vivella

Sulhasen osallistuminen järjestelyihin? (yhdistetty)

516 viestiä aiheessa

Meillä mä oon kyllä se hössöttäjä ja välillä harmittaa oikein kun sulhanen vaan myötelee juttuja. Toivoisin häneltä aktiivisempaa osallistumista, mutta hän vaan sanoo ettei osaa tämmösiä juttuja.

Mun mielestä se ei ole mikään syy, enhän mäkään osaa, ekat häät nää on mullekkin.

Mutta, ehkäpä se siitä. Ja tiedän kyllä kun itse innostun niin en meinaa muille antaa puheenvuoroa tai hyväksy muiden ideoita jos mielestäni omani on parempi. :lol:

Säästöön kumpikin laittaa yhtä paljon kuussa. Ja lopulliset päätökset tehdään kumminkin yhdessä, vaikka yleensä ne kaikki on mun ehdotuksia ollut mistä sitten päätetään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on aikalailla perinteinen "työnjako" häiden suhteen. Minä hoidan ainakin tällä hetkellä kaiken, eipä ole sulhanen vielä laittanut tikkuakaan ristiin, tai no käytiin me juhlapaikka yhdessä katsomassa, edes väreihin ei ollut kommentoitavaa..

Tammikuussa sovittiin häistä ja suunnitelmat on hyvinkin pitkälti alkutekijöissään. Kaipaisin niin kovasti ideoita myös sulhaselta (etenkin kutsukorttien suhteen - ne tartteis tehdä tässä kuussa!!!!!!) mutta kun näytän omat kehitelmäni niin suuntaan tai toiseen ei kommentoi :( Eikä tilannetta helpota yhtään se, että sulho aloitti reissuhommat: puoli vkoa muualla seuraavat 2vuotta, ja siinä vaiheessa häät on jo tanssittu. Ja vielä kun tässä muuttoa, remonttia ym. suunnitellaan ni hääsuunnitelmat jäävät todella vähälle, ja voitte vain arvailla kuka tapettien kuviointeja miettii ;) Noh, ei pidä valittaa ihana mies se on :wub: Tai kenties hän luottaa mun makuun (siis mihin???????) ja antaa mulle vapaat kädet :wacko:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä perinteinen tilanne - otan selvää asioista ja suunnittelen aikatauluja yms. mut mies ei aloita yhtään ainutta keskustelua asioista itse. Vasta siinä vaiheessa ottaa kantaa kun kysyn mielipidettä ja sillonkin se saattaa olla "ihan sama". :mad: Vieraslista on suunnilleen ainut asia mitä mies miettii itsekin, tosin vain miettii eikä sano mulle mitään siitä ennen kuin jankutan ja pakotan vastaamaan. Hmm... tulipas avauduttua. Ei se nyt ihan toivoton tapaus ole, mutta oma-aloitteisuutta tässä asiassa haluisin. <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdessä suunnitellaan ja keskustellaan häihin liittyvistä asioista. Mies hoitaa jo ammattinsakin puolesta hääruokien ja -ruokailun järjestämisen. Minä hoitelen muita asioita toki miehen mielipidettän kysellen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä hössötän meillä ehdottomasti enemmän! Miehellä ei tunnu olevan kovin realistista kuvaa siitä, mitä kaikkea pitää tehdä ja muistaa... Kiva, kun kuitenkin edes vähän kommentoi, kun kyselen. Ja toisaalta ns. suuret linjat ovat pitkälti miehen päättämiä. Siis mm. vierasmäärä (halusi isot häät, minä pienet, vieraita 130-150) ja vuodenaika (minä halusin selkeästi talvihäät, mies kesä/syksy, elokuussa on hääpäivä).

Äsken sain miehen kuitenkin rekisteröitymään tänne foorumille :girl_wink: Josko se täällä oppisi. Yritin vähän puhua, että lukisi keskusteluja, niin olisi vähän enemmän perillä hinnoista, käytännöistä yms. ja voisi jopa ehdottaa jotakin asiaa minulle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tuntuu, että tuo sulhanen on ihan vain tyytyväinen, että minä ja kaaso hössötetään. Ainakin näin alkuun olen saanut sen kuvan. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mies sano, että mä saan ihan täyden vastuun kaikesta "hössötyksestä" kunhan välillä annan väliaikatietoja sillekin.. kyllä se sitten varmaan lähempänä h-hetkeä osallistuu kunnolla hääjärjestelyihin, mutta ei se vielä oo edes sisäistänyt koko asiaa.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä herra sanoi että minä saan suunnitelut tehdä, hän hoitaa itselleen puvun, hommaa hääauton ja valitsee itse sormuksensa. Minä saan hoitaa muut suunnittelut ja ihan onnellinen olenkin tuosta. Aina välillä kyselen herralta mielipidettä asiaan eli aikalailla sieltäkin haen varmistuksen että suunnitelmani sopii hänellekin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin taitaa mennä niin, että minä suunnittelen ja suunniteltuani kysyn että sopiiko näin. Tähän mennessä kaikki on tainnut sopia. Osallistuu kyllä niihin juttuhin mihin pyydän apua, ja vaikuttaisi että ihan mielelläänkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä minä hössötän, mutta mieskin osallistuu hyvin. On vaan hössöttämättä. :) Mies hoitaa juomat juhlaan, hääyöpaikan, häämatkan itsenäisesti ja muut asiat tehdään yhdessä. Joulukortitkin aina askarrellaan yhdessä, joten luonnollisesti näin tehdään myös hääaskartelun kohdalla. Mies ottaa kantaa väreihin, kukkiin yms., mutta välillä tuskastuu kun jaksan pallotella kahta yhtä hyvää vaihtoehtoa edestakaisin loputtomiin.. B) Miehellä on erityisesti ollut sanansa sanottavana menuun, mutta eiköhän siitäkin yhteisymmärrykseen päästä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä suuret linjat (päivä, kirkko, juhlapaikka, värit, menu pääpiirteittäin jne.) päätettiin jo aika alussa liikuttavalla yksimielisyydellä – "Tehdäänkö sitten näin ja näin?" "Tehdään." Tällä hetkellä suunnitelmat toimii siten, että minä jostain asiasta innostuessani heittelen kasan ideoita ja mies sanoo joo tai ei, tai sitten "Nyt ei pysty, katsotaan myöhemmin." Kiitos opiskelujen, näitä intoutumisia ei tule ihan joka viikkokaan, joten miehen pinna riittää.

Kutsujen, koristeiden ja muun visuaalisen kanssa ollaan tehty tähän mennessä niin, että kun perusilme on selvillä, niin mä värkkään kolme-neljä vaihtoehtoa esim. kutsuista, ja pyydän mieheltä mielipiteen. Myös häämessuille sulho lähti mukaan (niille Messukeskuksen), ja saatiin jotain sieltä jopa hankituksi. Sovittiin myös, että mies hankkii mulle sormuksen omin nokkinensa. Kerroin toki muutaman toivomuksen sen suhteen, ettei tule mitään hirvitystä. :)

Yleisesti ottaen meillä on aika lailla samanlainen maku ja tyyli, ja kun sen lisäksi tiedän mieheni mielipiteet aika hyvin, niin tämä työnjako toimii hyvin. Miestä kyllä kiinnostaa lopputuotos yksityiskohtineen, muttei niinkään prosessi, joten mä hoidan käytännön suunnittelun monessa asiassa. Molemmilla on lisäksi toisen suunnitelmiin ja kuvioihin veto-oikeus, jos alkaa näyttää siltä, että hattara on korvannut aivot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä suunnitellaan ja järjestetään kaikki erittäin tasaisesti yhdessä (ja jotkut asiat, esim. pukeutumisemme ja mies hääyöpaikan, visusti tahoillamme erikseen). Meille molemmille on tärkeää, että saamme juuri sellaiset häät kuin molemmat haluavat. Siksi kaikki vaihtoehdot mietitään ja päätökset tehdään yhdessä :-X Ja miestä siis tosiaan kiinnostaa olla aktiivisesti mukana sekä suunnittelussa että toteutuksessa.

Tosin, jos askartelu-paskartelua tulisi hirveästi, niin siinä tapauksessa mies jättäisi ohjat minun haltuuni. Hän kun yleisesti preferoi maksaa palveluista/valmiista tuotteista ja minä taas olen mahdollisuuksieni mukaan varsinainen tee-se-itse-nainen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on kiinnostunut hääautosta, sormuksista, valokuvauksesta sekä häämatkasta. Kaikki muu menee "hoituuvarmaanitsestäänviikossaennenhäitä" -kategoriaan hänen mielessään, joten suurimman osan muista järjestelyistä suunnittelen pääsääntöisesti minä. Kutsut, kukat, pöytäjärjestys jne. - minä suunnittelen ja ideoin, mies kertoo mielipiteensä ja asia on joko sillä selvä tai sitten yhdessä muokataan alkuperäisiä ideoitani. Tämä sopii myös minulle, mielelläni organisoin itse. Kaikki lopulliset päätökset tehdään kuitenkin aina yhdessä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omani urheasti nyppi eilen illalla viivakooditarrat kolmenkymmenen maljakon pohjasta. Ja ne tarrat olivat sitä *kirosana* laatua, joka irtoaa vain tuhansina murusina ja jättää liimat jälkeensä, joten piti erikseen vielä hinkata kynsilakanpoistoaineella. Sulhoparka :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaikki isommat päätökset on tehty yhdessä. Onneksi ollaan lähes kaikesta samaa mieltä, joten sujuvasti on mennyt tähän asti. :) Erilaiset varausjutut on jaettu ja mies on kiitettävästi hoitanut oman osansa. Pienemmät piperrykset, kuten yksittäiset koristelut, olen ratkaissut itsekseni. Jos pyydän miehen kommenttia, vastaus on yleensä: "ne on kaikki hyviä, päätä sinä".

Selvin ero meidän välillä on asenteessa. Minä stressaan kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta ja hoitamattomista asioista, ja mies on sitä mieltä, että kyllä kaikki järjestyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä oo miun sulho juurikaan puuttunut järjestelyihin ja ehkä parempi nii :girl_haha: Kaikki oon kyllä hyväksyttäny miehellä ja hyvin sujuu näin :) On miehelläkin paljon tehtäviä häiden suhteen, mutta vasta lähempänä h-hetkeä. Ottakoon vielä hetken rennosti :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ensin keskustellaan kaikesta ja päätökset tehdään sitten yhdessä. Toteutus jää sitten minun hommakseni :girl_haha: Mutta siis väriteemat, kukat karkit yms on yhdessä sovittua ja päätettyä. Niin että juhlasta tulee kummankin näköinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies tuntuu olevan hyvinkin innolla mukana hääjärjestelyissä, ainakin näin alkuun. Hyvähän se vaan, meidän häät ensi elokuussa ja nyt vasta aloitetaan niitä järjestämään. Ehkei tule väsymys niin äkkiä vastaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en oo niitä hössöttäjiä, en sitten ollenkaan.

Itse tykkään hoitaa asiat yksinkertaisesti ja selkeesti, ilman sen kummempia suhailuja. Muutamasta paikasta toki tarjouspyynnöt tilasin, harmittavasti vain meidän oikeasti tahtoma paikka menee remonttiin ja vaihtaa omistajaa tässä kevväämmällä. Juhlapaikka on siis meidän ainut tuleva ehkä jopa hössötyksen aihe.

Mies on taas niitä säätäjiä ;)

Kuitenkin HÄN on se joka on valinnut puvun, sekä minulle että itselleen, molempien kaikki sormukset (kummallekin siis kaksi), menut valittiin yhdessä ja aika paljon keskustellaankin kaikesta häihin liittyvästä.

Kutsut ja muut menevät painoon, eli askartelut ovat minimaalisia.

Häät on Meidän Yhteinen Juhla, jossa tahdotaan olla toistemme kanssa loppu elämä, joten miksi ei suunniteltaisi yhdessä koko juhlaa.

Aikaahan meillä on vielä paljon, ja paljon ehtii suunnitella, ehkä jopa hössöttääkin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajan kuluessa, ja häiden lähestyessä tämän sulhane on oppinut sanomaan muutamia asoita tosi hyvin...

"Ai, olet jo tehnytkin sen"

"Sano jos haluat että teen jotain" (no joo, voisit etsiä noita osoitteita....)

"Joo, tosi hyvä juttu"

" Ai, siis tääkin pitäis maksaa" :girl_haha:

" Joo, tuo sopii mulle tosi hyvin!"

Että kyllä osallistuu joo. Mutta ehä aika pitkälti oma syyni. Tässä pätee se sama juttu kuin imuroinnissa....Kukaan muu kuin minä ei osaa imuroida minua yydytävällä tavalla, eikä kukaan muu taida osata järjestellä häitämme minua tyydyttävällä tavalla.

Mies kyllä ottaa onneksi ihan innokkaasti ja aktiivisesti kantaa esim. musiikkijuttuihin, joten sen koostamisen taidan jättää hänelle. Mutta jotenkin tuntuu että esim. pöytien koristelusta hän ei voisi vähempää välittää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunnitelmat vasta aika alkuvaiheessa, mutta olen roikkunut ahkerasti tällä palstalla ja saanut paljon ideoita. Sulhanen kuuntelee tiivistelmät mun jutuista ja kommentoi lyhytsanaisesti ;) Toisaalta tää suunnitelmallisuus ja hössötys on enemmän mun juttu ja se on kivaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies kuuntelee sujuvasti mun ideoita ja ehdottelee välillä omiakin. Minä se kuitenkin pääasiassa olen, joka selailee nettisivuja ja suunnittelee.

Enemmän mies on ns. järjen ääni, joka rauhoittelee, kun paniikki jostain mitättömästä asiasta meinaa iskeä. Ja tätä piirrettä arvostankin hänessä todella paljon, niin hääsuunnittelussa, kuin elämässä yleensäkin! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on niinkuin monella muullakin. Mieheni on sitä mieltä, että haluaa antaa minulle täyden oikeuden tehdä unelmieni häät, koska hän tietää, että teen niistä kuitenkin meidän näköiset. Yhdessä sitten loppuratkaisuihin päädytään ja punnitaan asiat yhdessä. Tänään oli taas hauskaa puuhastella yhdessä hääkorttitekstien kanssa. Hän kun on suomen äidinkielessä "hieman" parempi. Saipahan hän taas kunnon naurut kustannuksellani :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään