Ei

Millä paikkakunnalla pidätte häät?

716 viestiä aiheessa

Nykyisellä kotipaikkakunnalla todennäköisesti. Toinen vaihtoehto olisi paikkakunta, jolta olen kotoisin; siellä voisi olla edullisempaa, mun suvun olisi helpompi osallistua jne. Ympäristökin viehättäisi mua enemmän, mutta järjestelyt lienee helpompi tehdä kuitenkin täällä ja vähän ollaan mietitty, josko ainakin iltajuhla olisikin meidän omalla pihalla, kunhan saadaan se valmiiksi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pidettiin häät miehen kotipaikkakunnalla, koska suurin osa vieraista oli sieltä ja olisivat muuten joutuneet ajamaan yli 400 km, jos oltais pidetty meijän asuinkaupungissa. Kyseisen paikkakunnan kirkko ja juhlapaikka oli myös merkityksellisiä meille, joten paikkakunnan valinta oli helppo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

päädyttiin mekin nykyiseen asuinkaupunkiimme joka siis sulhasen kotipaikkakunta. Ihan että ois helpompaa ja halvempaa järjestää kaikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kummankaan kotipaikkakunnalla tai synnyinpaikkakunnalla. Löydetiin asuinpaikkakunnan lähikunnasta ihana juhlapaikka, jossa haluttiin hääjuhlat pitää. Kirkoksi valikoitui sitten juhlapaikkaa lähin kirkko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään nykyisellä asuinpaikkakunnallamme, jossa pidämme myös kaverijuhlat. Näin siksi, että molempien juhlien osallistujat asuvat pitkälti täällä. Sukulaisia kestitään myöhemmin toisen meistä kotipaikkakunnalla, koska suku taas asuu pitkälti siellä ja juhlien järjestäminen on siellä edullisempaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me juhlitaan nykyisellä kotipaikkakunnallamme. Helpoin ratkaisu järjestelyjen kannalta. Toisaalta yksi vaihtoehto olisi ollut viettää häitä minun entisellä kotipaikkakunnalla, mutta välimatkan takia olisi järjestelyt sujuneet vaivalloisemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kotipaikkakunnalla, eli Turussa. Kaikkein helpointa niin meille kuin vieraille, joista suurin osa asuu tällä alueella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kotipaikkakunnallamme, jossa asuu myös kaaso, bestman ja muut lähimmät ystävät. Myös sulhon vanhemmat asuvat n.30km päässä. Näin ollen järjestelyt sujuu helposti, kun apujoukkoja on lähettyvillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paikkakunnalla, jossa itsekin asumme. Alunperin oli puhetta, että vihkiminen suoritetaan minun kotipaikkakuntani kirkossa. Jotenkin ajatus nykyisen kotipaikkakunnan kirkossa alkoi kuitenkin tuntua mielekkäämmältä. Juhlatila on kirkosta noin 10km päässä kirkosta, eli kirkkovalinta ei siihen vaikuttanut. Suurin osa vieraista tulee joka tapauksessa muualta, enemmistö noin 50km säteeltä. Ja kun me ei haluttu mitään monen sadan hengen vieraslaumaa, sopii pienempi väkimääräkin tuohon meidän pienehköön, kodikkaaseen kirkkoon erinomaisesti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään minun kotipaikkakunnallani ja sillä paikkakunnalla, jossa olemme sulhasen kanssa tavanneet ja suurimman osan yhteistä elämäämme viettäneet. Hääjuhla sitten siinä lähistöllä, naapurikunnassa. Minun perheeni ja suurin osa ystävistämmme myös asuu siellä lähiympäristössä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kummankaan kotipaikkakunnalla tai synnyinpaikkakunnalla. Löydetiin asuinpaikkakunnan lähikunnasta ihana juhlapaikka, jossa haluttiin hääjuhlat pitää. Kirkoksi valikoitui sitten juhlapaikkaa lähin kirkko.

Sama :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämme pidetään kotipaikkakunnallamme eli Hämeenlinnassa. Suurin osa vieraista asuu Hämeenlinnassa tai ovat kotoisin sieltä ja meille tuntui luonnolliselta pitää häät siellä, sillä kunhan saamme opintomme pääkaupunkiseudulla suoritettua on muutto takaisin Hämeenlinnaan ajankohtainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pidetään häät meidän tämänhetkisellä asuinpaikkakunnalla Jyväskylässä. Syitä tähän on monia.

Ensinnäkin koen, että tämä paikka on jo koti, koska olen asunut täällä 16 vuotta. Toisekseen tuntuu helpommalta järjestää häitä, kun itse asuu paikkakunnalla. Tähän tosin saattaa vaikuttaa myös se, että haluan itse päättää melkeinpä kaikesta ;) tiedän mitä haluan, enkä halua kenenkään tekevän suunnitelmia "selkäni takana". Pikku bridezilla ;) Lisäksi vieraat tulevat ympäri Suomen ja suuri osa asuu tällä seudulla. Osa on autottomia, joten jonnekin perämettään on hankala tulla juhliin, kun ei maalla ole julkisia.

Omalle kotipaikkakunnalle on täältä 250km, joten jos järjestettäisiin häät siellä, joutuisimme miehen kanssa asumaan häiden alusajan kotonani. Tulisin hulluksi, sillä äitini on aikamoinen häseltäjä ja päällepäsmäri. Lisäksi ongelmaksi tulisi kolmen kissamme hoito tuona aikana, eivät kestä noin pitkää automatkaa plus kotona on myös sisäkissoja, joten tappelut olisivat varmaan melkoiset. Tuntuisi myös hullulta järjestää häät siellä, kun vieraista vain 10/80 on asuu kotipaikkakuntani lähettyvillä. Niille ihmisille, jotka eniten häihin haluan, tulisi todella pitkä matka tulla häihin. Majoitusvaihtoehtoja maalla ei ole niin paljoa ja useat juhlapaikat ovat kaukana taajamasta, eli miten vieraat kulkisivat juhlapaikalle.

Ei siisnyt mennä perinteiden mukaan ja vihitä morsiamen kotipaikkakunnalla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tampere. Jatkot mahd. Ylöjärvellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asuinpaikkakunnalla. Ei siihen oikeestaan mitään konkreettista syytä ole, mikään muukaan paikka ei tuntunu edes vaihtoehdolta. Kun vielä saatiin juhlapaikka edullisesti, ni se oli sit siinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihittävänä käydään Tampereella maistraatissa ja kotipaikkakunnalla sitten juhlitaan.
Koitettiin kyllä etsiä paikkaa lähempää Tamperetta, mutta sitten löytyi tämä paras vaihtoehto kaikista läpikäydyistä täältä kotipaikkakunnalta. Ja ihan hyvä niin ihan jo sillä että ei tarvitse pitkää matkaa ajella paikkoja laittamaan ja muulle tavaran kärräykselle :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asuinpaikkakunnalla (tai enintään jossain ihan vieruskunnassa), joka on myös mun synnyinkuntani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asuinpaikkakuntamme viereisessä kunnassa. Siellä on kirkon läheisyydessä aivan ihana juhlapaikka!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti minun kotipaikkakunnallani. Mies haluaa pitää häät joko hänen kotipaikkakunnallaan, joka on myös asuinkuntamme, tai mun kotipaikkakunnalla. Mulle taas ei ole niin väliä ja olisin valmis valitsemaan paikkakunnan juhlapaikan mukaan, eli naimisiin mentäisiin sillä paikkakunnalla missä on juhlapaikkakin. Meille tulee isot häät joten sopivat paikat ovat harvassa, vielä kun molemmat sattuvat olemaan kotoisin pieniltä paikkakunnilta niin valinta on oikeasti tosi vaikea. Asuinpaikkakunnallamme on kolme juhlapaikkaa joista kaksi on liian pieniä ja kolmannessa mies piti edelliset häänsä eli siellä emme häitämme juhli. Omalla kotipaikkakunnallani vaihtoehtoja on kolme mutta mikään niistä ei ulkonäöllisesti oikein sykähdytä... mutta tutkitaan ja katsotaan, voihan olla että jokin niistä iskee heti kun sinne menee katsomaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiamen varhaislapsuuden maisemissa. 

Järjestämme vihkimisen jälkeen lyhtykulkueen isovanhempieni haudalle ja sytytämme myös muille edesmenneille läheisille kynttilät. Tämä on suurin syy siihen, miksi haluan hääni kyseiselle paikkakunnalle kyseisenä ajankohtana (pyhäinpäivänä). Vähemmän merkittäviä syitä ovat mm. lyhyehkö etäisyys asuinpaikkakunnalta sekä se, että sukulaisilla on mahdollisuus yöpyä loma-asunnoillaan. Juhlapaikalla on vain parillekymmenelle vieraalle peti ja ne on pääosin tarkoitettu ystävillemme. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään