulua.. Uutena vuotena menimme jopa kahden kylpylään mutta pieni oli pettymys kun en sormusta saanut.. samoin ystävänpäivänä, vuosipäivänämme jne.. :grin:

Muokattu: , käyttäjä: mansikka06
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tuli vaan mieleen, että millä perusteella olette valinneet kihlauspäivän vai onko se tullut yllätyskosintana tai hetken mielijohteena?

Mikä merkitys päivämäärällä on teille?

Täällä lueskeltuani olen saanut käsityksen että

on tosi monia joita ei ole varsinaisesti "kosittu"

(minä itse mukaanlukien) vaan kihlauksesta ja häistä on alettu yhdessä puhumaan.

Meillä kihloihin meno tuli ensimmäistä kertaa vakavissaan puheeksi puoli vuotta seurustelun ja avoliiton jälkeen. Juttelimme kaikenlaista kainalokkain ja yht'äkkiä mies sitten kysyi pitäisikö meidän mennä naimisiin -haluaisinko minä? :D Ajattelimme kihlautumisen olevan "liian aikaista" joten sovimme että vuosipäivänä vaihdamme sormukset jos ja kun olemme vielä samaa mieltä. Vanhemmat (miehen puolelta) toipuivat vielä meidän nopeasta yhteen muutosta. ;)

Sormukset kävimme valitsemassa yhdessä jo hyvissä ajoin ja kieltämättä oli työn ja tuskan takana malttaa kaiverrettuun päivään saakka! Mies laittoi sormukset varmaan talteen ja kosi uuden vuoden yönä klo 04:25 pujottaen sormuksen sormeeni. :-X

Päivämäärä on meille monellakin tapaa hurjan merkittävä: näimme ensimmäistä kertaa 1.1., muutimme samantien samaan osoitteeseen (kuin itsestään) ja kihlauduimme samana päivänä, vuosi tapaamisestamme. Häitä tanssitaan myös "meidän päivänämme" 1.1.2010. Rakkain ystäväni (kaasoni) nauroi kuullessaan päivästä että kyllä on hommaa kun yritämme saada esikoisemmekin syntymään samaan ajankohtaan kuin kaikki muukin merkittävä meidän elämässämme on tapahtunut. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Meillä avioliitosta oli puhuttu jo muutama kuukausi aina silloin tällöin. Se päivä, jolloin istuimme illalla sohvalla ja kysyimme toisiltamme tahdotko oikeasti naimisiin kanssani pidemmän keskustelun jälkeen, tuli sitten kihlapäiväksemme. Se oli ihan tavallinen keskiviikkoilta. Sormukset käytiin ostamassa muutaman päivän päästä ja ne saatiin sormiin noin kahden viikon päästä, koska välissä olivat joulun ja uuden vuoden pyhät. Oli ihan hauskaa olla salassa kihloissa. Kerroimme muille vasta, kun olimme saaneet sormukset. Kun saatiin sormukset, joimme shampanjaa kahdestaan ja ihastelimme uusia rinkuloitamme. Se ei ollut meille kihlajaispäivä, vaan "pujottajais"päivä.

En oikein ymmärrä niitä, jotka sopivat lupaavansa mennä naimisiin (menevänsä kihloihin) vaikka kolmen viikon päästä tiettynä päivänä. Se sotii periaatteitani vastaan. Kyllä silloin kun ollaan luvattu luvata, ollaan jo mun mielestä kihloissa. Vaikeeks meni, mut toivon mukaan joku tajus.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

meillä myöskin "maaginen" 070707 on kihlautumispäivä. luulenpa että sulhoni valitsi sen päivän kosinnan ajankohdaksi tuon päivämäärän vuoksi, matemaatikko kun on ;)

niin ja häät 080808, samalla linjalla jatketaan lukujen suhteen. eipähän pitäisi miehellä olla vaikeuksia muistaa hääpäivää ;)

Link to comment
Share on other sites

Se päivä, jolloin sulhanen kosi. Luonnollisesti.

Sitä en tiedä, kuinka hän sen sitten valitsi. Oli kuulemma suunnitellut kosintaa jo jonkun aikaa. Luultavasti hetki tuntui sopivalta.

Ja päivämäärällä ei ollut merkitystä, oli ihan tavallinen päivä muiden joukossa (tai no... :rolleyes: ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...