Jump to content
Naimisiin.info

Pöytäkartta, millä tehdä ja miten esillä?


Ejuwa

Recommended Posts

En nyt ihan varma ole kuuluuko tämä aihe tänne, mutta vapaasti saa siirtää.. :)

Miten muilla, laitatteko istumajärjestyksen/pöytäkartan jonnekin esille, vai ainoastaan pöytään merkittynä?

Meillä suht pienet häät n 70 ja mietiin että tuleeko istumajärjestysksen olla näkyvillä saliin tullessa vai riittääkö paikkamerkit pöydässä.. :rolleyes: Juhlatila on vain yksi sali, jossa kaikki istuvat. Kertokaa fiksummat kuin kandee toimia :D

Link to comment
Share on other sites

Guest mihlaja

Minusta kuulostaa tuo pöytäkartta hyvältä. On vähän vaikea välillä käydä tsekkaamassa nimien perusteella kaikki pöydät. 70 ihmistäkin on ihan tarpeeksi paljon. ;)

Pöytäkartanhan voisi pistää jopa pariinkin eri paikkaan, ettei tule tungosta, jos kaikki yrittävät samaa karttaa tiirailla.

Pistättekö ihmiset suvuittain samaan pöytään, kaverit omaan, morsiamen ja sulhasen suku omaansa? Tällöinhän karttaan voisi laittaa vain summittaisesti, esimerkiksi ystävien pöytä, morsiamen suvun pöytä, sulhasen suvun pöytä yms ja katsoa nimet vasta pöydästä.

Link to comment
Share on other sites

Olin pari vuotta sitten häissä, joissa oli "eteisssä" pöytäkartta + nimilista, jossa oli pöydän numero. Pöydissä sitten selviteltiin tarkemmat plaseeraukset. Ajattelin toimia itse samoin. Nimilistasta sitä paitsi pystyy vieraatkin vähän vakoilemaan, että kuka se tuo kohteliaasti tervehtinyt nuori mies olikaan... ;)

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset vinkeistä :)

Istumajärjestys on vielä hakusessa.. Hommaa hieman vaikeuttaa kun niin paljon lapsia tulossa, et pitäiskö lapselliset laittaa omaan pöytäänsä vai sekoittaa :unsure: Noo, täytyy sit stressata kun ilmoittautumisia tulee..

Kylläpä taidetaan laittaa pöytäkartta jonnekin näkösälle, on se selkeempää niin, ei tartte tosiaan kaikkia pöytiä kierrellä. Meilläkin tulee olemaan aikas ahdasta..

Link to comment
Share on other sites

Me laitettiin pöytäkartta ja nimilista erikseen ja eteiseen. Nimilistoja oli kaksi kappaletta ja pöytäkartta oli niin iso että kauempaakin näki. Nimilistassa oli nimet aakkosjärjestyksessä sukunimen mukaan ja nimen perässä pöytänumero. Pöydissä oli jokaiselle paikka merkittynä.

Eteisessä voi rauhassa tutkia pöytäkarttaa ilman että aiheuttaa ruuhkaa.

IMG_1853.JPG

Kuvassa edessä pöytäkartta ja takana, samassa pöydässä vieraskirjan ja polttarikansioiden kanssa, toinen nimilista.

Link to comment
Share on other sites

Meille on tulossa plaseerausta sen verran että määrätään mihin pöytään ihmiset istuvat, pöydän ympäriltä saavat sitten itse päättää paikkansa. Juhlapaikka on meillä eteisen osalta aika ahdas, samassa tilassa kätellään ja vieressä on lahjapöytä. Joten sinne ei oikein seinälle mahdu pöytäkarttaa. Olin ajatellut, että kun kirkkoa ennen jaetaan kaikille ohjelma, että jos sen väliin laittaisin listan kuka istuu mihinkin pöytään. Vai viekö se mielenkiinnon kirkossa kun kaikki alkaa yhdessä pohtia kenet on laitettu mihinkin pöytään? Jos ei näin niin mitenkäs tämän sitten vieraille tiedoksi annettaisiin?

Link to comment
Share on other sites

Olin häissä, joissa kaaso ja bestman olivat pöytäkarttojen ja nimilistojen kanssa ruokasalin ovella kertomassa vieraille istumapaikoista. Pöytien numerot löytyivät myös ruokailutilan seinältä.

Muuten hyvä, mutta on niin pienet häät ettei ole varsinaisesti bestmania eikä kaasoa. Eli muita ideoita?

Link to comment
Share on other sites

Guest SorbusHorror

T-T, minkä kokoiset häät ovat mielestäsi pienet? Jos teillä on vain muutama pöytä, ei varmaankaan tulisi ihan mahdotonta ryysistä jos laittais pöytien päihin vaikka kehyksiin ko. pöydän henkilöt.

Tai tuleeko teille alkumaljat? Jos vieraat noutavat maljat itse ennen istuutumista, voisi kartta löytyä maljojen vierestä...

Oletko kysynyt juhlapaikan emännältä/isännältä miten muut parit ovat asian hoitaneet?

Muokattu: , käyttäjä: SorbusHorror
Link to comment
Share on other sites

T-T, minkä kokoiset häät ovat mielestäsi pienet? Jos teillä on vain muutama pöytä, ei varmaankaan tulisi ihan mahdotonta ryysistä jos laittais pöytien päihin vaikka kehyksiin ko. pöydän henkilöt.

Tai tuleeko teille alkumaljat? Jos vieraat noutavat maljat itse ennen istuutumista, voisi kartta löytyä maljojen vierestä...

Oletko kysynyt juhlapaikan emännältä/isännältä miten muut parit ovat asian hoitaneet?

Vieraita kutsutaan 32, itse sanon niitä pieniksi häiksi. Mutta tuo on kyllä hyvä idea, että vieraat vois ottaa onnittelun jälkeen pöydältä maljan ja samalla tsekata vaikka siitä seinältä pöydän mihin istuutua. Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meille oli ensin tarkoitus tulla pöytäkartta näkyville. Päädyimme kuitenkin siihen, että pöytiin tulee selkeä numerointi ja myös erillisellä lapulla nimilista pöydässä istuvista henkilöistä. Avustajat (3 kpl) opastavat vieraat oikeisiin pöytiin aakkosjärjestyksessä olevan nimilistan perusteella.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Me ajateltiin ihan vain tylsästi ottaa nuottiteline ja laittaa siihen kaksi a4 paperia jollekin vahvemmalle alustalle ja kirjoittaa vasemmalle puolelle aakkosjärjestykseen vieraiden nimet ja pöydän nimi/numero ja oikealle puolelle sitten ns. kartta pöydistä. Nuottiteline laitetaan varmaan sitten sinne kohtaan mistä pöydät alkavat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meillä myös nuo vanhat ikkunanpokat käytössä, sopii hienosti maalaishäihin. Mekin luultavasti teemme niin, että pöytä määrätään ja pöytäseurue itse päättäköön, kenen vieressä haluaa istua. Silti vieraiden sijoittelu tuottaa päänvaivaa. Meillä on kuuden hengen pöytiä niin monta kuin tarvitaan ja lisäksi todennäköisesti pari 12 hengen pöytää. Ajattelin alkuun, että toisessa isossa pöydässä istuisi sekä morsiamen että sulhasen lähin perhe, eli vanhemmat, sisarukset jne. Miehen vanhemmat ovat kuitenkin eronneet eivätkä oikein tule juttuun vieläkään, joten samassa pöydässä istuminen saattaa olla kiusallista. Myös niille jotka joutuvat pitämään keskustelua yllä. Toiseen isoon pöytään ajattelin kaveripariskuntia, mutta sitten tuottaa ongelmia mihin laitan sinkkukaverit, jotka eivät juuri tunne muita vieraita. Oma sinkkupöytä, johon miehiä ja naisia sekaisin? Saattaisi tulla uusia pariskuntia :) Onneksi tässä nyt on aikaa vielä pyöritellä kuvioita.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä toimii kaksi kaasoa "pöytäkarttatelineinä" :P

Eli kun vieraat ovat saapuneet onnittelujonoon, niin onnittelun jälkeen saavat ruokasalin ovella onnittelumaljat tarjoilijoilta, jonka jälkeen vastassa ovat kaasot aakkostetun listan kanssa, ja heidän takanaan ovat pöydät, joissa isolla numero näkyvissä. Molemmilla kaasoiilla on oma nimlista, niin ihmiset voivat jakautua kahtia tässä vaiheessa, niin ei tule niin ruuhkaista. Vieraita on 83 kpl.

Toivotaan, että toimii hyvin, nimilista on a3- kokoisella paperilla, eli aika nopeastiluulisi jokaisen oman nimen löytyvän.

Link to comment
Share on other sites

Mietin kun meille on tulossa kolme pitkää pöytää, yhteen pöytään aina n. 30 hlö, että mitenköhän sitä tekis asian kaikille helpoimmaksi? Vaikka teen pöytäkartan niin kun aina jokaisella pöydän sivulla istuu 14-16 hlö niin tuleehan siinä väkisinkin kiertelyä ennen kuin se oma nimi löytyy. Olin toivonut että pääsisin niin helpolla että päättäisin vain pöytäseurueet, mutta eihän se noin isoissa pöydissä toimi :D Nyt on siis pakko tehdä plaseeraus..

 

Mutta siis kuinka sekavaa siitä tulee jos tekee vain ison pöytäkartan eteiseen?

Link to comment
Share on other sites

Voithan pätkäistä ne pitkät pöydät? Että väliä tulee hieman (helpottaa kulkua todella paljon, mutta ulkomuoto on suht sama) ja numerointi (tai vaikka nimeäminen) käyttöön. Silloin voi plaseerata myös pelkästään pöytään eikä tietylle paikalle.

Tai jos kolme pitkää pöytää, niin miksei ihan vaan perinteiset pöytäkartat? Eli ovelle vaan selkeästi oikein päin (!) oleva pöytäkartta, tai vaikka jokaiselle pöydälle oma paperi. Pöydän molemmin puolin ihmisten nimet. Siitä henkilö katsoo pöydän, sitten kummalla puolella sitä pöytää istuu ja suunnilleen kummassa päässä/keskivaiheilla ja suunnistaa sinne. Tarkka paikka sitten paikkakortilla. Jos teiltä löytyy avustajia, jotka voivat opastaa vieraita, sen parempi. Varsinkin jos olette jaotelleet pöytiin esim. sulhasen suku, morsiamen suku, kaverit. Silloin voi ohjata suoraan katsomaan oikeaa karttaa kolmesta vaihtoehdosta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Meillä pöydät oli merkitty kuvilla. Aiheena oli luonto ja kauhu vaikka muuten nämä aiheet eivät mitenkään liittyneet häihin. Häissä teemana oli ehkä huumori ennemmin. Anoppien pöydän tunnus oli pääkallo ja muissa pöydissä mm korppi, tulitikut, köysi, kranaatti josta sokka irti, dynamiitti jne. Kuvat ja listat pöydissä istujista oli ulko-ovilla ja kahtena kappaleena ovien molemmin puolin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...