Jump to content
Naimisiin.info

Todella monikulttuuriset häät


Recommended Posts

Hei kaikki,

 

Olen uusi tällä foorumilla, ja etsin neuvoja kaikilta, jotka ovat samassa tilanteesa kuin minä.

 

Olen siis suomalainen, joka asuu Ranskassa ja aikoo mennä naimisiin Puolalaisen kanssa. Olemme miettineet mennä naimisiin Puolassa. Minun täytyisi siis rekisteröidä avioliitto Suomessa ja Ranskassa, ainakin niin luulen.  Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta "todella kiemuraisesta" avioliittokuviosta? Onko edes mahdollista mennä naimisiin tulevan mieheni kotimaassa, kun se ei ole minun kotimaani? Olisin todella kiitollinen kaikista mahdollisista vastauksista, koska tarvitsen todellakin apua! En ole ollenkaan perehtynyt avioliittokysymyksiin, ja nyt olisi hyvä tilaisuus mennä naimisiin lyhyellä varoitusajalla...

 

Kiitoksia etukäteen kaikista vastauksista!

 

Link to comment
Share on other sites

Uskoisin, että voitte mennä Puolassa naimisiin. Monikulttuuriset liitot solmitaan usein jossain muussa maassa kuin omassa synnyinmaassa tai asuinmassa, esim. juurikin puolison synnyinmaassa. Ja kyllähän Suomestakin "karataan" milloin Espanjaan ja milloin minnekin avioitumaan, vaikka kyseessä olisi Suomessa asuva suomalainen pari. Avioliiton solmimisesta pitää ilmoittaa erikseen myös Suomen ja Ranskan viranomaisille. Ainakin Suomessa tämä tarkoittaa maistraattia. Kannattaa myös varmistaa, että liitto tosiaan saa lain voiman jokaisessa maassa. Puutteelliset paperit ovat kuulemma melko yleinen ilmiö monikulttuurisissa liitoissa, ja valitettavasti maistraatti ei soittele perään, vaan avioliiton virallisuudesta on huolehdittava itse. Lähtisin selvittämään asiaa suoraan viranomaistahoilta kussakin maassa. Sieltä tulee varmasti tarkemmat ja luotettavammat tiedot ja ohjeet kuin tällaiselta keskustelupalstalta. Suomen osalta jo maistraattien nettisivuilta pääsee hyvään alkuun.

Link to comment
Share on other sites

Taalta loytyy tietoa mita papereita tarvitset mennaksesi Puolassa naimisiin http://migrant.info.pl/documents-required-for-a-marriage.html

 

Avioliitto rekisteroidaan yleensa siina maassa jonka kansalainen olet, joten en usko etta sinun sita Ranskassa tarvitsee rekisteroida, enka oikein keksi mille taholle sen voisi edes tehda. Jos esim sukunimesi muuttuu niin joudut ilmoittamaan asiasta erikseen tarpeelliselle tahoille (pankkiin, verovirastoon etc) ja siihen luultavasti tarvitset kopion vihkitodistuksesta mahdollisesti ranskaksi tai englanniksi kaannettyna.

 

Avioliiton rekisterointi Suomen vaestorekisteriin on suht mutkaton juttu, tarvitset alkuperaisen vihkitodistuksen joka pitaa "laillistaa" Puolan ulkoministeriossa apostille leimalla (jos siis menette Puolassa naimisiin) ja sitten toimitat todistuksen ja taytetyn rekisteroitymiskaavakkeen suurlahetystoon ja he hoitavat  paperit eteenpain.http://www.finlande.fr/public/default.aspx?nodeid=47119&contentlan=1&culture=fi-FI#Avioliitto

Muokattu: , käyttäjä: Fifi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...